מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' דן טרנר
פרופ' דן טרנר
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
ליהי גודני
ליהי גודני
דיאטנית קלינית ביחידה לחולים במחלות מעי דלקתיות ובמחלקות הכירורגיות, המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי 
חזי יזרעאלי
חזי יזרעאלי
פסיכולוג רפואי מומחה-מדריך. מטפל בילדים, נוער ומבוגרים.
פרופ׳ הנית ינאי
פרופ׳ הנית ינאי
מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי רבין
פרופ' איריס דותן
פרופ' איריס דותן
מנהלת המערך לגסטרואנטרולוגיה, מרכז רפואי רבין
כמוניקרוהן וקוליטיסקרוהן - שינוי מצב

קרוהן - שינוי מצב

05/04/20 0:46
2 תגובות

הנני מאובחן כ 15 שנה עם קרוהן קוליטיס, רוב ההתקופה ברמיסיה. לפני כחצי שנה חוויתי התקף והצלחתי להכנס שוב לרמיסיה לאחר כחודש. כיום המעי רגוע ונכון ללפני כחודשיים בדיקות המעבדה תקינות.
בחודש האחרון (לא יצא לי לגשת לרופא המטפל בבית החולים כי אני חושש מהנגיף) התחילו אצלי תופעות חדשות. כאבי מפרקים בצד ימין, אגן וכתפיים וכן כאב ונוקשות בגב התחתון. עם הזמן כאבי המפרקים נחלשו מאוד אך הנוקשות בגב, במיוחד עם הקימה בבוקר ממש מפריעה לתנועה וטווחי התנועה. מדובר ממש בשינוי כאשר הגב פחות גמיש דרמטית מבעבר. כשאני משחזר את ההסיטוריה אני מגלה שהמצב שם בגב בתהליך זוחל של שנים קיים. מדירכת הפילטיס כבר העירה לי שהיא מבחינה שהגב התחתון נהיה עם הזמן פחות גמיש ויותר קשה לתנועה והמליצה לי לגשת לבירור.
מתוך קריאה רבה באינטרנט אני די חושש שמדובר בדלקת חוליות מקשחת (אינני איש מקצוע כמובן וכותב זאת על סמך קריאה ברשת).
איך להתחיל את הבדיקות למצב החדש ? האם לגשת לגסטרו ? או שעדיף להתחיל מאורטופד ? ראומטולוג ?
האם הנושא סובל דיחוי עד שהסכנה של הנגיף תחלוף או שעשוי להיות לי נזק למפרק וכדאי לבדוק בזריזות למרות המצב (ברור לי שיקשה עליכם לתת תשובה וירטואלית על סמך הנתונים שאני כותב אך אשמח בכל זאת)
האם במקרה כזה הגסטרו ירצה שוב קולונוסקופיה כדי לוודא שהמעי לא מודלק או אין משהוא שמהווה טריגר במעי ?
תודה רבה ורק בריאות


תגובות

אדית3
05/04/20 3:43

לילה טוב, בדיוק היום קראתי כתבה על דלקת חוליות מקשחת. כתוב שם שהסובלים ממנה עלולים לסבול ממחלות מעי דלקתיות- לא כתוב ההפך. אבל מהתיאור שלך זה ממש עונה על כל מה שמתואר שם. כתוב שמי שיש לו מאפיינים דלקתיים נמצא בסיכון גבוה יותר. לא יודעת אם רלוונטי, מובא שם ש90% מהחולים בעשור ה-2/3. כתוב שכשמתעורר חשד לגשת מיד לראמטולוג, ואצלו מתבמצע האבחון, ע"י בדיקת רנטגן. דרך אגב, לא ציינת מה הטיפול שלך לקרוהן/קוליטיס, אבל אם הטיפול הוא בתרופה ביולוגית- יתכן שזו אותה תרופה שמטפלת בדלקת החוליות. אולי כדאי לך לבדוק אם יש פה קהילה מתאימה לייעוץ בנושא. מקווה שעזרתי, רפואה שלמה!

פרופ--דן-טרנר
מומחה כמוני
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
05/04/20 20:20

שלום לפונה. אכן ייתכן שמדובר במשהו ראומטולוגי. לעיתים הסתמנות פרקית קשורה לדלקת במעי (כגון דלקת בפרקים גדולים כמו ברכיים) ולעיתים לא. מציע להתחיל בהערכה אצל רופא המשפחה. סביר להניח שהתחנה הבאה אצל הראומטולוג אבל יש לתת לו/לה קודם להעריך. בהצלחה. דן טרנר