מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתי גור אריה
מנהל היחידה לשיכוך כאב בשיבא, תל השומר. ד"ר גור-אריה כותב הספר "כאב, מאבחנה ועד הקלה"
עידית רונן
עידית רונן
אחות מומחית לטיפול בכאב, יו"ר יוצאת של פורום הסיעוד לטיפול בכאב. עבדתי שנים רבות במרכז שניידר לרפואת ילדים בריכוז ותיאום הטיפול הכאב כמו כן, ריכזתי את תחום בטיחות המטופל וניהול סיכונים וכיהנתי כאחות הועדה לילד בסיכון.
ד
ד"ר גור רות
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
אלה סטולר
אלה סטולר
פיזיותרפיסטית, BPT,MPT. מתמחה בשיקום אורטופדי, כאב כרוני ותסמונות כאב לרבות CRPS. בעלת 10 שנות ניסיון בניהול מחלקת אשפוז יום שיקומי בבית החולים "רעות". מאמינה בשיקום פונקציונאלי, תוך הסתכלות הוליסטית על האדם כמכלול. דוגלת בעבודה שיקומית רב מקצועית, לצורך קידום מטרות תפקודיות של המטופלים. בוגרת קורסים כגון: דיקור מערבי (DRY NEEDLING), נוירודינאמיקה קלינית, טכניקות מיופציאליות, הנחיית קבוצות ועוד.
ד
ד"ר גלעד וסרמן
מומחה לרפואת הפה, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה משנת 2012 ותוכנית ההתמחות ברפואת הפה באותו מוסד משנת 2018. במהלך לימודיו השלים גם תואר מוסמך מחקרי (MSc) במדעי הרפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה. אחראי המרפאה לכאבי פנים, לסתות, ומפרקי הלסת במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), ובמרפאה פרטית. מאמין ומקיים גישה מולטידיסיפלינרית בטיפול.
ד
ד"ר גיא אלאור
אני מומחה בנוירוכירורגיה, עוסק וברפואת כאב במרפאת הכאב בשיבא. אני מטפל בכל סוגי הכאב, מעבר לטיפול תרופתי יש לי עניין מיוחד בטיפול פולשני לכאב במערכת העצבים המרכזית והפריפרית: עצבי הפנים, עמוד שידרה, קיצוב עצבי מרכזי ופריפרי ושחרור כירורגי של עצבים.
ד
ד"ר נטלי שליט
אני רופאה מומחית ברפואה פנימית וברפואה לשיכוך כאב. רופאה בכירה במכון לרפואת שיכוך כאב בתל השומר ועומדת בראש המרפאה לשיכוך כאב בגיל השלישי. עוסקת בעיקר בשיכוך כאב בגיל המבוגר הנובע ממחלות כרוניות מורכבות, כמו נוירופתיה משנית לסוכרת או כאב נלווה לאוסתאופורוזיס ושברים. אני מאמינה במבט רב מערכתי על המטופל המבוגר, תוך התחשבות במכלול מחלות הרקע והטיפול התרופתי המורכב אותו הוא נוטל.

מובילי קהילה

לימור חורש
לימור חורש
היי חברים :) שמי לימור, לוקה בכאב כרוני מתחילת שנת 2011 עקב תאונה. כיום, לצד הכאבים והמחלה, כל מטרתי היא לאפשר למטופלים, למשפחותיהם ולאנשי מקצוע לבנות סביבת חיים בריאה המבוססת על הבנה, אמפתיה והתחשבות הדדית. בכוונתי לתת הכוונה לרכישת כלים, לתת מקום לדבר על מה שאסור, על מה שמותר ולא נעים, ולתת לכם הזדמנות להכיר ולפגוש זה את זה.
כמוניכאבתופעות שחייב להיות להן הסבר | בן 22

תופעות שחייב להיות להן הסבר | בן 22

28/07/20 13:49
15 תגובות

היי,
זה יהיה קצת ארוך - אבל מי שיוכל לעזור לי להחזיר חיי בחזרה יקבל בחזרה.


אני בן 22. חייל משוחרר כשנה. עד גיל 20 לא הייתה לי אף בעיה בריאותית. מגיל 20 אני נתקלל בהמון דברים טחד אחרי השנייה ולשום דבר אין הסבר הגיוני.

לפני כשנתיים קמתי לבסיס בוקר אחרי יום עבודה (באותו זמן פיזית) לכאבי כתף שלא אפשרו את הרמתה למעלה, אני זוכר גם שהזרוע עצמה הייתה מעין נפוחה באיזור הגידים. לגבי הגידים רופא לא ידע מה להגיד לגבי זה אבל לגבי הכתף נשלחתי לצילום שלא הראה דבר, וצילום צוואר הראה בלטי דיסק. אני חשבתי שזו היתה פציעה אולי פיזית ממאמץ, אף על פי שביום העבודה לא היה כאבים רק בבוקר שלמחרת. המשכנו הלאה..

במשך שלושה חודשים החזרתי את הכוח לכתף, כאילו היא איבדה את זה ושיקמתי אותה. כמה ימים לאחר הדלקת בכתף הזו מה-שזה-לא-יהיה התפתחה פתאום דלקת בשתן, קיבלתי אנטיביוטיקה ולא נמצא זיהום בכלל. סבלתי מזה במשך המון זמן והרגשתי כאילו אני צריך לשתות הרבה ולנקות תמערכות כי פשוט בדיקות לא הראו חיידק ועדיין הרגשתי משהו. המון זמן של שתן מהוסס, נקטע, ובהתחלה הרגשה מעצבנת של דגדוג בקצה האיבר. לאט לאט השתפר והשתפר, תוך כדי התפתחו מעין עצירויות עם הכל השלמתי המשכתי להתגלגל ופשוט הייתי דוחה לבוקר.

אחרי הכאבי כתף האלו עם הזמן התפתחו כאבים כרונים בצוואר. חשוב להדגיש אותם כאבים מרגישים לא ככאב אלה כנוקשות בצוואר שעליי לפרק כל פעם מעט על ידי מתיחה כדי להפיג את זה. נשענתי על זה שזה בלטי דיסק אבל אופי הנוקשות הזו לא הסתדר לי. היה מצבים שהרגשת הדלקתיות הזו היתה מגיעה לשכמה ואז הייתי מרגיש כאילו היד נושרת לי מה דלקתיות הזו.

שכחתי לציין שכמה חודשים לאחר דלקת השתן הזו וכל כאבי הכתף היה לי כאבי ראש כאלה שתופסים חצי ראש עם הקרנה לעין ימין, פחדתי כבר שיש משהו רציני עשו לי MRI מוח שהראה שאין כלום חוץ מעיבוי רירית בסינוסים הפרא נזליים ככה היה רשום.
כמה כדורי כאב ראש, ומנסה להתמודד עם מה שיש, היה לי ימים שהייתי הולך להתאמן על הבוקר ומרגיש כאבי ראש כל כך חזקים שהייתי חוזר הביתה. אבל עם הכל המשכתי להתמודד כי לא מצאו כלום והסתדרתי האמת גם מאוד טוב.

גולת הכותרת היא החודשיים האחרונים שפתאום במהלך נהיגה התחלתי לפתח כאבים בצלעות לא מוסברים. הולך חוזר מרגיש לפעמים כאבים בחזה, ולפעמים מרגיש כאילו הבטן לוחצת על צד שמאל על כלוב הצלעות. עצרתי עבודה חיים שאני בשיא שלי אחרי שחרור מהצבא מת לטייל ללמוד לחסוך ומה לא. אבל אני יודע עמוק בפנים שאני חייב לפנות לזה את הזמן ולפתור את התעלומה. במהלך החיפושים התווספו גם כאבי בטן וכאבי גב תחתון בצד שמאל בשרירים המייצבים.

הלכתי לצבא בריא 200% של בן אדם חכם אנרגטי וכריזמטי, בחודשיים האחרונים הפכתי לסמרטוט רצפה. פשוט ככה. נטל על המערכת הרפואית, נטל להורים שכל היום בוכים ובטוחים שהבן שלהם חולה נפשית כי לא מוצאים אצלו כלום בבדיקות. ואני, שאין אדם מגיל קטן שראה אותי ולא אמר לעצמו זה חכם זה גאון זה יצליח, לא מצליח לעלות על זה, נגד כל העולם שיודע עמוק בפנים שלכל זה יש סיבה, שהגוף שלי הוא בכלל חזק שלא פיתח איזה מחלה בתגובה למה שמתחולל בו, ושאני נמצא בידיוק בזמן הביניים שאפשר להציל הכל. אני מוכן לקבל את האפשרות שזה מהנפש כי אני פשוט מוכן לנסות הכל. אבל באמת שאני אישית חושב שיש פה משהו שגורם לזה, משהו זיהומי, רעלנים, משהו שגורם לכל זה. אני לא הושפעתי מלחץ שגרם לתופעה אחת, ותופעות אק מתווספות.. גם עם כל מה שעברתי המשכתי בדרכי ועבדתי והתאמנתי ולא נתתי לכלום להפריע לי עד החודשיים שלושה האחרונים שעצרתי הכל ואמרתי לעצמי שמשהו קורה פה ואני חייב להבין מה.

בדיקות שבוצעו:
MRI צוואר - בלטי דיסקים
MRI אגן - ללא עדות לדלקת
MRI - גב תחתון פריצת דיסק ובלטים
EMG ידיים רגליים - תקין
אקו לב - תקין
אולטרסאונד בטן - תקין
ספירת דם, מדדי דלקת, ANA, Anti CCP, קורטיזול - תקין
תרבית זרע - שלילית
תרבית שתן, PCR for STD - שלילית
HLA-B27 - שלילי
גסטרוסקופיה - רפלוקס, 3 מ״מ של ארוזיה מעבר לזה תקין כולל תרגיל היפוך.

אז אם קראתם את כל זה ואתם עדיין איתי, אשמח לאיזה עזרה מכם. נמאס לי לטייל בין רופאים, אין שום אבחנה, לא פיברומיאלגיה, ולא כלום. סתם ככה בשנתיים לא מתהפכים לבן אדם כל חייו ואין אפילו איך לאבחן את זה. אני רוצה את החיים הנורמליים שלי בחזרה, אני מרגיש שני לבד מול כל המערכת זה קשה. אבל אם מישהו עם ידע רפואי יוכל ללוות ולנסות לעזור לי זה יוכל לעזור.

הכיוון היחיד שאני חושב עליו כיום והוא באמת הזוי אבל מה נותר לי חוץ מלנסות להבין מה גורם לכל זה והכיוון הוא טיפול שורש שעשיתי בתחילת השירות הצבאי בטירונות. הטיפול נכשל והתנפחה לי כל הלחי הימנית. הייתי ככה איזה שבוע עד שעשו שורש חוזר. נודע לי ממבצעי השורש החוזר הזה שהטיפול הראשוני כשל מרשלנות שבכלל לא בוצעה פתיחה מלאה של כל התעלות וכו וכו. אז הכיוון שלי לנסות לעקור ואולי לשלול שזה המקור. גם הריבוי רירית בסינוסים שנראה בMRI יכול להיות קשור כי קראתי שדפקת כמו זו בשורש שגורמת לנפיחות זה בעצם דלקתיות שהגיעה לגינויים. כמו כן קראתי שרקמה מתה של שן שעברה שורש יכולה לפלוט המון רעלנים ולגרום לתופעות כאלה ואחרות. כן הזוי, אבל במצבי לא בוחלים באמצעים.

עצות / כיוונים / מה שבראשכם יתקבל בברכה.


תגובות

מלאכית6
29/07/20 12:35

שלום רב, במקרה כזה שאין אבחון ברור, והבדיקות תיקנות זה המקום שרפואה הוליסטית יכולה מאוד לעזור. אני רואה לפני אדם צעיר, אינטילגנטי בגוף ובנפש, חוקר, אסרטיבי. אני יכולה לנסות לעזור לך, מטפלת במגוון שיטות- אילן לב, ביואנרגיה, דמיון מודרך. 0542511127. בברכה שי זכאי

ארנבת-1
30/07/20 13:49

שלום לך בן ה22! אכן קראתי הכל, כי פשוט רוצה לעזור מניסיוני. מה שאתה מכנה "למרות הכל המשכתי ולא נתתי לזה לעצור לי את החיים". אז אולי זה לא מה שהגוף שלך רוצה.....אולי הגוף מנסה לומר לך בכל דרך---- הי! עצור!! עצור רגע!! "אני רוצה שתקשיב לי".... בעולם המערבי, המטורף,זה נחשב "עצלנות" או סתם חוסר כוון אם אדם לא "עושה משהו".שכחנו שאנו ישויות חיות,ישויות עם נפש בפנים. והרבה פעמים איבדנו כל קשר לנפש שלנו בגלל כל הגירויים שסובבים אותנו למן הקימה ועד להליכה לישון. וגם ללכת לישון אנחנו לא נותנים מספיק שעות כי "חבל לנו על הזמן..." בקיצור, ממליצה לך להקשיב לגוף....הוא כל כך חכם...זאת לא משימה קלה בעולם שלנו,לכן אמליץ לך ללכת לאיזה מטפל שאתה מתחבר אליו או אל השיטה שלו. זה יכול להיות פסיכולוג,עובד סוציאלי,תרפיסט במוזיקה,תרפיסט באומנות. תודה לאל ארצנו מלאה בכל מיני מטפלים בכל מיני שיטות. עשה טובה לנפש שלך,היא מנסה בכל דרך לקרא לך לעצור. בברכה! ארנבת1

SamualR
30/07/20 16:03

תודה רבה על העצה ארנבת1. אני מאוד מעריך את זה. זו כמובן אחת מן האופציות הראשונות שלקחתי בחשבון, הרי הגוף מאותת כאב הוא מסמן למצוקה כלשהי. עם זאת, דלקת בשתן ככאב למצוקה נפשית נשמע לי קצת תמוהה לא? כמו שראית רשמתי, אני מוכן להגיד אוקיי הייתה מצוקה כלשהי והיא גרמה לכאב אחד. אבל קשה לי להעלות בראשי שכאב אחר כאב אחר כאב מתווסף וניהיה כרוני. הפחד שלי הוא שמשהו מתפתח והוא מוקדם מידי מכדי לאבחן, אך אולי הזמן הנכון כדי למנוע התפתחות גדולה יותר. אני אדם ריאלי, הממצאים לא מראים כלום. אז ברוך השם אני רגוע קודם כל לדעת שאין משהו כרגע שמאותת על מחלה כלשהי. אבל כן מטריד אותי שיום אחד הייתי במיון שבידיוק התווספו אותם כאבי חזה שאגב לא עברו ומצאו שמד הCRP הוא 8. הכאב שהרגשתי מאוד הלחיץ אותי אז אני שוקל שהלחץ גרם למדדי הדלקת לעלות. בסופו של דבר עכשיו יש לי כאבים והCRP כן תקין, וגם היה תקין כל הזמן לפני וגם עכשיו אחרי. אבל עם זאת קיימת האופציה שאיזה מחולל זיהומי, אולי שהחל בשתן, המשיך הלאה וגורם לשאר הסימפטומים שאני חווה. אם זה הוא המצב אני נמצא בשטח אפור. כתגובה לזיהום בשתן יכול להתפתח דלקת מפרקים תגובתית. בדרך כלל הממצאים מעידים על דלקתיות במפרקי האגן גם שאין מדדי דלקת בכלל. מה אם אני בשטח אפור שלא רואים כלום מעבדתית אבל כן קיים משהו שלא ניתן לעלות עליו ואני עדיין חווה כאב? הטיפול ברפואה האלטרנטיבית הוא סימפטומטי. אני מחפש טיפול לשורש הבעיה. אם ארצה להקל על עצמי סימפטומטית אעשה ספורט, אקח כדור לכאבים. אני עושה ספורט וזה מה שעשיתי מאז כדי לעזור לעצמי. כדורים אני לא לוקח בכוונה. אני מאוד מעריך את תגובתך והלכתי כבר לפסיכולוגית וזה מקל מאוד, אבל לא מעביר את הכאב.. אני לא יודע מה לעשות, אני לא יודע מאיזה מקור הכאב הזה. ללא ספק הוא פיזי - להגיד שהמקור מהנפש? לא שולל, אך נוטה להיות סקפטי האמת. זרמים, כאבי צלעות, כאבי חזה, כאבי גב, צוואר, מה השלב הבא? יגידו לי פיברומיאלגיה ואין מה לעשות.

ארנבת-1
30/07/20 16:59

"האם כאב /מצוקה נפשית יכולים להביא לדלקת בשתן? אתה שואל, ואענה לך מניסיוני- "כן" ועוד איך! כשהתגייסתי לצבא הייתי כל כך בלחץ שפיתחתי דלקת בשתן שלוותה אותי חצי שנה! אגב, אינני מאמינה במונח "פסיכוסומטי" בעיני כל כא6ב /מחלה הם "פסיכוסומטיים. כלומר קשורים גם לנפש.צריך גם לקחת בחשבון שטיפןל פסיכולוגי זה לא "זבנג וגמרנו" זה תהליך, ויש לתת לזה זמן. אני רואה את זה ככה,שלמרות שאתה סקפטי אתה בכל זאת הלכת לטפל בנפש שלך ועל כך מגיע לך כל הכבוד! במקביל ניתן גם להקל על הסימפטומים- וכאן יכולה לעזור הרפואה המשלימה. שמעת על "קרניוסקרל" תבדוק- אולי זה יוכל לעזור לך. רפואה שלימה! ארנבת1

SamualR
30/07/20 18:29

כן מכיר קרניוסקראל. ואת בחורה זה הרבה יותר נפוץ דלקות בשתן לנשים, זה מאוד נפוץ אפילו למיטב ידיעתי. עזבי את זה, הייתי אש לפני הדלקת בשתן הזו, לא לחץ ולא כלום, התקופה הכי יפה שלי. זה חתך אותי אם כבר. כל כך הרבה זמן של התמודדות לבד מול זה אפשר להגיד שנה פלוס אפילו ועד שנעלמו כל התסמינים של זה, התחילו להופיע תופעות אחרות.. את בעצמך חולת פיברו למיטב הבנתי, אז מה טיפול פסיכולוגי ריפא אותך? עזר לך?

-נ-נח-
02/08/20 0:40

אחינו היקר אתה אכן עובר דברים לא פשוטים אין מי שיבין אותך אבל דע ותדע אחינו שאתה רק צריך מרגע זה לשחרר את עצמך מכל הבחנות וכל הדעות בעולם להירגע קודם כל להירגע זה יעבור לך נשמה טובה זה יעבור לך הסר דאגה מליבך

-נ-נח-
02/08/20 0:41

אם תרצה לדבר איתי בפרטי אני ישמח לשמוע אותך ולנסות לעזור 87meleholam@gmail.com

ארנבת-1
04/08/20 10:02

התשובה היא כן! תהליכים נפשיים,סדנאות של מודעות,גם טיפולים פסיכולוגיים לוא דווקא על ידי פסיכולוגים,טיפולים אנרגטיים,עזרו ועדיין עוזרים.זו אגב תופעה מאוד מאוד נפוצה שכאשר אומרים או אף רומזים לאדם שהמקור של תסמיניו הוא אולי נפשי----אז רובם ככולם של האנשים יתנגדו. כמו אומרים לעצמם "אתה רומז שאני לא בסדר בראש....!? אתה בעצמך (הרופא) לא בסדר!!!

SamualR
05/08/20 12:26

אני מצטער אבל זה מאוד מתעתע באנשים. הכאב מכניס אותך למצב נפשי לא משהו. בכל כאב יש את הפן הנפשי, איך מצב בריאותי משפיע על הנפש? מאוד קשה. איך אדם שחי חיים בריאים ורגיל שהגוף שלו עובד 100% ופתאום הוא מזייף לו מגיב? מן הסתם זה מדכא, מן הסתם זה מכניס חרדות. הרגשה שהגוף בוגד בך. אני מסכים, הנפש משפיעה על הגוף. אף על פי כך, אני גבר בן 22, אני לא אבא למשפחה וילדים. לא משנה איזה לחץ יש לי, הוא איננו גבוה בצורה כל כך דרמטית כמו שישנם לאנשים אחרים והרבה גבוה משלי אני מניח. מה גם? שאני אדם שלא מתרגש. אני לא רגיש במיוחד, אני לא פגיע במיוחד, אני לא נלחץ במיוחד ולוקח הכל ללב. אני לא הטייפ הזה. בכל מקרה, שכחתי לציין שבעבר על כאבי הצלעות - חזה האלו הגעתי למיון וראו CRP 8. בגלל שלאחר מכן הוא היה תקין הניחו שהכל טוב ואני הנחתי שכמו שאמרת זה מלחץ. אתמול החלטתי לעשות בדיקה לבדוק שבאמת שוב הCRP תקין. תאמיני לי שאתמול הייתי המאושר שבאדם, אף על פי הכאבים. לא חרדות ולא לחץ, ושוב הוא גבוה במעט (CRP 0.2 - 0.5: 0.84). משהו קורה, לא תמיד מוצאים בקלות. אבל אני יודע שיש משהו ואעלה עליו. אשמח אם שוב מישהו יוכל לעזור ולהתייחס לזה מהבחינה הרפואית, לא אלטרנטיבית, לא נפשית. הכאבים מרגישים דלקתיים זה והמד דלקת משחק. אז יש משהו, לא חמור, לא אקוטי, אבל משהו, שצריך להיפתר.

ארנבת-1
05/08/20 13:00

טוב,נצטרך להיפרד כאן, מכיוון שאני תופסת את האדם כשלם-"גופנפש", ואילו אתה תופס את האדם כמספר מערכות שאין קשר ביניהן. אאחל לך לסיום רפואה שלימה!!

רוית20
05/08/20 21:29

אני קוראת את מה שאתה כותב.. וכל כך מזהה עם כך. שלא יבלבלו אותך שהכל נפשית!!! ייש לך כאב פיזי שנובע ממשהו. אולי פיברומיאלגיה מאבחן זאת רמאטולוג. בד"כ רופאים אומרים ששוללים דברים אחרים. ליבי איתך!!!

SamualR
05/08/20 21:44

זהו אני מרגיש שזה הולך לכיוון הזה, אבל זה סתם לתת הגדרה למצב שאי אפר להוכיח ואי אפשר לפתור. אני גם אופטימי ומאמין שהכל ניתן לפתור. בכל מקרה אני לא רגיש באותם נקודות שחולי פיברומיאלגיה כן. אולי 4 נקודות שנגעו. צריך 11. זה נשמע לי מטופש. אני מרגיש דלקתיות שהתחילה באמצע של הגב עליון צמוד לצד ימין של השכמה ושהיה כמה ימים יחסית חמורים של אותה דלקתיות היא התפשטה לחזה ולצלעות. שמעתי שיש משהו כזה שנקרא Costochondritis וזה די מתאים לאותה דלקתיות שאני מרגיש. אבל לתת גם לכל דבר אבחנה מבדלת. זה היה זה וזה היה זה וכל דבר לטפל בדרכו נשמע לי גם הזוי ושחייב להיות קשר כלשהו בין כל התופעות האלו.

SamualR
29/09/20 13:28

חברים עבר כמעט חודשיים מאז הפוסט הזה, קדמו לו הרבה בדיקות כמו שיכלתם לראות ובאמת מסע שלם שארך בערך חמישה חודשים ללא עבודה שכל מטרתו הייתה לחקור מהם התופעות האלו שאני חווה ואיך יכול להיות שלרפואה של היום אין הסבר לאדם בגילי שמתמיד היה בריא ובהדרגה הדברים הדרדרו לתאום.

אני אומר הדרגה כי מה שהפחיד אותי כל כך זה איך שכאב אחד נוצר ועם החודשים שעברו כאב אחר התווסף, ועוד זמן שעבר תופעות כאלה ואחרות הגיעו וכל זה גרם לי לחשוב שמשהו מתחולל אצלי בגוף וזה מירוץ נגד הזמן שדברים רק משתבשים בו - בסך הכל הכל נפרס על גבי שנתיים.

אז אומר את האמת - ט ע י ת י ! ! !

חשוב לי לרשום את התגובה הזו כי מה שעברתי היה סיוט, באמת האמת באמת שלא יכלתי להצביע על משהו פסיכולוגי לאורך התקופה שגרם לזה, לא הייתי מעולם חושב כך. ושוב אני רושם את זה כדי אנשים אחרים שחווים את זה לא יעברו את מה שאני עברתי ולא יחיו באיזה סרט רע שיש להם משהו. גם לי אין כלום. המוח שלנו יכול לתעתע בנו הרבה יותר ממה שאנו חושבים, נוקשות שרירים, תופעות כאב, דלקת גידים, רקמות החיבור, זרמים, חולשה, הכל תוצר לוואי במקרה שלי ובמקרים של כל כך הרבה אנשים של חיסור גוף הנפש, הכאב הוא רק שליח. ללא ספק אני אדם ריאלי שמאמין שלכל דבר יש סיבה, אבל בהעדר סיבה רפואית הגיונית, הייתי חייב לקפוץ הלאה ולהבין שאין פה משהו לא תקין רפואית. הרי איך הכל יכול להיות כל כך דפוק פיזית אבל כך תקין מדעית (דם, דימות וכו).

ממליץ ממליץ ממליץ לכל מי שעבר או עובר דברים דומים (cpps, כאבי גב תחתון, כאבי צוואר, מותנים, חזה, צלעות, מעי רגיז ibs, פיברומיאלגיה או כל הגדרה שטותית כזו או אחרת שהרפואה של היום המציאה ורק מחזקת את הסימפטומים מתוך האמונה שיש לנו משהו) לקרוא את הספר ״ריפוי הכאב הכרוני״ של דוקטור ג’ון סארנו. הספר הזה שינה להרבה אנשים את החיים וגם לי ללא ספק. שיהיה בהצלחה למי שצריך. אין חומות שאי אפשר לשבור. ואכן - לכל דבר יש סיבה.

אליהו613
17/12/20 20:51

שלום, תקרא את הספר "כוחו של התת-מודע" מאת ד"ר ג'זף מרפ' ותוכל לפתור את בעיותיך. מנסיון שלי. אתה מטפל בעצמך לוקח קצת זמן אבל יכול לרפא כמעט הכל. בהצלחה.

SamualR
17/12/20 21:12

תודה לך אליהו על התגובה. ברוך השם לא במקום שהייתי, עברו לי 95% מהסימפטומים. אני ללא ספק אקרא את הספר כי מהתקציר הוא נשמע מעניין :) לכל מי שחווה סימפטומים כמו אלו שהזכרתי, ממליץ לכם לקרוא את הספר שהמלצתי ומידע באופן כללי על TMS רצוי לקרוא באנגלית. מעבר לזה - אני ממליץ לכל מי שעובר או עבר דברים דומים, ולא מצא סיבה רפואית לכך - להבין שהחיבור בין הגוף לנפש גורם להרבה סימפטומים, הסטרס שרץ אצלנו בגוף, דפוסי חשיבה חרדתיים או מחשבות חוזרות ונשנות של דאגות, דברים שמטרידים אך אנו מתעלמים מהם - כל אלו לדעתי האישית הם מהגורמים לסימפטומים כמו אלו. בתקופה שאני חוויתי את הדברים האלו לא יכלתי להניח את זה לעצמי ואילולא הדרך הארוכה שעברתי לחקור את מה קורה לי למה זה קורה לי גם לא הייתי מגיע לזה, עצם העובדה ששללתי כל כך הרבה דברים רפואיים שהייתי בטוח שיש לי אותם רק על פי כל הסימפטומים שחוויתי אני הבנתי שיש פה משהו עמוק מזה.. היום בדיעבד אני זיהיתי התנהגויות ודפוסי חשיבה בעייתים אצלי, דברים שהטרידו אותי וכנראה השפיעו על מצבי הגופני. אני כל הזמן עובד על עצמי, כל הזמן מנסה לשחרר, וברוך השם רואה ישועות. רפואה שלמה לכל עם ישראל :)