מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשיתבאופן תאורטי על הטרדה מינית

באופן תאורטי על הטרדה מינית

28/06/20 22:34
49 תגובות

בימינו מתלוננות הרבה נשים על הטרדה מינית. הטרדה מינית מעשה אסור, אבל רק כשהוא באמת מבוצע במעשים. אם זה רק בגדר חשיבה, זה בסדר גמור כי יש חופש חשיבה ומותר לחשוב מה שרוצים. כל עוד זה לא הגיע למעשים ולא באמת הטרידו את האישה, לא עשו לה כל רע וכל דבר אסור. נשים מאד פוחדות בימינו מהטרדה מינית ומגזימות בזהירות ובחשדנות, למשל במקומות עבודה. אם הן רק חושדות שלמישהו יש כוונה להתחיל אתן, הן פוחדות שיטריד אותן וינצל אותן. יותר מדי פוחדים בימינו בגלל המצב שנוצר עם הטרדות, יותר מדי נזהרים וכבר בקושי אפשר ליצור קשרים במקומות העבודה כי על כל יצירת קשר פשוטה העובדת יכולה להתלונן. צריך לשחרר אנשים מדפיקות השכל הזאת התוקעת את החברה במקומה הגרוע.


תגובות

אהרון-2
28/06/20 22:45

אם נשיא אנס ומנהל לשכה של ראש הממשלה צילם את התחתונים של המזכירה שם (נתן אשל) , אז מובן הפחד.

unicorn1
28/06/20 22:48

אני בתור בת ... יכולה להגיד לך שזה לא דפיקות בראש , בתקופת הבית ספר הייתי עם הבנים ממש כמו בן , עד שהם החליטו לדבר על החזה שלי ולקרא לי בשמות בוטאות , ( זה הטרדה) למרות שזה לא היה עם מגע פיזי , וכן אם אחד הבנים ישלח מבט לחזה שלי ולא ירפה כן זה הטרדה לכל דבר !

טובה--את
28/06/20 23:28

רק גבר שלא חווה מגיל צעיר על בשרו חוויות של הערות גסות, נגיעות או התחככויות יכול לקרוא לתחושת החרדה של נשים ״דפיקות שכל״. אחוז גבוה של נשים חוות הטרדה מינית במהלך חייהן וחלקן לא מצליחות להשתחרר מהתחושה שהן צריכות להיות דרוכות וזהירות בחברת גברים מסויימים.
היחידים שדפוקים פה זה גברים שמרשים לעצמם להתנהג לנשים, בצורה שלא היו עוברים בשתיקה אם מישהו אחר היה מתנהג כך לאימהות, לאחיות או לבנות שלהם.

עגנון
29/06/20 1:08

לא צריך להגזים, יש הטרדה מינית כמו שיש פשעים אחרים, אבל יש גם הרבה אנשים טובים ומכובדים והפחד מהטרדה מינית בזמן האחרון במקומות עבודה מוגזם ומקשה ליצור קשרים. היום אם הבוס יחמיא למזכירה בדרך כלשהי שתיראה לה אישית ומטרידה, היא עלולה להתלונן עליו.

עגנון
29/06/20 1:10

הטיעון שלך לא נכון: אני חוויתי מספיק נגיעות טובות, ואני קורא דפיקות שכל לתופעה מסוימת שיש עכשיו בחברה והיא שפוחדים ונזהרים יותר מדי בגלל המצב בתקופה. ואכן, להיות עם בחורה טובה זו הנאת חיים משובחת, וכמובן גם לדמיין לעצמך מדי פעם בחורה חביבה זה תורם להרגשה ולמצב הרוח.

 

ישראל-2020
29/06/20 7:17

גועל נפש לדיון בנושא זה כאילו יש לגבר את הזכות להרהר בבחורה ........ פייייייייייייייכס
ועוד לתת לזה כיסוי במשפט 'זו הנאת חיים משובחת' (סוף ציטוט)
סליחה גסות שאין כדוגמת אני חושב לכלל הציבור כאן חייב להתנער מהגסות רוח הזאת גוף האישה הוא לא פורקן יצרים אייייייייייייייייייכס איייייייייייכס מגעיל גס ומחוצף גועל נפש מרוכז
תתעורר על עצמך האשה ביהדות היא מקור השכינה, היא מקור החכמה, היא מקור השלווה בבית, היא מקור הכוח לבעלה, היא מקור הנבואה היא מקור הבינה.
אייך ניתן בכלל לחשוב אחרת אייך ניתן בכלל לדבר על אשה כאובייקט מיני בכלל לך תתפרק על בובה
בנות יקרות איפה אתן תתנפלו עליו ועוד לומר שזה 'תורם להרגשה ולמצב הרוח' (סוף ציטוט)
גועל גועל גועל איייייייייייייייייכס אייייייייייייייייייייייכס אייייייייייייייייייייכס גס רוח לא מצב רוח

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
unicorn1
29/06/20 7:38

אווו מאייי גאדד הנאה ??! אז אתה מצדיק , שהבוס יבוא למזכירה שלו ויאמר הערות כמו וואו איזה יפה את וכמובן הסתכל עליה כחפץ במבטים מטרידים, הרי זה בסדר לא? כל עוד לא נגע בה זה בסדר אם יהיה לי בעתיד מנהל שיזרוק אליי הערות לא במקום אני יתן לו כאפה מה ?

orqueen
29/06/20 7:50

נשמה הטרדות מיניות צריך לדוווח על זה גם אם זה 1000 פעמים

orqueen
29/06/20 7:51

ומצדיקה אותך שיש את זה שכאילו המון דיווחים וגם חשיבה וכוליי אבל עדיין זה החיים אם קורה דבר כזה צריך לדווח או לא לשים לב לבחור שרחוב

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
29/06/20 15:15

ועדיין עגנון היקר - טובה-את צודקת , בתור גבר אין לי את היכולת להבין ולהרגיש כאישה שחוותה הטרדה מינית. אני אעדיף זהירות יתר מאשר מצב בו אישה ( וגם גבר) מפחדת להתלונן על הטרדה מילולית או פיסית. אין לזה שום מחילה ואל לנו, כחברה, לקבל את זה.

עגנון
29/06/20 18:47

חלילה שאקבל את זה בשום אופן. הטרדה אסורה. אבל צריך לדעת לבדוק ולזהות מתי באמת הוטרדנו ומתי זו טעות בהבנה.

עגנון
29/06/20 18:50

בכלל לא אמרתי שצריך להחפיץ את האישה. מובן שחשוב להתייחס אליה בכבוד כאל אדם. אבל אין שום רע בכך שמוצאים הנאה בקשר קרוב עם אישה נאה וחביבה, ואם הבוס מחבב את המזכירה מותר לו להחמיא לה בעדינות על מראה ועל לבושה הטוב וחבל שזה די נמנע היום.

טובה--את
29/06/20 21:42

ממש לא!! לא מותר לו להתייחס למראה או ללבוש שלה!! אם הוא רוצה להחמיא לה שיציין את העבודה הטובה שלה או את היכולות הגבוהות שלה או את התרומה שלה לחברה. אין שום סיבה לדבר על המראה החיצוני, לא שלה ולא שלו.

עגנון
30/06/20 13:55

ואם יגיד לה שהיא נחמדה באופי? האם כבר אסור לאדם להביע חיבה כנה?

ישראל-2020
30/06/20 14:02

היי עגנון אתה יודע בדיוק מה הבעיה!! כי הוא לא באמת מתכוון להחמיא הוא מתכוון לדבר הבא............. בו לא נהיה תמימים אני שונא את השקר והתמימות הזו הלוואי ובמה שצריך נהיה כאלה תמימים רק כאן הוא מחמיא כי הוא חושב רק "לטובתה" ממש שאני עוד יאמין לך ???!!! זה מקסימום בדיחה טובה לפורים (גם לא) די די די די די

עגנון
30/06/20 14:19

אבל גם לא צריך להיות חשדניים וחומרניים ומגעילים. אולי הוא באמת מחבב אותה? הוא בן אדם בדיוק כמונו, גם אם הוא מנהל עבודה. למה אסור לו להחמיא לה על אופייה הטוב? פחות ופחות נוצרים קשרים בעבודה כי אנשים פוחדים שיתלוננו עליהם על הטרדה.

אהרון-2
30/06/20 15:39

שלום עגנון , קשרים טובים בעבודה נוצרים גם בלי מחמאה ישירה על אופי או על כל דבר אחר. מספיק להגיד לעובדת שהיא עובדת מוערכת, והיא תקבל בשמחה את המחמאה. אם מישהו מנהל עובדים אל לו ליצור יחסים אישיים עם עובדות. ואם הוא יוצר - סימן שהוא לא מבין מה זה להיות מנהל.

עגנון
30/06/20 21:53

אני אהבתי אהבה אמתית את האישה שטיפלה בי פעם, וחבל שלא נוצר קשר.

קרן3331
01/07/20 0:51

זה כואב מאוד באמת, מניסיון אישי, אבל הפסיכולוגיות מסרבות לקשר עם סיום הטיפול, ונותר רק לשמוח על הקשר הקרוב שהיה...

עגנון
01/07/20 0:20

אני אומר לעצמי משפטי חיזוק חיוביים כמו שאני יכול להתחיל עם בחורות מסוימות, וזה גורם לי להרגיש שאני מנצל את הבחורות והופך אותי לתוקפני וחבל. אולי זה העונש שלי על שהטרדתי את המטפלת שלי מרוב אהבה, אבל האהבה תנצח. הרוח תנצח את החומר ואני אשפר את העולם.

עגנון
01/07/20 1:07

לו אהבה אותי כמו שאהבתי אותה, הייתה מוצאת דרך לשמור אתי על קשר. מותר לשמור קשר אחרי שנגמר הטיפול. פשוט לא אהבה אותי, לא התאמתי לה. סיפור עצוב מאד. בכל מקרה אני רוצה להגיד לך שהאישה הזאת היא האדם הכי נהדר ומקסים שיכול להיות עלי אדמות, והיו לנו רגעים מופלאים ביחד בטיפול ולכן אני מאד מתגעגע וחבל לי וקשה שהיא לא חשה כלפיי מה שאני מרגיש אליה. לא היה לי מזל.

 

Ruths
11/07/20 15:55

כל גבר שמטריד, יודע בדיוק שהוא מטריד. אף בחורה לא תתלונן אם מישהו ינסה באדיבות להזמין אותה לצאת, וכשהיא תסרב, יעזוב אותה לנפשה. אני שמחה מאוד שהיום ישנה תנועת ME TOO והנשים לא מרשות לעצמן לעבור את מה שהדור שלי עבר. ההטרדות היו יום יומיות, והתביישנו לדבר על כך, כי תמיד האשימו את הנשים שהן הזמינו את ההטרדה. אז אין לפחד להתחיל עם נערה, או אשה שאיתה עובדים, בתנאי שיודעים לסגת כשהיא אומרת לא

עגנון
11/07/20 20:34

כן את צודקת, אבל היום נזהרים יותר במקומות עבודה להימנע מלהביע רגשות גלויים, ולכן קשה יותר ליצור קשרים. זה טוב כדי לשמור על הריחוק המקצועי אבל מקשה על היצירה הטבעית של קשרים זוגיים שיכולה להיות. אני סבלתי מזה קשה בחיי כי הייתה אישה שעבדה בשבילי ואהבתי מאד, וזה לא הצליח ופסיכולוג לא רגיש טען נגדי שלא בצדק לכוונות מיניות רעות אליה והזיק לי קשה, כשלמעשה בכלל אין לי כוונות כאלה אליה אלא אני אוהב אותה כאדם. מצער לשמוע שעברת הטרדות, מקווה שהצלחת להתגבר על השפעותיהן הרעות ושלא תוטרדי שוב.

Ruths
11/07/20 23:43

אין סיכוי שהיום יטרידו אותי, אני בת כמעט 75 בזמני היה הכל שונה, וגברים הרשו לעצמם להטריד ללא פחד, כי ידעו שהנשים תשתוקנה. אני יצרתי חברויות בעבודה, אמיתיות עם גברים שמחזיקות עד היום, חברות טובה ללא מין והרגשתי שהם מכבדים אותי. הבעיה היא כשמתחילים לצאת לדייט, ואם זה לא מצליח, או שצד אחד לא מעוניין והשני כן, יכולות להתעורר בעיות בעבודה, בעיקר אם אחד ממונה על האחר. אל תפחד להזמין לקפה בחוץ, אתה יכול להדגיש שזה קפה בלבד ולא הזמנה הביתה, ואני משוכנעת שאף אחת לא תאמר שאתה מטריד אותה.

עגנון
12/07/20 13:38

הדרך הטובה לדעתי ליצור קשרים היא לפתח אותם לאט, בהדרגה ובטבעיות מתוך רגש חיבה ואהבה. כך מצאתי גם את זוגתי הנוכחית. מכירים, מתיידדים, מגלים עניין זה בזה ולאט מתקרבים והאהבה מתחזקת. אז הקשר יהיה הכי אמתי, חזק ויציב. גם במסגרת עבודה אפשר לשוחח ולדבר על מה שרוצים וכך לאט נוצר עניין משותף, אבל חבל שמרוב שאהבתי הייתי מהיר מדי. אולי אחרת זה היה מצליח. הכי חשוב להיות טוב למי שאוהבים ולתת לו הרבה דאגה כנה במלים ובמעשים. עברו הרבה שנים ואני עדיין מתגעגע מאד לאותה מטפלת נהדרת שעבדה בשבילי פעם ולרגעים היפים שהיינו מפטפטים ביחד בטיפול. לא נורא. 

 

עגנון
12/07/20 13:46

אגב עליי להגיד לך כמובן בלי כל כוונת הטרדה שמתמונתך את נראית לי כאישה מאד נאה ואלגנטית, כמו שחקנית תאטרון. האם התמונה ישנה או חדשה?

Ruths
12/07/20 14:17

תודה, התמונה היא מלפני 3 שנים בבר המצווה של נכדי השלישי. אכן הייתי ילדה יפה ואשה נאה, ולכן סבלתי מאוד מהטרדות מיניות, אם כשחפשתי עבודה ואם כשהלכתי לקניות או למוסך. התמודדתי ואני שמחה שהיום הגברים לא מרשים לעצמם את מה שהרשו בעבר.

יוני921
12/07/20 13:55

אף אחד לא יודע מה מישהו חושב אז מן הסתם זו לא הטרדה. אבל אם מישהו ממש חייב להחמיא לאישה שעובדת תחתיו ? עדיף שימנע אם הוא לא בטוח

Ruths
12/07/20 14:18

יוני, אומרים שהטון עושה את המנגינה. אפשר להגיד הכל, השאלה איך אומרים ובאיזה טון, ובעיקר מה העיניים אומרות.

יוני921
12/07/20 14:25

רות יקירה אני אומר אם יש ספק אז אין ספק. עדיף שתסתום :wink:

עגנון
12/07/20 14:34

אם אוהבים או מחבבים את האישה, אפשר בהחלט להגיד לה בכנות דברים טובים עליה, וגם רצוי לעזור לה במה שהיא צריכה כדי לשפר את היחסים.

יוני921
12/07/20 14:53

איזה יחסים עגנון ? לאישה שעובדת אצלך ??

ישראל-2020
12/07/20 14:45

דיי דיי עגנון אתה לא חייב לומר את המילה אחרונה זה קצת מוגזם הגישה יוני צודק במאה אחוז לא חייבים להגיב אף אחד לא טיפש שגבר מחמיא לרוב זה עם כוונות ברורות הוא רק צריך לצאת מזה גבר אז הוא מצפה את זה בשוקולד דיי עם הנוסח הזה

עגנון
12/07/20 15:30

לא כל הגברים מאנייקים וגם גברים הם בני אדם ויש להם רגשות. עם אישה שמכירים במסגרת יכולים להתפתח יחסים רגשיים. את האישה שעבדה בשבילי אהבתי מאד ואני יודע שאהבתי אותה מאד. נכון שאי אפשר לדעת מה מישהו חושב, אבל כל זמן שהוא לא עושה מעשים אסורים ומגונים אי אפשר להאשים אותו בזה שהחמיא או אמר מלה יפה.

ישראל-2020
12/07/20 15:58

אני כבר מתחיל לחשוש שהיה ביניכם קצת מעבר ל.... כי אתה מזכיר אותה בכל אפשרות שהיה לך והיה לך והיה לך לא נמאס קצת אולי תשתחרר ובפרט שאתה כרב נשוי אז דחילאק מה יש לך ממנה טוב הבנו שרצית להינשא לה זהו היא לא רצתה ואתה רצית ועדיין רוצה למרות שאתה נשוי הבנו ת'מסר וכל זה מביא אותך לדבר אחד "מותר רבותי רק שתדעו עגנון אוחז שמותר להחמיא לאשה אז תחמיא בבקשה" כמו שאתה משדר כאן על ריבוי מחמאות שלך רק תחמיא לאשה ברחוב או העבודה שלך או בכל מקום שאתה חושב שזה לגיטימי "על יד אשתך" ונראה אותך גבר מולה רק תעדכן אותנו ואני לא מתיחס רק למה שכתבת כעת כי לאורך כל הפוסט את שוב ושוב מעלה את אותה אשה קדושה ונערצת הוד מעלת הדרה וכבודה אשר אמותינו הקדושות (שרה רבקה רחל ולאה) שטיח לאומתה ושכן\ וצריך\ וחייבים\ וחשוב\ ונכון\ וראוי\ ורצוי ו\ ו\ ו\ ו להחמיא לאשה אז יאללה גבר תעשה את זה סמוך לאשתך גבר שלנו עגנון אני לא חולק עליך לגמרי ברור שצריך לתת לאשה כבוד ומקום של חשיבות אבל הכי חשוב ומאד חשוב שאת כל האמוציות האלו תשקיע באשתך ואני בטוח שאתה משקיע בה את כל הועלם כי אם עם אחרות אתה כך אז עם אשתך לא כל שכן "כל הכבוד לך ":heart::heart::heart::tmbsup::tmbsup::tmbsup:

עגנון
12/07/20 19:55

אתה צודק שאני אוהב מאד את חברתי ואת חבריי וחברותיי שהיו לי במשך השנים, אבל גם היא מאד חשובה לי כי אני מרגיש שהייתה לה אישיות מיוחדת שהשפיעה עליי מאד לטובה ואני מתגעגע אליה, למה שהצליחה להעניק לי מאופייה ולרגעים הטובים שהיו לנו בטיפול. אני מרגיש שהיא אחד האנשים הכי חשובים לי בעולם. ברור שאולי אני טועה אבל אני מרגיש שזה מאד חזק אצלי. אני משתדל לשחרר ולזכור לטובה את הדברים הטובים מבלי שיקשה עליי בקשרים הבאים, אבל אני יודע ומרגיש היטב שתמיד תישאר השפעתה חזק בנפשי. בכל דיבוריה והתנהגויותיה הייתה מין אנרגיה מתפרצת עצומה של חמידות, עדינות, שמחה ורגישות ואהבתי אותה עד טירוף מרוב שזה היה חזק בתוכי. הייתי רץ אליה כמו מטורף לשוחח אתה ולפטפט אתה על ספרות ועל כל מיני דברים, גם על חיינו. עכשיו שעברו כל כך הרבה שנים ברור שאני פחות מרגיש את זה קרוב וברור כמו שהיה אז, אבל הדבר המשמעותי נשאר בי וממשיך להשפיע עליי, אני נזכר בה כל הזמן והיא ממלאת אותי ברגשות מאד עמוקים וחזקים.

עגנון
13/07/20 22:38

חברתי אישה נהדרת כי היא שלווה מאד, אבל המטפלת הזאת היא האדם הכי נהדר בעולם כי היא מאד חמודה, עדינה, שמחה, רגשית ומעשית. לפעמים אני מרגיש שהיא הדבר או היצור הכי נהדר ביקום.

Ruths
15/07/20 15:21

מה קורה לכם? מותר לגבר להחמיא לאשה שהיא נראית טוב, בדיוק כמו שמותר לאשה להחמיא לגבר שהוא נראה טוב. תמיד היו לי ידידים שהחמיאו, ללא כל כוונת זדון, מצד שני היו זרים שהחמיאו עם כוונת זדון. כל אחד מרגיש אם המחמאה יוצאת מהלב או ממקום אחר. לא כל מי שמחמיא מתכוון להיכנס למיטה עם המוחמא

יוני921
15/07/20 15:29

מה זה להחמיא ? ישבן חטוב ? חזה מושך ? יש אנשים שמתבלבלים בין "יפה לך פזור" לבין זה

ישראל-2020
15/07/20 15:33

יוני יוני אין עליך אתה תותח אמיתי וקולע

Ruths
15/07/20 16:27

להחמיא זה את נראית טוב, הבגד הולם אותך, התסרוקת יפה לך, את אלופה, כל הכבוד לך.

unicorn1
15/07/20 16:39

בסדר יש גם בנות מטרידות....ואני רואה מלא כאלה שהן מתפלרטטות ואז בוכות אז זה דו כיווני גם לפעמים אישה אשמה.. לא רק. הגבר, להחמיא זה סבבה גם לי יש בעבודה מישהוא שאני והוא מחמיאים אחד לשני בעבודה... לא רואה בזה הטרדה נשים לפעמים אשמות לא רק גבר אשם ואישה מסכנה

יוני921
16/07/20 7:46

אכן ההיסטוריה מלאה במקרים שנשים תקפו מינית גברים

unicorn1
16/07/20 7:51

נכון.. זה דו כיווני , לא רק צד אחד אשם.... לכל מטבע שני צדדים...

עגנון
15/07/20 18:13

בעבודה צריך להשתדל לשמור על ריחוק מקצועי ולא לערב רגשות באופן מלאכותי. דרך נכונה ליצור קשרים בעבודה היא לשוחח על דברים שמעניינים את האנשים בחייהם ולמצוא עניין משותף שעליו יוכל להיבנות קשר רגשי אחר כך. חשוב גם לתת דאגה ואהבה, וכמובן מחמאות כנות הן יפות.

יוני921
16/07/20 8:22

אוי

Attached Picture
טובה--את
16/07/20 8:23

:smile:

עגנון
16/07/20 13:29

שום אוי. אני אוהב מאד את עובדת ההשמה ועשיתי בשבילה הרבה, היא חשובה לי מאד. היא לא אוהבת אותי ואין מה לעשות בזה.

עגנון
16/07/20 13:38

שיר: אני יכול להתחיל אתך. אני אוהב ליצור קשרים חומריים. תאמין לי שלא גנבתי. מה אתה אוהב לעשות בזמן הפנוי? מקווה שיהיה לך טוב.