מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדההתקפי חרדה קשים

התקפי חרדה קשים

12/11/19 2:09
14 תגובות

היי אני חדש פה. אני שמח שיש מקום להתכתב בו.
אני סובל בחודשים האחרונים מהתקפי חרדה קשים מאוד בעיקר ממקומות כבולים( לאו דווקא סגורים)כמו רופא שיניים( שם חוויתי חוויה קשה שהיה לי התקף מטורף ולא יכלו לעצור באמצע וממש חצי שעה שכבתי וזזתי והרגשתי שהעולם נחרב עלי וזה נצח זה היה סיוט ומשם הכל רק הידרדר) וכן אוטבוס( גם שם באמצע פקק קלטתי שאני לא יכול לרדת ויש שקט ואולי אני יצעק והוצאתי כוחות נפש אדירים כדי לשמור על שליטה ולא לאבד שליטה) רכבת מטוס הרצאה וכל מקום שיש אנשים ויש שקט אני מפחד שאני יאבד שליטה כמו יצרח פתאום או משהו בסגנון זה סבל שאני לא יכול לתאר אותו במילים. בכ"א ניסיתי קצת קלונקס ואסיוול כרגע עדיין לא מטופל מסודר. וזה עזר לי אבל זה ידוע שזה ממכר וזה סתם לא טיפול. מה אתם אומרים אפשר לצאת מזה? מפחד להיכנס לעולם הזה לכל החיים כי זה משהו ממש חדש בחיים שלי. זה יכול לחלוף? זה מגיע להתקפים ממש קשים אני מתחיל ממש להימנע מיציאות מהעיר. בנתיים עובד אבל קשה נפשית נהיה קצת דיכאון. ועוד נקודה האם יש קבוצת וואטסאפ פעילה? ראיתי פה איזה קישור אבל כתוב שזה בוטל. בכ"א תודה לכל העוזרים.
נ. ב. אני רוצה גם לעודד את מי שעובר את זה על אף כל מה שכתבתי הצלחתי עם רצון חזק לטוס לארה"ב טיסה ישירה הלוך חזור 12 שעות כל צד מי שירצה אני יפרט איך עשיתי את זה. אם רצון חזק אפשר הכל. חשוב גם לא לתייג את עצמך זה מגביל אלא להכיר שיש פה איזה סיפור חיים ולהבין ולתת מקום לרגשות ולזכור ששום דבר לא בא סתם זה איזה רגש שעדיין לא קיבל מקום משהו שעדיין לא קיבל את הריפוי שלו. ולא סתם איזה קושי.
אשמח לעצות שלכם.


תגובות

רועי-חזן
13/11/19 9:21

היי MG, נראה שאתה סובל מאד, תחושות של חוסר אונים וחוסר שליטה יכולות להיות קשות מאד כמו שכתבת. מסכים איתך שטיפול תרופתי הוא לא פתרון קבע, ורצוי מאד לשלב אותו עם טיפול פסיכולוגי. מחזק אותך על ההתמודדות שלך עם הטיסה לארה"ב, זה מעיד על הכוחות שטמונים בך וגם על הרגישות שלך לאחרים שקוראים אותך. לדעתי, זה יכול להעיד גם על היכולת שלך להיתרם מטיפול פסיכולוגי מתאים. טיפול פסיכולוגי קוגניטיבי התנהגותי יכול לסייע מאד בהתמודדות עם התקפי חרדה ופחדים ספציפיים. ניתן להתחקות אחר התהליך המחשבתי והרגשי שמביא להתקפי החרדה, ולתרגל התמודדות עמן, בכדי להביא לשינוי התנהגותי שיגביר את היכולת לשאת את המצבים הללו, עד להפחתה משמעותית בעוצמת החרדה. האם התנסית בעבר בטיפול שכזה?

MG
13/11/19 10:12

טיפול קוגניטיבי התנהגותי לא. אבל אני מטופל 5 שנים בטיפול פסיכולוגי רגיל

ג-ק5
13/11/19 11:30

זה נקרא טיפול cbt

MG
13/11/19 10:12

ממש תודה. אלך על זה ואעדכן. העיקר שנשאר יחד ונחזק אחד את השני.

loveyourself
13/11/19 11:57

לגבי קבוצת וואטסאפ שלחתי לך בפרטי

YOAV6
05/03/20 22:47

שאלה לגבי הטיסה. לקחת משהו לפני וזה עזר או רק כוח רצון? יש לי אותה חרדה גם מטיסות וגם רופא שיניים והיתה לי התקפת חרדה באמצע טיפול שיניים ומאז אני על ציפרלקס

MG
05/03/20 23:01

לצערי כח הרצון לא היה מספיק שם לפחות לא אותו כוח רצון שהיה לי באותו זמן. וכן. לקחתי קלונקס במשך ה24 שעות שלפני הטיסה פלוס הטיסה באזור ה3 מג. בחלקים. לא בפעם אחת. עוד משהו שמעתי מוזיקה לאורך כל הנסיעה. ביקשתי רק מעבר ולא לשבת באמצע או בפנים זה נותן תחשות שחרור. ויצא שישבתי גם ליד שירותים שאמרתי לעצמי במקרה שאני כן יחווה התקף יהיה לי לפחות מקום בטוח סוג של. הטיסה עברה ממש חלק להפתעתי לדעתי זה ממש נס. כי באותה תקופה לא נסעתי באוטובוס חצי שעה אפילו פחות. כן היה פה גם כח רצון מאוד לנסוע פשוט. כי זה היה משהו שממש חשוב לי אבל כן הייתי צריך להוסיף לכח הרצון הזה את מה שכתבתי כדי שאצליח בפועל לבצע את מה שאני רוצה. בנוגע לרופאת שיניים אני יכול כ"כ להזדהות אתך. זה משהו שחוויתי כמה פעמים היום לצערי אני נמנע. למרות שיש לי רצון אדיר לעשות שיננית ושימור של טיפולים שעשיתי שנה שעברה ושילמתי עליהם הרבה כסף. אבל שורה תחתונה אני צריך להיות קשוב לילד שבי ולכן אני לא עושה את זה כרגע. אין מה להילחם בזה צריך להיות עם עצמנו יותר חומלים פחות ביקורתיים כי זה תקופה לא קלה ואנחנו זקוקים להרבה חום ואהבה קודם כל מעצמנו. מאחל לך רק טוב. מוזמן להצטרף לקבוצת וואטסאפ שהקמנו לחברי הקבוצה פה. ואנחנו מאוד תומכים שם אחד בשני ומרגישים מאוד פתוח.

עגנון
06/03/20 0:02

הטכנולוגיה בימינו טובה וצריך לסמוך עליה. עבדו עליה אנשי מדע. רופא השיניים מומחה ומקצועי. כלי רכב משמשים לשפר את איכות החיים וצריך לנצל את מעלותיהם. כשיושבים בהרצאה, יש להתרכז בתוכן ההרצאה המעניין. תכנן את מעשיך באופן שקול. אולי אז יהיו לך פחות חרדות.

MG
06/03/20 0:25

סליחה אבל ממש לא הבנתי מה כתבת. אני לא חושב שאתה מבין עד כמה אני רוצה לשבת בהרצאה ולהקשיב ולהיות מרוכז. אדם עם חרדתיות קשה לא מצליח. לא אומר שע"י טיפול טוב אני לא יצליח

YOAV6
06/03/20 0:19

העיקר שהקלונקס עזר. אני לפני טיפול שיניים לוקח קלונקס. אבל משתמש בקלונקס ממש במקרים שאני יודע שצפוי להגיע התקף רציני-כמו רופא שיניים, נסיעה באוטו מחוץ לעיר, הליכה לסרט ובקיץ טיסה. כי אני מפחד א. להתמכר לקלונקס ב. שהוא יפסיק להשפיע. בנתיים ביומיום הציפרלקס החזיר אותי לחיים. ואם אתה סובל אז מאוד ממליץ לך. אנשים לוקחים ציפרלקס שנים והכל טוב.

MG
06/03/20 0:26

נשמע לי שאתה סובל ממש מהדברים שאני סובל אני חושב ברצינות לקחת ציפלקרס נהיה בקשר

עגנון
06/03/20 10:44

מה שכתבתי שאתה צריך לסמוך על הדברים שאתה עושה ואולי אז יהיה לך פחות פחד. בהרצאה כדאי להתרכז בתוכן המעניין ולמצוא בו עניין כדי שתשכח ככל האפשר מהחרדות, ואם אתה פוחד להיות בין הרבה אנשים סמוך על כך שיש שומרים אחראים שימנעו בזמן שמישהו יתקוף אותך שזה גם לא סביר. אתה צריך להתייחס לעולם בדרך של אמון ולא בדרך של פחד.

MG
06/03/20 11:00

הקולות המפחידים והטורדניים כחלק ממחשבות אובססיביות וטורנדיות הם שאתה תשתגע ותצעק או תהיה אלים. לא שאחרים יהיו אלימים כלפיי. בכ"א תודה על ההסבר.

עגנון
06/03/20 13:11

אלימות היא מעשה לא מוסרי. אדם צריך כל הזמן להיות במחויבות להזדהות עם הצד האחר ולהתחשב בו, וכך ישמור להיות מוסרי. אם תחוב על הכאב שאלימות מצדך תגרום לאחר, אולי זה ימנע ממך להתפרץ באלימות. אם תקשיב בעניין להרצאה ותתרכז בדברים החשובים והמעניינים, אולי לא תצטרך להשתגע ולצעוק. את המחשבות המפחידות והרעות אולי אפשר קצת להפיג במחשבות יפות ונעימות על דברים שאתה אוהב.