מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.
פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק
כמוניטרשת נפוצהזכויות בביטוח לאומי

זכויות בביטוח לאומי

16/02/20 11:04
12 תגובות

אשמח לקבל המלצה ,עזרה
בערך הדבר האחרון שאני אני רוצה להתעסק איתו זה הביטוח לאומי ( ביטוח למחלות קשות לצערי לא היה לי אם כי הייתי בטוחה שכן)
האם כדאי ושווה לקח עורך דין שמבין בנושא - כי אני לא מבינה ויודעת מה מגיע לי ואיך
מבחינתי הביטוח לאומי אם כמה שהמוסד הזה מתיימר לעזור למי שצריך לא עוזר ואין לי את היכולת הנפשית להתמודד עם זה
גיליתי לפני חצי שנה שיש לי טרשת נפוצה - זאת היתה המתנה שלי ליום הולדת ואני כבר אחרי סיבוב שני של אשפוז בעקבות זה
אשמח לכל פיסת מידע ממי שכבר עבר או עובר או פשוט יודע
תודה


תגובות

עינת-מילר
מוביל קהילה
16/02/20 12:54

הי ליז ביטוח לאומי מאוד פשוט ויש את כל הטפסים וההסבר באתר שלהם. חבל לקחת עורך דין שינגוס בקצבה. עם זאת אם יכולת ההשתכרות שלך לא נפגעה אז אין לך מה לטרוח כי ביטוח לאומי נותנים קצבה על אובדן כושר עבודה בלבד

Liz.s
16/02/20 13:06

נפגעה

עינת-מילר
מוביל קהילה
16/02/20 14:38

את יכולה לפרט קת יותר איך באה לידי ביטוי נפגעה, צמצום שעות, הפסקה זמנית, הפסקה בכלל.

Liz.s
16/02/20 16:08

מ 9+ שעות ביום ירדתי לשעתיים שלוש עבדתי בתור מעצבת בסטודיו לתכנון תאורה זה משהו שכרגע אני לא יכולה לבצע עדיין עובדת בסטודיו רק יותר באדמיניסטרציה ... להחזיר פרוייקטים כרגע לפחות אין לי יכולת

עינת-מילר
מוביל קהילה
16/02/20 18:01

אם את חושבת שאולי תחזרי ליותר אז חכי עוד קצת ואם לא אז הייתי נכנסת לאתר של ביטוח לאומי ומורידה את הטפסים שצריך, מצרפת את האישורים הרפואיים שמבקשים ומגישה בקשה אם את רוצה את מוזמנת גם לדבר איתי הפרטי

אני מצטרף להמלצה של עינת. לפחות את השלב הראשון כדאי לך לעשות לבד מבלי לערב עו"ד שרק יעלה לך כסף ולא בטוח שיצליח להשיג לך אובדן כושר עבודה בהיקף שיעניק לך קצבה. בשלב הראשון את צריכה להגיש לבט"ל טופס לקביעת אחוזי נכות. לטופס תצרפי את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטים שיש לך. תבקשי להיות מוזמנת לוועדה ששם יעריכו את הנכות שלך ויקבעו את שיעורה. אם הנכות רפואית תהיה בשיעור של לפחות 60% לפחות, (או בשיעור של לפחות 40% לפחות, אם יש לך כמה ליקויים רפואיים ועל ליקוי מסוים נקבעה לך נכות רפואית בשיעור של 25% לפחות) תוכלי לעבור לשלב הבא שבו יעריכו את דרגת האי-כושר שלך. את תהי זכאית לקצבה רק אם יכולת ההשתכרות שלך ירדה בלפחות 50%. את הטופס והוראות המילוי, כולל רשימת הטפסים הרפואיים שכדאי שתצרפי, תוכלי למצוא בלינק המצ"ב.

אדמונית-1
20/02/20 11:31

חבל לשלם לעו"ד, עשיתי הכל לבד, הדבר החשוב ביותר הוא למלא את הטופסים הנדרשים כראוי ולצרף כל מסמך רפואי שיש לך אני נכה עם אובדן כושר עבודה והייתי בכל הועדות ללא עו"ד.

איריתה1203
22/02/20 7:34

בוקר טוב, הגעתי לביטוח לאומי בעניין אחר ושאלתי גם על קצבת נכות לטרשת, פקידה נחמדה עזרה לי למלא טפסים והגשתי אותם עם מכתב מהרופאה הניורולוגית שלי (שיש לי תמיד בתיק), ירדתי עם כל זה קומה לאישור אצל רופאת ביטוח לאומי שהיתה במקום. תוך פחות משבועיים קראו לי לועדה רפואית שערכה פחות מ7 דק' ואישרו לי קצבת נכות של 3200 שח. המחלה היא מחלה פרוגרסיבית ואין סיבה שלא תקבלי קצבה (אלא אם המשכורת שלך גבוהה). היה נראה שהפגישה עם הועדה היתה פורמלית בלבד והם כבר קבעו מראש אישור נכות על פי המסמכים הרפואיים. ורק רצו לדעת שאני לא משחקת "משחקים" ועושה הצגות. מציינת עוד ש"הטרשת שלי" בדרגה נמוכה והתפקוד כמעט מלא, אה... ושכולם היו נחמדים מאד.

Liz.s
22/02/20 9:39

שלום אירית , במקרה שלי רק נתנו לי להרגיש יותר ״מקולקלת ״ ממה שאני מרגישה . יום אחד אזרתי אומץ וניגשתי לביטוח לאומי לבדוק האם מגיע לי משהו ( לא היו לי מספיק ימי מחלה ) הפקידה נתנה לי טפסי נכות כללית ללא שום הסבר או הכוונה יצאתי משם מתוסכלת ובוכה - למה היא נתנה לי את זה למה אני נכה לקח לי בערך חודשיים למלא את הטפסים ולשלוח פשוט לא רציתי להתעסק עם זה ,זה רק גרם לי להרגיש יותר רע .הייתי גם ביד מכוונת - הדבר היחיד שהם כיוונו אותי זה לרצון לקפוץ מצוק נקבעה לי ועדה חודש הבא אין לי מושג איך להתנהג זה מאוד מפחיד אותי אני אצטרך לשבת ולהסביר לאנשים שלא עוברים את מה שאני עוברת עכשיו ( גיליתי לפני חצי שנה שיש לי טרשת ומאז כבר היה לי התקף נוסף )

עינת-מילר
מוביל קהילה
22/02/20 8:44

אני גבר שנים עם הטרשת ובסניף ביטוח לאומי בחדרה, אליו אני שייכת, תמיד היו נחמדים, נכונים לעזור ומאוד יעילים. בשנים האחרונות מאוד מכירים שם את הטרשת ולכן , כמו שאירית כתבה, מאשרים כי יודעים במה מדובר.

Liz.s
22/02/20 9:43

עד כה החוויה שלי ממש לא היתה טובה רק נתנו לי להרגיש יותר מ״קולקלת״

Liz.s
16/03/20 21:32

אז היתה לי ועדה רפואית בחמישי האחרון חוויה לא נעימה בכלל היום קיבלתי תשובה שלא מגיע לי כלום כי אין לי מספיק אחוזים משו כזה איך זה יכול להיות אפשר לערער ? אולי כן לקחת עורך דין או לפנות ללבנת פורן זה פשוט לא הוגן