מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילהאיך איך איך לעבור את ההמתנה הקשה הזו??

איך איך איך לעבור את ההמתנה הקשה הזו??

05/02/20 1:03
4 תגובות

עד שאזרתי אומץ לפנות שוב לעזרה, עד שהתגבשה אצלי ההבנה שאני זקוקה לטיפול מקיף.. זה לקח המון זמן ורק כשהגעתי לקצה. אז אני בקצה עכשיו, ברשימת המתנה לאשפוז יום, וכל יום הוא סיוט! אני מכירה את זה מהעבר לצערי, אבל זה לא הופך את זה לקל יותר. הרצון לשנות דחוף את המצב הבלתי אפשרי רווי סבל יומיומי, עם אפס יכולת לבד (לכן זקוקה לאשפוז).
אני לא כזו שחושפת לסביבה ולא אתחיל להיות, זה לא רלוונטי, ההתמודדות היא לבד. סיוט.


תגובות

מבינה מה שאת אומרת. כשהחלטת להסכים לקבל עזרה, זה כבר היה במצב שאי אפשר יותר, גם לא לחכות. זה באמת סיוט ואני מקווה שזמן ההמתנה יתקצר.

אני מציע לך לכתוב והרבה. אולי למצוא חברה אחת שתקשיב.... או אפילו לקו סיוע טלפוני (אם יש...) אני גם נמצא בהמתנה לאישפוז וזה סיוט אדיר!!! הנזק רק מתעצם והתהום שאת מרגישה בה יותר עמוקה. (אני מדבר על עצמי אבל מניח שתמצאי דברים דומים) לי אין בעיה לדבר על הבעיה שלי .... זה הדבר הכי מקל שאני מכיר ולכן אני עושה את זה עם כל מי שמוכן להקשיב.... ותאמיני לישכולם משתפים פעולה ומאוד רוצים לעזור. אני עד כדי כך פתוח שלפעמים צוחקים עליי שאני עוד מעט אתפוס את מנקה הרחוב ואתחיל לדבר גם איתו על זה. באמת, רק הבוקר עבר עליי גל יאוש מההמתנה ענק שרק רציתי ללכת לישון עד שיקבלו אותי. אני יודע שלכל אחד וההפרעה שלו.... אני בוחר להסתכל על הצד הטוב של היאוש הזה כשאני רוצה לקבל טיפול.... כן יש צד חיובי. אני מסתכל על זה שכאשר אני רוצה משהוא ואני נמצא ביאוש מהמצב הקיים אני אהיה מוכן לשבור את הכלים והכללים שלי כדי לקבל את הטיפול. הגדירה את זה עמיתה לעבודה ממש כמוכנות לשכב כל יום עם השטן ורק שאוכל להקל על המצב. אני מתאר את זה כנכונות לההתפשט (נפשי או פיזי ) בחדר מלא אנשים זרים או מכרים... לא משנה רק כדי להתקדם כדי לקבל הקלה בסבל. בתור גבר שאמור להיכנס לאישפוז מלא (האבסורד שלמרות המצוקה הגדולה יותר שמחייבת אישפוז מלא ,אישפוז יום זה הרבה יותר מהר!!!!) ונמצא ראשון ברשימת ההמתנה אין בארץ כמעט מקומות אישפוז לגברים. גברים לא מדברים על הבעיות שלהם.... נשים כן. לפי מה שאמרו לי המצב באמת אינו כל כך קיצוני לכיוון נשים.... פשוט יותר מוכר אצל נשים. המלצה שלי אלייך היא לפנות כל יום על הבוקר למקום בו את אמורה לקבל את הטיפול ולשאול מה קורה. זה דרך טובה לשדר למקום שאת חייבת את הטיפול ולתזכר אותם בכל יום. המון בהצלחה!!!

rlaptn
08/02/20 13:17

קראתי עכשיו את התגובה שלך במלואה. כל הכבוד לך והמון בהצלחה! יצא לך לדבר עם קווי סיוע? אם כן, איך זה היה? שמור על עצמך עם השיתוף. זה טוב לשתף, אבל לא עם כל אחד. לי יש כלל מאוד פשוט - כל עוד זה לא גורם טיפולי, אשתף רק אדם שמשתף גם אותי (לא דווקא בענייני אכילה, לכל אחד הבעיות שלו). שיתוף עם האדם הלא נכון יכול אפילו להזיק ולפגוע לך בתדמית. מקווה שתכנס למסגרת בהקדם ושהם יוכלו לעזור לך

rlaptn
06/02/20 15:46

אני מזדהה מאוד. גם אני לא חשפתי לאף אחד את נושא האכילה לסביבה שאינה טיפולית (חשפתי בעבר אבל היום, כבר כמה שנים, לא מדברת על זה בכלל) וגם אני, כמוך, עמוק בלימודים ממושכים. זה לא הופך אותך לבודדה, אלא רק שומר עליך ועל העתיד שלך מפני סטיגמות שיכול להיות ויצוצו באם תחשפי את הנושא. זה גם לא אומר שאת לא יכולה לדבר. אפשר לשתף, רק שבמקום להיות ספיציפיים, אפשר להגיד "קשה לי לאכול כשאני מתוחה" או, לחלופין, "אני בסטרס ופתאום אוכלת יותר", בלי לקשור את זה להפרעת אכילה ורק כסוג של משהו שקורה בעקבות הלחץ שבעצם אודותיו את משתפת. לא מזמן התחלתי טיפול פסיכולוגי שמאוד עוזר לי. הוא אמנם אונליין (לומדת בחו"ל) אבל עדיין מאוד מאוד תומך רגשית. אולי שווה לך לברר על סוג כזה של טיפול עד שתכנסי למסגרת האשפוזית? מנסיון, למדתי שעצם ההמתנה לטיפול מכניסה אותנו למתח שגורר אותנו, איך לא, להוציא את התסכולים על נושא האכילה.