מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אורי אלקיים
פרופ' אורי אלקיים
מומחית לראומטולוגיה, מנהלת המכון הראומטולוגי במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), יו"ר האיגוד הישראלי לראומטולוגיה.
ד
ד"ר חגית פלג
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
פרופ' מרב לידר
פרופ' מרב לידר
בוגרת ביה״ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב cum laude מומחית ברפואה פנימית (2000) ובראומטולוגיה (2006) פרופ׳ חבר קליני באוניברסיטת תל אביב. מחברת מעל 100 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפמפ, המחלות הראומטיות והאוטואימוניות. מנהלת היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא.

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
כמונימפרקים (ראומטולוגיה)ביכון מחיסון חי מוחלש

ביכון מחיסון חי מוחלש

25/01/20 11:51
6 תגובות

סיכון מחיסון חי מוחלש
מלי 1

נכדי התאומים בני החודשיים חוסנו בין היתר לנגיף הרוטה. אני כבר 7 שנים מזריקה זריקות ביאולוגיות-אנברל בעקבות דלקת פרקים פסיאורטית.
הבנתי שעלי להמנע מכל מגע עם הנכדים.
שאלה: האם אכן עלי להמנע מאפס מגע עם התינוקות?!
אם כן לכמה זמן?
והאם יש לי דרך להגן על עצמי מפני הדבקות במידה ורוצה להיות במחיצתם?
תודה על תשובה מוסמכת.


תגובות

מלי-1
26/01/20 19:03

תשובה מוסמכת מאד חשובה ודחופה לי.

מלי-1
27/01/20 9:55

חוזר משרד הבריאות המחלקה לאפידמיולוגיה בהקדר לחיסון הרוטה: אז איזו המלצה עלי לקבל???? מצבים מיוחדים 3. - אפשר לחסן ילד שנמצא במגע קרוב )מתגורר באותו בית( עם אישה בהריון או עם אדם הסובל מדיכוי של מערכת החיסון, כמו חולה סרטן או אדם המטופל בסטרואידים או בכימותרפיה. - יש לחסן פגים וילדים שנולדו קטנים לגיל העובר )small for gestational age( בהתאם לגיל הכרונולוגי וכאשר מצב בריאותם הוגדר כיציב מבחינת מחלת רקע )אם קיימת( וגדילתם, אך רק לאחר שהשתחררו לביתם. הערה: הנגיף התרכיבי מופרש בצואה. אין הוכחה ברורה על העברת הנגיף ממחוסן למגעים, אך ראוי להקפיד על היגיינה אישית כגון, שטיפת ידיים במים וסבון לאחר החלפת חיתולים

מלי-1
27/01/20 9:56

אשמח לתשובה מריאומטולוג

מלי-1
30/01/20 11:41

קצת מאוכזבת שטרם קיבלתי תשובה מוסמכת לשאלתי.

שלום החיסון לנגיף ה ROTA הינו חיסון חי מוחלש. הוא מופרש בין 2 ל 4 שבועות בצואה של הילד המחוסן. בתקופת זמן זו רצוי להמנע ממגע עם הפרשות אצל אנשים הנוטלים תרופות מדכאות חיסון.

מלי-1
13/02/20 11:13

תודה רבה ד״ר קמחי.