מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותחריגה מתנאי אחסון - תמיסת מלח

חריגה מתנאי אחסון - תמיסת מלח

21/02/20 14:34
5 תגובות

שלום רב,
אודה לעצתכם לגבי בקבוק טיפות עיניים סטריליות, שמיועד לשמירה בקירור (2-8°), ואשר הושאר בשוגג מחוץ לקירור (לאחר הפתיחה), למשך 24 שעות, בטמפרטורת החדר (טמפ' חורפית).
הבקבוק הוחזר לקירור, וכעת ישנה התלבטות אם הינו ראוי או פסול לשימוש.
מדובר בתמיסה שיוצרה בהכנה רוקחית:
Sodium Chloride 5% Coll 10 mL
לטיפול ב(חשד ל-)בצקת בקרנית.
התמיסה מכילה חומרים משמרים, וטובה לשימוש עד 30 יום מהפתיחה.
ההתלבטות נובעת מהעובדה שמלח ידוע כחומר מחטא, ועל כן, הגיוני להניח שהוא לא יזדהם בקלות.
אשמח לחוות דעתכם.


תגובות

שלום,

ייתכן וניתן להשתמש אך יש צורך לוודא זאת מול בעל הרישום (חברת התרופות שמייבאת את התכשיר לארץ), רק להם נתוני יציבות. 

באם תרצה פנה לבית המרקחת ממנו רכשת את התרופה מאחר וישנם כמה גנריקות לטיפות

 

המלצתי היא לרכוש חדש מאחר ומדובר בתרופה זולה יחסית וזמן בירור יכול לקחת גם שבועות(מניסיון מול קודם בנושא), אז, באמת תצטרך לרכוש חדש.

 

רפאל ויגנר

סטודנט לרוקחות קלינית באב''ג

רוקח

Jonny-G
21/02/20 18:51

האם נתוני היציבות נגישים לציבור הרחב? הגיוני להניח שאותה הפורמולה תתנהג בצורה דומה, אפילו בין יצרנים שונים (גנריים או אינובטיביים).  

לא, יש צורך לפנות דרך המייל/טלפון אל הרוקח הממונה על הרישום שלו בארץ,

יכולים להיות שינויים מינוריים בין גנריקות שונות בהוראות איחסון/תוקף

אנחנו נכנסים פה לתווך מאוד קשוח מבחינת הוראות החוק, כל עוד יש חריגה מהוראות האיחסון ואין תשובה מפי היצרן-  כל מי שיגיד לך להשתמש בתרופה חשוף לתביעה.

 

רפאל

Jonny-G
22/02/20 20:16

תודה רבה על האינפורמציה. אני מקווה שאצליח להשיג את המידע מביהמ"ר. בינתיים אסתפק בקומפרסים של תה פושר  :-)   שבוע טוב, 

יונתן

 

 

Jonny-G
02/03/20 20:27

היי, 

בהמשך לנ"ל:

מבית המרקחת נמסר כי תכשירים כאלה טובים לשימוש 30 יום מזמן הפתיחה. בהינתן שישנו חומר משמר, אין צורך לשמור בקירור. 

מידע זה הוצלב גם עם מידע לצרכן עבור תכשיר דומה שמיוצר בארה"ב. גם שם, ההנחיה היא לשמור בטמפרטורת החדר. 

אציין רק שכדאי לקחת נשימה לפני ההזלפה כי המפגש עם הקרנית עלול להכאיב עקב תחושת ה"שריפה", אם כי זה אינדיבידואלי, לפי סף הכאב של כל אחד ואחת. בכל אופן, מדובר באי נוחות רגעית  שחולפת די מהר.