מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' עופר לביא
פרופ' עופר לביא
מומחה במילדות ובגינקולוגיה, מנהל היחידה לגינקולוגיה כירורגית ואונקולוגית בבית חולים כרמל שבחיפה. כמו כן, פרופ לביא מטפל בחולות סרטן גינקולוגי במסגרת המרכז האונקולוגי של קופת חולים כללית, בלין – חיפה.בנוסף על פעילותו הקלינית, פרופסור לביא הינו פרופסור חבר קליני בפקולטה לרפואה של הטכניון, ושימש עד לשנת 2016 כיו"ר ועדת חינוך רפואי של הפקולטה לרפואה.על תחומי מומחיותו נמנים, בין היתר, כירורגיה גינקואונקולוגית אונקולוגית, טיפולים גינקואונקולוגים, כירורגיה גינקולוגית אנדוסקופית וגנטיקה של מחלות ממאירות גינקולוגיות. 
עו
עו"ס אורית שפירא
* מנהלת מחלקת שיקום ורווחה של האגודה למלחמה בסרטן וחברת הנהלת 'האגודה הישראלית לפסיכואונקולוגיה'.   *מנחת קבוצות בכירה באגודה (קבוצת בוגרים צעירים, קבוצת נשים צעירות המתמודדות עם סרטן, קבוצת תמיכה לזוגות שאחד מבני הזוג חלה בסרטן, קבוצת תמיכה להורים שכולים ועוד) ואחראית על עדכון המידע של האגודה למלחמה בסרטן בנושא 'זכויות ושירותים, מידע לחולי סרטן'.   * בוגרת תואר שני בהצטיינות בעבודה סוציאלית (MSW), אוניברסיטת תל אביב. מומחית בתחום הבריאות.   * בעבר עובדת סוציאלית, המחלקה האונקולוגית, מרכז רפואי תל אביב (איכילוב) והעובדת הסוציאלית ב'הוספיס בית' של האגודה למלחמה בסרטן, תל השומר.
ד
ד"ר אורה רוזנגרטן
מומחית באונקולוגיה וברפואה פליאטיבית מנהלת היחידה לאונקולוגיה גינקולוגית רפואית, המרכז הרפואי שערי צדק, מקימה ויו"ר החוג לטפול תומך במסגרת האיגוד האונקולוגי.בוגרת הפקולטה לרפואה, האוניברסיטה העברית ירושלים.  
כמוניסרטן השחלותשילוב של אווסטין עם מעכבי פארפ לנשים לא נשאיות

שילוב של אווסטין עם מעכבי פארפ לנשים לא נשאיות

07/02/20 0:23
1 תגובות

שלום,

הבנתי שקיים מחקר שבדק חולות שמטופלות בכימותרפיה + אווסטין שלהן הוסיפו גם מעכבי פארפ, שהגיע למסקנה שתוספת מעכבי הפארפ ללא נשאיות - משפרת את התגובה גם לחולות שאינן נשאיות.

האם אני כלא נשאית יכולה לבקש לקבל גם מעכבי פארפ במקביל ?

או אפילו לשלם עבור התרופה ?

האם זה כדאי מבחינת הגדלת הסיכויים להשפעה ?

תודה.


תגובות

ד-ר-אורה-רוזנגרטן
מומחה כמוני
מומחית באונקולוגיה וברפואה פליאטיבית מנהלת היחידה לאונקולוגיה גינקולוגית רפואית, המרכז הרפואי שערי צדק, מקימה ויו"ר החוג לטפול תומך במסגרת האיגוד האונקולוגי.בוגרת הפקולטה לרפואה, האוניברסיטה העברית ירושלים.  
03/03/20 22:19

שלום לך אכן קיים מחקר שבדק שלוב של אבסטין וחוסמי פארפ בקו טיפול ראשון (כמותרפיה לאחר נתוח באבחנה) המחקר הזה, כמו גם מחקרים אחרים - הראה יעילות מכסימלית בנשאיות של מוטציה (באופן תורשתי או בגידול עצמו) , יעילות טובה גם בנשים עם פגיעה בגנים ששייכים לאותה משפחה של BRCA (הבדיקה אינה בסל הבריאות כיום וניתנת לביצוע באופן פרטי בעלות של כמה אלפי דולרים בארה"ב וצריך לציין שאז התרופה גם לא תהיה בסל הבריאות אלא יכולה להנתן על ידי בטוח פרטי) , וקיימת גם אפשרות לקבל את התרופות למי שאין לה מוטציה - אז היעילות שלה פחות משמעותית בכל מקרה - אם אובחנת לאחרונה עם סרטן שחלה - אז זכאית לבדיקה של מוטציות של BRCA בגידול עצמו - זה מהווה כיום סטנדרט והבדיקה צריכה להשלח על ידי הרופא המטפל שלך . במידה ונמצאת מוטציה בגידול עצמו גם אם אינך נשאית - את זכאית למתן התרופה. התרופה שנמצאת בסל היא אולפריב (לינפארזה) עבור נשים עם מוטציה ב-BRCA באופן תורשתי או בגידול. התרופות עבור נשים שאינן נשאיות - יכולות להיות אולפריב או נירפריב (ז'זולה) וכאמור אינן בסל הבריאות בהצלחה