מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתי גור אריה
מנהל היחידה לשיכוך כאב בשיבא, תל השומר. ד"ר גור-אריה כותב הספר "כאב, מאבחנה ועד הקלה"
עידית רונן
עידית רונן
אחות מומחית לטיפול בכאב, יו"ר יוצאת של פורום הסיעוד לטיפול בכאב. עבדתי שנים רבות במרכז שניידר לרפואת ילדים בריכוז ותיאום הטיפול הכאב כמו כן, ריכזתי את תחום בטיחות המטופל וניהול סיכונים וכיהנתי כאחות הועדה לילד בסיכון.
ד
ד"ר גור רות
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
אלה סטולר
אלה סטולר
פיזיותרפיסטית, BPT,MPT. מתמחה בשיקום אורטופדי, כאב כרוני ותסמונות כאב לרבות CRPS. בעלת 10 שנות ניסיון בניהול מחלקת אשפוז יום שיקומי בבית החולים "רעות". מאמינה בשיקום פונקציונאלי, תוך הסתכלות הוליסטית על האדם כמכלול. דוגלת בעבודה שיקומית רב מקצועית, לצורך קידום מטרות תפקודיות של המטופלים. בוגרת קורסים כגון: דיקור מערבי (DRY NEEDLING), נוירודינאמיקה קלינית, טכניקות מיופציאליות, הנחיית קבוצות ועוד.
ד
ד"ר גלעד וסרמן
מומחה לרפואת הפה, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה משנת 2012 ותוכנית ההתמחות ברפואת הפה באותו מוסד משנת 2018. במהלך לימודיו השלים גם תואר מוסמך מחקרי (MSc) במדעי הרפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה. אחראי המרפאה לכאבי פנים, לסתות, ומפרקי הלסת במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), ובמרפאה פרטית. מאמין ומקיים גישה מולטידיסיפלינרית בטיפול.
ד
ד"ר גיא אלאור
אני מומחה בנוירוכירורגיה, עוסק וברפואת כאב במרפאת הכאב בשיבא. אני מטפל בכל סוגי הכאב, מעבר לטיפול תרופתי יש לי עניין מיוחד בטיפול פולשני לכאב במערכת העצבים המרכזית והפריפרית: עצבי הפנים, עמוד שידרה, קיצוב עצבי מרכזי ופריפרי ושחרור כירורגי של עצבים.
ד
ד"ר נטלי שליט
אני רופאה מומחית ברפואה פנימית וברפואה לשיכוך כאב. רופאה בכירה במכון לרפואת שיכוך כאב בתל השומר ועומדת בראש המרפאה לשיכוך כאב בגיל השלישי. עוסקת בעיקר בשיכוך כאב בגיל המבוגר הנובע ממחלות כרוניות מורכבות, כמו נוירופתיה משנית לסוכרת או כאב נלווה לאוסתאופורוזיס ושברים. אני מאמינה במבט רב מערכתי על המטופל המבוגר, תוך התחשבות במכלול מחלות הרקע והטיפול התרופתי המורכב אותו הוא נוטל.

מובילי קהילה

לימור חורש
לימור חורש
היי חברים :) שמי לימור, לוקה בכאב כרוני מתחילת שנת 2011 עקב תאונה. כיום, לצד הכאבים והמחלה, כל מטרתי היא לאפשר למטופלים, למשפחותיהם ולאנשי מקצוע לבנות סביבת חיים בריאה המבוססת על הבנה, אמפתיה והתחשבות הדדית. בכוונתי לתת הכוונה לרכישת כלים, לתת מקום לדבר על מה שאסור, על מה שמותר ולא נעים, ולתת לכם הזדמנות להכיר ולפגוש זה את זה.
כמוניכאבעמוד שדרה צווארי

עמוד שדרה צווארי

25/05/20 23:49
5 תגובות

שלום,

האם יתכן שלמרות שכאב כרוני מתמשך המתגבר עם הזמן, שלמיטב הבנתי מוגדר כנורופתי ורדיקולרי (מעבר לכאב המכאני בצוואר קיימת הקרנת כאב לכתף ימין ולעתים גם במורד יד ימין, ובנוסף קיימת תחושת שריפה בחלק החיצוני של יד שמאל - כן, כאב מסוג שונה בכל יד זו תחושה מאוד מצחיקה), ושלמרות שהסימפטומים הקליניים נתמכים בממצאים הדמייתי ב-mri עמ''ש צווארי (בלטי דיסק, אוסטיאופיטים, שינויים ניווניים, צמצום המרווחים הפוראמינליים, ולחץ על השק התקאלי במספר חוליות צוואריות) -
בדיקת emg/ncv היא איכשהו תקינה לחלוטין? (אגב, מחלת סיבי עצב דקים נשללה לאחר ביופסיה)

האם תקינות הבדיקה שוללת אבחנה? האם תקינות הבדיקה מבחינה פרקטית שוללת אפשרויות טיפול תרופתיות שההתוויה שלהן היא טיפול בכאב נוירופתי?

תודה רבה....


תגובות

אבי10
30/05/20 1:16

במקרה הנדון.לטעמי השאלות צריכות להיות מופנות לפורום עמוד שידרה.לא צויין הגיל.כך שיתכן מעל גיל מסויים שמלבד בעיות צוואריות המשפיעות במידה כזו או אחרת על התחושות המתוארות על הידיים.שימצאו בעיות נפרדות כמו כליאה של העצב האולינרי (העובר באזור המרפק) שגורמות לתחושה המתוארת.בראש הפורום עומד פרופסור עמירם כץ מנהל המרפאה לעמוד שדרה בבית לוינשטיין .המזמין כל פונה לפורום לפנות למרפאה.כשפעם היה מאד קשה להגיע אליהם .כנראה שכבר ירדו מהאולימפוס.

Palm
30/05/20 21:18

גילי הוא 32. הממצאים ההדמייתיים הקדימו את הכאב בלמעלה משנה והיו ממצא אקראי בבירור רפואי אחר. כשנה וחצי לאחר מכן החלו כאבים בצוואר ובכתף ימין בלבד ונערך MRI חוזר שהראה החרפה ביחס לממצאים הקודמים גם במספר החוליות המושפעות (3 דיסקים מושפעים הפכו ל-5) וגם בחומרתם, ויחסו את הכאב לממצאים אלו - לא ראו צורך בבירור נוסף כעת המצב החריף גם מבחינת רמת הכאב וגם הקרנה של הכאב ליותר איזורים מושפעים, אלא שכפי שכתבתי emg יצא תקין. היה קבוע לי למאי תור למרפאת עמוד שדרה עקב הפניה ממיון (תור שהמתנתי לו למעלה מחצי שנה) והתור נדחה ליולי עקב הקורונה. אני מניחה שבכל הנוגע לבדיקות הרלוונטיות אקבל הכוונה והפניות מתאימות ממרפאת עמוד השדרה. כרגע כל שאני שואלת הוא באופן ספציפי האם עד לבירור השלם יש אפשרות לתת טיפול שבהתוויותו מיועד עבור כאב נוירופתי (כיוון שזה סוג הכאב שמסתמן המתאים) למרות emg תקין, או שעד לסיום הבירור המלא לא ניתן לסייע עם הכאב הכרוני שכרגע מגביל בתפקוד (לפעמים עד כדי הפרעה בשינה) וכבר אינו מוקל באמצעות תרופות דוגמת אופטלגין ונורופן וגם ארקוקסיה אינה יעילה כמו בעבר. ככל וניתן לרשום תרופות כאלו למרות emg תקין, יכול להיות שכדאי לי לפנות לרופא שלי מקופ''ח שאולי יוכל לסייע בתקופת הביניים עד למרפאת עמוד השדרה (למרות שגם שם התור הקרוב ביותר הוא רק ביולי לצערי). תודה שוב

Palm
03/06/20 10:59

האם אחד המומחים יכול לסייע עם מענה? המון תודה שוב

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
06/06/20 0:25

שלום רב PALM רפואה לשיכוך כאב כשמה כן היא מתמחה בטיפול סימפטומטי ואין שום בעיה להתחיל טיפול גם בהעדר אבחנה. החסרון היחידי של התחלת טיפול בהעדר אבחנה הוא שהסיכוי שזה יעזור הוא אקראי אבל אין לנו שום בעיה עם זה. לאור זאת אני בהחלט ממליצה לפנות למרפאת כאב- יש כאילה גם בקהילה ולהתחיל טיפול שיקל במקביל להמשך הבירור. קופת החולים תסכים לתת טיפול אנטי נוירופטי ללא אבחנה - בתנאי שמי שרושם את זה הוא רופא מומחה בכאב. ד"ר גור.

אבי10
03/06/20 12:55

עבור דירה ל https://www.camoni.co.il/%D7%97%D7%95%D7%98-%D7%A9%D7%93%D7%A8%D7%94 יש לפרןפסור עמירם כץ מנהל היחידה לשיקום עמוד שידרה בבית חולים לוינשטיין גם אתר שבו תוכל לקרוא בנושא:https://www.catzamiramprof.com/