מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותצמחים אדפטוגניים לחיזוק אדרנל במקום פרדינזון

צמחים אדפטוגניים לחיזוק אדרנל במקום פרדינזון

21/01/20 1:31
2 תגובות

עקב מחלה אוטואימונית קבלתי פרדינזון דרך הפה כ3 וחצי חודישם
תוך כדי ירידה במינון
במקביל כעת טיפול סולמדרול ורידי פעם בחודש.
חולשה נוראית לאחר העירוי האחרון (כי כבר לא לקחתי דרך הפה...)
אנדוקרינולגית מהקופ"ח שהתייעצתי איתה
המליצה לקחת 5 מ"ג פרדינזון ליום, כל עוד אני מקבלת עירוי אחת לחודש.- ומדובר בחצי שנה!!! נשמע לי לא הגיוני
כי התופעות לוואי של הפרדינזון גם מאד לא נעימות!

השאלה שלי היא: האם צמחי מרפא לחיזוק האדרנל יכולים להועיל במקרה של החולשה במקום הפרדינזון?
או אולי/ אם מותר בכלל- לקחת במקביל?
(אשווגנדה, רודיולה, אסטרגלוס וריישי- זה ההרכב שנמצא בתוסף התזונה שקניתי)


תגובות

סימה-לבני
26/01/20 10:36

שלום רב,

הטיפול במחלות אוטואימוניות צריך להיות "תפור" לכל אחד לפי המצב שלו ושל חומרת מצבו הקליני.

 את צודקת שזה נראה לך לא הגיוני מפני שתופעות הלוואי של פרדניזון לא נעימות, אך האם תופעות הלוואי של המחלה שלך לא גרועות יותר?

זהו מן מצב שבו הרופא צריך לבחור, בעזרתך כמובן, במה שגרוע פחות. 

כדאי שתלמדי יותר על המחלה הספציפית שלך, ותבדקי את כל האלטרנטיבות הטיפוליות הקיימות, כדי שתוכלי לקבל החלטות באשר לבחירת הטיפול והוספת תוספי תזונה.

כדאי אולי שתבקשי חוות דעת שניה ממומחה למחלה שלך, שאת זכאית לה על פי חוק זכויות החולה סעיף 7, והמטפל בה אפילו מחוייב לפי אותו סעיף לעזור לך לקבל חוות דעת שניה. ראי בחוק כאן. "7 - דעה נוספת: מטופל זכאי להשיג מיוזמתו דעה נוספת לענין הטיפול בו; המטפל והמוסד הרפואי יסייעו למטופל בכל הדרוש למימוש זכות זו."

 

ולגבי תוספי התזונה ששאלת:

תוספי תזונה אינם תרופות. על פי החוק אסור לכתוב עליהם שהם טובים לטיפול במחלה זו או אחרת. הלקיחה שלהם היא כאילו שאת מחליטה לאכול יותר גזר, או לשתות יותר מיץ פטרוזיליה. כלל האחריות עליך. המידע המבוסס מועט, וגם המידע לגבי מה שבאמת ישנו בתוך הקפסולה לא נבדק.

מכאן שאני במקומך, הייתי מבקשת פגישה רצינית עם הרופא המטפל במחלה האוטואימונית שלך, מבררת איתו או איתה מה האלטרנטיבות הטיפוליות? עד כמה חמור מצבך ומה יקרה אם לא תטפלי בה? ומה דעתו ונסיונו על תוספי התזונה שהזכרת בהקשר הספציפי של המחלה שלך.

בכל מקרה לא הייתי מתחילה טיפול בתוספי תזונה מבלי שהרופא המטפל יהיה מודע לכך וירשום את זה בתיק הרפואי. כי אם יהיו תופעות לוואי בלתי צפויות, חשוב להבין שזה אולי מהתוספים ולא מהמחלה.

התשובה היא קצת ארוכה, אבל אני מקווה שהבנת את המסר מאחוריה:

להבין את המחלה, להבין את האלטרנטיביות, לשתף את הרופא בקבלת ההחלטה על לקיחת התוספים.

לחזוק מה שכתבתי, מצאתי עבורך פרסום של המרכז למחלות אוטואימוניות שהמרכז הרפואי שיבא, אולי תוכלי להעזר בהם, ראי כאן

לקריאה נוספת על סקירות שפורסמו ב PUBMED באשר ליעילות ובטיחות השימוש באדפטוגנים ראי בקישור כאן.

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי" 

 

חיה-נו
26/02/20 17:39

תודה!