מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילההפרעות אכילה קיצונית

הפרעות אכילה קיצונית

03/04/20 20:51
2 תגובות

היי. לפניי כמט שנה ירדתי במשקל (הייתי בעודף משקל וירדתי המון).
תקופה מסויימת בזמן הירידה אכלתי ממש ממש מעט והגעתי למצב שאני יכולה לאכול רק ירקות במשך יום שלם.
בסופו של דבר זה פגע בי ובתחילת שנה התחילו לי בולמוסים, בהתחלה פעם בחודש, אחרי זה פעם בשבוע ואחרי זה 3 פעמים בשבוע..
עליתי כמעט חצי ממה שירדתי בגלל הבולמוסים ואז הבולמוסים הופסקו אבל מצאתי את עצמי אוכלת בלי הכרה כמעט כל יום (המון ג'אנק ודברים שבדרך כלל אני לא אוכלת).
אחרי כל יום כזה אני הולכת לישון בסבל נוראי וכעס על עצמי ואומרת לעצמי שממחר אני חוזרת לאוכל בריא ויום אחרי זה קמה ושוב פעם טורפת את כל האוכל עד שאני כבר רוצה להקיא ומרגישה שאני מתפוצצת.
אני אוכלת גם אם אני לא רעבה, ולא מצליחה לשחרר מהמחשבה על האוכל.
אני לא יודעת מה לעשות כי בנתיים כמעט שום דבר שניסיתי לא עזר והספקתי לעלות בחודשיים כמעט כל מה שהורדתי בחצי שנה, אני מתביישת להיות ליד אנשים שלא ראו אותי הרבה זמן בגלל איך שאני נראת וכל תסככול כזה רק עושה את המצב גרוע יותר.
אני מתוסכלת כמעט כל יום וזה משפיע לי מאוד על המצב רוח..
מה אני יכולה לעשות?
אין לי כלכך עם מי לדבר ואני באמת לא יודעת איך אני יכולה לפתור את זה..


תגובות

הי וברוכה הבאה :) המהלך שאת מתארת מאד מוכר בקרב מתמודדים עם הפרעות אכילה. כשאת רושמת שניסית לעשות למען עצמך ולא עזר,למה את מתכוונת? האם ניסית טיפול ייעודי להפרעות אכילה? כזה שלוקח בחשבון גם את הרגלי האכילה וגם את מצבך הנפשי? כי השניים כרוכים אלה באלה ומזינים אלה את אלה והמענה הנכון והיעיל צריך לקחת את שניהם בחשבון ובצורה נכונה.

אנונימית-
11/04/20 22:56

מזדהה לגמרי אני גם באותו מצב . כל השנים ניסיתי אינספור טיפולים במקביל ושום דבר לא עזר. אין לזה לדעתי פיתרון . לא ראיתי בן אדם באמת שהתרפה מזה .