מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אמיר און
פרופ' אמיר און
מנהל מכון הריאות, מרכז רפואי שיבא, תל-השומר.
ד
ד"ר מיה גוטפריד
מנהלת המכון האונקולוגי במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא.מומחית באונקולוגיה ורפואה פנימית, עוסקת שנים רבות בתחום סרטן הריאות.
כמוניסרטן הריאותממצאים בבדיקת PET CT

ממצאים בבדיקת PET CT

04/06/20 17:45
1 תגובות

שלום, בבדיקת PET CT חזה: קליטה פתולוגית של FDG בעוצמה גבוהה בנגע GGO ב- RUL בגודל 1.5-2 ס"מ. הקליטה הפתולוגית מרוכזת בעיקר סביב ברונכוס בעל דפנות מעובים. התהליך מגיע עד הפלאורה ההיקפית עם משיכה קלה של הפלאורה. נודול זעיר תת פלאורי בסמוך לתהליך זה. המדיאסטינום ושערי הריאות ללא בלוטות מוגדלות. אין עדות לתפליט פלאורי או פריקרדיאלי.
עצמות: מודגמת קליטת FDG אינטרא-מדולרית בסקרום משמאל. ללא ממצא ברור ב CT
לאחר היוועצות עם שני רופאים הומלץ לי לעבןר בדיקת MRI אגן וראש ולאחר מכן , לאור הממצאים יש לעבור ניתוח להוצאת אונה כדי ל"נקות" את האיזור ולשלוח לביופסיה.
שאלותי: האם אכן יש חשד רציני לגידול ממאיר? האם בניתוח יש להוציא את האונה או רק לקחת ביופסיה כדי לדעת בודאות שמדובר בגידול ממאיר?
בעבר, בשנת 2002 עברתי למפקטומי DCIS בשד שמאל,הקרנות וטמוקסיפן 5 שנים.
אודה לתשובתכם.


תגובות

פרופ--אמיר-און
מומחה כמוני
מנהל מכון הריאות, מרכז רפואי שיבא, תל-השומר.
08/06/20 9:34

בדר"כ מעדיפים לדעת אם ממצא הוא גידול או לא טרם החלטה על ניתוח ולכן עושים ביופסיה. לעיתים הממצא חשוד מאוד במראה שלו ולכן מוותרים על הביופסיה. במקרה שלך יש להבנתי שתי אפשרויות במידה וזה גידול - אפשרות שזה גידול ראשוני שהחל בריאה או אפשרות זאת גרורה. לפי התיאור – הרופאים חושבים זה גידול ראשוני, שהחל בריאה. בקיצור – זה בהחלט אפשרי ללכת ישירות לניתוח בלי ביופסיה. לא שכיח אבל קורה.