מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותאשווגנדה /רודיולה/ ריישי בזמן סטרואידים מותר?

אשווגנדה /רודיולה/ ריישי בזמן סטרואידים מותר?

22/01/20 18:14
3 תגובות

אשמח לתשובת המבינים בענין האם מותר לקחת צמחי חיזוק אלו (נראה לי שיש בהרכב גם אסטרגלוס) בזמן שאני לוקחת פרדינזון? או שיכולה להיות תגובה לא טובה?


תגובות

סימה-לבני
02/02/20 0:31

שלום רב,

מאחר שמדובר בתוספי תזונה לא מהשורה הראשונה, נראה שאין מספיק מחקרים ומידע שיכול לעזור לי לענות לך.

בחיפוש אחר המילה Ashwagandha, מצאתי באינטרנט את האזהרה שמטופלים שחולים במחלות אוטואימוניות כמו ראומטויד ארתריטיס, לופוס, סוכרת סוג / ומחלת השימוטו רצוי שיימנעו משימוש בתכשיר. אינני יודעת מה מקור המידע ועל מה הוא מבוסס. אבל זה מה שאומר דר' גוגול. וכך נראה המקור:

 breastfeeding women, as well as people with autoimmune diseases, such as lupus, rheumatoid arthritis, type 1 diabetes and Hashimoto's disease, may need to avoid it

במידה שאינך חולה במחלה אוטואימונית, מה שאני מציעה במקרים של תוספי תזונה שאין עליהם מידע מספיק, זה לעשות מעין ניסוי קליני על עצמך.

תבחרי אחד מהם, תקחי אותו למשך חודש נניח, ותעקבי עם הוא מחזק אותך מצד אחד ואם אין לך תופעות לוואי שלא היו קודם מהצד השני.

והיה אם ההשפעה של התוסף טובה לך, ואינך סובלת מתופעות לוואי, הרווחת!.

בכל מקרה, כדאי מאד לשתף את המומחה שנתן לך את הפרדניזון, שכן אם הטיפול שלך הינו לטווח קצר, יתכן שיציע לך להמתין עד לסוף הטיפול, ואם הטיפול הינו כרוני וקבוע, כדאי שירשום את התוסף בתיק הרפואי שלך, ויוכל להבין אם יקרו שינויים בלתי צפויים בעקבות הטיפול בתוסף. ובהתאם להגיב.

מקווה שעזרתי,

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי" 

חיה-נו
26/02/20 17:38

תודה סימה

אני כן מאובחנת גם עם אשימוטו וגם פרה לופוס... ועוד משהו אוטואימוני

אז כנראה שלא כדאי לקחת.

מה כן יכול לחזק את האדרנל שהותש כתוצאה מסטרואידים? (למעלה מ7 חודישם ועדין פעם בחודש דרך הווריד

סימה-לבני
01/03/20 9:38

שלום רב,

הפתרון נמצא כנראה בצורך בסטרואידים, יותר נכון בשאלה האם הם עדין נחוצים?.

אין ספק שהיתה סיבה לכך שהמליצו לך לקבל סטרואידים באופן שוטף וגם דרך הוריד. אבל חשוב להבין שהסטרואידים לא גורמים לך להיות בריאה, אלא מאפשרים לך לחיות בלי סבל.

לכן לדעתי, יש מקום לשבת עם הרופאים שלך ולבדוק אם הסטרואידים עדין נחוצים, אם יש תרופות חדשות, ביולוגיות, שיכולות להתאים למצבך המורכב. כי האדרנל המותש שלך הוא לא הבעייה המרכזית בלקיחת סטרואידים.

אני במקומך הייתי מבקשת שיחה עם הרופאים הקבועים שלך לבדוק איך הם רואים את העתיד התרופתי שלך ומהן האלטרנטיבות. מספרת להם את הדאגה שלך מהטיפול הממושך בסטרואידים שיכול להביא עליך בטווח הרחוק אוסטאופורוזיס ובעיות נוספות, ובודקת איתם את הנחיצות והאפשרויות הנוספות.

בנוסף, על פי חוק זכויות החולה, ראי כאן בסעיף 7, את זכאית לדיעה שניה. יותר מזה, באפשרותך לבקש את עזרתם של הרופאים הקבועים שלך לקבל דיעה שנייה ממרכז רפואי גדול אחר. כשתגיעי למומחים הנוספים, אני ממליצה לך לשאול שם את אותן שאלות, ולעשות לך בעזרתם תכנית עבודה/בריאות להמשך.

כי הישועה לא תבוא מתוספי תזונה אלה או אחרים, לפי הבנתי.

אשמח אם תשתפי,

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי"