מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהאשמח לשתף אותך בתקווה שיקל עלייך מעט

אשמח לשתף אותך בתקווה שיקל עלייך מעט

02/01/20 17:57
6 תגובות

כמי שסובל כבר עשרות שנים ממצב של דכאון וחרדה אוכל לומר לך מספר דברים: איני יודע איזו תרופה התחלת לקחת אך למרבית התרופות המקובלות כקו ראשון לוקח מספר שבועות בהם סובלים( או לא) מתופעות לוואי שונות עד שמרגישים השפעה תרפויטית כלשהי. יש הרבה נסיון וטעייה שיכולים לקחת חודשים עד שנמצאת תרופה מתאימה . אם התמזל מזלך ופגעת בנסיון ראשון או שני בתרופה מתאימה, איחולי. אינני מנסה לדכא את רוחך אך כדאי שתדעי שהחיפוש אחר " הגביע הקדוש" שלך דורש סבלנות והתמדה. ישנם מעטים מאד שאינם מגיבים כלל לטיפול תרופתי וישנן אלטרנטיבות שונות לטיפול בהם.
עד כאן תרופות ועכשיו ל"שיחות הטיפוליות": אם את בקשר טיפולי מספר שנים עם אותו מטפל דעתי היא כי עלייך להיפרד ממנו למרות הקושי הרגשי והחשש המתלווים לכך. מנסיוני אני יכול לומר כי לאחר מספר שנים נוצרת מערכת יחסים ( איני מתכוון לרומנטית או מינית חלילה) שנוטה להיות חברית ובכל מקרה משבשת את המטרה העיקרית. את דעתי על " השיח הטיפולי" למינהו עדיף שלא אכתוב.
ואחרון אך לא חביב במיוחד הוא חוסר היכולת של מי שלא היה במקום המקולל הזה בעצמו להבין במה מדובר. הרגישים יותר יכירו בכך וסיפקו לך אמפתיה לכל הפחות אך חלק ממכריך או משפחתך ימשיכו לטרטר באוזנייך על כוח רצון, החלטיות וכד ויגרמו לך לחשוב שאת אשמה. התרחקי מהם בכל מחיר.
מוכרח לרוץ
בהצלחה ואהבה


תגובות

חלוש1
04/01/20 13:58

כמה נכון כתבת ..

לונגלי
04/01/20 16:33

קראתי את מלותייך בצימאון:tmbsup:

צל-לילה
04/01/20 18:13

היי, חוץ מתרופות, מצאת עוד שיטות שעשויות לעזור לדיכאון וחרדה? על איזה שיח בונה אתה ממליץ כשפונים לפסיכולוג? האם אתה רואה התקדמות במשך השנים במצב שלך? מה הכי תרם לשיפור?

mikiros
13/01/20 23:29

צר לי, אבל אין לי בשורות עבורך. אני לא הצלחתי למצוא דבר שעזר לי, אבל אנשים שונים זה מזה ואין רבים עם דכאון עמיד כדי כך, אז יש סיכוי שתמצא משהו שיעזור לך. נראה לי עדיף פסיכיאטר שיכול לרשום תרופות, על פסיכולוג.

mikiros
13/01/20 23:18

תודה לכל המגיבים וסליחה מראש, אבל יש לי נטייה מצערת להתנתק , לפעמים לתקופות ארוכות, בהתאם למצבי הנפשי. אז בבקשה לא להיעלב אם אני לא חוזר. זה לא אישי. זאת אומרת זה כן אישי, אבל "זה לא אתם, זה אני". כל טוב ותמשיכו לנסות למרות הכל.

צל-לילה
15/01/20 3:35

מיקירוס האינטלקטואל הנחמד, אני מקווה שתהיה לך התנתקות נעימה. גם אני מדי פעם מרגיש צורך להתנתק קצת מהסביבה כשהיא לא ממלאת אחרי הציפיות שלי או גורמת לי להרגיש לא נוח, אבל אחר כך אני חוזר כי אני מרגיש צורך. במקרים אחרים, פשוט יש לי יותר מדי על מה לחשוב או שאני מרגיש מוצף.