מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אורי אלקיים
פרופ' אורי אלקיים
מומחית לראומטולוגיה, מנהלת המכון הראומטולוגי במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), יו"ר האיגוד הישראלי לראומטולוגיה.
ד
ד"ר חגית פלג
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
פרופ' מרב לידר
פרופ' מרב לידר
בוגרת ביה״ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב cum laude מומחית ברפואה פנימית (2000) ובראומטולוגיה (2006) פרופ׳ חבר קליני באוניברסיטת תל אביב. מחברת מעל 100 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפמפ, המחלות הראומטיות והאוטואימוניות. מנהלת היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא.

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
כמונימפרקים (ראומטולוגיה)שאלה דחופה - לוקחת יומירה ואמורה לחזור לעבוד עם תלמידים מחר

שאלה דחופה - לוקחת יומירה ואמורה לחזור לעבוד עם תלמידים מחר

04/05/20 17:32
6 תגובות

שלום רס, מאובחנת עם דלקת מפרקים פזוריאטית. לוקחת יומירה פעם בשבועיים (עט). עובדת במערכת החינוך האקדמית והלא פורמלית. פוגשת בשיעורים בין 1-10 סטודנטים. הםא יכולה לחזור ללמד או שהמצב מסכן אותי. תודה.


תגובות

ד--ר-חגית-פלג
מומחה כמוני
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
05/05/20 0:11

שלום אין תשובה חד משמעית לשאלתך . עקרונית אין לנו די מידע לגבי הסיכון ללקות במחלת הקורונה והסיכון למחלה חמורה במקבלי טיפולים ביולוגים . חשוב גם לדעת מה מה גילך והאם יש לך מחלות נוספות . אפשר לנקוט בשיטה הזהירה יותר ולהמתין עוד שבועיים להעריך מה יהיה מצב התחלואה אחרי היציאה מהסגר ואז לשקול . אפשרות אחרת , בהנחה שאת אישה צעירה יחסית ללא מחלות נוספות היא לצאת לעבודה תוך הקפדה על כל כללי הריחוק שהמולצו וכן בקשה מתלמידיך הבוגרים לא להגיע ללימודים אם לוקים בחום או שיש חשש אחר ידוע שלוקים בקורונה .

נושי2
06/05/20 15:24

תודה רבה. אין לי מחלות רקע אחרות - מלבד אנמיה מטופלת והשמנת יתר BMI 35 - אולם בהיותי טבעונית מזנים, כל מדדים האחרים שלי מעולים (אין בבעיות סוכר, אין בעיית לחץ דם, כולסטרול מצויין וכו). אני במצב בריאותי מצוין ומרגישה טוב מאד.

משה84
06/05/20 12:03

אהלן אני גם התחלתי טיפול ביומירה ולפי המצלמות רופאים חייב להימנע ככל האפשר מהתקהלות כיוון שהיומירה מחלישה מאוד את המערכת החיסונית ומגבירה את הסיכונים להידבק במחלות ובזיהומים וגם מגבירה את הסיכון למחלה קשה יותר עצתי היא להמתין שבועיים שלושה ולראות מה המצב ואז להחליט מקווה שעזרתי

נושי2
06/05/20 15:25

תודה על התגובה. כן, גם חשבתי כך.....

reuw
10/05/20 13:08

גם אני מטופל בתרופה ביולגית, קוסנטיקס עבור פסוריאזיז. בן 72, בעבר עם לחץ דם גבוה וסוכר גבוה בדם. היום אחרי ניתוח בריאטרי לפני 3 שנים משקל תקין, וסוכר ולחץ דם תקינים. מה המגבלות לגבי יציאה לקניות בסופר, תפילה במנין חצרות וכדומה?

ד--ר-חגית-פלג
מומחה כמוני
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
10/05/20 20:20

כאמור אין תשובה חד משמעית . אפשרות אחת היא לנקוט משנה זהירות ולהמתין שבוע נוסף לראת שאכן המגפה דועכת למרות הסרת המגבלות . לגבי סופר- אם אתה מקפיד ללכת עם מסכה ושומר מרחק מאנשים לדעתי סיכון לא מוגבר. לגבי תפילה - אם זה בחוץ עם שמירת מרחק עם קבוצת אנשים קטנה ( מניין בלבד..) שאתה מכיר ומודא שלא מגיעים חולים - גם אפשרי לדעתי .