מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
כמוניגמילה מעישוןהבטחה שניתנת בערב תופר בבוקר למחרת

הבטחה שניתנת בערב תופר בבוקר למחרת

28/03/20 13:29
12 תגובות

צר לי על המילים שאני כותב וצר לי שאני שוב כאן , זיוה שלי שוב ושוב נופלת ואתמול היא חזרה מהעבודה והענן שאפף אותה לא השאיר בליבי ספק ואני שאלתי באופן הכי ישיר - עישנת ?
כן .היא ענתה אחר כך נדבר ומאז כפיתי על עצמי שתיקה וריחוק , צר אך הפעם הסיגריה ניצחה , הפעם זיוה שלי מדרדרת והיא לא מתכוונת לוותר על החופש שלה על העצמאות שלה וכולי .
צר לי על מילים הללו , צר לי על החודשים האחרונים האלה שנתתי לה כל פעם את הכוחות 4 סדנאות היא עברה , 2 של הכללית ,2 של אלן קאר ועוד אחת אינטרנטית ותוצאות אין !!!! שילמנו ממיטב כספנו שאין לנו בשפע כמו כל מעמד הביניים, ותמיד יצא ששילמנו גם על סדנה תורנית וגם על סיגריות במקביל . מאז אותה סיגריה ארורה ביוני מיד אחרי חגיגות השנה ללא ( עם 3-5 מעידות ) . זיוה שומרת על הסיגריה פעם פעמיים בשבוע ביום ואני לא יודע כמה ואיפה וזה כבר לא מעניין אותי . הרמתי ידים כמו שלא הרמתי 12 שנה אך יחד עם זאת אם היא תראה נכונות מחר שבוע הבא עוד שנה שנתיים ,ברור לי שאשכח הכול ואסייע כמיטב יכולתי .
נעלבתי מאוד מאוד ....אני עומד מולה חסר מילים ושותק , לא נכנס לויכוחים חסרי תועלת של כמה זה מזיק , לא בריא , עד כמה היא מרגישה את הצד הרע שלה .
היא אמרה לי שאלו מעידות קטנות נפילות לצורך עליה , וביום שהיא תחליט לחזור היא תניח זאת על השולחן אני קורא לזה מכבסת מילים של תתמודד זאת אני !!!
עוד היא אמרה שביום ראשון היא תחליט לאן פניה מועדות ואני מבקש .. אם את קוראת את זה ..פשוט מאוד תשלחי תמונה שלך מעשנת ביד , בפה , תמונה של הקופסא , אני כבר אבין ולא אפתח את פי לגבי הסיגריות לעולם .
ואני לתומי חשבתי שהבידוד הזה שניכפה עלינו יביא לנו טוב , נהיה ביחד כמשפחה נחזק את הקשר ( למרות שהוא חזק מאוד ) בשבוע וחצי שזיוה הייתה בבית היא הייתה עצובה כאילו חווה קשיי גמילה חששתי שזה הכיוון ולא דיברתי על זה , באחד הימים הילדים ראו תוכנית שבה אחת הדמויות מפסיקה לעשן וזיוה פצחה בנאום חוצב להבות כמה זה לא בריא ואסור להאמין למי שאומר שזה כייף ועוד .
הייתי גאה בה , שמעתי והתמוגגתי .והנה למחרת היא חזרה לעבודה כחיונית והנה חזרה הסיגריה לפה .
הלכסניות שקניתי עבורה ( ועבדו לשבוע וקצת ) נשארו עמוק במגירה והקופסה חזרה למקום הטבעי שלה .
צר לי על זה צר לי מאוד ואין לי מה לעשות מעבר מלכתוב כאן ולקוות שיום אחד בעתיד זה יקרה ובפעם הבאה שזה יקרה זה יהיה לתמיד .


תגובות

ד-ר-יעל-בר-זאב
מומחה כמוני
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
29/03/20 12:28

היי עמי, תקופה לא קלה עוברת על רובנו. אני מבינה את התסכול והאכזבה שלך, וגם את העלבון. לא קל אף פעם לעמוד מנגד כשמישהו שאנחנו אוהבים נאבק במשהו ואנו מרגישים שאין לנו איך לעזור. התמיכה שלך והאהבה שלך לזיוה גם כשהיא מעשנת הם כרגע מה שאתה יכול להציע, וזה לא קל. ממה שאני קוראת מהזווית שלך על הדברים זיווה בהחלט מנסה להיאבק ומנסה לא לחזור לעשן כרגיל. דע שזה מאבק קשה מאוד ואני רק יכולה לנחש שהיא גם חווה תסכול מהמצב. מגיפת הקורונה והשינויים בעקבותיה רק מוסיפים אי וודאות ולחץ שבוודאי לא תורמים לתהליך. סבלנות ולהמשיך לנסות, זה קשה נורא אבל זה מה שיש

עמי188
29/03/20 14:51

תודה רבה על המילים החמות .

נילי-בראון
מומחה כמוני
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 
29/03/20 17:42

עמי היקר אני מצטרפת למה שכתבה לך דר יעל. צר לי בצערך אתה מבטא כל כך בדייקנות את הקושי מול ההתמכרות לעישון... בראש ובראשונה הקושי להבין מה קורה פה? למה לאחר השקעה רבה ומאמצים ניכרים זיווה לא מפסיקה? איך ייתכן שאדם הגיוני שבעצמו יודע שהעישון מזיק בכל הרמות - ממשיך לעשן? קודם כל אל תיקח את זה אישית, ובטח לא ככישלון. לא שלך וגם לא שלה. זיווה לומדת. היא עדין בתהליך אם תסתכל על התמונה מזוית רחבה. בפעם הבאה שהיא תרגיש מוכנה להפסיק היא תהיה חכמה יותר. כמו שכתבה לך דר יעל אם תבדוק מה היא עושה כדי לא לעשן כרגיל - סביר שתשמע שהיא עדין מנסה. הכוחות שפועלים על זיווה מאוד חזקים, אמונות שנבנו במשך שנים לגבי העישון והתכונות החיוביות של הסיגריה, ולצד זה תגובות אוטומטיות של עישון במצבים של לחץ, בסיטואציה של עבודה ובמצבי רוח שליליים... תוסיף לזה גם פחד משינוי משהו כל כך משמעותי בעיניה.. וכל הקוקטייל הזה משפיע על הרצון שלה לעשן. הרצון לעשן הוא לא כמו מוטיבציה רגילה אחרת. הוא לא קשור לערכים שחשובים לזיווה כמו הבריאות והמשפחה. הוא כל הזמן מושפע מהכוחות שמציקים ללא הרף. ועם כל זה - ההתמכרות לא פוטרת אותה מאחריות. תן לה קצת מרווח לא כועס לחשוב על המצב. לחשוב מה היא רוצה לעשות עם מה שקרה. החלף את העלבון שלך בצער, זה עשוי לעזור בתקשורת ביניכם. כשאתה נעלב מישהו אשם בזה. כשאתה מצטער אפשר להצטער על המצב גם בלי להאשים אף אחד... ולסיום תגיד לה את מה שכתבת פה: שברגע שהיא תראה נכונות מתי שזה יקרה - אתה תהיה שם לסיע.

עמי188
30/03/20 10:35

יעל ונילי היקרות בשבת אחר הצהרים , זיוה קראה את מה שכתבתי ולא הגיבה כאן , את התגובה שלה קיבלתי פנים מול פנים . היה בה רבה צער על כך שהיא פגעה בי וצר לה מאוד שהיא נופלת כל פעם למרות שההחלטה והידיעה שהיא תיגמל מעישון קרובה מתמיד היא אמרה לי היא לא מבטיחה להפסיק , היא מבטיחה לנסות שוב ולראות את הסדנה האינטרנטית שוב ושוב . אתמול כשהיא חזרה מהעבודה ,שוחחנו מעט והיא סיפרה לי שהיא כן הלכה איתם לפינת עישון ולקחה איתה את החברה הלא מעשנת על מנת שתגן עליה והיא הצליחה לא להתפתה לה וניצחה אותה אתמול . כמובן שאני אעמוד לצידה לאורך כל הדרך . תודה לכן על הקשבה בימים טרופים אלו ועל העצות הטובות תמיד .

נילי-בראון
מומחה כמוני
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 
30/03/20 16:11

כל הכבוד לזיוה שניצחה אותה אתמול ומבטיחה לנסות שוב. כל הכבוד לך שאתה מלווה. בסופו של דבר זיוה צריכה לעשות את הדרך אי אפשר לעשות אותה במקומה, רק לתמוך. שתיקח בחשבון שלוותר על סיגריות ולרדת בכמות העישון ללא עזרה תרופתית זה גורם לתסמיני גמילה מניקוטין ועלול להציק לה

עמי188
30/03/20 17:07

נילי שלום ,תודה על תשובתך , זיוה שלי נמצאת במסע הזה שנים רבות , כמעט 10 שנים , כאשר היו שנים שהיא רק לא עישנה לידי אך הייתה מעשנת כחצי קופסא ביום , היו אלה שנים שהבנתי שזה יבוא לבד ואין טעם , היא הקפידה להסתיר ואני שתקתי . כאשר יום אחד ב2014 גיליתי קופסא במקרה בארון ושאלתי מה זה ? היא התודאה כאילו לא ידעתי ואמרה שהיא מתחילה הפסקה שהחזיקה 3 שבועות אפילו פחות ואז היא עברה ניתוח לקיצור שרוול והפסיקה למען הניתוח וקצת אחריו . גם מספר שבועות ולא יותר מזה. באמצע 2015 היא נרשמה לסדנה של הכללית ואני שמח שסוף סוף היא עושה משהו בנדון ונרשמת לסדנה עם עזרה מקצועית . היא השקיעה בסדנה וכתבה ומילאה את הטבלאות ועוד והייתה בכל השיעורים , התחילה עם הצמפיקס שגרמו לה לבחילות וחלומות וכד'. לא השלימה את הטיפול של ה3 חודשים ורק לקחה את הטסטר השבועיים הראשונים ועוד קצת . כאשר היא בישרה לי שהיא מפסיקה את הכדורים היא אמרה - אל דאגה אני חזקה .אני ממשיכה לא לעשן . והיא כמובן חזרה אחרי חצי בערך . שוב פעם היא באה ובישרה שהיא חזרה לעשן והיא מבקשת עזרה להפסיק כמובן אחרי שאני לא אהבתי את החזרה שלה . החליטה תעזור לי אוגוסט 16 . יולי 17 היא חזרה לעשן אחרי שהתחילה ללמוד גמולי השתלמות ופחדה שהיא לא תהיה חברתית וכד' ( שטויות של מעשנים ). בנומבר היא סיפרה לי שזהו היא חזרה לעשן וזהו אין לה מה לעשות עם זה_( וזאת התקופה שהתחלתי לכתוב כאן .) זאת היא מעשנת וזהו . בינואר 18 ביום הולדת 40 שלה היא באה ואמרה לי אני רוצה להפסיק , חזרו מחופשה בחו"ל והיא טבעה ביסורי גמילה ובכי בלתי פוסק ואני ניסיתי כמיטב יכולתי לעזור אך לא הצלחתי . היא חזרה לעשן עד שמרץ היא נרשמה לסדנה של הכללית . היא לא הלכה לשיעורים וקיבלה רק את המרשם . משכה את הזמן ובאפריל התחילה עם הכדורים , אחרי הכדור הרביעי או החמישי היא הפסיקה את הטיפול ואמרה לי לא הולך לי עם זה . פנינו לאלן קאר כדי לנסות כיוון אחר ב24.05.18 היא עשתה את הסדנה . ונגמלה מעישון עד לנופש חברה שהיה בנובמבר ושם היא נשברה לסיגריה אחת בכל ערב ( כך היא אומרת אני חושש שהיה הרבה יותר )וזה כבר לא משנה . במהלך השנה הזו קיבלתי ממה המון פידבקים חיובים שכמה טוב לה בלי הסיגריה ועוד . בכסף שחסכנו קנינו כרטיסים לאיטליה לכל המשפחה ואף פירסמתי זאת כאן וזכינו להוקרה ומילים חמות . ביוני 19 נסעה השותפה שלה לחדר לנופש ארוך וזיוה שלי שברה שיגרה והצטרפה למעשנים לחברים . מפה לשם היא חזרה לעשן ומאז עשתה סדנת חיזוק של אלן קאר ואחרי שבועיים חזרה לעשן . ניסתה לבד וחזרה לעשן . לפני כחודשיים נרשמה לסדנה של שחף אחרי שקיבלה המלצות בקבוצת פייס בוק ראה את הסירטונים וחזרה לעשן . ניסינו לכסניות ניקוטין וכמובן בהמלצה וזה עבד לשבוע וחצי , היה משבר במשרד - נפלה לסיגריה . משבר עם ילדה וחזרה לעשן והפסיקה ואמרה לי זהו אני נגמלת נמאס לי . והפסיקה ואז באה הקורנה ואנישמתי שהיא לא חיונית והיא תחזור אחרי פסח . אמרתי לעצמי חודש שלם בבית בטוח היא תיגמל ואחר כך היא תהיה חזקה יותר . שמתי לב לשינוי במצב הרוח חששתי שאלו יסורי גמילה אך כיוונתי מחשבות למצב רוח כללי בו כולנו נמצאים . היא חזרה לעבודה בחמישי האחרון , הרחתי שובל של סיגריה אך לא ייחסתי לזה חשיבות . בשישי היא חזרה עם ריח חזק יותר ואני שאלתי עישנת ? כן . נדבר אחר כך וזהו . זה המסע בקצרה של זיוה שלי . וואו כתבתי המון !!! אני בטוח שהיא לא היחידה שניסתה כל כך הרבה ובסוף היא תצליח לתמיד . תודה על ההקשבה .

שיר56
01/06/20 20:34

גם אני ניסיתי המון פעמים להפסיק לעשן, זה לא קל בכלל, צריך חוזק נפשי מאוד חזק כדי לסבול את ייסורי הגמילה, אני ממליצה על הספר של אלן קאר ועל הסרטונים של שחף אשכנזי ביוטיוב, בגדול, צריך לבלוע את הגלולה המרה ולמצוא דברים שיתנו חיזוקים באופן קבוע (סרטונים, ספר) והמון סבלנות, אני מבינה ת'סבל שלך אבל נסה לא ללחוץ ולנסות להבין ולהסביר לה שהקושי הגדול הוא רק בשבוע הראשון..

עמי188
30/03/20 18:26

חשוב להדגיש שהיו ימים שכעסתי מאוד על זיוה שחזרה שוב ושוב אך כל שהיא אמרה רוצה אני עשיתי ריסט בראש ונתתי כל מה שיכולתי. והייתי גאה בה מאוד על הדרך ועל הרצון וקיוותי שהפעם זה יקרה זיוה חזקה יודעת להתחמק מנפילות והיא תנצח. זיוה זכתה בהטבות יוצאות דופן . טיול לחול עם חברה. שואב אבק אלחוטי אייפון חדש . וכל אלו חלק מהתמריצים . הפעם נשברתי וזיוה ראתה אותי בשבת עם דמעות בעיניים חיבקה אותי ואמרה מבטיחה לנסות .לא מבטיחה להצליח . כולי תפילה שרגע הקסם יגיע וזיוה תצליח. אני אהיה שם בשבילה. מעשנת או לא.ואני מקווה שהיא תהיה נגמלת . גאה ואוהב אותה על הכול. תודה על ההקשבה .

נילי-בראון
מומחה כמוני
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 
30/03/20 19:23

הי עמי הייתי נותנת לזיוה לקרוא את מה שכתבת ולנסות להסביר לעצמה מה ההבדל בין הפעמים. מתי היתה נחושה יותר ומתי פחות? מתי רצתה יותר להיגמל ומתי פחות? מה עזר לה בכל פעם? מה עליה ללמוד מכל פעם?

עמי188
30/03/20 19:47

תודה נילי שקראת והקשבת .אשב עם זיוה ונדבר יחד .

מוג-ו
מוביל קהילה
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
28/04/20 14:07

הי עמי, צר לי על החזרה של זיווה לעישון. לדעתי אתה צריך להפנים שזאת לא המלחמה שלך אלא של זיווה. מרחוק נראה לי שהיא נרתמה למאמצי הגמילה בעיקר בשבילך. למרות שבטוח שהיא השתכנעה מהסיבות הברורות ברגע שזה לא בא ממנה אז הנפילות לא מפתיעות. דיברנו על זה בעבר - גם אני נשוי למעשנת. אבל בניגוד אליך אף פעם לא ניסיתי לשכנע אותה להיגמל, לא העמדתי אולטימטום ולא אמרתי "או ש... או ש..". התחתנתי איתה כמעשן ואם כבר אולי גרמתי לה להיות מעשנת כבדה יותר כי ככה זה בני זוג - אחד מדליק סיגריה והשני מדליק אחת מיד אפילו אם כיבה את הסיגריה לפני שתי דקות. אז שנגמלתי עשיתי את זה בשבילי בלי להכניס אותה למשוואה בכלל. ידעתי שיש לי אזור לא סטרילי ופיתויים ועם זה התמודדתי. הכבוד ההדדי בינינו יצר סימביוזה - אני לא מעיר לה על העישון (למעט בכמה נקודות שבירה שהיו לי בתהליך הגמילה, אבל זה היה "סתם" ריב בין בני זוג שאתה משתמש בכל טיעון אנטי שיש לך) והיא דואגת לעשן הרחק ממני ואף פעם לא בבית. כמובן שהעישון שלה מפריע לי - הריח, השיעולים בלילה, ההוצאות. אבל מצד שני אני יודע מה זה להיות מעשן ואיך הייתי מגיב ל"שדלנים" למיניהם שביקשו ממני להפסיק לעשן. אז בחרתי בשלום בית והרמוניה - שום תועלת לא תצמח לי מההתנגחות מולה. לא מתאים לי בית של וויכוחים אינסויים וכמו שהיא מקבלת את הקפריזות שלי אני את העישון שלה. יש מצב שהיא לא תיגמל לעולם, היא הכריזה כבר שהיא נואשת מהניסיונות וההתמודדות וליגוני גם הבן הבכור התחיל לעשן ויש לה פרטנר (עכשיו שהוא בבית בימי הקורונה) ושניהם מבלים הרבה זמן בגינה ואני... מצטרף אליהם כלא מעשן, אמביוולנטי לעישון שלהם.

עמי188
28/04/20 18:23

תודה רבה על מילות העידוד ,זיוה שלי יודעת מה אני חושב על עישון בכלל ועל שלה בפרט. וכן אני עם רגשות מעורבים ומתפלל שברגע שזה יבוא ממנה היא תדע לנצל אותי לעזרה. חג עצמאות שמח