מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.

חרדת קורונה

24/03/20 22:17
6 תגובות

בחיים לא סבלתי מהתקפי חרדה ואני לא צעירה. בת 58. מאז התפרצות הקורונה כל הזמן עם התקפים.עד שזיהיתי שאלו התקפי חרדה ולא התקף לב לקח קצת זמן. יש לי בן בניו יורק במוקד ההתפרצות. הוא רוצה לחזור הביתה אבל החשש המוצדק מהטיסה עוצר אותו. אני חרדה לו חרדה לשאר ילדיי חרדה על עצמי שעד אתמול הסתובבתי בקניות וצעדות בפארק. לוקחת כבר 3 לוריון ביום. מתעמלת כל רגע פנוי כדי להפיג את המחשבות.בקושי אוכלת כי האוכל נתקע לי בגרון מהלחץ ובקושי ישנה.ברור לי שזה טבעי להילחץ בתקופה כזו אבל כמה זמן אפשר כך להמשיך בלי לקבל באמת התקף לב אמיתי?


תגובות

מתה-סופית
24/03/20 22:41

את צריכה לראות אותי עכשיו. הפנים שלי פשוט אדומות. בוערות בוערות. זה פשוט נורא ואיום

מאור3-
25/03/20 0:46

יי

Ari2
25/03/20 1:03

עצם זה שאת עושה פעילות גופנית קודם כל כל הכבוד שאת מצליחה להרים את עצמך ככה. כי לפי מה שאת מספרת זה פשוט נקרא פחד משתק שהכל מפחיד יש מלא מחשבות ופשוט הכל עוצר אין מושג איך להתמודד אם זה אפילו כאילו אני פשןט משותקת מפחד. וזה בסדר תהיי שלמה עם זה שהמצב כרגע בעייתי בכל העולם לגיטימי שתדאגי לילד שלך אפשר לחשוב על דרכים יותר טובות לעזור לו ולעצמך במקום להילחץ אלא לחשוב הרי הוא ילד גדול את רוצה אותו לידך אבל בסופו של דבר זאת החלטה שלו והוא יודע לקחת החלטות. ואת והילדים שלך יהיו בסדר גמור את נראת אחד שמקשיבה להנחיות של משרד הבריאות ולא תקבלי התקף לב אל תדאגי הכל יהיה רק טוב ויהיה בסדר!

Ari2
25/03/20 1:05

גם אם זה ימשך תקופה את תקבלי כוחות ותדעי איך להתנהל ובכל יום שיעבור תהיי חזקה יותר !

רועי-חזן
25/03/20 10:59

היי לאה יקרה, אכן המצב מעורר הרבה מאד לחץ וחרדה, וזו בהחלט תגובה נורמלית מאד למציאות שהיא לא נורמלית. רבות נכתב על ההתמודדות הנפשית בימים אלו, ומצרף חלק מהעצות: צמצום צריכת החדשות לפעם עד פעמיים ביום בלבד. שמירה על שגרה יומית מסודרת- קימה ושינה בשעה קבועה. פעילות גופנית במרחב הביתי. מציאת תעסוקה והתפנות למשימות שרצינו לעשות ולא הזדמן לנו עד כה וגם מנוחה כמובן. מומלץ להאזין להרפייה גופנית בyou tube, ולתרגולי מדיטציה. ליצור קשר עם הקרובים אלינו ולשתף בתחושות כדי לא להישאר לבד (להשתמש בשיחות וידאו דרך האפליקציות הרבות המאפשרות זאת). מעבר לכל אלו, ישנם קווי סיוע נפשי רבים בימים אלו, ומזכיר פה את של ער"ן בטלפון 1201, שם יש מי שיקשיב וירגיע באופן טלפוני. כמו כן, ניתן גם לפנות לטיפול פסיכולוגי און ליין למי שמחפש טיפול לאורך זמן. מעבר לכך, לגבי העלאת המינון התרופתי, חשוב מאד להתייעץ עם הרופא.ה המטפל.ת, ולא להחליט על שינוי המינון באופן עצמאי. מה דעתך?

לאה36
25/03/20 12:28

תודה רבה. אכן מיישמת את מה שכתבת פה. מעסיקה את עצמי כל היום.מעבר לזה אני מורה ונמצאת עם קשר הדוק עם תלמידי בלמידה מרחוק. אבל עדין החרדה לבני בניו יורק היא דבר שאינני יכולה להתגבר עליו. שוב תודה רבה!