מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
כמוניגמילה מעישוןהליכה על חבל דק

הליכה על חבל דק

05/01/20 13:27
3 תגובות

בהתארגנות של הבוקר מצאתי לנכון ( ואולי זו הייתה טעות )
מה האסטרטגיה שלך להמשך היום ? לקמט את הקופסא ולהקשיב להרצאות? שאלתי ישירות .
כן ולהתרחק ממעשנים . הייתה תשובה , אני יכולה לפתוח את ההרצאות במחשב שלי או בנייד , לא זוכרת הסיסמא ..
אין בעיה תעבירי לי את הקישור ואני אדאג שזה יהיה זמין לך גם בלפ טופ בבית .
ואני רציתי עוד קצת ושזיוה תפתח ותדבר על המחשבות שלה ...
וכנראה לחצתי על הכפתור הלא נכון .
ושאלתי האם יש לך אוזניות ?
זה מה שאני לא אוהבת אצלך , זה הפרס זה ... הלחץ שאתה מפעיל שגורם לי לסגת .
התנצלתי חפוי ראש ויצאתי מהחדר , כדי לא לעורר יותר מידי אינטרגיות .
כן אני יודע שצריך להיות זהיר ולא צריך לעורר שום דבר , שנים נזהרתי בלשוני ולא ביקשתי ממנה להעביר לי את הקופסא ( למרות שזאת קופסת האוכל ) .
מילים כמו אש ומצית , חפיסה וכל דבר מזכיר עישון או סיגריה יצא לי מהליכיסקון ומצאתי מילים אחרות להשתמש בהם .
מקווה שהיא פעלה לפי המחשבה הראשונה שלה ולא בצורה אימפולסיבית כדי לעשות דווקא ונתנה לסיגריה לשלוט במהלך היום .
אשמח לעדכן בבשורות טובות בהמשך .
תודה לכם קבוצה מדהימה


תגובות

ד-ר-יעל-בר-זאב
מומחה כמוני
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
05/01/20 13:46

היי עמי, התמיכה שלך מדהימה. העובדה שתוך כדי כבר הבנת שאתה כנראה לוחץ על הכפתור הלא נכון (לא באשמתך, זה פשוט הכפתור שלה) ונסגת, והתנצלת, ולא המשכת - זה ממש לא קל לעשות את זה וזה מראה על התמיכה העצומה שלך בזיוה ואני בטוחה שגם מעבר לרגשות המידיים שהתעוררו אצלה, היא יודעת ומוקירה את זה. כמו אצל זיוה, גם אצלך זה תהליך של לימוד וטעייה - מה מותר להגיד? מה אסור או פחות כדאי? איזה זמן זה טוב ואיזה פחות? משהו אישי מאוד בינכם שתלוי באופי שלך ושלה ובהרבה גורמים נוספים שלכם, וגם סביר כי ישתנה עם התהליך של זיוה עצמה.

עמי188
05/01/20 14:17

תודה רבה דר יעל על תשובתך המהירה והאבחנה המאוד טובה שלך ולא טעית בכלל . אכן לי לוזיוה יש קשר מדהים טלפתי על הגבול הבלתי יאמן . מספיק לי להסתכל עליה מבט חטוף בערב כשהיא נכנסת למכונית ואני יודע בדיוק מה עבר עליה בראש ובלי קשר לסיגריות . קשר מדהים זה מחזיק לנו את הזוגיות על אף קשיי היום יום באופן מעורר השתאות בקרב החברים שלנו . אני בטוח שזיוה לקחה את הטוב מהבוקר הזה . שוב תודה לכם על התמיכה .

עמי188
05/01/20 15:48

14:28 אני מקבל את ההודעה הלקונית – זיוה – קשה לי אני –רוצה לצאת איתי לסיבוב ? רוצה להישען אחורה ולהקשיב ל5 ראשונות של הדימיון המודרך ? זיוה – יצאתי לסיבוב . אני בסדר . אני – את גיבורה ואלופה . זיוה – אני מחזיקה את עצמי אני – זרקת את הקופסא ? זיוה – אין לי אומץ . אני – לבוא לעשות זאת במקומך ? זיוה – לא . אני צריכה לעשות את זה . אתה מוזמן בלי שום קשר . אני -תקרעי אותן אחת אחת . זיוה לא אני עלולה להתפתות . אני – תוציאי את זה מהראש שלך .אנחנו בשנת המפנה 2020 אין לה מקום בחיים שלנו . מה את מרגישה ? מחשבתית ? פיזית ? זיוה – שמשהו תקוע לי בגרון . אני – ורק סיגריה תשחרר את התחושה ? כוס מים יעביר את התחושה ? נשימות עמוקות . כוס תה אני בדרך אלייך . -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- תוך כדי ההליכה שלי למשרד שלה , זיוה שלחה לי תמונה של כוס התה שלה . נשקתי לה ובעינה היו דמעות , קשה לי אהובי .... היא לחשה לי . בשקט לחשתי לה אם לא היית חוזרת אז לא הייתי פה ... בחצי חיוך ( מותר לי גם לנזוף בה ) . היא ליוותה אותי החוצה ובדרך ראינו את אחת החברות שלה בפינת עישון , היא התסתכלה עליה ואני שאלתי . את מקנאה בה או מרחמת עליה ? עכישו אני מקנאה בה . הכול ביחד עמי אהוב שלי ... במצב הכלכלי הקושי במשרד והסיגריה שחסרה לי . נו אז ... גם לי המינוס חונק והעבודה קשה והנה אני לא מעשן ... ניפרדנו בנשיקה. בערב אתן לה חיזוקים נוספים ומחר יתחיל לו שחר חדש .