מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

עו
עו"ד אדריאנה שוורץ
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
שמוליק בן יעקב
שמוליק בן יעקב
עבדתי שנים רבות במערכת הבריאות כמנהל מחוז במכבי שירותי בריאות וכמנהל היחידה הרפואית בחברת אבנר ואני מכיר היטב את מערכת הבריאות, מה הזכויות ואיך אפשר לממש אותן אני פעיל שנים רבות במסגרת האגודה לזכויות החולה- פרטים על האגודה ראו באתר www.patients-rights.org rnrnכמו כן אני מרכז את קואליציית ארגוני הזכות לבריאות - קואליציה של כ- 50 ארגונים הפועלים יחד לקדם נושאים מערכתיים למען החולים ובני משפחותיהם
כמוניזכויות החולהפיענות בדיקת MRI

פיענות בדיקת MRI

16/08/20 17:36
5 תגובות

האם זה סביר שבדיקת MRI מוח שביצעתי בבילינסון לפני שלושה שבועות אין עוד פענוח ? במענה הקולי מבטיח המכון פענוח עד 10 ימים , נכון להיום עוד לא בוצע הפענוח . האם יש איזה חובה מווגבלת בזמן למתן תשובה ? . אציין שחלק מהרופאים המפענחים מפעילים אתרי אינטרנט המספקים שירותי פענוח במסגרת רפואה פרטית תוך 24 שעות .


תגובות

שמוליק-בן-יעקב
מומחה כמוני
עבדתי שנים רבות במערכת הבריאות כמנהל מחוז במכבי שירותי בריאות וכמנהל היחידה הרפואית בחברת אבנר ואני מכיר היטב את מערכת הבריאות, מה הזכויות ואיך אפשר לממש אותן אני פעיל שנים רבות במסגרת האגודה לזכויות החולה- פרטים על האגודה ראו באתר www.patients-rights.org rnrnכמו כן אני מרכז את קואליציית ארגוני הזכות לבריאות - קואליציה של כ- 50 ארגונים הפועלים יחד לקדם נושאים מערכתיים למען החולים ובני משפחותיהם
16/08/20 21:04

לא סביר לחלוטין. פנית לקופה בתלונה באמצעות פניות הציבור ? צריך גם להתלונן בפני קבילות הציבור במשרד הבריאות שכן יש להם סמכות לאכוף החלטות על הקופות

עו-ד-אדריאנה-שוורץ
מומחה כמוני
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
17/08/20 8:19

שלום רב, האם בדקת מול הרופא שהפנה לבדיקה או מול רופא המשפחה שהפיענוח אינו במערכת? כדאי לברר גם מול מחלקת דימות לגבי הסיבה (אולי היה כשל טכני בסליל וכיוצ')

am1959
17/08/20 10:20

בדקתי עם כל הגורמים שציינת. מזכירות המכון מסרה שנכון להיום דהיינו 3 שבועות לאחר הבדיקה לא בוצעה פענוח ושולחת לרופא תזכורת עם הערה " דחוף " פעולה דומה עשתה שבוע קודם ללא תוצאה. הגשתי אתמול תלונה לפניות הציבור של בילינסון שענו לי שתלונתי הועברה למחלקת דימות.מצרף את תוכן התלונה שלום בתאריך 270720 נערכה לי בדיקת MRI מוח נאמר לי שתוך 10 ימים תתבצע פענוח הבדיקה. בתאריך 090820 בבירור עם שירות לקוחות עדיין הבדיקה לא טופלה והמזכירה רשמה דחוף עם תזכורת לגורם המטפל. היום אחרי שלושה שבועות עדיין לא בוצע פענוח והמזכירה שלחה תזכורת נוספת עם ציון דחוף. אני תוהה מה משמעות המילה דחוף לדעתי התנהלות זו לא עומדת ברמת איכות השרות והדאגה ללקוח כפי שקבעתם לעצמכם. אבקש את תגובתכם .

שמוליק-בן-יעקב
מומחה כמוני
עבדתי שנים רבות במערכת הבריאות כמנהל מחוז במכבי שירותי בריאות וכמנהל היחידה הרפואית בחברת אבנר ואני מכיר היטב את מערכת הבריאות, מה הזכויות ואיך אפשר לממש אותן אני פעיל שנים רבות במסגרת האגודה לזכויות החולה- פרטים על האגודה ראו באתר www.patients-rights.org rnrnכמו כן אני מרכז את קואליציית ארגוני הזכות לבריאות - קואליציה של כ- 50 ארגונים הפועלים יחד לקדם נושאים מערכתיים למען החולים ובני משפחותיהם
17/08/20 10:33

תגיש תלונה לפניות הציבור של המחוז שלך- הם הגורם שאחראי לתת לך שירות. כמו כן, חזור על המלצתי להגיש תלונה לנציבות קבילות הציבור במשרד הבריאות. אפשר גם לנציבות קבילות הציבור במשרד מבקר המדינה. אם אתה רוצה / מוכן לנסות לעניין את התקשורת בבעיה זו - עדכן אותנו ונבדוק מול התקשרות רצוי להפעיל לחץ בכל הכלים האפשריים.

am1959
17/08/20 16:57

בינתיים אחרי פנייתי לשירות לקוחות של בילינסון בוצע פענוח הבדיקה . מנסיון קודם עם משרד הבריאות ברגע שהבעייה של המבוטח נפתרה הם לא רואים טעם לנקוט בפעולה .