מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".

...

22/01/20 16:40
1 תגובות

אני לא יודעת מה לעשות כבר...
התחלתי לימודים לתואר ראשון השנה. זו הייתה התחלה מאד קשה, הלם עם כל השיעורים והחומר. לא הצלחתי גם ליצור חברים. ובנוסף להכל נכנסתי למעונות עם שותפה בחדר שפגעה בי וירדה על החרדה שלי. אחרי חודש וחצי בחרתי מהדירה הזו, אבל זה כבר פגע בי מאד. אני סובלת מחרדה חברתית, מחרדה בכלל ומדיכאון. לפני כן הייתי בשירות לאומי ומצבי ממש השתפר ואפילו הפסקתי לקחת תרופות. ואז הכל חזר אליי בבת אחת. נסגרתי יותר ולא הצלחתי עד עכשיו ליצור קשרים עם סטודנטים וכבר תקופה ארוכה אני לא ישנה טוב, בכיתי המון והמצב רוח שלי יורד לעתים. מבחינת הלימודים איכשהו החזקתי עד עכשיו, עשיתי עבודות ודברים ממש בקושי והיה מתרגל שוויתר לי על איחור. כל הלימודים שלי הסתדרתי כי עזרו לי מאד בבית הספר. אבל המצב לאחרונה לא משהו, ואני לא מצליחה להרים את עצמי ממש לסיים דברים. יש לי עבודות לסיכום סמסטר ולא הגשתי אותן בזמן. אני עוד לא ממש רגילה לעומס, לא הייתי במהלך כיתה י"א בבית הספר ובכיתה י"ב עזרו לי מאד. הבעיה היא שהאוניברסיטה היא מקום ענק ואני סתם אחת ולאף אחד לא באמת אכפת ממני. אני תוהה אם לנסות לבקש הארכות או פשוט לוותר על הלימודים. אנחנו נכנסים לתקופת מבחנים וברור לי שאני לא אוציא ציונים מאד טובים כי מאד קשה לי ויש לי קצת פערים של החומר. מבחינת האוניברסיטה לא מגיעה לי עזרה, כי אני לא מוכרת על ידי ביטוח לאומי, וזה כנראה בחיים לא יקרה כי אני מתפקדת יחסית טוב ומאד קשה לראות עליי. ומבחינת חומר אני במקצוע שנחשב לקל יחסית אז אין מורים פרטיים או שיעורים פרטניים. הדרך היחידה היא להיעזר בחברים שאין לי... רציתי בהתחלה לפרוש וההורים שלי שיכנעו אותי להישאר, הם מאד שמחו שהתחלתי ללמוד והם רוצים שאני אלמד ואהנה. קשה לי לשתף אותם בתחושות שלי כי קשה להם להבין את העולם הנפשי שלי (ואני לא מאשימה אותם, אני היחידה במשפחה וזה מאד כאב להם.. הם עוד חושבים שזה חלק של גיל ההתבגרות..). ויותר קשה לי לאכזב אותם. וכמובן שאני אאכזב את עצמי מאד, אבל אני לא יודעת אם שווה להישאר בתואר... אני לחוצה הרבה יותר וכל מה שעובר עליי גם מתבטא בהרגשה פיזית רעה הרבה יותר מבעבר.
בקיצור, אני עובדת עצות ואשמח לכל עזרה...


תגובות

Zipo
22/01/20 18:13

היי יקירה♡ אוף.. כמה לחץ. אני ממש מזדהה עם התחושות. והשותפה פשוט גועלית. יש להניח שההתנהגות המחפירה הזו היא מתוך בורות וחוסר מודעות אבל זה לא מפחית מכמה שזה פוגע ומעצבן. טוב שעברת ומקווה שתמצאי דירה חדשה עם שותפות חדשות ונחמדות הרבה יותר. לגבי העומס יש לי כמה רעיונות שהחוואי שאחד מהם יהיה לעזר: א. ניסית לדבר עם יועצת האוניברסיטה? יתכן שיהיו פיתרונות יצירתיים בלי קשר לביטוח לאומי. למשל שהיועצת תיתן לך גב מול המרצים ומול וועדת סטטוס לגמישות גבוהה יותר בזמני הגשה של מטלות ועבודות, יותר גמישות מול איחורים וכו'.. או לדבר עם דיקן/ית הסטודנטים.. ב. מה דעתך לפרוס את הלימודים מראש על יותר זמן? נניח שהלימודים אמורים לקחת 4 שנים, להחליט מראש שהם יקחו 5/6 שנים ולפרוס את הקורסים בהתאם כך שיקל עלייך לעמוד במטלות? זה יכול להוריד הרבה מהלחץ. ג. לגבי התקופה הקרובה- מה דעתך לחלק את המבחנים חצי חצי? חלק תעשי כעת, וחלק תחליטי מראש שאת ניגשת למועד ב' ותורידי אותם מהראש לזמן הקרוב. זה ייתן לך קצת אוויר, ומקסימום אם צריך אפשר לפנות לוועדה לאישור מועד ג' שאני מניחה שיתנו בשל הנסיבות. ד. לגבי ההורים- אני בטוחה שזאת סיטואציה מלחיצה להיות בה, שכל העיניים נשואות אלייך. נשמע שההורים שלך סך הכל רוצים את זה בשבילך כי הם רוצים בטובתך. נסי לשתף אותם בתחושות העומס הנפשי והטכני, ואולי הם יוכלו לסייע. אם ממבט ראשון לא רואים עד כמה קשה לך ואת לא משתפת, יתכן שהם ממשיכים לדחוף כי הם חושבים שזו הדרך לעזור לך להתקדם ולא מבינים כמה זה משפיע עלייך לרעה. ה. ציינת שלקחת כדורים והפסקת- אני לא חושבת שצריך להיות נון-סטופ על כדורים, ואני שמחה שראית שאת יכולה תקופה גם בלעדיהם, אבל בתקופה של קושי גדול שאת מעידה שמשפיע עלייך נפשית ופיזית, אני ממליצה לך להיוועץ ברופא משפחה/ פסיכולוג לגבי המשך הטיפול המומלץ. גם טיפול תרופתי אם צריך, וגם טיפול רגשי. זה נותן רוח גבית חשובה ושומר על איזון. אבל אחרי הכל הכל- הנפש שלך זה הדבר הכי חשוב. ואם לא טוב לך- אז לא טוב לך ואת יודעת הכי טוב מה לעשות. במקרה הצורך תקפיאי את הלימודים, קחי לך זמן לטייל/ לטפל/ לעבוד.. מה שעולה בדעתך.. רק קחי לך את הזמן, תעשי איתו משהו, אל תיקחי שנה של מריחה. שלא תצטערי אח"כ. גם מנוחה היא לגיטימית כל עוד היא מוגדרת וכל עוד היא לא מושכת אותך מטה. משהו קטן נוסף- ציינת שבזמן השירות הלאומי מצבך ממש השתפר. הייתי ממליצה לך לנסות ולחשוב מה גרם לשיפור ולחדש את זה. אם למשל העשייה החיובית, ההתנדבות, תחושת הערך והמשמעות שליוו אותך עזרו- תוכלי לבחור מסגרת מסויימת להתנדב בה גם כעת. זה כביכול מוסיף עומס אבל באמת זה מוסיף טוב וקצת איוורור לנשמה. (לאו דווקא התנדבות, אלא הנקודה שם שעשתה לך טוב. זה יכול להיות גם סביבה מסוימת למגורים, סגנון עבודה, חברה, תחביבים שפיתחת באותה התקופה.. ) בכל אופן, מוזמנת להמשיך ולכתוב, אנחנו כאן♡ ולמרות שאיני מכירה אותך ליבי איתך ממש. באמת. כי הייתי שם ואני חוזרת לשם מידי פעם גם היום..