מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותרפאסל 1גרם פעמיים ביום

רפאסל 1גרם פעמיים ביום

27/06/20 23:31
4 תגובות

שלום כאמור
אני סובלת 14 שנים מכאבי בטן ושלשולים ובחילות וצמרמורות בגוף
והגדירו את זה מעי רגיז אחרי שלא היה ברור להם בבדיקות רבות ומשונות מה האבחנה הסופית
עכשיו שוב רופא הגסטרו אנטרולוג המליץ לי על תרופה זו רפאסל כדי לטפל בכיב ברקטום שנמצא אצלי
אבל משום מה נתן אותו ככדורים ולא כנרות
מה עושיןם במצב זה ?
טאשמח לתגובתכם


תגובות

סימה-לבני
04/07/20 16:12

שלום רב,

על פי הנתונים שאת מציגה, יתכן שנכון יותר היה לתת לך טיפול בנרות או בחוקנים של רפאסל, כדי לטפל בכיב שברקטום באופן מקומי.

אך מאחר שאת מתארת גם מחלה כללית של מערכת העיכול, יתכן שהרופא ראה מוקדים נוספים,

או חושש שיתפתחו בהמשך ולכן בחר בטיפול שמשפיע בצורה מרכזית על החלק המרוחק של המעי, והוא טיפול בכדורי רפאסל.

אני ממליצה לך לחזור אליו או לרופא המשפחה שרואה את כל התמונה, כולל את ההמלצות שנתן הגסטרו, ולבדוק איתו מדוע נבחר הטיפול הזה והאם זהו הטיפול המתאים ביותר למצבך.

באפשרותך גם לבקש מרופא המשפחה הפנייה לשמיעת דיעה שנייה, זוהי זכותך על פי חוק זכויות החולה, סעיף שבע, ראי כאן.

למידע נוסף: כיוון שהטיפול שקבלת איננו מותווה לטיפול במעי רגיז, אלא בקוליטיס כיבי, את מוזמנת לקרוא את המידע שסכמה דר' תמנע נפתלי, באתר הכללית כאן כדי להבין יותר.

ועל תסמונת המעי הרגיז והטיפולים בה, ראי כאן. כאן תראי שהדגש הוא יותר על תזונה מתאימה, על רפואה משלימה, ובמקרים מסויימים מוצעים תכשירים נוגדי דכאון שנמצאו מקלים ומתאימים.

 

מקווה שעזרתי,

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי"

 

תהילה29
04/07/20 23:40

שלום וברכה 

מודה לך על תגובתך המפורטת 

אבל הבעיה שהרופא חושד שיש לי מחלת קרוהן כי הדגימות שנלקחו מהתריסריון אינן תקינות והפנה אותי שוב לגסטרוסקופיה 

ובדיקת CT  E וקפסולה למעי דק 

הבעיה שזה החמיר מאז שעברתי ניתוח כריתת כיס מרה 

ואולי לא הייתי צריכה לעשות אותו 

ואגב אני נוטלת שנים רבות נורטילין 25 מ"ג פעמיים ביום לפני השינה ואין שיפור בכלל 

בעבר נמצאה קוליטיס במעי הגס בבדיקת קוולונוסקופיה של הפתולוגיה .....

טשמח לדעת עוד בנושא תזונה 

תודה מראש 

סימה-לבני
05/07/20 0:46

הי,

יש היום ברחבי הארץ מרפאות מיוחדות למחלות מעיים. הייתי ממליצה לך לבקש להגיע לאחת מהן, שכן שם יש מי שנותן את ההסברים הנכונים, יש דיאטנית שיכולה לתפור לך את הדיאטה המתאימה, והרופאים יציעו מהמגוון שעומד לרשותם.

לרשימת המרפאות המקצועיות הקליקי כאן, יש שם גם מספרי טלפון אם את מקליקה על המרפאה שמעניינת אותך.

בכל מקרה כיוון שאינך מרגישה בטוחה בטיפול שאת מקבלת, תשקלי לקבל חוות דעת נוספת שתסתמך על הבדיקות שכבר עשית ותציע לך את הטיפול המתאים ביותר כולל הפנייה לדיאטנית.

כאן בכמוני יש קהילה שלמה של מחלות מעיים, שאת יכולה להצטרך אליה ולהתייעץ עם אנשים שחווים בעיות בריאותיות כמוך.

לקהילת הקרוהן וקוליטיס של כמוני  הקליקי כאן

 

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי"

סנדרוסי
11/03/22 12:35

שאלה ךלאחר בדיקה כ שנה וחצי כאבים מאוד חזקים בבטן לא התגלה כלום והכאבים באים בהתקף שנמשך זמן רב כמעט שום משכך לא עוזר למזלי מטופל בגלל פציעה קשה בעמוד שידרה בקנאביס לציין לוקח שמן c20t1 סיבידי .וזה הי די עוזר לי גם למעיי .לאחרונה לפני חודש עשיתי בדיקה בבית הרופא פרופסור הודס .גילה 2 דברים 1 חיידק .ו2 .כיב כרוני ברקטום בגובה 12 סיימ למעלה מפי הטבעת אם הפרשות מוגלתיות ודימום .האמת מעל שנתיים אני מתלונן על יציאות מוגלתיות ודמיות והרבה פעמים מרגיש חייב להתרוקן ומה שיוצא הפרשות ודמם קל . השאלה נרות 1כרםפעמים ביום חייב לקחת קבוע שלחו לביופסיה הרופאת משפחה לא ידעה ממש לפענח רק אמאה שזה כרוני וזה לא טוב כ 4 סיימ כיב כרוני ואומרת בשלב זה לא סרטני ובנוסף העבירו תתיק שלי לסורוקה נתנו לי תורלעוד כ 3 שבועות האים יש עוד טיפולים לזה הנרות כבר חודש לא מרגיש שינוי .2 ומה שם הדבר הזה ממש לא מובן לי הרופאת משפחה אומרת קוליטיס . ועדיין לא נפגשתי אם הגסטרו חוץ מפעם 1 בזמן הבדיקה שאמר כיב כרוני 4 סיימ ואם אור יבש והפרשות מרובות ולדעתו זה כבר הרבה זמן .איך לא ראו .אולי היה ממש קטן וגדל . ונשמח לדעת אם יש לזה פתרון