מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".

כל עזרה תבורך

17/11/19 0:37
8 תגובות

שלום, אני נטע, בת 28, סטודנטית לפיזיותרפיה בשנה ד', יש לי בן זוג תומך ומחזק כבר 7 שנים, אנחנו גרים יחד באזור המרכז...
עד כאן הכל טוב ויפה :)
בשנה האחרונה אני עוברת שנה קשה מאוד, לא באשמתי, אבל הנפש והגוף מגיבים בלי שיש לי באמת שליטה עליהם. קצת מהטרגדיות שאני מתמודדת איתם בשנה הזו הם שאבא שלי נכנס לכלא ל-6 שנים (שם הוא סובל מבעיות אורתופדיות מגבילות לחלוטין שלא מטופלות באופן ראוי), 2 דודים שלי מתמודדים עם סרטן, אמא שלי מחלימה מניתוח לא כל-כך מוצלח, בת זוגו של אבא שלי (שאני קרובה אליה אוהבת אותה מאוד) סובלת בעצמה מקשיים נפשיים ופיזיים משמעותיים, כמובן שכל זה לא פוסח על רגשותיהם העדינים של שני האחים שלי הקטנים מאבא (גילאי 6+3). כל אלו הם רק חלק מהגורמים ללחץ בחיי.
הביטוי של הלחץ בחיי הולך ומחמיר, ומתבטא בהקאות מרובות, התקפי חרדה (בערך פעמיים בשבוע), לתחושת בדידות נוראית, בלתי נסבלת. מטבע הדברים כל אחד עסוק בצרות של עצמו, וכל אחד נשאר לבד. אני שבורה לחלוטין.
אני אשמח לדבר עם אנשים בסביבת הגיל שלי שסובלים מקשיים דומים. אבל אני מאמינה שגם תמיכה מקצועית יכולה לעזור. מקווה לשמוע קצה חוט איך לעזור לעצמי.... אני חוששת שאני עלולה לא לסיים את שנת הלימודים באוניברסיטה אם לא יקרה שינוי קיצוני בחיי.
תודה מראש. מצפה לתגובתכם.
נטע


תגובות

רינה--מתנדבת-ער-ן
מנהל קהילת ער"ן
17/11/19 7:05

נטע יקרה קראתי מספק פעמים את המילים שכתבת פה ואכן, נפלו עליך יותר מדי ארועים קשים בזמן האחרון, בוודאי לא באשמתך אבל הם נוגעים לאנשים קרובים וחשובים לך ואין ספק שמשפיעם עליך , מדאיגים ומלחיצים . אני מבינה לגמרי החששות שלך. יחד עם זאת - הגעת כבר לשנה רביעית בלימודים וגם בלי כל הקשיים מסביב אין לי ספק שאילו היו שנים לא פשוטות עם הרבה דרישות מלחיצות ,אבל את בסיומו של התואר הראשון (???),ודווקא עכשיו קורים דברים.... אז איך בכל זאת את ממשיכה ולא מוותרת? את עצמך העלית את האפשרות לקבל תמיכה מקצועית, רעיון מצויין, טיפול טוב יכול לחזק אותך ולסייע לך לעבור את התקופה ביתר קלות . יתכן שאת לוקחת על עצמך יותר מדי? את כותבת על מה שקורה אצל הורים, בת הזוג של אביך, דודים שלך והאחים שלך , כמה את מעורבת בבעיות של כולם? כמה מערבים אותך ופונים אליך? יתכן שאת לוקחת על עצמך קצת יותר מדי? יכול להיות שיש מקומות בהם את יכולה להרפות מעט ולחלוק את הדאגה עם בני משפחה אחרים? זה קשה כשמדובר באנשים שיקרים לך אבל בכל זאת תנסי לשתף את מי שאפשר ומוכן להקל עליך. כתבת שמטבע הדברים כל אחד עסוק בצרות שלו, אבל בוודאי את לא יכולה לקחת על עצמך צרות של אחרים. נכון שגם הלימודים מאד תובעניים ומלחיצים , בכל זאת תנסי למצוא מדי פעם זמן לעצמך לפעילות שנעימה לך, מפנקת אותך ( מגיע לך!), את יודעת מה את אוהבת ומה עושה לך טוב, חשוב שמדי פעם תקחי פסקי זמן בהם תתני לעצמך מנוחה, פינוק כל שהוא או בילוי- (גם מכונית זקוקה מדי פעם לדלק ולטיפול) , את זקוקה לדלק הזה ואני בטוחה שאם תדעי לומר לעצמך שמגיע לך לקבל סיוע ולשחרר מעט מדאגות- תצליחי גם לסיים את הלימודים. ובהחלט את מוזמנת להמשיך לכתוב פה ולשתף, בהצלחה רבה רינה תורנית ער"ן

no-one
17/11/19 7:15

מצטרף לדברים של רינה הלוואי וגם אני אוכל להיות לעזר :heart: בוקר טוב

נויה14
17/11/19 11:15

אשמח לדבר איתך ❤️

ערב טוב אחות יקרה.. נראה לי לשתף גורמים מקצועיים מאוד יכול לעזור לך.. עם כל הצער על שלל האירועים שמתרחשים לאנשים מסביבך, אנשים שאת אוהבת וחומלת עליהם, זה עדיין שלהם, ולך נשאר לעזור כמיטב יכולתך, ולחמול ולהושיט יד וכדומה, אבל ממש לא לקחת מהם את הסבל.. בזה את לא עוזרת להם, מאחר והם זקוקים לך חזקה ותומכת, וכדוגמא לכך שאפשר גם אחרת.. אפשר למרות הקשיים להרים ראש ולתפקד כמיטב היכולת, תוך הנאה ממה שעושים.. וזה נכון בכל מצב ובכל מקום בו נמצא את עצמנו, כולל בבית כלא או כאשר אנחנו מתמודדים עם מחלה וכדומה.. השינוי הקיצוני בחייך, אם כך יהיה לקבל את הדברים אחרת, ולא משהו חיצוני שיקרה.. בכל מקרה נפלא שאת משתפת פה, ואני מקווה שתשתפי בעוד מקומות, כולל אנשים שיוכלו לתת לך יד תומכת ומטפלת..

נטע-28
19/11/19 22:48

ערב טוב, תודה על ההתייחסות. לא ציינתי שיש לי מטפלת רגשית בשיטת גרינברג שמטפלת בי כבר 3 שנים (עם שנה הפסקה באמצע).. בעניין ההקאות עשיתי את כל הבדיקות הרפואיות האפשריות ונמצא שהכל תקין. אני קצת אבודה בשאלה לאיזה גורם מקצועי לפנות? בעיקר מפריע לי עניין ההקאות, החוסר תיאבון שתוקף אותי ברגעים לא מתאימים, ותחושת המועקה שמופיעה כמעט כל יום בבטן העליונה בלי שום התראה מוקדמת ומתעקשת להישאר שעות.... זה סבל נוראי. מה עושים?? משתדלת כמה שיכולה לשמור על תפקוד נורמלי, ומצד שני בשביל לשמור על השפיות הנפשית שלי יש כמעט פעם ביום סיטואציה שאני מרגישה שאני מוכרחה להיכנס למיטה לנוח ולעצום עיניים לפני שהוא הגעש מתפוצץ.... איך אפשר להמשיך ככה?

נטע-28
19/11/19 22:49

ערב טוב, תודה על ההתייחסות. לא ציינתי שיש לי מטפלת רגשית בשיטת גרינברג שמטפלת בי כבר 3 שנים (עם שנה הפסקה באמצע).. בעניין ההקאות עשיתי את כל הבדיקות הרפואיות האפשריות ונמצא שהכל תקין. אני קצת אבודה בשאלה לאיזה גורם מקצועי לפנות? בעיקר מפריע לי עניין ההקאות, החוסר תיאבון שתוקף אותי ברגעים לא מתאימים, ותחושת המועקה שמופיעה כמעט כל יום בבטן העליונה בלי שום התראה מוקדמת ומתעקשת להישאר שעות.... זה סבל נוראי. מה עושים?? משתדלת כמה שיכולה לשמור על תפקוד נורמלי, ומצד שני בשביל לשמור על השפיות הנפשית שלי יש כמעט פעם ביום סיטואציה שאני מרגישה שאני מוכרחה להיכנס למיטה לנוח ולעצום עיניים לפני שהר הגעש מתפוצץ.... איך אפשר להמשיך ככה?

ערב טוב אחות יקרה.. אני לא מתכוון לתת כאן ככה טיפול בהתכתבות.. אבל אני מרגיש קרבה אליך ורוצה להמשיך לשוחח עוד.. אז רק אציין שמה שקשור לתחושות שאת מתארת, אכן נראה כאילו קשורים לרגשות שמתגוררים אצלך ואצל כולנו בבטן, ומאחר ואת שומרת עליהם הם מצטופפים שם, ומביאים לתחושה של בחילה ומה שאת מכנה הר געש שעומד להתפוצץ.. חלק ממה שיוצר את העומס הזה הוא דווקא הניסיונות המאומצים שלך לשמור על שפיות ואף כשהרגשות רוצים שתביעי אותם את נשכבת ועוצמת את העיניים וכאילו מנסה להדחיק אותם.. ואני שוב מציין שאני לא מומחה ולא מנסה לטפל.. ולפיכך הייתי ממליץ על מטפלים בגישה של טיפול רגשי, אולי סי בי טי או סומטיק אקספיריינס או משהו שקשור לטיפול ברגשות.. אין לי שום דבר נגד שיטת גרינברג, כל עוד היא לא מניחה לך להדחיק רגשות, או להתייחס אליהם כבעיה, ולא כשער לעבור דרכו ותוך כדי להודות להם על ממודעות שהם מנסים להביא לך, ועל ההגנה שהם מנסים להביא למה שנתפס אצלך בטעות כהתקפה מצד היקום.. ותוך כדי לראות כפי שכבר כתבתי בתשובה הקודמת, שאין באמת התקפה, אלא הזדמנות לחמול ולהושיט יד ולאהוב, את כל סובביך.. ושוב תודה על השיתוף והשיחה

אני האמת רואה קצה חוט ואשמח לדבר איתך עליו בפרטי