מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהחרדה מאד ארוכה

חרדה מאד ארוכה

19/06/20 18:22
61 תגובות

היי לכולם.
עברתי כמה תקופות חרדה ארוכות בחיי( חרדה קבועה:)
הפעם האחרונה היתה לפני כ שנה וחצי. ניסיתי כמה כדורים שעזרו ולפני 3 חודשים עברתי לציפרמיל. 1.5 כדורים ביום.
אני סהכ מאד פעיל מלא חברים. אבל תחושה של הרגשת חרדה קבועה בבטן ושירירים תפוסים. לא מצליח לצאת מהרגשה הנוראית הזו. היא לא מרפה.
מישהי המלצות. הייתי בטיפול


תגובות

תהילה41
19/06/20 20:15

שבת שלום באותו מצב פלוס כאבים קבועים אני עושה הרבה פעילות גופנית ומשתדלת לעשות דברים שמקלים על הנפש בעיקר לנוח בכל הזדמנות לעשות טיפולים ברפואה משלימה וללכת לשיחות העיקר כמה שפחות כדורים רק אם זה מקרה ממש חמור ורק בתור עזרה ראשונה כל שאר הזמן מתמודדת ולוקחת משהו טיבעי

מוש4
20/06/20 18:02

ההרגשה הזו ממש נוראית כאילו אני על הקצה כל הזמן.

זהרה
06/07/20 18:50

מה את לקחת טיבעי?

מוש4
20/06/20 1:56

תאמיני לי שניסיתי בלי כדורים אבל היה בלתי אפשרי. לא אכפת לי לבלוע כדורים אבל שהחרדה תעלם. התחושות הנוראות הללו פשוט מתישות אני עושה המון ספורט. מבלה המון עם חברים. עסוק המון אבל עדיין זה לא מרפה. כולל שרירים תפוסים והרגשה רעה בבטן ותחושת החרדה התמידית. אצלך זה דומה?

עדידוש3
06/07/20 22:41

היי....כנראה שאתה לא על המינון הנכון.רצוי לעלות או להחליף.כשהכדור מתאים המצב האידאלי הוא שרוב הימים טובים וימים ספורים לא טובים....אי אפשר מושלם בחיים.כמובן רצוי לשלב עם טיפול משלים וגם ספורט זה מעולה.שלב ראשון כדורים מתאימים במינון מתאים.כמובן מניזיון אישי בשימוש בציפרלקס 15מג

תהילה41
20/06/20 6:42

אצלי הכאבים באזורים מסויימים בגוף אבל אותו פרנציפ תאמין לי והכאבים זה מהראש עשיתי המון בדיקות ובסוף גם אני הבנתי שזה מזה והתחלתי לטפל בעצמי אל תתייאש בסופו של דבר אנחנו שולטים בתחושות וברגשות שלנו אתה צריך לעבוד על המחשבות שלך לדעתי תלך לשיחות תעשה מדיטציה ותנסה גם היפנוזה אני יודעת כמה זה קשה ומכירה תהרגשה הזאת להסתובב עם חרדה אבל אתה חי חיים מלאים תאמין לי יש אנשים שלי מסוגלים לצאת מהבית וזה לא נעים בכלל תמיד תשתדל לראות תחצי כוס המלאה ותתמיד בכל מה שאתה עושה עד עכשיו פלוס הכדורים תלך לטיפול ואני בטוחה שזה יירגע לך בהצלחה והרבה בריאות!!

מוש4
20/06/20 18:30

זה ברור שהכאבים הם מהחרדה אני אפילו לא הולך לבדיקות. אין לי פחד מהנושא הבריאותי הפיזי. פשוט ההרגשה נוראית

35ליטל
20/06/20 10:23

קשה. אולי באמת היפנוזה? זה מחייב וארוך ולא קל ויקר, אבל אולי יפתור לך משהו מהשורש שם. איזה מן חרדה זו? תחושה של משהו רע? או חנק? אובייקטיבי? עברת משהו לאחרונה?

מוש4
20/06/20 18:03

אצלי זו תחושה קבועה של על הקצה. חוסר שינה לא מרגיש מחובר. אין נינוחות אין לו תחושת מחנק אבל פיד תמידי. זה לא לאחרונה אלא כל תקופה זה מגיע לתקופה מאד ארוכה. זה ממש מתיש

תהילה41
20/06/20 18:52

מאדד מתיש מסכימה איתך אבל צריך להתעלם וגם זה מאד מעייף אוליי קח כדור שינה מידי פעם זה יקל

תהילה41
20/06/20 18:54

אני גם רוב הזמן על הקצה והכאבים משגעים אותי ממש מתסכל רוב הזמן אני שומרת על אופטימיות ומשתדלת להעסיק את עצמי כשזה תוקף חזק לוקחת כדור ופעם ב.. זה קורה שלוקחת אבל משתדלת גם לרוב משהו טיבעי

מוש4
20/06/20 20:02

גם לך יש תחושות של פחד בבטן. ? ולפעמים תחושת ניתוק. כמה זמן את עם החרדות

תהילה41
20/06/20 20:37

אני בנאדם חרדתי מטיבעי אני פשוט לחוצה מכל דבר כמעט האמת שהפעם הראשונה שהבנתי מזה התקף חרדה היה לפני כמה חודשים בודדים לפני זה פשוט חייתי ככה רוב חיי וחשבתי שזה בסדר היום אני יודעת מזה אחרי ההתקף וכבר החרדות יותר קשות וגדולות עצם המודעות והתחושת פחד אצלי מהרגע שחטפתי תהתקף הראשון אחריו היו שתיים קטנים ששרדתי לבד וכשהגיע הקורונה חטפתי עוד אחד גדול ומשם זה רק הדרדר

מוש4
21/06/20 0:57

אצלי החרדות הם לא בהתקפים אצלי זה פעם בעשור תקופה ארוכה מעל שנה של חרדות קבועות שבהתחלה גרמו לחוסר תפקוד. אחרי שנטלתי ציפרמיל 15 מג תקופה ארוכה החלה רגיעה קלה אבל עדיין מאד קשה לי מנסה לשרוד. פחדים בבטן , חוסר ריכוז כאבי שרירים ניתוק. ממש מתסכל

שימי7
24/06/20 0:32

תנסי כדור פאקסט - מתחילם שבועיים עם 10 מ"ג ואח"כ עוברים ל- 20 מ"ג מנסים חודש חודשיים ואם לא עוזר אז עוברים ל 30 מ"ג וזה ממש יעזור (מותר לקחת עד 60 מ"ג מקסימום ליום). תשאלי את הרופא משפחה אפילו. לא חייב פסיכיאטר.

זהרה
06/07/20 18:56

הכי טוב בלי כדורים .כדורים לא מטפלים בשורש הבעיה רק קצת לא הרבה משפיעים על תופעות . צריך עבודה עצמי ואופי חזק שלצערי אין אצל כל אחד

35ליטל
21/06/20 8:32

הלכת לטיפול? אתה מתאר מצב לא קל , מקווה שאתה מטופל.

מוש4
21/06/20 9:35

הלכתי לטיפול כמובן. אבל לא ממש עזר לי האמת. החלפתי מטפל וגם לא

נתי23
21/06/20 9:29

אתה צריך טיפול קוגנטיבי לדעתי.. כדורים לא עוזרים לבד.

תהילה41
21/06/20 13:45

חייב טיפול גאמני חושבת אני הולכת לטיפולים משלימים ושיחות עם פסיכולוגית עושה פעילות גופנית ומשתדלת להיות עסוקה רוב הזמן

35ליטל
21/06/20 14:57

תקשיב נראה לי שcbt(שזה טיפול קוגניטיבי ממוקד וקצר יחסית לאימון דפוסים בגדול) יכול להתאים לך
ובואנה מעריצה . אני חווה את זה בגלים וחצי משתגעת , כל הכבוד שאתה ככה נלחם בכל הכוח 

מוש4
21/06/20 19:33

תודה אבל אין לי יותר מדי ברירות כפי שאמרתי כלפי חוץ הכל ורוד. איש עסקים מצליח עוזר לכולם אבל מבפנים ממש נקרע. מה שמוזר שאני לא מפחד מכלום. ולכן cbt לא עוזר. אין לי מחשבות רעות או משהו דומה. אני לא מסתגר, אני מוקף חברים עושה פעילות גופנית אבל לא מצליח להבין מדוע הגוף משדר חרדה. אם הייתי מבין למה הייתי יכול לשנות דפוסי מחשבה. לפני 13 שנים שעברתי משהו דומה זה עבר אחרי שנה. היום זה כבר שנה וכמה חודשים ולא עוזב. ממש מחפש פתרון כי ממש נמאס לי

35ליטל
21/06/20 20:13

אולי דווקא הדואליות הזאת (בין מה קורה לך כלפי חוץ למה קורה כלפי פנים) זה הקושי אתנ גם נאחז במה היה לך פעם שעברה (אז עבר אחרי שנה, עכשיו כבר שנה פלוס ולא עובר) וגם נאחז בזה שאתה מתעקש שהכל בסדר לך עד שלא תיפתח אשכרה - לא יקרה שינוי אבל הגוף שלך חכם - פעם בכמה שנים שולח לך תזכורת לאמת חיבוק !

מוש4
21/06/20 20:16

בוודאי שלא הכל בסדר. אבל בין מה שלא בסדר לתחושות הללו יש הבדל גדול. לא יודע אם זה משהו כימי בלבד אצלי במערכת

תהילה41
22/06/20 0:06

לדעתי אתה מעסיק את עצמך בזה ממש ואם אתה יודע שהמצב הבריאותי שלך תקין לחלוטין ואין ממה לחשוש תפסיק לחפור בזה אוליי תחפש תחביבים נוספים תעסיק תראש בדברים אחרים תנסה לא לחשוב על החרדה על הפחדים אני יודעת שזה לא קל אבל אם כבר ניסת הכל אוליי תנסה פשוט לא לחשוב על זה קח משהו לשינה כי שינה טובה מאד חשובה בסיפור הזה אם אני לא ישנה טוב בלילה אני גמורה אין לי מנוחה והראש שלי מתעסק בזה בלי סוף הגוף חייב מנוחה טובה

מוש4
22/06/20 15:43

אני ממש לא חופר בעניין ויודע בוודאות כי אין פה עניין בריאותי. לעולם לא עשיתי בדיקות כי זה לא שם. פשוט החרדה הכללית לא הולכת

תהילה41
22/06/20 17:13

מבינה אותך לגמרי רק ממליצה לך שתנסה לחפש לך עוד תחומי עיניין או דברים שעושים לך טוב כדי כמה שפחות לחשוב על זה

שמחה-28
23/06/20 22:30

מבינה אותך , אני הכרתי את החרדה לפני כמה חודשים וזה תחושה קשה אצלי זה התבטה בתחושות בבטן.

מוש4
23/06/20 23:59

אני מכיר את החרדה כמעט כל חיי. אבל תמיד היא ביקרה בצורה קשה ואז נעלמה להמון שנים. כל עשור לערך. הפעם זה המון זמן והתפקוד לא חזר. הפחד ותחושת החרדה לא נוטשת. אני יודע שזה בסוף יחלוף אבל הדרך מאד מאד קשה. אבל אנצח. אין ברורה אחרת

שמחה-28
24/06/20 12:12

אתה טוען שאתה איש עסקים יכול להיות נובע מהמון משימות שמוטלות עלייך

מוש4
24/06/20 13:51

ממש לא. אין לי הרבה העסק טוב. אני נהנה סהכ הכל טוב

מוש4
24/06/20 14:06

רק החרדה פה

35ליטל
24/06/20 14:25

במה זה מתבטא? החרדה?

מוש4
24/06/20 15:09

הרגשה רעה בבטן כאילו דוחפים אותי מצוק. שינה לא טובה פחד כללי ( רק פזיולוגי) . חוסר רוגע בגוף חוסר ריכוז כאבי שרירים. כל השאר מושלם.

מוש4
24/06/20 15:10

הייתי שמח לדעת האם יש מישהי נוסף שחווה את מה שאני מרגיש

35ליטל
25/06/20 9:49

כן , ככה זה חרדה אצל כל אחד מתבטא אחרת

מוש4
06/07/20 9:13

אני מבין שזו חרדה אבל לא מצליח שהיא לא תשפיע. היא בגלים משתנה בחוזק ובעוצמה. אני לא בדיכאון רק חרדה

עגנון
06/07/20 18:30

להפעיל את עצמך בהנאה. לעשות פעילות גופנית מבוקרת בצורה נוחה ובהדרגה, לאכול נכון, לישון מסודר ולחיות בריא ונכון.

מוש4
06/07/20 18:41

כל מה שרשמת אני עושה עם שינה קצת יותר קשה לי אבל משתדל. ולמרות הכל החרדה לא עוזבת. היא רק עולה ויורדת לפעמים ממש משפיעה התקפקןד ולפעמים לא. מתסכל מעיק אהל אני אופטימי.

עדידוש3
06/07/20 23:11

מוסיפה תגובה על התגובה....גם אצלי זה ככה מין הרגשה כללית לא טובה כאילו הנה משהו רע עומד לקרות.אני מנסה להסביר לאחרים שזה מזכיר מצב שבו אתה לפני יום שאתה ממש לא רוצה להגיע אליו...כמו למשל יום ניתוח או בחינה מאיימת.....רק שאין באמת יום כזה וזו רק הרגשה כזו מסביב.אני אישית עולה ויורדת מציפרלקס לתקופות....הפעם הזו עליתי ל15מג וההקלה עדיין לא הגיעה...מחזיקה אצבעות לכל הסובלים...

אלכסנדרה-
06/07/20 23:30

חרה dot . אני מכירה את זה כבר כמה שנים זה כמו פרפרים שחורים בבטן

מוש4
07/07/20 9:31

ומה את עושה עם ההרגשה

אלכסנדרה-
08/07/20 23:48

אני חסרת אונים, זה משתק אותי וגומר לי את החיים

מוש4
07/07/20 10:05

עדי. אני על 20 ציפרמיל ויש עליות ומורדות אבל זה ממש מעיק

אלכסנדרה-
08/07/20 23:54

אני על 110.5 ויפאקס וחצי ואבן מרגישה בסטרס כל הזמן הכל מפחיד אותי ונראה מסובך

שימי7
13/07/20 22:48

תעבור לכדורים מסוג פאקסט. בהתחלה תתחיל עם 10 מ"ג שבועיים אח"כ תעלה ל 20 מ"ג לחודש ואם מספיק אז זהו...ואם לא אז תעלה ל 30 מ"ג ואז אתה מכוסה ומוגן היטב מהחרדות...מניסיון....אצלי גם ציפרלקס וציפרמיל לא עזרו... ופאקסט כן. ממליץ בחום.

מוש4
09/07/20 1:21

אלכסנדרה. כמה זמן את עם ההרגשה הזו

אלכסנדרה-
09/07/20 3:18

שנתיים

אלכסנדרה-
09/07/20 3:32

הפסיכיאטר טוען שזה הדכאון שהוביל לחרדות ולסטרס, אני לא הרגשתי את הדכאון , הסטרס והחרדה הכרונית גורמים לי לחוסר מוטיבציה לדעתי ומובילים לדכאון , הפוך ממה שהוא אומר, לכן גם נראה לי שהכדורים נגד דכאון לא תורמים כאן בכלל, ועכשיו להפסיק אותם זה מפחיד אותי נורא, שמעתי שיש ממש תופעות כמו של גמילה מהירואין ומחשבות אובדניות ועוד ועוד...אני ניסיתי כבר 5 סוגי כדורים במשך 11 חודשים...כשמעלים לי את המינון אני נשארת שוב בחוסר אונים אך פעם בשבוע חוטפת היפומאניה , מצב רוח טוב ואי יכולת לישון בכלל 24 שעות , זה מה שקורה שאני לוקחת כדור וחצי , הפסיכיאטר עכשיו רצה לתת לי עוד כדור פסיכוטי, אריפליי כדי לאזן , ואמר דו קוטביות , אבל זה קורה בגלל הכדורים זה לא משהו שבאתי איתו מהבית אם אתה מבין...אז מה נהיה? בסוף הכדורים יהפכו אותי למאניה דיפרסיה , לא הגיוני... לא לוקחת את מה שהוסיף ורוצה מאד מאד להפסיק את כל הכדורים וללכת לטיפול אלטרנטיבי אחר אצל מישהו שהציל חברה שלי, מדכאון כרוני ,שמו דר רוף והוא מתעסק עם חומרים טבעיים, ומאד יקר ...אך צריך להתנקות לפני שמגיעים אליו , שווה בהחלט בדיקה

שושו6
09/07/20 10:53

את חייבת להיות אופטימית. אני חווה את ההרגשה הזו בפעם ה 3 בחיי. חייב לומר שאני מכיר חבר שהאריפיליי עזר לו ואיזן. למה לא תנסי. תמיד ניתן להפסיק. לגבי הפסקה של הכדורים אני ירדתי מויאפקס וחייב לומר שזה היה מאד קשה. צריך לרדת בהדרגה ממש ממש איטית לפחות למשך חודשיים. אבל זה אפשרי כי עברתי את זה תנסי להיות עסוקה בעיקר המון ספורט למרות שאני יודע שזה קשה. אני אומר לך את כל זה כי אני חווה כבר שנה וחצי את אותה הרגשה

נתי23
09/07/20 13:51

h

מוש4
13/07/20 0:56

כותב שוב כי אני מרגיש בתוך מעגל שלא משתחרר אפילו שאני כיויכול עושה את כל מה שנדרש אני עדיין חוווה את החרדה לאורך כל היום מתיש ומציק. 20 מג ציפרמיל כבר כמה חודשים

35ליטל
13/07/20 6:15

אין פתרון. אתה עושה כל מה שאתה יכול, מנסה לטפל בבםנים ובחוץ. רק הזמן אולי יעזור ואולי תצטרך ללמוד לחיות עם זה.

שימי7
13/07/20 22:47

תעבור לכדורים מסוג פאקסט. בהתחלה תתחיל עם 10 מ"ג שבועיים אח"כ תעלה ל 20 מ"ג לחודש ואם מספיק אז זהו...ואם לא אז תעלה ל 30 מ"ג ואז אתה מכוסה ומוגן היטב מהחרדות...מניסיון....אצלי גם ציפרלקס וציפרמיל לא עזרו... ופאקסט כן. ממליץ בחום.

מוש4
13/07/20 6:47

לחיות עם זה בלתי אפשרי לכל החיים.

שימי7
13/07/20 22:46

תעבור לכדורים מסוג פאקסט. בהתחלה תתחיל עם 10 מ"ג שבועיים אח"כ תעלה ל 20 מ"ג לחודש ואם מספיק אז זהו...ואם לא אז תעלה ל 30 מ"ג ואז אתה מכוסה ומוגן היטב מהחרדות...מניסיון....אצלי גם ציפרלקס וציפרמיל לא עזרו... ופאקסט כן. ממליץ בחום.

עגנון
13/07/20 13:10

האם יש דברים שאתה אוהב לעשות ומעניינים אותך? אולי תמצא לך מגמות ועיסוקים שחשובים לך בחיים ושמיטיבים אתך ואז יהיה לך יותר מה לצפות לטוב ופחות תצטרך לחרוד מהעתיד. את המעשים צריך להפריד למחויבויות ולהנאות. את ההנאות עושים באהבה, את המחויבויות עושים בקפידה מתוך זכירת האתגר.

מוש4
13/07/20 17:22

ברור. ואני עושה אותם המון ספורט חברים פעילויות אני בלי לחץ ועקרונית הכל מצויין לא רואה בעיה אבל החרדה לא מרפה

שימי7
13/07/20 22:47

תעבור לכדורים מסוג פאקסט. בהתחלה תתחיל עם 10 מ"ג שבועיים אח"כ תעלה ל 20 מ"ג לחודש ואם מספיק אז זהו...ואם לא אז תעלה ל 30 מ"ג ואז אתה מכוסה ומוגן היטב מהחרדות...מניסיון....אצלי גם ציפרלקס וציפרמיל לא עזרו... ופאקסט כן. ממליץ בחום.

עגנון
13/07/20 22:12

אולי תנסה לתכנן בניחותא את מעשיך הבאים כדי להיות מוכן לעתיד ולא לפחד מהלא ידוע, למשל עשה לך סדר יום.

שושו6
13/07/20 23:42

כמו שאמרתי סהכ מהסתכלות חיצונית הכל טוב אין לחץ סהכ נהנה מלא חברים משפחה אוהבת פרנסה טובה פשוט אובד עיצות. שנה וחצי עם חרדות שכמעט ולא נפסקות זה מעיק.