מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשית(טריגר פגיעה מינית ודברים לא פשוטים) האם הקשר עם רוב האנשים ישתנה?

(טריגר פגיעה מינית ודברים לא פשוטים) האם הקשר עם רוב האנשים ישתנה?

31/12/19 5:08
6 תגובות

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
היי,
מנוסח בלשון נקבה אך נכון לשני המינים באותה מידה בדיוק.
אם תבוא מישהי לאדם הממוצע שחבר שלה במידה קטנה או גדולה ותשתף אותו שעברה אונס בזמן האחרון או לפני הרבה שנים, האם עדיין האדם הממוצע יישאר באותו קשר בדיוק או שיקרה אחד הדברים הבאים -
- יתרחק במידה קטנה או גדולה ועד נתק מוחלט כי לא יוכל להכיל את זה.
- הגישה תשתנה לגישה של רחמים במקום גישה של חברות.
- יהיה סוג של הכחשה או הורדה של מה שקרה, מחוסר יכולת להכיל או מחוסר מודעות.
- דברים אחרים שאני לא חושבת עליהם עכשיו אבל שבשורה התחתונה ישנו את הקשר (לרעה).
איזה אחוז מהאוכלוסיה יצליחו להכיל את זה ולהמשיך את הקשר באותה צורה? כמו למשל שהיא הייתה משתפת שחברה טובה פגעה בה או משהו כזה (דבר קטן יחסית לאונס) שמן הסתם כזה שיתוף לא ישנה את הקשר בשום צורה.
תודה!


תגובות

שירת-הים
31/12/19 8:30

ואוו איזו שאלה חשובהההההה!! סופר חשובה, תודה! ותלוי את מי שואלים, אולי.... אני רק יכולה לדבר בשם עצמי שאצלי כשסיפרתי על מה שהיה עם אבא שלי היו כל התגובות נפלאות.... באמת! והכיייייי לא חשבתי שכך יהיה, חשבתי שיברחו.... זה לא אומר שכל אחד יגיב ככה ונכון בזה את צודקת לגמרי כל אחד עם יכולת ההכלה שלו וכו זה ממש מדוייק. אצלי בהתחלה בפחד עצוםםםםם שיעזוב אותי סיפרתי בדחילו ורחימו לבן הזוג שגרתי איתו אז ודיברנו אולי להתחתן והייתי בטוחה אבל בטוחה שיעזוב אותי שיירתע שיהיה גדול עליו וכו והתגובה היתה שהוא אוהב אותי רק יותרררררר עכשיו!! ולא, לא רחמים...! אלא אהבה ואמפטיה פשוטות. אחכ למדתי באיזה קורס שסיפרתי שם לכולם שחברה שלי ניסתה לשכנע אותי שלא לספר כי עלולים לראות אותי באור שונה או להירתע וכו אך לא, לא הסכמתי להישאר עם הסודיות הזאת וסיפרתי. והתגובות היו מדהימות אחת אחת והתקרבו אליי והכירו אותי מאז הרבה יותר וללא צל צילו של רחמים! העריכו איתי רק ככ! ואהבו! אחכ סיפרתי לחבורה גדולה של חברות וחברים שהכרתי באיזה סדנאות וכו שכולם היו אחכ חברות טובות שלי ובעצם סיפרתי לכולם פשוט כולם. ללא יוצא מן הכלל. גם למשפחה של בעלי אפילו הרהבתי עוז! בשבילי, בשביל עצמיייייי לא יכולתי לחיות תחת ההסתרה הזאת יותר. התפוצצתי כבר מהסוד הזה! הרגשתי שהסוד הזה לוקח וייקח את כל האנרגיות שלי ודאם איט אני לא אשמה ודי זהו רוצה להשתחרר מזה כבר להיות מי שאני עם כל מה שעברתי ומי שלא מקובל עליו אני אבין, אבל רק התקרבו והעריכווווו אותי פי אלף מאז.. הרגשתי גם שאני משפיעה טוב בזה שאני אומרת, למי שחי בבועה שהכל סבבה והוא חושבבבב שהוא לא מכיר אנשים "כאלה"! לא, זה מתחת לאף שלכם! הרגשתי שמעבר לעצמי, זה גם ישפיע טוב. אבל טוב זאת כבר באמת אניייי.... הסודיות הזאת זה מכה.... כמו כל ארון שנמצאים בו מכל סוגי הארונות וזה הורס לאט לאט... ככה אני מאמינה לפחות.... אבל באמת, תלוי את מי את שואלת... בטח יידעו לענות לך יותר בערן או במרכז סיוע אפילו טלפונית בקשר לאחוזים (למרות שאין לי מושג אם יש אחוזים על זה) ובכלל, לקבל תשובה מקצועית לשאלה שלך הככ ככ חשובה ומהותית.. תודה שהעלית.. וששאלת.. :heart::heart::heart:

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
31/12/19 10:24

היי שואלת - אני עונה לך רק מתןך תחושת בטן ולא מעבר. אני מנחש שהפוסט שלך מכוון לאיזה כיוון והוא שהאדם הממוצע בהחלט יגיב כפי שציינת בתור אחת מהאפשרויות - כל אחד לפי אישיותו. אני מאמין שחלקם ירצו להתרחק כי הם לא יודעים איך להכיל את זה. חלקם ירחמו, עוד פעם מאותה סיבה או אולי מתוך בורות וחוסק ידע. חלקם יתכחשו.
ביננו כשחושבים על זה ומנסים לדמיין לצערנו זה גם מאוד הגיוני שאנשים רגילים ולא מקצועעים לא ידעו לעכל מאורע כזה טראומטי בצורה נכונה וידעו להכיל את זה. אם מצאנו את ואתם חברים שבאמת יכולים להכיל אז חובה לחבק אותם חזק חזק ולא לעזוב ומעבר לזה אז יש את כל הגופים המקצועיים ( כולל ער'ן ) שתמיד פה כדי להקשיב ולהכיל ....
וזה עדיין לא תחליף לחבר אמיתי עליו אפשר להשעין כתף

שירת-הים
31/12/19 11:50

הלוואיייייי והיה מישהו להשעין עליו כתף..... הלוואי. :sad:

אשמח לספר מהניסיון שלי מאוד פחדתי לספר לחבר שלי, אך התגובה הראשונית הייתה מאוד מכילה ומבינה. אצלי זה היה עניין טרי, ונמנעתי ממגע, בהתחלה כל מגע ואז רק מיני, ולישון איתו, ובהתחלה הוא עמד בזה יפה. אך, עם הזמן ועם ניסיונות לחזור לאט לאט לזה, הוא הפסיק להכיל את זה, לחץ יותר לחזור למגע.. ואף הרגיש ריחוק כללי במערכת היחסים. בדיוק נפרדנו בשל המצב בינינו.. והתגלה לי שהוא אפילו פגע בי מינית כשישנתי... לעומת זאת, חברות שעברו בעצמן פגיעות מיניות מבינות אותי ממש ורק איתן נוח לי לדבר ממש. יצא לי לשתף חברה שלא עברה, והיא לא ידעה מה להגיד לי, והיא רצתה לעזור, אבל פשוט לא ידעה מה לעשות ואולי אף קצת נבהלה.

שיר51
02/01/20 1:59

שלום לך יקרה אני מאמינה שמאחורי השאלה ישנה חוויה לא פשוטה כלל. אני משתפת אותך בדעתי אבל זה רק דעה אי אפשר לדעת או לצפות מראש בוודאות תגובה של אדם אני חושבת שקשר לא יכול להיות על בסיס רחמים, לתת לאדם רק בגלל רחמים זה מביא לשחיקה ובסופו של דבר הקשר הופך למעיק ולא לקשר טוב ונכון. וממילא מתנתק עם הזמן. בכול מיקרה לדעתי זה מאוד תלויי באדם שמשתף אם הוא בעצמו מנסה (לא להעלם) לא לשקוע בעבר ולא נופל לרחמים עצמיים אז פחות סיכויים שהסביבה תרחם. ניתוק קשר זאת פעולה קיצונית לדעתי. אני חושבת שכשיש קשר טוב אדם נורמלי לא יוותר על הקשר בקלות אבל כשהקשר ממילא פחות יציב וכבר יש ספקות אז סיפור קשה יכול להכריע לניתוק. בכול מיקרה ממליצה לא לשתף כשאת לא בטוחה בשיתוף ולא בוטחת בו. אבל אם את מדברת על בן זוג אז אני חושבת שיש בזה קטע חיובי מאוד לשתף ולבחון את התגובה שלו(הספונטנית) וכך תוכלי לבדוק איך הוא מתנהל בחיים. אני אומרת לך מניסיון שזה ממש חיובי. אחד שמנתק קשר מכזה דבר הוא אחד שלא יכול וסוגל להתמודד בדברים שפחות מוכרים ונוחים לו- לא יודעת עד כמה הייתי רוצה זוגיות עם כזה אדם. אבל כול תגובה תעזור לך לבחון את סוג האדם ואיך הוא מתנהל. הרבה הצלחה יקרה!

שירת-הים
02/01/20 7:09

ואוו ככ מסכימה למה לכל מה שאמרת שיר, חותמת על הכל ובמיוחד כל כך נכון לדעתי שתלוי באדם שמספר את זה ואם הוא לא נופל לרחמים עצמיים (אחרי תהליך כמובן!) או פחות סיכויים שהסביבה תרחם. כל מה שכתבת, זה חכם מאד ונכון לדעתי..