מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

עו
עו"ד אדריאנה שוורץ
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
שמוליק בן יעקב
שמוליק בן יעקב
עבדתי שנים רבות במערכת הבריאות כמנהל מחוז במכבי שירותי בריאות וכמנהל היחידה הרפואית בחברת אבנר ואני מכיר היטב את מערכת הבריאות, מה הזכויות ואיך אפשר לממש אותן אני פעיל שנים רבות במסגרת האגודה לזכויות החולה- פרטים על האגודה ראו באתר www.patients-rights.org rnrnכמו כן אני מרכז את קואליציית ארגוני הזכות לבריאות - קואליציה של כ- 50 ארגונים הפועלים יחד לקדם נושאים מערכתיים למען החולים ובני משפחותיהם
כמוניזכויות החולהמסירת מידע על מצבו הרפואי של המאושפז, בפניה טלפונית לבי"ח, לנוכח איסור על כניסת מלווים/בני משפחה לבתי"ח

מסירת מידע על מצבו הרפואי של המאושפז, בפניה טלפונית לבי"ח, לנוכח איסור על כניסת מלווים/בני משפחה לבתי"ח

0 תגובות

חוזר מנכ"ל משרד הבריאות מיום 9/2019 , העוסק באמות מידע לניהול רשומת מטופל במערכת הבריאות, כולל הנחיות מפורטות בנושא מסירת מידע מרשומות רפואיות, כולל מסירת מידע במצבים שונים.
רוב המטופלים המתקבלים לאשפוז בבי"ח נמצאים במצב בו הם יכולים לציין באופן מפורש למי הם מאפשרים למסור מידע בטלפון אודות מצב בריאותם. לכן, חשוב שצוות בית החולים יבקש מהמטופל אישור למסירת המידע בטלפון, ולסכם מראש עם המטופל על מילת קוד אותה יעביר למורשים מטעמו - חשוב לתעד את האישור ברשומה הרפואית.
בפניות במצבים אלו, יימסר מידע רק למי ששמו נכלל ברשימת המורשים ואשר מזדהה באמצעות מילת הקוד.

רק במקרה בו לא ניתן ליישם את ההנחיות הרגילות בשל מצב החירום ונסיבותיו המיוחדות, ולא התקבלה הסכמה מתועדת של המטופל עקב מצבו, ניתן לנקוט בדרך חלופית ולמסור את המידע על סמך בדיקה מול המטלפן הכוללת:
• שמו המלא של המטופל
• 2 פרטי מידע מזהים כגון תאריך לידה מדויק, שם האב, מספר תעודת זהות וכיו"ב.

בכל מקרה של מסירת מידע בטלפון, חשוב לערוך תיעוד קצר אודות כל שיחה – שמות המשתתפים, המספר ממנו התקשרו (ככל שמזוהה) ומועד השיחה.

המידע מבוסס על עמדת עמדת הרשות להגנת הפרטיות - ראו בקישור


תגובות