מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהנפילה חוזרת

נפילה חוזרת

14/01/20 1:08
7 תגובות

לא נכנסתי לאתר בזמן האחרון כי היה לי כל כך קשה שלא היה בכוחי אפילו לשתף וגם שאלתי את עצמי מה התועלת בזה בכלל? זה ישנה משהו? יקל עליי? והנה אני שוב כאן,משתפת,מנסה לפרוק קצת,מנסה בכל דרך להקל על עצמי.
חזרתי לציפרלקס לפני כחודשיים אחרי ניסיון גמילה שלא צלח ועורר הרבה התקפי פאניקה מעין "תיבת פנדורה" שנפתחה לה.
מאז החזרה לציפרלקס חלה הטבה קלה, חזרתי לתפקד,חזרתי לעבודה. אבל השבוע באמצע משמרת בעבודה,בום,התקף חרדה,שגרר איתו דיכאון ותסכול רב. כל פעם שאני חושבת לעצמי או,הנה את מתאוששת יהיה בסדר,בום! התקף חרדה,נפילת מצב רוח,תסכול. לעיתים מחשבות אובדניות,בהלה מהמחשבות האלה,שוב חרדה ושוב מעגל הרשע הזה...
אני במעקב של פסיכיאטר וגם טיפול פסיכולוגי.
אני עושה כל מה שאומרים למה זה לא מספיק כדי להעלים את החרדות? אני רק רוצה להרגיש טוב,לחיות חיים פשוטים ולהרגיש טוב.
אני יודעת שחזרת החרדות באה בעיקר מההורים,סיפור חיי. התעייפתי. על פניו נראה לסובבים אותי שחיי ללא רבב, אומרים לי "את צעירה,חכמה,יפה,חייכנית" אף אחד לא יודע איזה מטען כבד הולך איתי יום יום.
הפסיכולוגית שלי מדהימה,היא נותנת לי תקווה,מנסה לעזור לי ככל יכולתה,אבל המצב מאוד מורכב אצלי.
פתאום אני מבינה שציפרלקס לבדו אינו התשובה,אני חייבת למצוא פתרון לשפר את ההרגשה ואת החיים שלי. כל כך רוצה להתנתק מהעבר ולהתמקד בעתיד. אבל מה אם מקור החרדות הוא מהמשפחה שלך,איך מתנתקים ממשפחה ללא ייסורי מצפון?


תגובות

נתי23
14/01/20 10:15

למה הפסקת את הכדורים מלכתחילה? אנשים משחקים בטיפול התרופתי ואז מדווחים על נפילה, תקפידי לקחת את הכדורים כי יש סיבה שאת לוקחת אותם, בתקווה שגם הפעם זה יאזן אותך.

אביגיל25
14/01/20 14:13

הפסקתי את הכדורים כי אני סובלת ממיגרנות קשות ולא היה אפשר לקבל את הכדורים של המיגרנה יחד עם הציפרלקס. וחשבתי שאסתדר בלי.

פלוני4
14/01/20 15:43

הבריאות שלך יותר חשובה מהמשפחה - אני ניתקתי קשר - אל תפחדי לנתק קשרים - ליצור קשרים אחרים לעזוב מקומות או אפילו את הארץ קחי סיכון ממילא את סובלת ...

לונגלי
14/01/20 20:11

לדעתי לא צריך לפרק רק להציב גבולות

צל-לילה
15/01/20 4:34

היי, קודם כל זה טוב שיש לך השערה מסוימת בנוגע למקור החרדות. אבל א. קשרים עם בני משפחה הם מורכבים מטבעם ואנחנו נצטרך קצת יותר מידע על מה מעיק עליך בקשרים עם המשפחה שלך, זה רק עם ההורים? איך הקשרים החברתיים האחרים שלך? ב. בהנחה שאכן מקור החרדות הם היחסים עם המשפחה, מה יקרה אם תעזבי למשך חודש-חודשיים את הבית ותעברי למשל לדירה קטנה בשכירות לתקופה קצרה או פיתרון דיור אחר, אני חושב שזה עשוי להיות ניסוי חשוב. ג. חרדות למינהם יכולות להיות מאד לא נעימות, בעיקר כשהם חוזרות ולא לגמרי מובנות, אני מקווה שתחזיקי מעמד ושזה ישתפר לך. יש תקופות שזה יותר מבתקופות אחרות? כמה שנים זה כבר נמשך? יש איזה אירוע או משהו בולט שקרה כשזה התחיל?

מור14
15/01/20 7:31

אין דבר כזה שהחרדה או הדכאון באים מבחוץ. הם באין מבפנים. את צודקת שהמקור שלהם מהילדות. מהיחסים עם ההורים.מהבית. אבל הם לא המקור, הם רק הזרז. המלחמה הזו היא שלך לא שלהם. יפה שניסית להפסיק כדורים וזה אכן פותח תיבת פנדורה מעוררת פלצות. נדרש כוח וחוסן מוטרף לעבור את התקופה השחורה הזו. כשעוברים מתחילה להתבהר התמונה גם למקורות הדכאון והחרדה ולמה חייך הם כפי שהם היום. באמת. מוזמנת לדבר אוכל אולי להבהיר יותר

שלום לך יקרה, קראתי בעצב וגם עם הרבה תקווה את מה שכתבת. חרדה ודיכאון הן מחלות לעיתים ניתן למגר אותן לגמרי ולפעמים לוקח זמן ליצור את התהליך הנכון עד לריפוי. יתכן גם מצב שבו החרדה לא תעלם לחלוטין מחייך אבל משכי הזמן שילכו ויגדלו בין פעם לפעם יאפשרו לך לחיות חיים מלאים וטובים. הורים הם אכן שיעור גדול בחיים. ישנו משפט שאין לי מושג מי אמר אותו אבל הוא אומר כך "ילדות היא תקופה שאנחנו צריכים את כל החיים אחר כך כדי להתגבר עליה. לצערי, רובנו "התברכנו" בהורים שהגיעו להורות שלהם איתנו עם "תיק כבד" של זכרונות, קשיים ומצוקות שהאפילו על האופן שבו אנחנו גדלנו. אבל האם אנחנו נאלצים "לסחוב" את התיק שלהם יום יום - לא!!! ממש לא!!! - איך נפטרים מהתיק הזה אם כן? ראשית, וכתבתי על כך בתחילת התשובה אני מרגישה הרבה תקווה מתוך מה שכתבת עצם העובדה שיש לך פסיכולוגית שאת יכולה להרגיש אתה בטוחה אומרת שלמרות מה שעברת יש לך יכולת לבטוח באנשים ולהקשר ולחוות חוויות אנושיות שונות לחלוטין מאילו שעברת עם הורייך וזה כבר סימן מצוין. שנית, נשמע שלמרות הייאוש את בחורה עם הרבה כוחות ולא מרימה ידיים אלא ממשיכה לחפש, להיעזר ולהתמודד ואף מצליחה בכך. המצב עדיין רחוק ממושלם אבל כבר הרבה יותר טוב. בעניין ההורים מציעה לך להוסיף קורס שיש בו מימד רוחני ומעשי כמו "שיטת העבודה" של קייטי ביירון - זו שיטה שתאפשר לך באמצעות תרגול להבין את מקומם של הורייך בחייך כיום ולאן את רוצה לקחת את הקשר הזה. מה דעתך?