מנהלי קהילה
מסירת מידע על מצבו הרפואי של המאושפז, בפניה טלפונית לבי"ח, לנוכח איסור על כניסת מלווים/בני משפחה לבתי"ח
חוזר מנכ"ל משרד הבריאות מיום 9/2019 , העוסק באמות מידע לניהול רשומת מטופל במערכת הבריאות, כולל הנחיות מפורטות בנושא מסירת מידע מרשומות רפואיות, כולל מסירת מידע במצבים שונים.
רוב המטופלים המתקבלים לאשפוז בבי"ח נמצאים במצב בו הם יכולים לציין באופן מפורש למי הם מאפשרים למסור מידע בטלפון אודות מצב בריאותם. לכן, חשוב שצוות בית החולים יבקש מהמטופל אישור למסירת המידע בטלפון, ולסכם מראש עם המטופל על מילת קוד אותה יעביר למורשים מטעמו - חשוב לתעד את האישור ברשומה הרפואית.
בפניות במצבים אלו, יימסר מידע רק למי ששמו נכלל ברשימת המורשים ואשר מזדהה באמצעות מילת הקוד.
רק במקרה בו לא ניתן ליישם את ההנחיות הרגילות בשל מצב החירום ונסיבותיו המיוחדות, ולא התקבלה הסכמה מתועדת של המטופל עקב מצבו, ניתן לנקוט בדרך חלופית ולמסור את המידע על סמך בדיקה מול המטלפן הכוללת:
• שמו המלא של המטופל
• 2 פרטי מידע מזהים כגון תאריך לידה מדויק, שם האב, מספר תעודת זהות וכיו"ב.
בכל מקרה של מסירת מידע בטלפון, חשוב לערוך תיעוד קצר אודות כל שיחה – שמות המשתתפים, המספר ממנו התקשרו (ככל שמזוהה) ומועד השיחה.
המידע מבוסס על עמדת עמדת הרשות להגנת הפרטיות - ראו בקישור