מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

על אמון

צל לילה

צל לילה

מנהל קבוצה
02/01/20 11:17
3 תגובות

אמון הוא נושא מאד מאד חשוב בתקשורת וביחסים. רועי חזן, מומחה כמוני רשם באחת התשובות לאחת השאלות את הדברים הבאים שמאד חכמים, אף שאולי ראוי לכתוב עוד פוסטים בנושא חשוב זה, הנה התשובה של רועי חזן, בציטוט:

"היי ______, המנגנון הפסיכולוגי שעולה לי מהדברים שכתבת הוא חשדנות. ניתן לראות זאת על הציר שבין חשדנות לאמון המתפתח מגיל צעיר בקשרים הראשוניים שיש לנו עם המטפלים בנו. בסביבה מיטיבה אנו נלמד ליצור אמון, אולם בהדרגה נלמד לפתח גם הפרדה בין אמון מלא ו"עיוור" לחשדנות טבעית ובריאה. זהו מנגנון שעוזר לנו לשמור על עצמנו, על הגבולות ועל העצמאות שלנו, מתוך הכרה בכך שאני והאחר נפרדים ונקודת המבט שלנו על העולם (הפנימי שלנו והחיצוני) יכולה להיות שונה. הדרך לפוגג חשדנות היא מתוך יצירת אמון על ידי תקשורת, מו"מ והדדיות שנוצרת בקשר. לעתים דמויות מניפולטיביות יכולות להתנהל באופן שיוצר אמון אבל כזה שאיננו אמיתי, ולנצל את הצורך האנושי והטבעי בקרבה ובאינטימיות עמו מגיע הצד האחר. לעתים הרצון בקשר קרוב ואוהב יכול להביא לויתור על נורות האזהרה (העולים מתוך החשדנות הפנימית והטבעית) במקרי קצה. הסיבה לכך יכולה לנבוע מגורמים שונים אישיותיים וסביבתיים. בהחלט נושא מרתק."


תגובות

צל-לילה
מנהל קבוצה
זאת לא התמונה הפיזית שלי, זאת התמונה הרוחנית :) אני יפה פנימית לא?
02/01/20 11:21

"כדי שיהיה אמון, צריך לתת אמון" - כדי שיהיה אמון באדם אחר, צריך בכל זאת לתת בו אמון פה ושם גם אם לא בטוחים, להסתכן ולקוות שהתחושות שלנו היו נכונות ואכן מדובר באדם שאפשר לתת בו אמון, לפחות בנושאים מסוימים. זה חשוב לתת לפעמים אמון, מאד חשוב, אבל צריך גם להזהר - כי לפעמים נותנים אמון במישהו ומתאכזבים ואף נפגעים קשה מכך שנתנו באנשים אמון ואז נוצרת בעיה של לתת אמון שאפשר לפתור רק על ידי מתן אמון אבל באנשים שלא מאכזבים אותנו ושלאט לאט מחזירים לנו את היכולת לתת אמון ולחשוד פחות. ורק זה שאני כותב תגובות לעצמי, לא אמור להפריע לתגובות אחרות לא שלי על הפוסט. פשוט היה לי משהו להוסיף בנושא.:shades:

Lolya
02/01/20 13:09

היי, אני חווה כרגע משבר מאוד גדול באמון באנשים קרובים לי... (שלא לדבר על זוגיות.. זה כבר יהיה בפוסט אחר) וזאת לאחר ניתוק קשר של שנים עם חברת ילדות, שאמרה לי דברים מאוד פוגעים והרגשתי שהיא לא מבינה אותי והיא יודעת שאני חווה דיכאון קל וחרדות. היא ציינה בפניי שהיא מקווה שאני לא "אהרוס את הזוגיות" של חברה נוספת שלנו. דבר שפגע בי מאוד עד עמקי נשמתי.. (חוויתי משבר בזוגיות לפני חצי שנה.. ולומר לי דבר כזה... רק הוריד אותי). וכך גם כלפי החברה הנוספת שלנו בחבורה (שהיא גם חברת ילדות שלי), אני מרגישה חוסר אמון , כי אינני יודעת אם היא חושבת או מרגישה או הרגישה ככה (שאני הורסת לה את הזוגיות....) . מרגישה חוסר כנות... לא יודעת למה... כבר תקופה שהרגשתי גם אכזבה שהיא לא הייתה איתי בתקופה שהייתי צריכה אותה במיוחד... וזה למרות שגם דאגתי לשקף את המצב. לא הרגשתי שזה קשר הדדי, אני תמיד ניסיתי ליזום מפגשים או שיחות . אומנם הייתה עסוקה בקריירה ובזוגיות שלה. ואני מבינה . אבל מצד שני , מרגיש שהיא מפנה לי זמן קצוב, כמו שעתיים... וכו". זה לא נעים לי ומרגיש לי מאולץ מאוד. מה גם... שהיא רשמה לי שהיא חווה עם עצמה דברים ואני לא לוחצת עליה לספר לי... אבל כואב מאוד שזה לא הדדי , שהיא לא משתפת אותי במה שעובר עליה... וזה ממש כואב לי... כי אני בתקופה הכי לא טובה שלי , ולא מרגישה מספיק תמיכה ורצון אמיתי להיות איתי. בעקבות כך, אני מרגישה לאחרונה שאין לי מספיק רצון להיפגש עימה.. ולספר חוויות אישיות... כי אני לא סומכת עליה. יש מישהו/י שמתחבר גם כן למה שרשמתי ?

צל-לילה
מנהל קבוצה
זאת לא התמונה הפיזית שלי, זאת התמונה הרוחנית :) אני יפה פנימית לא?
03/01/20 6:30

אני מקווה שיענו עוד אנשים, פשוט אין כל כך הרבה אנשים בקבוצה אז אני אנסה לענות על התגובה המורכבת הזו. קודם כל העמסת כמה קשרים על נושא אחד, אז ברשותך ארשום רק על אחד, המוכר לי יותר של "עומס יתר". כלומר האדם עסוק מדי ואין לו זמן אפילו לדבר בשקט 10 דקות וזה יכול להיות מ3 סיבות אכן: א. האדם אכן עמוס מדי, וחכי שהחברות שלך יתחתנו ויהיו להם ילדים אז בכלל לא יהיה להם שניה לנשום יחד עם עבודה במשרה מלאה, והם תמיד ידברו איתך כשהם בדרך למשהו או תוך כדי שהם עושות משהו, למשל תוך כדי זה שהיא זורקת מוצרים לעגלה בסופר היא גם תדבר איתך... במקרה כזה, אין מה לעשות חוץ מלהביע אמפתיה ולקוות שיהיה לה גם קצת זמן לנשום מדי פעם. ב. זה אכן תירוץ מודע או *לא מודע* שאומר שאין להם חשק כרגע לדבר איתך. רואים את זה לפי הקשר והשיחות בכללי ולפי הנימות קול שבהם הם משתמשות בהם איתך בשיחות. ג. קצת מזה וקצת מזה. לפעמים יהיה להם חשק לדבר איתך והם ירצו בשיחה. לפעמים אפילו הם אלה שיתקשרו. מקווה שעזרתי ואני יכול לתת לך דוגמאות, לאנשים הרבה פעמים בחיים המודרנים אכן אין זמן לנשום, אבל לשכנע אותם להתפטר מהעבודה בשביל שיהיה להם יותר זמן פנוי יהיה קשה. אבל מצד שני זה יהיה רצוי להגביר את האטרקטיביות של הקשר איתך או לחפש קשרים שיש בהם יותר חיבור. אגב, את אכן יכולה לרשום פוסט משל עצמך וזה אכן הרבה נושאים לתגובה אחת. ואני מקווה שעוד אנשים יענו על זה חוץ ממני, אבל כרגע הקבוצה רק התחילה ובינתיים אני רוצה לראות איך זה רץ לפני שאני שם עוד מודעות, כי אנשים סך הכל לאט לאט מצטרפים. ובהצלחה :)