מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה

שאלה

אנונימי
אנונימי
20/11/19 10:12
9 תגובות

האם יש הבדל בין הציפרלקס המקורי עם האריזה של הצהוב כחול לבין האסציטלופרם? מדוע כבר אין בבתי מרקחת בקופות החולים את המקורי?


תגובות

היי

אין הבדל. מדובר באותו חומר פעיל שמייצרות שתי חברות שונות. ההבדלים נובעים משיקולים כלכליים של קופות החולים. 

בברכה

רותם סולומון

רוקחת קלינית

רעות19
20/11/19 18:01

יכול להיות מצב כזה שהמקורי משפיע אחרת מהאסציטלופרם? ב2013 התחלתי עם המקורי ולא הייתה בעיה איתו. עם השנים כבר לא היה ניתן להשיג אותו ועברתי לתחליף. יכול להיות ששווה לנסות לחזור למקורי?

לא סביר שתהיה השפעה שונה, כי החומר הפעיל זהה. אם מרגיע אותך יותר לחזור למקור תידרשי מהקופה לקבל מקור בלבד. זה אפשרי באישור מיוחד. 

רעות19
20/11/19 20:37

מרופא משפחה?

מקופת חולים. לבקש בבית מרקחת שיארגנו לך אישור מיוחד לקבלת מקור בלבד. שיסבירו לך איך. אפשר לבקש גם מהרופא שיכתוב מקור בלבד ליד התרופה.  

barak2017
21/11/19 5:57

יש הבדל בין התרופה המקורית לגנרית. נכון כמו שכתבה הרוקחת המרכיב הפעיל נמצא בשני התרופות, אבל מניסיון שיש לי עם 2 התרופות שציינת יש הבדל מהותי שמחלק ל 3 סוגים של אנשים:.

1. אנשים שיקחו את הגנרי ולא ירגישו בהבדל

2. אנשים שקצת יותר רגישים שירגישו מיד בהבדל והוא לא יעשה להם טוב ואפילו הדיכאון והחרדה עשויים לחזור

3. אנשים שכתוצאה מהשינוי דווקא תהיה הטבה מהתרופה הגנרית

זה קרה לי לא רק בתרופות שציינת למעלה אלא גם כן בתרופות אחרות.

לי בשני התרופות בציינת למעלה השינוי גרם לשינוי לרעה. לעומת זאת בתרופות נוגדות חרדה אחרות מקבוצת האנטי פסיכוטיות זה גרם דווקא להטבה הגנרי מאשר המקורי. ולכן אני כותב שאם את לוקחת את המקור חשוב שתמשיכי עם המקור. לדעתי באמת זו שערוריה של קופות החולים כפי שהרוקחת רותם כתבה שהצד הכלכלי של הגנרי הוא נכון.

אגב אני אוסיף צד שלא קשור אבל קשור איכשהו - מי שלוקח גראס רפואי גם פה יש משחק לא קטן בנושאי זנים ועונות השנה (גנרי ולא גנרי למרות שפה אין קשר לגנריות אלא לזנים ולעונות השנה), ככה שתמיד חשוב קודם כל להקשיב לגוף שלך, ולהתייעץ עם הרופא המטפל על כל שינוי רגשי וחריגה. 

אני חס ושלום לא בא לחלוק על אף אחד, אלא אני אך ורק רושם מהניסיון שלי בלבד!. 

רעות19
21/11/19 14:31

מה הסיבה לכך שההשפעה עלולה להיות שונה? הרי בשתי התרופות יש אותו החומר הפעיל. 

רעות19
21/11/19 14:32

ואם אני אחזור למקורי מה יכול לקרות?

barak2017
21/11/19 20:22

באמת שאני לא יודע כי אני לא רוקח אני כותב רק מהניסיון שיצא לי עם 2 התרופות.

אני יכול רק לשער שאולי באמת יש בשתי התרופות הגנרית והמקורית את אותו חומר פעיל, אבל אני לא יודע אם באותו אחוז, ואולי יש מרכיבים נוספים שעוזרים לספיגה, ולפעמים גם הגוף מגיב אחרת. כנראה שיש משהו בתרכובת שהוא קצת שונה אמנם הפטנט כנראה אפשר לחברה מתחרה להוציא תרופה גנרית אך אולי החומרים הנלווים הם שונים. באמת לא יודע לומר מה כי זה כבר נושא של כימיה ולבדוק מול החברה שמייצרת את התרופה. אני מאמין שהרוקחת רותם תוכל לתת תשובה יותר טובה לגבי הנושא של הכימיה ממני.

כמו שכתבתי זה ממש אינדיבידואלי. יכול להיות שתרגישי שינוי, יכול להיות שלא תרגישי שום דבר, זה מאוד אינדיבידואלי. מה שאני כן ממליץ לא בתור רוקח אלא בתור בנאדם פרטי, לא להתחיל לנענע את הספינה יותר מדי, ולשחק עם גנרי ומקורי, מה שלקחת עד עכשיו תמשיכי לקחת. אם אין לך ברירה או לא יודע מה אז תקחי את הגנרי או המקורי.  השמים לא יפלו. פשוט יש אנשים שרגישים לשינויים במקורי ובגנרי ויש כאלה שלא.