מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילההיא הרבה יותר רזה ממני

היא הרבה יותר רזה ממני

27/03/20 22:25
7 תגובות

מישהי מהמשפחה שלי היא מאוד רזה , וכשאני כותבת מאוד רזה אני באמת מתכוונת לזה . כל הבגדים גדולים עליה כשכולן התפתחו היא נשארה מאחור ולקח לה זמן , כל מה שהיא אוכלת לא מוסיף לה שום גרם ולא שום שומן לגוף שלה. היא אוכלת ממתקים שותה שתיה מתוקה אוכלת כל מה שיש ועדיין רזה . בכל יום שאני רואה אותה אני רואה שהיא מרזה יותר ויותר. היא לובשת בגדים מאוד צמודים שמראים כמה היא רזה , לא אכפת לה איזה אוכל לאכול גם אם הוא משמין היא פשוט נהנת לה. כולם מחמיאים לה על איך שהיא נראת וחלק אומרים שהיא רזה מידי ושהיא צריכה להשמין, גם כשניסו לגרום לה להשמין לא הצליחו יש לה גנים טובים היא קבלה גנים של רזים מאוד לא משנה מה הם אוכלים הם פשוט לא משמינים. כל יום שאני רואה אותה כל כך כואב לי עד שאני מגיעה לימים שאני פשוט בוכה כמה היא אוכלת ונהנת וכמה אני סובלת וחושבת לפני שאני אוכלת, נמאס לי כואב לי לראות אותה ככה למה אני לא נראת כל כך רזה כמו שהיא? היא לא נמנעת משום אוכלת ויושבת לה בכיף ואוכלת לה כל מה שבא ליד.
אני מרגישה שאפילו "להחלים" אני לא מסוגלת כי לראות אותה מונע ממני ומכאיב לי, אני לא יכולה להימנע מלהיפגש איתה היא חלק מהמשפחה שלי והיא גרה איתי זה כל יום לראות אותה נהנת ושמחה ואני שבורה וכאובה. רע לי נורא ואני מרגישה שהגוף שלי הוא לא טוב ולא שווה כמו שלה , היא חיה את החיים עם גוף רזה ואני חיה עם גוף שמן ומכוער. היא כמה שנים באותו המשקל ושמחה על זה שהיא לא משמינה , היא הייתה יורדת עלי שאני אוכלת ושאני שמנה ולאכול לידה עכשיו זה קשה לי ואני מנסה להימנע מזה. רק כשיש ארוחות משפחתיות או בולמוסים אני סובלת ואוכלת ומאשימה את עצמי.
אני לא רוצה להשלים עם זה שזה הגנים שלה ושהיא שמחה על זה , אני גם רוצה להרגיש שמחה ורזה בלי בעיות של השמנה ולא להישקל כל יום ולבכות את חיי.
איך אני אמורה לחיות בטוב ולאכול בצורה מאוזנת כשאני רואה אותה כל יום? זה כואב מידי


תגובות

בוקר טוב, את מתארת, דרך הקינאה בבת משפחתך, את אחת הבעיות המרכזיות של הפרעת אכילה: מרב, או כל הדימוי העצמי, תלויים במראה ובמשקל. דרך הפריזמה הזו אפשר להבין את עוצמת הקינאה, את הקושי לקבל את זה שהגוף שלה שונה משלך, את הקושי לקבל את גופך כחלק ממי שאת ללא תנאים. הדרך לחיות בטוב ולאכול בצורה מאוזנת אינה באמת תלויה באם תראי או לא תראי אותה בכל יום, אלא דרך עבודה של פיתוח דימוי עצמי רחב וחזק יותר. עבודה קשה שלא נותנת פירות מידיים, אבל שווה את ההשקעה. מאד מקווה שאת בטיפול...

עכשיו אני רואה בתגובה לפוסט אחר שלך שאת לא בטיפול. למה בעצם? מצבך כל כך דורש את זה....

Skinny
29/03/20 16:22

כשאני נמצאת איתה 24 שעות בכל זה קשה , וגם אם הייתי בטיפול אני עדיין חושבת שהקושי עדיין היה

Skinny
29/03/20 16:23

אני לא בטיפול כי ההורים מתנגדים בכל תוקף לאשפוז/טיפול , גם לטיפול פסיכולוגי הם מתנגדים

פפפפ
29/03/20 15:46

תמיד יהיו יפים ממנו, רזים מאתנו, עשירים מאיתנו ובמקביל שמנים יותר, עם צרות גדול. הכול כלול!!! לא באמת שווה להחליף

Skinny
29/03/20 16:23

אם הייתי במקומה הייתי מאושרת

פפפפ
29/03/20 23:26

את בטוחה!!! אני יודעת על עצמי שגם שהייתי יותר רזה בהרבה לא הייתי מאושרת יותר כי אין לזה סוף!!! שרציתי לרדת אף.פעם לא הגעתי למשקל האושר..לכי תדעי לאן החיים יקחו כל אחת ומה כל אחת קיבלה במתנה. זה נראה כי זאת המטרה כרגע ..רזון