מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהזה כואב, וזה לא מפסיק

זה כואב, וזה לא מפסיק

06/07/20 22:07
60 תגובות

זה כואב ומפלח את הלב, מפעם לפעם העייפות מתגברת והציניות משתלטת, הפסימיות חוגגת והאפלה מתחילה לחדור פנימה.
זה כואב, כבר עייפתי, 37 שנים מאחוריי עם ניסיון אחד לקטוע אותם שלא צלח, עייפתי. עייפתי מלהדביק את הוואזה כל פעם מחדש, כל משב רוח קטן עם בסיס לא יציב והופ, היא שוב נפלה ונשברה לרסיסים, ובכל פעם הרסיסים יותר קטנים ויותר קשים להדבקה. כל משב רוח קל שבקלים יכול לשבור את הוואזה לרסיסים, שוב ושוב ושוב ושוב.

זה כואב, בתחילה זה כמו אגרוף בבטן, כזה שמוציא את כל האוויר החוצה ומשאיר אותך קפוא, השלב הבא זה פשוט מלחמה יומיומית אפילו רגעית ניתן לומר על כל הדברים האוטומטיים בחיים. זה כואב להתווכח עם עצמך 3 שעות בכדי לקום לשטוף פנים ולהתחיל את היום.
זה כואב לקלל את הרגע שהתעוררת ולייחל כבר לרגע שתלך לישון. זה כואב כי הנפש מדממת והיא כלואה בסבך קוצני, כל תנועה מעמיקה את הפציעה מכיוון אחר, זה כואב.
זה כואב, האפלה מתחילה להשתלט לך על המוח והנשמה, אתה יודע שזה לא נכון, אתה יודע שזה רע אבל האפלה משתלטת עליך. לפתע מחשבות על פגיעה בעצמך איכשהו מתחילות להשמע מנחמות ומרגיעות, לחתוך, להתאגרף על קיר עד שיצא דם, לשבור דברים באגרופים עד זוב דב, להרגיש את הדם זולג ונוטף אל הרצפה, לתת לכאב משמעות, פיזיות, הנה-לא רק אצלי בראש, הכאב מוחשי! והוא מסווה את הכאב האמיתי ולו לכמה רגעים בלבד.

זה כואב, כי מחשבות על מוות הן מחשבות לא טובות, לראות במוות גאולה -שקט- נחמה- מזור לכאב וסבל קיומי- זה לא טוב, ואתה יודע שזה לא טוב,
אבל האפלה משתלטת עליך, ואז הרציונאליזציה משתלטת, הופכת את המעשה הנורא להגיון מעוות, איכשהו זה הגיוני וזה הדבר הנכון לעשות, כשידעת! כשהרגשת את זה מגיע! עכשיו אתה כבר בסרט אחר.

זה כואב, לראות את עצמך כל פעם נלחם במלחמה שאף אחד לא רואה, זה כואב שדברים אלמנטריים הופכים להיות קשים מנשוא ואף אחד לא מבין כי זה שקוף, זה טבוע בתוכך, לעד.

זה כואב, כי אתה יודע שיש גם גורם גנטי, זה כואב להאמין שאפשר אחרת ואז להתבדות.,
וכמו נביא זעם כל הנבואות שהזהרתי שיקרו כי אני לא יציב התגשמו.
זה כואב להיות אני.
עייפתי, הותשתי, הספיק לי, חייתי וחוויתי די.

מי שהעז והחזיק מעמד עד כאן...

קרעתי את המשפחה שלי ממני, את אשתי ובעיקר את הבנות הנסיכות היפות שלי, בצעד כואב מעין כמותו, כזה שרק הורה יוכל להבין, החלטנו יחד למרות שזה בא ממני וזו החלטה שלי, שאנחנו צריכים להיפרד לטובת אישיות הבנות לעתיד. הן צריכות בסיס איתן יציב וצפוי לגדול בו.
ואני... אני בדיוק ההיפך מהדברים הללו.
פוסטראומטי עם הפרעת אישיות גבולית ודיכאון מז'ורי חריף במיוחד עם התקפי זעם, אימפולסיביות, והפרעת הסתגלות.
קשה לי לשמור על עבודה ועל מצב רוח תקין, לחיות איתי זה לחיות על רכבת הרים, כל הזמן כל היום כל רגע ורגע, ולבנות זה רע, תאמינו לי אני יודע איך זה מרגיש לגדול בבית לא צפוי ולא יציב.

אני לא יכול להעביר את השריטה שלי קדימה לעוד דור, אני חייב לעצור את זה פה. גנטית, אין מה לעשות, את הטעות עשיתי, המשכתי את הרצף הגנטי שלי לעוד דור של סבל.
בכל המחקרים והמאמרים שקראתי, בעברית ובאנגלית, באף אחד מהם המסקנות לא היו מזהירות ומנבאות טוב. לגדול ולהתעצב אישיותית עם דמות הורה חולת נפש לא יציבה כמוני בבית כאשר האישיו הכלכלי כל הזמן עומד על הפרק, זה לא מתכון בריא להצלחה.
לכן בצעד כואב אני מעדיף להיות אבא טוב מרחוק ולא להפריע להן לגדול בשקט.
זה כואב, קרעתי את הבנות שלי מעליי, נשארתי בבית ריק ושבור, פיסית ורוחנית, הפכתי את אישתי לאם חד הורית שמנהלת נגדי כרגע הליך גירושין דורסני (מגיע לי- צפיתי את הכל והיא כישפה אותי באופטימיות קוסמית)

כואב לי, כי כרגע יש לי 2 משקולות לרגליים שמשאירות אותי חי.
כואב לי כי הרציונליזציה מתחילה לפעול.

כואב לי כי לאחר 4 ימים של התקף זעם שלא נרגע התאשפזתי, כואב לי כי זה כבר אשפוז שני בחצי שנה.
כואב לי כי ילד בן 27 התאבד במחלקה וצפיתי איך מנסים להחיות גופה חצי שעה עד ששמו לו סדין על הראש. כואב לי כי זה לא היה צריך לקרות, כואב לי כי זה בדיוק היה הגיל שלי...
כאב לי כשלא יכולתי לשאת את החזרה לשגרה הרגילה במחלקה, שבעה מאבטחים הכו ונטרלו אותי, כאב לי לקבל מכות אובר רייטד ולהיות קשור, וכל זה כי די, מאסתי, ובגלל האופן בו הגבתי למות הילד הצעיר הוציאו נגדי צו באשפוז כפוי וכבר זו לא הייתה החלטה שלי, הרגשתי כלוא, הרגשתי חיה פצועה כלואה שרק מחפשת מקום בטוח לנוח בו.
כואב לי כי לראשונה אני רואה בהתאבדות משהו מעבר לשקט שלווה ורוגע.

את צו האשפוז הכפוי הערעור ביטל, שחררו אותי הביתה בלי לטפל בדבר שנכנסתי לטפל בו פלוס טראומה חדשה שאני לא מצליח לעכל לבד.
כואב לי להיות בחיים ואין לי כוחות יותר, כבר חצי שנה עברה ואני מלא אמוציות ולא מצליח להרים את עצמי, ולהתאושש או איכשהו לתפקד או להתחיל להראות יציבות נפשית כלשהי, אני פשוט כל הזמן שבור, בוכה וכואב.

כואב לי ששמתי את הבנות שלי ואת אשתי (בקרוב גרושתי-אהובתי) בפוזיציה כזו.
כואב לי שחלום המשפחה היציבה שלי התפוצץ לי מול העיניים, אחרי שחלום הקריירה התפוצץ גם הוא קצת קודם, תמיד אמרתי, לפחות יש לי משפחה שלמה, יש למה לחזור הביתה.

כואב לי, ואני חודש ממתין לאשפוז יום, הפסיכיאטר שלי במחלקה האמבולטורית בקהילה, סוג של הרים ידיים,
(המערך שלנו לא יכול לעזור לך, אתה צריך משהו הרבה יותר אינטנסיבי) , כשהגעתי אליו התחננתי שיעזור לי להציל את הנישואין, מעל 8 חודשים חיכיתי בתור, אחרי חצי שנה והתדרדרות תלולה, קיבלתי מס' שיחות טלפון בזמן הקורונה כעזרה מיידית אך מרגע מכתב ההפניה שלו לאיזה שהיא מחלקת יום גם שיחות מהם פעם בשבוע כבר אין.

כואב לי שיצאתי כזה, כמה חלומות כמה שאיפות, כמה תקוות של אחרים סחבתי על כתפיי.
כואב לי כי כבר אין לי כח, יש עוד חודש לחכות לשיחה עם מנהלת אשפוז יום בשיבא, חודשיים המתנה... סבלתי וחייתי למשך 3 תק' חיים, אין לי כח, עייפתי ממלחמות, אני רוצה שקט. נמאס לי להיות קבור במיטה ואז לקום ולהתנער ואז מישהו אחר יומיים זורק מילה שמרסקת אותך שוב ומחזירה אותך למיטה וכך שוב כעבור יומיים שלושה אני מוצא את הכוחות לצאת מהמיטה, עד שאני נזרק אליה חזרה.

אני במשבר השני הגדול בחיי, 7 חודשים של כאוס , מתוכם חודשיים להלחם לבד לחכות בשקט לשיחה המיוחלת כשאתה כבר תשוש, זה הרבה זמן...


עייפתי מלכאוב כאב שאף אחד לא יבין.


תגובות

אנונימית26613
06/07/20 22:25

ואוו אתה מתאר תחושות נוראיות. עם רובן אני לצערי ממש מזדהה וזה די מוזר לקרוא מה שכתבת כי האמת היא שאני הילדה שגדלה עם אבא שסבל ממחלה נפשית והתרחק כדי לשמור עליי. אני די בטוחה שזה מה שהביא אותי למצב שאני בו היום אבל אפילו לשנייה לא האשמתי אותו בזה ולקרוא את מה שכתבת גורם לי לשמוח שלא עשיתי את זה. אני בטוחה שהוא עשה מה שהוא יכל כמו שאתה עושה

יוסי.82
06/07/20 23:03

קרעת אותי עכשיו. אני מאוד מקווה שהילדה שלי הגדולה לא תצא כמוני, זה כאב של אבא שמכסה ילדה קטנה לישון בלילה, ועכשיו הכל ריקני וללא יעד וללא כיוון, וואי כמה שאני דומע. אמשיך להיות אבא טוב בתקווה, אעשה את כל שרוחי ונפשי יכולה אליו, לא אתנתק,אני ניזון מתמונות בפייסבוק של אשתי שמעלה, ועל קומוניקציה בסיבית בהקלטות ווטסאפ עם הבנות., וכל פעם שאני הולך אז אני מתקלח ומתגלח לפני, שלא ישימו לב שמשהו אינו כשורה, אך ילדים יודעים...ומרגישים יותר טוב מכולם. זה קשה מנשוא, באמת.

מה.נשמע
06/07/20 23:59

יוסי82 תהיה חזק. תשמור על עצמך.החיים יקרים. תחיי בשביל המשפחה שלך.יבואו ימים טובים.אתה תראה.הכי חשוב שתשאר בחיים אפילו כאוב ומיוסר.בסוף זה יעבור לך.תתחזק.

עגנון
07/07/20 1:41

אדם יכול לתת אהבה לחברים ולמשפחה באופן טבעי בגלל הטבה ודאגה כנות כאדם, ואם המשפחה תאהב אוותו תדאג לו ותנסה לעזור לו. אשפוז הוא לא נעים, נקווה שהגעת למטפלים המומחים והנכונים שיעזרו ולא יזיקו לך. התאבדות נוראה, לא כדאי לחשוב עליה. התאמץ להרגיע את הכאב. עשה דברים מועילים ויצרניים והתייחס לחיים באופן חיובי ככל האפשר. אז תוכל להמשיך לפעול ולהתקדם צעד אחר צעד, תכנן את מעשיך העתידיים כדי שלא תצטרך לפחד. קח אחריות על חייך. אהוב את עצמך.

יוסי.82
07/07/20 10:00

כתבת נכון ועם זאת, כל כך רחוק מהמציאות, לאהוב את עצמי... אחרי דאפסיק להרעיל את עצמי אולי אתפנה

קרלוס.
07/07/20 9:11

חולים אכן אבא העביר לי המון מהחולניות ואני ללא ילדים כך שלי קל הרבה יותר לעזוב עכשיו שאני חושב על זה הייתי מעדיף לחיות בלי אבא מתעלל אני חושב שהחיים שלי היו נראים טוב יותר

יוסי.82
07/07/20 10:09

זה הרצף שאני מנסה לגדוע.

רועי-חזן
07/07/20 12:04

יוסי יקר, הצלחת לכתוב באופן נוגע, מרגש וכואב על המאבק הפרטי שלך. הרבה צער, כאב ואמפתיה מתעוררים אצלי מהקריאה. מצטער על כך שהמערכת לא מצליחה לספק מענה מיידי יותר עבורך. האהבה והדאגה שלך לבנות בולטות מהדברים שכתבת, וגם האבהות שלך שכל כך חשובה לך, גם אם מביאה אתה קשיים והחלטות מורכבות. כל כך חשוב שאתה מבקש לטפל בעצמך גם עבורן וגם עבור עצמך, כי מגיע לך לשפר את הרווחה הנפשית שלך, ולנסות לרפא את הפצעים הכואבים בנפש. אני בטוח שלאחר שתעבור עם עצמך את התהליך הטיפולי והנפשי ותרגיש טוב יותר, הדבר יביא גם לשיפור ושיקום של הקשרים בחייך, גם עם הבנות. זה זמן שבו בתוך המאבק הקשה והמטלטל הזה, חשוב למצוא בתוכך את התקווה שיכול ומגיע לך שתרגיש אחרת וטוב יותר. טוב שכתבת, וחשוב שלא תישאר לבד עם התחושות. מי מהקרובים אליך תומך בך בימים אלו? מזכיר שבמידת הצורך, אתה יכול לפנות למיון פסיכיאטרי או בבי"ח כללי, לקבל טיפול ראשוני/ זמני. מחזק אותך מרחוק, רועי

יוסי.82
07/07/20 14:08

כתבתי המון וזה נמחק. אז כנראה שלא היה אמור להכתב, אני את האמונה במע' איבדתי. את הברך בלסת לא אשכח, את האגרופים ללסת כשאני שוכב מנוטרל על הרצפה לא אשכח, את המילים "זה לא מצטלם טוב" לא אשכח, את האצבעות לחניקה בגרון בשביל שלא אצעק מכאב לא אשכח, את הדפיקות על החדרים ועל הדלתות שזה מוגזם תעזבו אותו לא אשכח, ולבסוף... את המגבון שהמאבטח ניגב לי חצי פנים בשביל לנקות את סימני הנעל הכמו צבאית שלו, לא אשכח. אני לא טמבל, 2 תארים ראשונים מאחורי והתמחות משפטית פלילית. עכשיו זה הזמן הקשה, מינואר אני רוח רפאים, ועזרה אין באופק, רק הוספה והורדה של כדורים עם האיחול... תחזיק מעמד. אז אני לא. אני קורא במילותיך תקווה, אני קורא במילותיי יאוש וכבר שלב אחרי, פשוט אפתיות למצב, וניסיון להתאושש בעצמי, אבל זה סתם הדחקה זמנית למישהו שכבר לא יכול להדחיק יותר. אני לבד, אני טובע ומושיט יד, הרגליים כבר מתעייפות הידיים תשושות, אני מרגיש שאני טובע ומצליח להוציא יד אחת החוצה בתקווה שמישהו יאחס ויעסור לי לטפס על סלע. מיום ליום גם אם זה לא נראה, אני שוקע ומחזיר את היד אליי כי אמונה שמישהו יתפוס אותה כבר איננה. אני מחפש טיפול נואשות כי אני מכיר את השלבים הבאים בתהליך שנקרא אני. אינני יכול להרשות לעצמי, אשרוט את בנותיי ובכך לא עשיתי כלום. אני לצערי כלוא בין שני עולמות.

מה.נשמע
07/07/20 14:14

כל כך מצער לשמוע אותך.אבל רק אתה יכול לעזור לעצמך.לא לוותר.

קרלוס.
07/07/20 14:30

רק המתים רואים את הסוף של המלחמה.

יוסי.82
12/07/20 15:17

והוטרנים מביטים מהצד על כל העקרונות שנלחמו למענם , למה הם הפכו...בטח לא למה שנחרט על דגלן. אבל זו כבר שיחה למועד אחר.

מה.נשמע
07/07/20 17:46

תחשוב טוב.תדע לך שנתת ההכרה אצלך יפתיע אותך לטובה.זה כאילו תמצא דרך עקיפה.צריך הרבה סבלנות .קל ליפול קשה לקום.יש לך משימה אתה צריך לגדל וללות את הבנות שלך.לראות איך הן גדלות.

דרדסית
10/07/20 12:22

אני ממש לא מסכימה איתך בהתנתקות שלך מהבנות. אולי יותר נכון שלא אתה תגדל אותן אבל אתה חייב להמשיך לשמור על קשר ולהיות אבא שלהן. לא הכל זה תורשה. יש גם סביבה ובחירה. תמשיך להילחם. אתה לא חסר סכוי. בגעת לכאלה הישגים אקדמאיים מדהימים וזה אומר שיש לך המון כח ויכולות. אתה יכול לשבור את מעגל המצוקה. תמשיך להילחם כי יכול להיות אחרת.

יוסי.82
10/07/20 12:29

לא התכוונתי להתנתק מהן לרגע, רק שיקבלו אותי במנות קטנות ושמחות. את הרעל והאפילה, אשמור לעצמי בבית.

דרדסית
10/07/20 13:10

ובעז"ה תיפטר מהן מהר ואל תשמור אותן לאף אחד היקום יסתדר מצוין בלי הרעל והאפילה.

יוסי.82
10/07/20 13:15

אני בדיוק משתדל לנשום ולהרגע, עוד חצי שעה אני יוצא אליהן, ליפה הבככורה שלי יש יום הולדת 6 וגם, נפלה לה שן היום. יהיו עוד אנשים מהמעגל הקרוב שלנו, אני מקווה שאצליח לעבור את זה בשלום. אני מתחיל לפתח חרדות מלצאת מהבית או להכנס לקומוניקציה עם אנשים. אבל אני לא חשוב, הקטנה הזאת הגיעה לכיתה א' :)

יוסי.82
12/07/20 15:18

ה-ל-ו-ו-א-י

עגנון
11/07/20 21:03

האם התכוונת שאתה מרעיל את עצמך פיזית בחומרים או נפשית? חשוב שתשתדל תמיד להיות חזק נפשית ולהיטיב לעצמך, לדאוג לשלומך ולרצות להתקדם. האשפוז נשמע ממש קשה, השתדל למצוא כוחות נפשיים להתמודד אתו. האם אתה חושב שהטיפול טוב ועשוי לעזור לך? אם כן, ודאי כדאי להשתדל לקבל אותו. אם הוא לא טוב, כדאי להתייעץ היטב עם אנשי מקצוע ולמצוא טיפולים אחרים.

יוסי.82
12/07/20 14:09

הרעל המדובר איננו פיזי, הוא רוחני ונמצא במחשבות ומשתלט על הנשמה. לא תמיד יש בי את הכוחות להלחם ולסגור לו את הדלת, לפעמים הוא מתגנב פנימה אט אט ולפעמים הוא פורץ את הדלת בבעיטה. "להשתדל להיות חזק נפשית"- אני לא כל כך מבין מה זה אומר. אני מתמודד עד טיפת החיות האחרונה שבי, במקום שאני נמצא בו כרגע התקווה היא חוט דק שנזרק ממקום בו אני אפילו לא רואה את האור. אני יודע שהוא קיים אבל אל תבקש ממני להאמין בו, אני חי את היום את הדקה את הרגע, מעבר לזה ואני כבר לא מסוגל לנשום. האשפוז לא היה קשה הוא היה טראומטי. הרגשתי שאני מדבר ומסביר ובולי עץ מהנהנים לי והולכים לדרכם. אני מפחד מהפעם הבאה בה הקרובים אליי יעוצו לי ללכת לאשפוז, אנשים שאני סומך על דעתם, מה אז? לאן אלך? כי למחלקה בשיבא אני לא חוזר.

no-one
11/07/20 21:38

וואו :broken: לא נעים אפילו רק לקרוא את הפוסט הזה ... מצטער :broken:

יוסי.82
12/07/20 15:20

תודה, לפעמים מעט זה יותר.

נשמע-טוב
11/07/20 21:41

זה בדיוק מה שכל דבר יעשה - יקח אחריות ויתנתק על מנת לא לפגוע וזה בדיוק מה שאשה תעשה - תנטוש את הגבר שלה.

נתי23
11/07/20 22:31

ואו. אמן וזה יעבור לך

יוסי.82
12/07/20 14:13

אין יעבור, מה שיש לי זה פור לייף. יהיו תק' מתונות יותר ויותר תק' מתונות הרבה פחות, לעבור זה לא יעבור. מעל 20 שנה אני נלחם להחזיק מעמד בעבודה מעל חצי שנה, זה השיא. אם 20 שנה לא הספיקו, אם הספקתי לעבוד במעל ל52 עב' מדווחות זה נתון בלתי נתפס. תודה נתי, כל מה שאני רוצה זה שקט. בלי כאב, רק קצת שקט.

דבורה-ל
12/07/20 2:32

וואו נסיון לא פשוט, אפילו לכתוב את כל מה שכתבת בטח היית צריך להוציא המון כוחות נפש . אני מאחלת לך מכל הלב שיהיה לך טוב אמיתי תמידי ושתמצא את הדרך להגיע למקום הזה בקרוב ממש. אתה לא אשם שהגעת למצב הזה ואף אחד לא יודע מה יקרה איתו בעוד יום.. הילדים שלך זכו באבא רגיש שיבין אותם בכל מצב, אני באמת מאחלת לך גאולה פרטית קרובה קרובה, קודם כל בשבילך, בשביל הנשמה היקרה שאתה. ורק אחכ בשבילך ילדיך היקרים. בריאות הנפש והמון כוחות מאחת שמחפשת בעצמה...

יוסי.82
12/07/20 14:14

תודה רבה על התגובה, מחמם את הלב לקרוא את התגובות כאן.

ישראל-2020
12/07/20 9:08

היי לך יוסי היקר תראה אייך שכאן אתה עטוף ברגשי חום ואהבה של כולם ממש כולם יוסי אני מבקש ממך שתפסיק לקרוא את כל אותם מאמרים שיש בהן נביאות זעם כי הם נכתבו ע"י בעלי אינטרסים שרוצים את האומללות שלך לתרגם לכסף ולקרירה נוראה עבורם כן כן יש כאלה שעושים הרבה מאד כסף מכל הצרות שלך והם פועלים הרבה כדי לקדם את המאמרים האומללים שלהם רק כדי לעשות אותך שלד מהלך על כדורים יוסי כפי שכתבה דרדסית היקרה "אדם שהגיע לתוארי אקדמאים לא עשה את זה באוקוס פוקוס" אלא ע"י דרך חיים ושקידה על הדבר אז כן אתה יכול ויכול להגיע רחוק יוסי גם לתפיסתך שזה גנטי אני חולק עליך כי יש לכל אדם יכולת לשנות וזה בידיך מה שכן הגנטי יכול לגרום הוא "החלטה מראש" שהנה זה אני ואין לי סיכוי זא זהו שלא הנה אתה כאן ואתה יכול ותראה שאתה יכול אז יוסי קום על הרגליים שעוד יש לך ועמוד ע"ג לך לרחובות קריה ותצעק לכולם "כן אני יכול" "כי אתה יכול" יוסי אוהבים אותך

יוסי.82
12/07/20 14:30

היי ישראל, יש המון תקווה וכוח בתגובה שלך, אבל את ההפגנות בקריה סיימתי בגיל העשרה כאשר רצו לסגור את בית ספרי ולהעיף 2 שכבות תלמידים בהסללה למגמות מקצועיות בבתי ספר באזור, אז זה לא עזר ובטח שגם לא היום. אני ממש הופתעתי לטובה מכל התגובות כאן, הרגשתי שאנשים מצליחים להתחבר למה שכתבתי, למה שנזל מהנפש הדואבת שלי. לא כתבתי שנים, זה פשוט יצא עם דמעות שמסתירות את המסך ואף מושך מעלה. את ההסבר הגנטי- לא אחלוק עליך כי אני באמת רוצה להאמין שאפשר לשנות או לעדן הפרעות מסוימות שיצוצו גנטית. אני פשוט כל כך דואג לילדה היפה שלי, שסובלת מחרדות בלתי אפשריות בערך מכל דבר. תיכנס לטיפול בתחילת השנה ונקווה שיצליחו לעזורלה בזמן ולא כמוני בזמנים אחרים בהם המילה פסיכולוגיה הייתה מוקצה. אני לא הולך לרחובות הקריה ולא קופץ לבריכה בכיכר. אני משתדל יום אחרי יום להישאר עם הראש מעל המים, זה כבר הופך גרוטסקי לנסות להסביר לאחי שכל כך דואג לי שיומיים הייתי בסדר ואז שלושה ימים במיטה מתחמק מכל העולם, ולך תסביר לו שלא באמת קרה שום דבר, שזה אני עם השדים שלי, נלחם במטה-יקום שנקרא אני, לרוב מפסיד אבל נלחם עד טיפת הכח האחרונה, ולא מדובר על מאבק עולמי עם גורל אפוקליפטי, מדובר על לקום לשטוף פנים בבוקר או לקום להרים עצמך למקלחת אחרי 5 ימים שלא יצאת מהמיטה. זר לא יבין זאת, נס כד השמן...לא בסיפור שלי. נמאס לי לכאוב, זה כבר מתחיל להיות נדוש ולהימאס על כולם.

ישראל-2020
12/07/20 14:40

יוסי יקירי אתה כבר מנחש מה אני יענה לך המשכיל בעת ההיא ידום אני מרכין לך ראש מול כל הגלים הקשים שאתה עובר, לי לא נותר אלא לאחל לך רק טוב אושר ותקווה שתתגשם לך עם הרבה בריאות ונחת ממה שעוד נשאר לך :broken::heart::broken::heart::heart:

שייקה4
12/07/20 9:30

יוסי היקר הכתיבה שלך מראה על אינטליגנציה גבוהה מאוד החכמה שלך נשפכת מהדף כאילו הדף הוא מעיין נובע. גנטיקה כזאת חייב להעביר הלאה. הבעיה שלך שאתה פשוט חכם ומחשב כל מסלול לפי חכמתך. תעצור רגע כי באמת לא הצלחתי להבין מה האבחנה שלך. אתה רץ קדימה כאילו עשרות אלגוריתמים פועלים אצלך באותו זמן ויוצרים שגיאה תחשוב על זה

יוסי.82
12/07/20 14:39

שייקה תודה על המילים החמות ועל ההתייחסות. כל תגובה היא כמו תחבושת נוספת של הבנה והכלה, דברים שאני לא מכיר מסביבתי ואולי טוב שכך. טוב שלא יידעו את עומק בור השאול אליו אני נזרק כל פעם מחדש. שאלת מה ההבחנה? אז רשמית זה אישיות גבולית עם דיכאון מז'ורי, C-PTSD , הפרעת הסתגלות, ועוד מיני תופינים ששכחתי. המחשבות רצות קדימה אתה צודק, מחשבות בלופים שלא מניחות לי, הן לא מתעייפות ואין אצלהן הפסקת אש, הן תוקפות וממשיכות להגיע בקצב מסחרר, חוזרות על עצמן שוב פעם ושוב פעם , כאילו הפעם כן תהיה לי תשובה שתניח את הדעת. אבל תשובה כזו אין, ולמחשבות הטורדניות הללו זה ממש לא מעניין, הן חופרות עם כפית שוב ושוב ולא מעניקות מנוח ולו לרגע, ואתה? כן אתה. מנסה למצוא תשובה לבעיה שאין לה תשובה, והקונפליקט הזה גומר אותך לאט ובטוח. אתה מתחיל להתנתק מהסביבה כי הראש עובד ותשובה אין. הכל הופך פחות רלוונטי והראש מתביית על נושא אחד שאין לו תשובה, ואתה? אם לא הספיקו לך זירות המלחמה אז עכשיו נפתחה חזית חדשה, ולא, היא לא תעשה לך הנחות כי אתה עייף, היא לא תעשה לך הנחות כי אתה כבר עסוק ב3 זירות אחרות. היא תתקוף בכל הכוח, ולך לא נשאר אלא להשאר לעמוד על הרגליים ולא לקרוס...שוב.

יוסי.82
12/07/20 15:34

" אתה רץ קדימה כאילו עשרות אלגוריתמים פועלים אצלך באותו זמן " ניסוח מדויק . :) נאמר לי מספר פעמים בחיי על ידי חברים קרובים....יוסי אתה חושב יותר מדי, תפסיק לחשוב.

חור
12/07/20 12:41

איש יקר. כל מילה שלך העבירה חתכים על הלב שלי. כואב לשמוע. עצוב מאוד לקרוא. כל כך מובן שאחרי כאלו חוויות תאבד אמון במערכת. ואתה כל כך מנסה ומתאמץ לא לאבד גחלת אחרונה של חיים, לפחות בשביל מנות קטנות של אבא שרק אתה יכול להזין את הילדות שלך. תמשיך לכתוב. אי אפשר להכיל כל כך הרבה כאב ודם בתוך גוף אנושי אחד. אתה אדם מסור, מקיז דם בשביל לשמור על כל כמויות הרעל שלא יזלגו לחיי הבנות שלך. אנחנו החברים כאן בשבילך.

ישראל-2020
12/07/20 12:51

עם תגובה כזאת חייבים לעמוד על הרגליים

 
 

:

יוסי.82
12/07/20 15:11

ראשית הניק שבחרת אומר הרבה. בן-חור נועד לחופש ולא לחינם. אני מתנצל אם הכאבתי לך במילותיי, אני מאוד משתדל שלא להכאיב לאחרים, לא כולם מסוגלים לשמוע ולהכיל כמיהה למוות, לנוזל אדום שניגר על הרצפה בטיפות מדודות כשם היה מטרונום של קצב חייך. תודה שאתם כאן, זה לא מובן מאליו, כמות התגובות מפתיעה אותי ומפעילה בי רגשות שאני אפילו עדיין לא יודע בדיוק מה הן. אמונה במע' אין, אינני יודע מה יביא אתו המחר, אני רק יודע שאני לא באמת רוצה להיות אבל חייב להיות. אני כלוא בין שני עולמות וכל עולם אחר טומן בחובו את כאביו ומכאוביו. תודה על התגובה המחממת.

ישראל-2020
12/07/20 12:52

יוסי היקר לכולנו תגיד לי אתה צריך יותר

יוסי.82
12/07/20 15:12

אני צריך להאמין, מבפנים, מהקרביים, ואני לא שם.

דרדסית
12/07/20 15:35

שמעתי על דבר שנקרא הבית המאזן שזה כמו אשפוז אבל הרבה יותר טוב. אולי כדאי לבדוק

יוסי.82
12/07/20 15:56

יש מקומות פרטיים ויש שירותי קופה. יש למכבי שת"פ חדש כיום עם מקום כזה בקיסריה. הם לוקחים למעון סגור חודש ימים וזהו, חזרה לחיים האמיתיים. זה פחות מתאים לי, זה מתאים יותר לחבר'ה שחזרו מחו"ל קצת אכולים סרטים מסיבות כאלו ואחרות. אני צריך לחזור לחיים, אני צריך מסגרת שתעזור לי לעבד את כל החרא שאספתי בחצי השנה האחרונה, מס' שתעזור לי לקבל ולהשלים עם הצעד שעשיתי. מסגרת שתעזור לי להבין ולהכיל את כל החרא שנפל עליי, שתעזור לי להבין איך אני ממשיך מפה הלאה קדימה? הלא אני יודע מה יהיה בעתיד, אם הייתי יכול לתת שכר קבוע כל חודש אולי לא היינו מתגרשים, אבל העננה הכלכלית או החוסר כלכלית ריחפה ומרחפת עדיין. אז כשאעבוד ואצליח להתפרנס מספיק בשביל מזונות אחלה, אך בימים שלשמם קיבלתי קצבה, אלו ימים שיכילו בתוכם הוצאה לפועל ועיקול חשבונות, אני לא רואה שום מצב אחר, ולצערי יש לי נסיון כבר 20 שנה בלא להחזיק מעמד בעבודות, ואיכשהו מתישהו המקסימום שאני מצליח להגיע אליו הוא חצי שנה. אני לא מאמין שאשפוז יום בשיבא יעזור, הלוואי וכן והלוואי ויקבלו אותי, אני ציני מדי למע' אופטימיות ולאנשים אופטימיים עם חיוך מכיל. 8 חודשים חיכיתי בתור לשיחות, היו 4 כאלו לאחר חצי שנה כי ראו שהמצב מתדרדר ממש, לאחר אלו כבר לא באו יותר שיחות, רק הפניה אחת לכל מקום שלא יהיה שיקבל אותי דחוף כי המערך שלהם לא יכול להתמודד עם מישהו מורכב כמוני. אין לי מה לחזור למערך הזה שוב. בשיבא במחלקה הסגורה הטילו עליי צו אשפוז כפוי וטענו שתקפתי מאבטחים ואני פסיכוטי. איך הם הגיעו לאבחנה הזו אין לי מושג. למזלי ניתן לערער, למזלי אחד המאבטחים שנכח היה גם בערעור, ואנשי הוועדה שמעו מפיו כי לא תקפתי אף אחד ושערה אחת מראשם לא נפלה , לאחר שהסברתי והתבטאתי היטב הבינו בוועדה כי אני לא פסיכוטי ולא נעליים. הייתי פעם אחת פסיכוטי בעבר, אני זוכר איך זה היה. להחזיק אותי סתם עוד שבועיים ולדחוף לי כדורים אנטי פסיכוטיים לחינם? למה? לא מספיק מה שעיניי ראו ונפשי נצרבה? אז הפכתי את ההחלטה בערעור, הרגשתי ניצחון רגעי ואז הבנתי, אני הולך הביתה במצב יותר גרוע מכפי שנכנסתי. לא טיפלו במכאוביי שאיני יכול כבר לשאת אלא התווספו להם עוד כמה טראומות, שיהיה... אני מתחיל להבין מה כל כך מפריע, הילד שנטל את חייו, זה בדיוק הגיל בו ניסיתי אני לראשונה ליטול את חיי, זו פעם ראשונה שאני חווה את המוות המיוחל באופן כואב מהצד בכאב על חיים צעירים שנקטפו. כל כך הרבה קונפליקטים רצים לי בראש, ומסתבר שאני מתחיל לפתח תלות בקלונקס אז בוא נחליף למשהו אחר ואחר כך למשהו אחר וחוזר חלילה. נמאס לי לקחת כל כך הרבה כדורים כל יום, נמאס לי לחוות סייד אפקטס ולהתלבט עם איזה מהם פחות חרא לחיות. אני מקנא באנשים שקמים והולכים לעבודה, שמתמודדים כמו כולם עם מה שהחיים מכינים עבורנו, מקנא באנשים יציבים אופטימיים, כאלו שלא נשברים כל רגע לרסיסים. הלוואי והייתי נורמלי, הלוואי והייתי מאלו שלא מצליחים להבין מה זה דיכאון. אבל אדם משחק בקלפים שחולקו לו, עייפתי מלקוות לנורמליזציה שתאסוף אותי אל חיקה.

שייקה4
12/07/20 16:06

יוסי היקר אני מבין שיש פרטים אישיים באבחנה הרפואית שלך אם זה המצב תוכל לדבר איתי בפרטי אם תרצה. יותר מזה אני לא יכול לרשום כלום בלי הסכמתך

יוסי.82
12/07/20 16:14

אתה מוזמן לכתוב מה שתרצה ומה שתחשוב, אם מישהו בעתיד יקרא את זה ויפיק מזה משהו חיובי...דיינו. אני להתבייש, הפסקתי. אני לשים קצוץ, הפסקתי. יש לי מלחמות אחרות להלחם בהם ומעט משאבים לחלק.

דרדסית
12/07/20 16:26

יכול להיות שאין מסגרת שתמלא את כל הצרכים שלך כמו שפרטת, ואתה צריך לבנות לעמצך מסגרת ולקחת קצת משם וקצת מפה.. להיות המנהל של עצמך..

יוסי.82
12/07/20 16:37

קלעת בול. יחד עם הקריאה שלי לעזרה, ברגע שראיתי שאני לא מקבל מענה, אני חייב לבנות לעצמי תוכנית - רק שכוח להוציא אותה לפועל אין. החלטתי לחזור קצת לדברים שעשו לי טוב בעבר. ראשית אני חייב לרהט את הבית מחדש, שברתי הכל וביצעתי נוהל אדמה חרוכה מימי מלחמת העולם השנייה. אז צריך לרכוש טיוי ושולחן וביגוד ונעליים וכו', זה דווקא הדבר שהכי פחות מפריע לי. אני חייב לחזור להלחם, בזירה, לחטוף מכות ולתת מכות, להגיע בשארית כוחותיי האחרונים לחדרי המלתחות ביודעי שלא נשארה אפילו טיפת כח, שנתתי הכל. אני חייב לחזור לים, לחזור להיות במיים, לחזור לגלוש. רק להיות בים זה מספיק. אני חייב לחזור לרכיבת אופני שטח ואופניים בכלל. אני חייב לעשות ביטוח ולהעיר את האופנוע שלי ואותי חזרה לחיים, 600 ספורטיבי עם 100 כוחות סוס על 167 ק"ג, ופשוט לעוף . אני חייב, אני חייב, אני חייב. גם בתוכנית הבראה אני מלכלך אותה עם המילים אני חייב, אני כבר לא חייב כלום חוץ מדבר אחד. אני חייב להשאר בחיים בשביל הבנות שלי, זה הדבר היחיד שאני חייב לעשות, השאר...סתם ניסיונות לגרום לרוח לנשוב בכיוון אחר.

עגנון
12/07/20 22:19

צר לי לדעת שעברת טראומות קשות. בכל זאת החשוב הוא אם האשפוז, ככל שיהיה מפחיד ונורא, הוא גם יעיל ויעזור לך בסוף. אם סביר שיעזור לך בסוף ויציל אותך, ואפשר לסמוך על המטפלים, אולי שווה להשקיע כל טיפת כוח נפשי כדי לעבור אותו. אם לא, אולי כדאי לבדוק עם הרופאים אם אפשר לנסות אשפוז אחר טוב יותר.

יוסי.82
12/07/20 22:27

ממתין בשארית כוחותיי לאשפוז יום בשיבא. חודש אחד עבר, נשאר עוד חודש להמתין. מחלקה סגורה בשיבא, אליה אני מגיע באמצע הלילה כאשר משכנעים אותי שלבד אני כבר לא יכול, לשם לא אגיע יותר, הספיק לי. כולי תקווה שיקבלו אותי במקום אחר לכשאצטרך וכולי תקווה שלא אך המציאות מראה אחרת. נתקלתי בחוסר הקשבה מזעזע, בזלזול בי, בזלזול באינטליגנציה שלי, במערכת אטומה שחיה בתוך עצמה, הרגשתי שלא באמת רוצים לעזור לי אלא להפוך אותי לזומבי מזיל ריר שיושב בצד וגורם לכמה שפחות כאב ראש ובעיות.

עגנון
12/07/20 22:32

מסגרות כמו אשפוז פסיכיאטרי עלולות להיות מאד מקבעות ומתאכזרות. אולי תימצא הדרך לאט לדבר עם האנשים הנכונים, אולי בעזרת מישהו אחר קרוב, להסביר בעדינות את עמדתך ואת מצבך ולבקש ואולי אף לדרוש טיפול מתאים. עד שתתאשפז במקום המתאים בשיבא, אולי תוכל למצוא מסגרות אחרות זמניות שיעזרו לך לפחות חלקית ויתמכו בך להמשך הדרך.

יוסי.82
12/07/20 22:41

ניסיתי, באמת שניסיתי, בכל המסגרות יש חודשיים המתנה בערך. הדרך בה דיברו, המילים שהשתמשו, אתה מרגיש שרואים בך משהו אחר, בטח לא שווה ערך, כאשר שנות הלימוד שלי בוודאות עולות על שנות לימוד האחים שם. כשאני מצטט ניטשה או הגל, מנסה להסביר רעיון במקרה היה זה הפאן אופטיקון, מביטים בי בזלזול ופשוט קוטעים באמצע במשפט "שתה שתה את הכדורים שלך"...אם היו משכילים לעשות גוגל אולי עוד היו לומדים משהו. משפטים כמו "בואו אלוהים הביא לכם כדורים, אלוהים אוהב אתכם, המציא לכם את הכדורים שיהיה לכם טוב" זה מבחינתי זלזול באינטלקט. אבל זה בהרגשה הכללית, אולי זה אני אבל גם אולי לא.

עגנון
12/07/20 23:25

אולי לא כל כך חשוב אם הם יודעים על ניטשה, העיקר שידעו לעשות את עבודתם ולעזור לך היטב. אם הם מתייחסים אליך לא יפה אבל מצליחים בטווח הארוך או הקצר לעזור לך להתגבר על קשיים מסוימים, כדאי לנצל זאת לטובה. תוכל גם להשתעשע במחשבה שהם מתביישים בבורותם ומשתדלים להסתיר אותה כדי לא להיעלב. זכור שהם רק אחים ורופאים, הם לא חברים שלך ולא צריך להקדיש הרבה מחשבה לאופיים.

יוסי.82
12/07/20 23:38

סורי, לא מתחבר ולא מקבל את תשובתך. לא עזרו לי להתגבר על שם דבר מלבד לדחוף לי כדורי הרגעה. הצבעתי על בעיה רפואית מוכחת שקיימת אצלי , לא קיבלתי התייחסות כלל. בעיה רפואית מציקה במיוחד שלא נותנת לאדם לישון אלא אם ייקח כדור שירגיע את השריר מלהתכווץ ולהמתח, כל לילה מחד בכיתי מכאב, והתשובה הייתה...קח כדור הרגע זה ממתח. עוד כדור ועוד כדור ואינך יכול להרדם בגלל השריר והדבר היחיד שמרפה זה הליכה. אז אתה מוצא את עצמך ער כל הלילה, מפוצץ כדורי הרגעה, מתנדנד מקיר לקיר בלי יכולת כבר ללכת ישר, ופשוט לא מאמינים לך.
איפה הסקרנות הרפואית שלכם? גוגל יענה על השאלה מה זה RLS. טלפון קטן למח' ניורולוגית היה פותר את העניין.

אני בין לבין הייתי צריך איכשהו להתחבר לאפליקציה של מכבי בכדי לבקש מהרופאה אישור לכדור ומרשם, לרכוש אותו לבד ושיביאו לי , כי כל זה כי הם לא מאמינים לי.

סבלתי שם כמו שלא סבלתי הרבה זמן. רגישות והכלה של אחים במערך הנפש לא ראיתי, ולא התחלתי לדבר על המכות שקיבלתי. יש דרך לרסן, וזה לא מכובד להמשיך להרביץ למישהו כשהוא מרותק על הרצפה כאשר בפועל אף אחד לא נפגע. תסלח לי אבל אני לא חושב שבוקסים ללסת ודריכה על הפרצוף עם סוליית הנעל כאשר אני מנוטרל על הרצפה ולא מתנגד...יש גבול, באמת יש גבול. אנחנו לא חיות, אנחנו בני אדם. הכי מצחיק היה שהואשמתי אני כי תקפתי אותם, למזלי אחד מהמאבטחים היה בועדה ואמר שלא תקפתי אף אחד. 

דרדסית
13/07/20 13:58

תעשה הכל בשביל לא להגיע לשם שוב. זו ברירת מחדל איומה לפי התאורים שלך.

מה.נשמע
13/07/20 18:30

יוסי 82 מקווה שחל שיפור במצבך. אולי תקרא ספר שאתה מתחבר אליו.תחשוב על איך יהיה לי טוב. ובלי רגשי אשמה על הבנות.רגשי אשמה זה רגש הכי הורס .מכירה את זה .אבל גם זה נעלם.יאללה תתחיל לחשוב טוב.תחייך.

יוסי.82
13/07/20 19:41

יום אחד טוב האחר פחות, רגיל רכבת הרים. קמתי היום קצת מעודד יותר האמת, ויכול להיות שזה בגלל מה שכתבתי והתגובות לאחר מכן. רגשי אשמה , את זה אני צריך לפרק לאט לאט ולתת להם להתמוסס . אחר כך ניתן יהיה להתחיל לבנות יסודות בריאים לעתיד טוב יותר. ב26 לחודש הפגישה לאשפוז יום, עוד שבועיים, נראה איך נמשיך משם? איך נתפרנס? אם יקבלו אותי בכלל, נגיע לגשר. תודה על התגובה.

עגנון
13/07/20 22:58

אז זה בדיוק הטיעון שלי: אם הרגשת שהמקום לא מתאים ולא עוזר לך, השתדל למצוא מקום אחר. השתדל למצוא למי להגיש את הטענות נגד המקום הלא טוב.

יוסי.82
13/07/20 23:03

אין מקום אחר, זה לפי שיוך גאוגרפי. מקום אחר יקבל אותך רק על סמך מקום פנןי או שאר שיקולים. להתלונן למי? המע' כיסתה עצמה באופן אוטומטי. לא בא לי לעבור את זה שוב בראש, ניתן לזה להעלם ולהשאר זיכרון רע ממקום רע.

עגנון
13/07/20 23:20

מזל שהצלחת לעזוב את המקום, השתדל לא לחזור אליו. אולי המקום על כל הרע שבו גם הצליח לעזור לך במשהו ולהחזיק אותך בשפיות.

יוסי.82
13/07/20 23:33

לא הוא לא. עזבתי עם טראומות נוספות שפירקו אותי בבית כאשר זעקתי לעזרה. אי אפשר להתווכח עם רגש, גם אם מהצד זה נראה אחרת.

עגנון
13/07/20 23:46

אולי תצליח להשתקם מהשפעת המקום. אולי יש מישהו קרוב או מקום שיוכלו לעזור לך לפחות להשתקם קצת. אל תאבד תקווה.

יוסי.82
14/07/20 0:03

המקום היה מחלקה פסיכיאטרית סגורה בשיבא. הכניסו אותי לשם כי אני קצת פוגע בעצמי כשהדיכאון מתגבר. עוד שבועיים שיחת אינטייק שוב בשיבא והפעם באשפוז יום.

עגנון
14/07/20 2:24

נקווה שזה יהיה יותר קל וטוב. השתדל לא להזיק לעצמך, תהיה חשוב לעצמך ושאף להיטיב לעצמך. זה חשוב מאד.