מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהחרדת קורונה, בעיקר בהקשר החברתי = מה לעשות עם כל שעות הבדידות הללו? (ואני, לפחות כרגע, לא בבידוד רפואי)

חרדת קורונה, בעיקר בהקשר החברתי = מה לעשות עם כל שעות הבדידות הללו? (ואני, לפחות כרגע, לא בבידוד רפואי)

16/03/20 19:11
11 תגובות

כמובן שאני מפחד, חרד וירא להידבק במחלה, ופוחד למות ממנה. אני מניח שזה טבעי, בטח בהיותי חרדתי והיפוכונדר.
אבל אני מתכוון לכך שאני מאוד בודד. בימים כתיקונם, אני מנסה למצוא תוכן לשעות הפנאי שלי: מרכז ספורט, קורס כתיבה, טניס. אבל עכשיו אין את זה ואני, כמו הרבה אנשים, המון שעות לבד בבית וזה גורם לי לחרדות של "מה אעשה עם עצמי?". יש טלוויזיה ומחשב ואייפון וספרים, אבל קשה לי נורא. וזה לפני שאני מדבר על בדידות "קבועה" של שישי שבת.


תגובות

noname.757
16/03/20 19:51

צא להליכה יומית בתור התחלה. רוב הסיכויים שתפגוש שם עוד אנשים במצבך :smile:

גורם-חוץ
16/03/20 20:07

תודה, רק אני חוזר (לפחות כרגע) הביתה בערב, ודי קר לי. למרות שתכל'ס זה נכון.

בחור-אחד11
17/03/20 9:14

גורם חוץ יקר, אתה מתאר משהו שתוקף גם אנשים לא חרדתיים, או חרדתיים לשעבר. נדמה לי שזה קשור במידה מסוימת גם לרכיב דכאוני כלשהו של עצבות, ניתוק וחוסר ממשות. מה עם ספר טוב? דויד גרוסמן הוא בראש ובראשונה פסיכולוג (לא רק לטעמי), ועלילה טובה בשעות הערב יכולה מאד לתמוך. חוויית הקריאה עשירה יותר קוגניטבית ומערבת הרבה יותר 'עשייה' ופעולה מאשר בהיה במסך אלקטרוני. מומלץ לקחת את אחד הספרים שלו, אפילו לא משנה איזה, לחזור קצת לילדות אולי עם 'יש ילדים זיגזג'..... אני סומך עליך! בהצלחה.

גורם-חוץ
17/03/20 12:00

תודה. האמת שאישית אני לא עף על גרוסמן, על אף שספציפית את 'יש ילדים זיגזג'' אהבתי (את 'אישה בורחת מבשורה' ואת 'סוס אחד נכנס לבר' ממש לא, אבל זה כבר נושא לפוסט אחר). קשה לי להתרכז בקריאה בבית, אלא במצבים מסוימים. הבדידות חזקה נורא.

שון
02/04/20 20:30

מבין אותך,אני בבית מספטמבר ,כתבתי על כך , ברגע שהתחלתי להרגיש טיפה אנרגטי הגיעה הקורונה, אני משתדל וזה לא קל לראות את הטוב :תוכנת" זום שפתאום עוזרת לי להשתתף בלימודי "ימימה" שהפסקתי. ההסגר הכללי לא עזר לי ,להיפך,כשראיתי שאנשים "מאבדים " את זה אחרי יומיים בהסגר קיבלתי כאילו אישור ליותר חרדה . אולי במערכת "כמוני" יארגנו "זום" שבו נוכל כולנו להשתתף ולשתף. או אפילו אנחנו,תמיד אפשר לשמור על אנונימיות עם וידאו סגור. אני יכול רק ליעץ מה שכולנו עושים : אימון פיזי בבית, טלביזיה,נטפליקס, התחלתי להקשיב לרדיו "כאן תרבות" ,יש להם תוכניות מעניינות,התחלתי לצפות בדברים קלים ומעשעים כמו תוכניות ראליטי ,כל מה שמצחיק ומסיח את הדעת.אחפש וארשום בתגובה אחרת טלפון של עמותה שאנשיה מתקשרים לאנשים בודדים ומדברים איתם וטוב ששיתפת .שולח אנרגיות חיוביות

גורם-חוץ
02/04/20 22:18

תודה על התגובה. אני מנסה למצוא תוכן בבית. אני בין היתר גם עובד מהבית, די הרבה שעות יחסית בכל יום, אז עוזר בימים א'-ה'. הבעייה שהרבה פעמים אין לי אנרגיה/חשק/כוח לפעילות כגון אימון ביתי, הקשבה להרצאה מעניינת, קריאת ספר וכדומה. זה משתנה ותלוי בהמון גורמים.

35ליטל
02/04/20 21:05

מי לא יזדהה עם מה שרשמת :-) אני מגבירה חברויות או יוצרת חברויות אינטרנטיות או מתקרצצת למשפחה... ספרים וסדרות כבדות - יחכו לזמנים קלים יותר.

גורם-חוץ
02/04/20 22:19

תודה. אני כן רואה טלוויזיה, אבל אכן לא סדרות כבדות.

להיות..אני.
03/04/20 1:06

שמתי לב שהזכרת קורס כתיבה, מה דעתך לכתוב את התחושות שלך על טיוטה או אפילו כאן ולשתף אותנו.. עצם השיתוף וההרגשה שיש מקום שאתה יכול לבטא את עצמך עושה טוב אני הרבה פעמים מוצאת את עצמי בסיטואציות שבהן אני מרגישה בודדה וכן זה מבאס יחד עם זאת אני באמת מאמינה שיש גם משהו חיובי בקורנה פתאום נוצרה סולדריות ותחושת הזדהות עם רגשות שביום יום אנשים לא כזה אוהבים לשמוע אז גורם חוץ יקר נשמע שיש לך הרבה לתרום לפורום הזה מחכה לשמוע מה דעתך..

גורם-חוץ
03/04/20 13:11

היי.. די כתבתי את התחושות שלי בפוסט עצמו. קצת לי לי לכתוב מעבר לזה. אני גם בתקופה שאני לא כותב הרבה. גם די חתכתי מסדנת הכתיבה שנרשמתי אליה (ושילמתי 2,500 ש"ח עבורה), גם כי לא עפתי על הסדנה עצמה, אבל גם כי אני לא במוזה לכתוב.

שון
03/04/20 9:16

אתה עובד..זה כבר טוב,,הלוואי עלי.:tmbsup: