מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניחרדה חברתית2ביטחון עצמי - מהו ואיך משיגים אתזה?

ביטחון עצמי - מהו ואיך משיגים אתזה?

צל לילה

צל לילה

מנהל קבוצה
20/12/19 2:31
0 תגובות

ביטחון עצמי זה קודם כל תחושה טובה, אחרי זה זה תחושה משחררת, אתה פשוט סומך על עצמך ומאמין שאתה יכול להשיג את מה שאתה רוצה, ואם אתה נכשל בכל זאת אתה קם ממש מהר בחזרה על הרגליים לאחר ניעור אבק קל :)

אבל אז מהו בעצם ביטחון עצמי?
ביטחון עצמי או תחושת יכולת שנובעת מאמונה כללית וספציפית ביכולת שלך.
זה ההכי פשוט, זה קשור גם לדימוי עצמי ולדברים נוספים כמו ניסיון, אבל באופן פשוט אבל מספיק זאת הגדרה טובה ואפשר ללכת איתה.

אז איך משיגים אותו?
בתשובה פשוטה, גורמים לעצמך להאמין שאתה יכול.
וקודם כל, חשוב לשים לב שיש ביטחון עצמי לכל דבר - למשל כיום יש לי ביטחון עצמי טוב יחסית בהרכבת ארונות, בעוד שפעם עקב חוסר ניסיון פחות האמנתי שאני יכול וואוו להרכיב ספרייה לבד. (כאילו זה בא עם קרשים וברגים ואתה מרכיב לפי הוראות.. אני עכשיו רושם על עמדת עבודה שהרכבתי כמעט לגמרי לבד, זאת תחושה נחמדה). האם אני עקב זה שאני יודע להרכיב ספרייה אני ארגיש יותר טוב בלדבר למשל עם אדם חדש? למשל מוכר בסביחיה השכונתית?
כן ולא, היכולת להרכיב ספרייה תעלה את הדימוי וההערכה העצמיים הכלליים ואת הביטחון העצמי הכללי, אבל את הביטחון העצמי החברתי או הספציפי לפעולה המסוימת הזאת זה לא יעלה ישירות, כי זה משהו אחר.

אז בכל זאת איך גורמים לעצמך להאמין שאתה יכול?
יש כל מיני שיטות - פסיכולוגיות למשל כדי לעורר את האמונה או להבין שבעצם אתה כן יכול ורק חושב שאתה לא,
אבל השיטה הכי טובה ובדוקה היא ליצור מיומנויות חברתיות וזה כולל מעט התעניינות בתיאוריה (למשל סרטונים בנושא ביוטיוב) והרבה פרקטיקה, כשמתחילים עם משהו שנראה לך איכשהו קל או סביר לעשייה, ולאט לאט דברים יותר "קשים" (זה לא קשה אם יש לך יכולת בזה או אמונה בעצמך ויחס טוב לדברים) נעשים קלים ואפשריים יותר, עד שאתה מפתח מספיק מיומנות חברתית והרגלים חברתיים כדי לפצות על החרדה החברתית שעדיין עשויה להתעורר לפעמים.
אומרים רק, וזה חשוב, שהביטחון העצמי קשור גם לדימוי העצמי, ואם העלית את המיומנות החברתית אתה צריך להעלות גם את הדימוי העצמי (איך שאתה תופס ומגדיר את עצמך, למשל "אני אדם חברותי וקל לי להתיידד עם אנשים אחרים", "אני אדם שקל לחבב אותו כשמכירים אותו" וכן הלאה), זה הרבה עניין בעצם גם של תפיסה, התפיסה הזאת מבוססת כעיקרון בדרך כלל על משהו מציאותי כמו ניסיון לא טוב או דברים רעים שאמרו עליך והפכו לאמונות או נטיה טבעית שנשארה או התחזקה, אבל בעיקרון הכל עניין של איך שאתה מאמין, כי ביטחון עצמי זה קודם כל דבר סובייקטיבי, זאת אמונה.

מקווה שהועלתי.
צל לילה


תגובות