מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אורי אלקיים
פרופ' אורי אלקיים
מומחית לראומטולוגיה, מנהלת המכון הראומטולוגי במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), יו"ר האיגוד הישראלי לראומטולוגיה.
ד
ד"ר חגית פלג
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
פרופ' מרב לידר
פרופ' מרב לידר
בוגרת ביה״ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב cum laude מומחית ברפואה פנימית (2000) ובראומטולוגיה (2006) פרופ׳ חבר קליני באוניברסיטת תל אביב. מחברת מעל 100 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפמפ, המחלות הראומטיות והאוטואימוניות. מנהלת היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא.

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).

דלקת פרקים

27/06/20 16:18
2 תגובות

שלום,אני מאובחנת עם אוסטאוארטריטיס וריאומטואיד ארטריטיס סרו נגטיב מזה המון שנים,בשנת 2012 היתה התלקחות חזקה מאוד והתחלתי בטיפול במטוטרקסט שעזר לא מעט,במשך 4 שנים לקחתי את התרופה ומאחר והגעתי למצב של הורדת הקביים ויכולת מחודשת להתנהל ללא הקביים וחזרתי לתיפקוד מלא הופסק הטיפול,הכל היה בסדר עד אוקטובר 2019,אז החלה התלקחות חדשה, לאט לאט החלו הכאבים החזקים להופיע שוב בעיקר מאגן הירכיים ועד לכפות הרגליים,מפרקי הידיים עדיין שמרו על שקט רק אחת לכמה שבועות הרגשתי מעט כאבים בידיים ובכתפיים,בנובמבר הוחזרתי למטוטרקסט על בסיס 10 גרם בשבוע לשלושה חודשים אבל הפעם הגוף אינו מגיב כלל והמצב רק מתדרדר משבוע לשבוע,בפברואר העלו לי ל-12.5 גרם בשבוע אבל כלום לא קורה שום תגובה מצד הגוף שלי,בחודש מאי הוסיפו לי ל-10 ימים אטופן 600 וממש מתסכל כלום לא השתנה זה לא עשה כלום,כרגע אני במצב של בקושי הולכת,בקושי מתפקדת,המון המון כאבים ,לא ישנה בלילות מהכאבים,תשושה לגמרי,מתוסכלת ואין למי לפנות,איך מתמודדים עם כל זה כשנראה כאילו לאף אחד לא איכפת,איכות החיים שלי שואפת ל-0 אני מתוסכלת ובקרוב מאוד יחזור להיעזר בקביים לצערי,מישהו יכול לעזור?


תגובות

ד--ר-חגית-פלג
מומחה כמוני
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
27/06/20 20:15

ליה שלום . אם אכן מדובר בראומטואיד ארטריטיס יש הרבה מאוד אופציות טיפולית וכדאי להועץ ברופא שלך גם מינון אפשרי למתותרקסט הוא עד 25 מג לשבוע ולעיתים זריקה יעילה יותר מכדורים .

lia-isabel
28/06/20 17:07

כן היתה תקופה שקיבלתי זריקות ואז במרפאה של כל הזמן מצאו תירוצים שלא להביא לי את הזריקות אז עברתי לכדורים, בפעם הקודמת זה עשה נפלאות אבל הפעם אני לא מבינה למה הגוף לא מגיב,לגבי אופציות אחרות ניסיתי כבר כל טיפול תרופתי אפשרי אני עם המחלה מגיל 12 וזה כן ראומטואיד ארטריטיס 3 פרופסורים קבעו זאת,אחת בשלב כלשהו אפילו אמרה לי שפשוט אלמד לחיות עם הכאבים,אז למדתי אבל השנה זה פשוט לא עובד,אני עייפה מהכל ואין כבר כוח להתמודד עם הכאבים,עדיין לא בדיכאון אבל מתוסכלת מהמוגבלות,אני טיפוס של עושה הכל בעצמי ולא אוהבת להיות מוגבלת בתנועה ובתיפקוד והמצב הנוכחי מאוד קשה לי ומתסכל,מקווה שלא להגיע למצב של דיכאון,אז אם את יכולה להמליץ על מישהו שיעזור ומהר אודה לך מאוד.