מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהצביעות והיסטריה מבחוץ- אמת ויופי מבפנים

צביעות והיסטריה מבחוץ- אמת ויופי מבפנים

21/03/20 11:04
8 תגובות

החברה מחולקת היום יותר מתמיד לשתי קבוצות:
אלו שקמים בבוקר לעבודה, נוסעים בכבישים פנויים. אלו שמטיילים ומבקרים שכנים ומשפחה. הקבוצה הזו ממשיכה בחייה כמעט כרגיל, עם תחושת חשיבות עצמית שהם החיוניים, היעילים, החזקים. כמעט כל בנאדם שני שדיברתי איתו לאחרונה שייך לקבוצה זו, והופתעתי מאוד מהכמות.

הקבוצה השניה היא של אלו שעבודתם ולימודיהם הופסקו ללא בחירתם. קבוצה זו לא רק שהיא בבית לבד או עם הילדים המושבתים ממסגרת ,אלא שהיא נתונה לאיומים בלתח פוסקים מצד התקשורת: אל תעיזו לצאת! בעוד שקרוב למחצית האוכלוסיה לא רק שיוצאת אלא נפגשת יום יום עם עוד עובדים, לקוחות, עמיתים .

בבתים רבים המצב הוא חצי חצי- אחד יוצא לעבודה ןהשני נשאר עם הילדים. מה שהופך את הסגר בבית לעוד יותר מגוחך, הרי ממילא יש אתם אדם שנוסע כל יום ובא במגע עם אנשים.ותאמינו לי שמרבית העובדים לא חיוניים לאף אחד חוץ מלעצמם. הם ממשיכים לעבוד כי הם פשוט יכולים.

השורה התחתונה היא שאין שום הגיון בהיסטריה ובהפחדות. מעולם לא היה. אנחנו יותר מכולם יודעים כי לחרדה ולהיסטריה אין בסיס במציאות . המחלה הזו, כמו כל שפעת קשה במיוחד , תבוא ותלך כש 99% מהנדבקים בא יחלימו. אם תשימו לב לנתונים תיווכחו שזוהי האמת (בעוד שבשפעות קשות בעבר אחוז החולים קשה ואף המתים היה גבוה יותר).
צאו לטבע.: תנשמו אוויר. אל תקשיבו לחדשות ומבזקים מיותרים. התרכזו בפעילויות יפות כמו קריאה, מוסיקה, יצירה, פעילות גופנית, לימוד. השביתה הכפויה הזו היא עצובה ומיותרת אבל גם הזדמנות לגדילה, הקשבה פנימית ושקט. המסע האמיתי הוא הרי המסע פנימה.
יפה בעיני ומבורך שיש הזדמנות להיות רק עם עצמנו ללא הסחות דעת חיצוניות. אין דבר נכון מכך.


צביעות והיסטריה מבחוץ- אמת ויופי מבפנים

תגובות

35ליטל
21/03/20 12:20

מעניין מה שכתבת. מסכימה לגבי חשיבות העבודה, באמת רוב העובדים אינם חיוניים. מצד שני, לא מכירה אנשים שמטיילים ומבקרים בימים אלו, יש לנו אחריות כלפי אנשים אחרים, ולא חושבת שנכון לקחת סיכון. מאמינה שעוד כחודש שאנשים יתחרפנו סופית ומזג האויר ישתפר- לא יוכלו להטיל הסגר והאימה תעדך (לא כי הוירוס לא נוראי)

לצערי את צודקת. גם אני הייתי בצד ההיסטרי כשהכל התחיל. מספיקים כמה רגעים כדיי לחשוב שוב ולהבין שהתקשורת לא מסונכרנת עם המציאות

35ליטל
21/03/20 17:54

מה גורם לך לחשוב ככה?

היי ליטל קודם כל חשוב לי לומר, שאני בצד שאומר להישמר בבתים. לי בעצמי יש בן משפחה בסיכון וקיבלתי הרבה על הראש (ולא בצדק) על כך שאני מבקשת שהאדם יישאר בביתו, ואני אהיה היחידה להיפגש איתו כיוון שבכל מקרה אני נמצאת בבית כרגע ולא חשופה. אני כמובן קודם כל בעד הבריאות שהיא לפניי הכל. מצד שני, אני מתקשה לקבל את הטלת האחריות על הציבור שמתבקש לצמצם את עצמו, בזמן שבכל ערב הבכירים מקבלים את מקומם בתקשורת ומטילים אימה בשעה שבכלל אין הגדלה של הבדיקות. זה נכון שהציבור ייקבל על עצמו אחריות, אם גם מצד מערכת הבריאות יהיה מענה. איך ההסבר לכך שמספר הבדיקות מצומצם מצדיק את השבתת הכלל למעט ׳העובדים החיוניים׳ שגם בכך אפשר לדון, הרי מערכת בתי המשפט מושבתת. וגם בנושא רשתות השיווק שהם בית גידול לנדבקים. שעה לאחר ההצהרות שיצאו לפני כשבוע ראינו למה זה גרם ברשתות השיווק. שלא לצורך. אפשר היה לשמוע את הדברים של מר ליברמן שהתארח היום אצל רינה מצליח ב18:00 בערב. מילה במילה מה שהוא אמר, ואגב אני לא מאוהדיו.

noname.757
21/03/20 18:39

לא בטוח שההיסטריה מיותרת, יש הרי מדינות שמימדי המוות בהן בלתי נתפסים, אבל יכול מאוד להיות, שיש אנשים בחלונות הגבוהים שמנצלים אותה לתועלת האישית שלהם. כל העולם נמצא פתאום בתחילת מסע לא ידוע. הבלבול וההגזמה בשלב הראשוני הזה שלו די מובנים.

עדי.בורדר
22/03/20 0:18

ההיסטריה מיותרת האחריות לא . קשה לעכל נכון אבל כדי שתעכלי את זה מהר אנחנו בבעיה וכדי שתשמרי למעני ולמען כולם . אצלי חס וחלילה כול המשפחה כולל אני יכולה להינזק מזה . וזו משפחה עם ילדים וכו וכו . אז אני בטוחה שגם אצלך יש משהו בקבוצת סיכון אז אל תזלזלי . ואם עוד לא הבנת , לא תמיד החלמה תהיה ללא עזרה ולא ניתן לתת לכולם עזרה וזה אומר שאם תהיה התפרצות מסיבית הרבה שיכלו להציל ימותו . אז בואי נסיר את האגואיסטיות הזו מהפרק ונבין את החשיבות .

noname.757
22/03/20 2:12

אני ממש לא מזלזל, כל פעם שאני יוצא מהבית זה עם מסיכה וכפפות, שלא לדבר על שטיפות הידיים האינסופיות.

עדי.בורדר
22/03/20 11:16

חח סורי התגובה היא לכותבת הפוסט לא לך :embrsd: