מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשיתחרדה מהקאות- האם יש דרך להתמודד? להתגבר?

חרדה מהקאות- האם יש דרך להתמודד? להתגבר?

04/01/20 0:39
3 תגובות

יש לי חרדה מהקאות כבר המון שנים. לא מסוגלת להיות ליד זה, מפחדת כשאנשים לידי לא מרגישים טוב, מפתחת תסריטים בסיטואציות מועדות לפורענות (לדוגמא בנסיעה באוטובוס או בערב שבו מגישים אלכוהול) ובאופן כללי בחיי היום יום, אם אני מרגישה שאני מתחילה לפתח בחילה אני נכנסת לפאניקה... דפיקות לב, נשימות, גלי חום. הפחד מתבטא בכמה מצבים- קשה לי עם ערבי אלכוהול שהכותרת שמלווה אותם היא 'לאבד את זה'- יכול להיות שלא אגיע מהפחד שמישהו לידי ישתה יותר מידי ויקיא, כמו כן מהצבא ועד היום אני מתעקשת לישון למעלה במיטת קומותיים כי יש לי את הפחד הזה שיתעוררו באמצע הלילה ויקיאו עליי. אני מטיילת באסיה ויש לי תמיד בתיק שקית הקאה למקרה ש- בכל נסיעת לילה\נסיעה ארוכה בכללי שאני עושה באוטובוס, וכמעט תמיד מוצאת את עצמי נתקפת בפחדים באמצע הנסיעה כי חשבתי ששמעתי שמישהו מקיא.
אם חברה שישנה איתי בחדר בטיול הולכת לישון והיא אומרת שיש לה בחילה קשה לי מאוד להירגע ולהגיע למצב שאני נרדמת בסבבה.
עכשיו התכוננתי להיכנס לישון ותקף אותי כאב בטן ובחילה (מי שהיה בהודו יודע איך זה שם) אני ישנה עם חברים וישר יצאתי מהחדר והתחלתי להסתובב בחוץ בחוסר שקט ואונים במטרה להרגיע את זה וזה לא לגמרי עזר. אני בחרדה על להקיא ולא מצליחה להרגיע את הראש ואת הפחד מזה. אני בעצמי בקושי מקיאה (לפני כמעט שנה הקאתי אחרי 7 שנים שלא) ואני לא מצליחה לדמיין את הסיטואציה הזו קורית בלי להיכנס לפאניקה מוחלטת.
אני חושבת שמה שמפחיד אותי כל כך זה אובדן השליטה על הגוף וגם העניין שאי אפשר לצפות מתי ואיך זה יהיה.
זהו, רק פריקה של אמצע הלילה לבד במדינה רחוקה. אם מישהו יענה משהו שיעזור או ירגיע אני אולי אצליח להירגע ולהירדם


תגובות

הי יקרה ראשית אני מקווה שבסופו של דבר הצלחת לישון קצת. זה חשוב. אני שולחת חיבוק ורוצה להגיד שיש דבר כזה פחד מבחילות והקאות. אני יודעת שזה לא מנחם אבל את לא לבד. זה אפילו די נפוץ. כשתחזרי מהודו אולי כדאי שתנסי לטפל בזה. חבל שתסבלי אם אפשר לטפל. הייתי מתחילה אצל רופא המשפחה. זה קל וחשוב לשמוע את דעתו. אני מתחברת לדברים שכתבת. החשש כאן הוא לא פשוט. נניח מי שמפחד מכלב עושה הכל כדי לא להתקל בו, אבל מי שמפחד מהקאות קצת יותר קשה לו לשלוט בסביבה ולודא שזה לא קורה.... מורכב.... תהני מהודו ושתפי אותנו עוד

ג-ק5
04/01/20 9:52

יש לזה שם: אמטופוביה

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
04/01/20 12:01

מלט יקרה - אכן תהני בהודו. כשתחזרי תשקלי לנהל את זה בעזרת טיפול CBT.