מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אורי אלקיים
פרופ' אורי אלקיים
מומחית לראומטולוגיה, מנהלת המכון הראומטולוגי במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), יו"ר האיגוד הישראלי לראומטולוגיה.
ד
ד"ר חגית פלג
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
פרופ' מרב לידר
פרופ' מרב לידר
בוגרת ביה״ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב cum laude מומחית ברפואה פנימית (2000) ובראומטולוגיה (2006) פרופ׳ חבר קליני באוניברסיטת תל אביב. מחברת מעל 100 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפמפ, המחלות הראומטיות והאוטואימוניות. מנהלת היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא.

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
כמונימפרקים (ראומטולוגיה)פרדינזון תופעות לוואי

פרדינזון תופעות לוואי

06/03/20 17:33
2 תגובות

אמא שלי מטופלת בפרדינזון כבר תקופה ארוכה עקב דלקת פרקים המינון הוא 20 מיליגרם ליום התקופה היא כחצי שנה לאחרונה נאמר לה להתחיל להוריד מינון . ממה שקראתי ברשת מדובר בסוג של גמילה ממש...בנוסף לאחרונה היא מתמודדת עם תופעות לוואי קשות שכוללות כאב שרירים בגב תחתון במיוחד וגם ברגליים... ועצירות. היא קיבלה גם זריקת וולטרן שלא הועילה לה במהלך הזמן האחרון. היא בקושי הולכת... ממה שהבנתי דלקת פרקים כבר אין לה אבל כול התופעות האלה וכול מה שהיא עברה ועוברת הפכו את מצבה הכללי לגרוע יותר. אייך אני יכולה לעזור לה? אני מבינה שההפסקה עם פרדינזון זו ממש גמילה. האם זה הגיוני שלאימא שלי ניתנה התרופה הזאת כבר יותר מחצי שנה... ?


תגובות

ד--ר-חגית-פלג
מומחה כמוני
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
07/03/20 12:02

הירידה בפרדניזון יכולה להיות כרוכה בשתי תופעות עיקריות : הראשונה - התלקחות של המחלה הראשונית בגינה היא מקבלת את הטיפול . יתכן והמחלה נשלטת רק על ידי מינון גבוה יותר של פרדניזון ולכן הירידה כרוכה בהחמרה . בד"כ נעשה מאמץ להמנע ממינון פרדניזון גבוה לאורך זמן ולכן יש מקום למצוא תרופה נוספת שתקל על הירידה מפרדזניון להוסיף אותה לטיפול ואז להוריד את מינון הפרדניזון . התופעה השניה - קשורה בעובדה שכולנו מיצרים סטרואידים במינון מקביל לכ 5 מג פרדזניון ליום . אדם במקבל לאורך זמן פרדניזון כתרופה מפסיק ליצר את סטרויאיד באופן עצמוני ולכן יש לרדת במינון הפרדניזון לאט כדי לאותת לגוף שעליו להתחיל ליצר סטרואידים בעצמו . כל עוד אמך נוטלת מינון של פרדניזון מעל 5-7.5 מג ליום לא סביר שתחוש תופעות הקשורות ישירות לחסר של פרדניזון . יש לגשת לרופא המטפל אשר המליץ על הטיפול בפרדניזון ולראות מה מחלתה של אימך ומה ניתן לעשות כדי להיטיב במצבה.

אורטל83
09/03/20 8:50

תודה רבה!