מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' דן טרנר
פרופ' דן טרנר
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
ליהי גודני
ליהי גודני
דיאטנית קלינית ביחידה לחולים במחלות מעי דלקתיות ובמחלקות הכירורגיות, המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי 
חזי יזרעאלי
חזי יזרעאלי
פסיכולוג רפואי מומחה-מדריך. מטפל בילדים, נוער ומבוגרים.
פרופ׳ הנית ינאי
פרופ׳ הנית ינאי
מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי רבין
פרופ' איריס דותן
פרופ' איריס דותן
מנהלת המערך לגסטרואנטרולוגיה, מרכז רפואי רבין
כמוניקרוהן וקוליטיסcded ומודולן - כמה שאלות (:

cded ומודולן - כמה שאלות (:

18/09/20 8:11
2 תגובות

היי לכם מומחים מכל הסוגים!
התחלתי דיאטת cded ואיתה 2-3 מנות מודולן ביום. ויש לי מס׳ שאלות.
הראשנה כללית - מדוע הדיאטה אינה מומלצת כיום ע״י רופאים כקו טיפולי ראשון בחולי קרוהן ?
שאלות אחרות ספציפיות לגבי מודולן - מרכיבים עיקריים בפורמולה, נאמרו לי על-ידי הרופא המטפל והתזונאית ככאלה שעלי להמנע מהם - ׳חומרים תעשייתיים׳ - יש לכך הסבר? אשמח מאוד מאוד לשמוע!
- האם ניתן לערבב את המודולן עם דבש, או עם תפוח? או רק עם בננה / תות?
- האם זה נורמאלי שיהיו לי כאבי בטן בהתחלה - התחלתי לשתות אתמול, שתיתי לאט כפי שיעצו לי. מה בפורמולה גורם לכאבי בטן? (ולפורמולה גם טעם מאוד סינטטי שגורם לי לבחילה. לכן, מאוד מאוד אשמח להסבר את המרכיבים!).

המון תודה לכל המשיבים
וחג שמח!


תגובות

פרופ׳-הנית-ינאי
מומחה כמוני
מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי רבין
19/09/20 11:16

בוקר טוב, לגבי השאלה על בחירת קווי טיפול- מחלות מעי דלקתיות בכלל, ומחלה ע״ש קרוהן בפרט, הן מחלות מגוונות עם מאפיינים שונים של התייצגות ומהלך בין מטופלים. מאפיינים של חומרה של מחלה בהתיצגות ומאפיינים אחרים שעלולים לרמז על סיכון עתידי לסיבוך עוזרים לנו להתאים את הקו הטיפולי המתאים לכל אחד ואחת. במילים אחרות אין קו טיפולי שמתאים לכולם. לעיתים אנו ממליצים על התערבות שמבוססת על אסטרטגיה תזונתית כמו CDED או דיאטות אחרות, אסטרטגיות שעוזרות לשלוט אצל חלק מהמטפלים על מרכיבים מסוימים של הדלקת החריפה לצורך השראה של רגיעה. בדרך כלל אסטרטגיות כאלה יותאמו למטופלים שהתייצגו עם מחלה יחסית קלה. מנגד, כאשר ההתייצגות חמורה יותר, נמליץ על תרופות אפקטיביות שעשויות לשלוט גם בדלקת קשה ואפילו לשפר את הפרוגנוזה ולהפחית סיכון לסיבוכים. ההחלטה כל הקו הטיפולי מותאמת באופן אישי. לשאלה על מזון מתועש - תוצאות של מחקרים בתחום מכוונות לכך שמרכיבים במזון מתועש משפיעים באופן שלילי על מערכת החיסון שפועלת בתוך מערכת העיכול ומפריעים לשליטה בדלקת. ככלל אנו נוטים להמליץ לכל המטופלים/ות עם מחלות מעי דלקתיות להמנע ממזון מתועש ומזון מעובד ככל שניתן בלי קשר לדיאטה ספציפית. לגבי כאב בטן - יתכן ששמוש בפורמולה מסוימת יגרום להחמרה בכאב בטן או בתסמינים אחרים. התגובה ל פורמולות היא אינדיבידואלית ולא אחידה. עם זאת, אינני יכולה לקבוע כאן מה הסיבה לכאב במקרה שלך. חשוב להבין שלא ניתן כאן ברשת לתת אבחנה או עצה עינינית ואחראית למקרים פרטניים. אני ממליצה להתיעץ אחרי החג עם הדיאטנית שעוקבת ומנחה אותך וכמובן עם הרופא המטפל. כל טוב, בריאות, ושנה טובה, הנית ינאי

אדית.
29/09/20 2:13

מנסיון עם מודולן, בהתחלה הטעם נוראי, מתכתי כזה, וגם עושה כאבי בטן רציניים. אח"כ מתרגלים וזה לא נורא. זה ממש מרגיע את המערכת, אצלי זה משפיע הרבה יותר חזק מדברים אחרים ואפילו מהתרופה הביולוגית שאני נוטלת. שווה להשקיע בדיאטה הזאת, אם הרופא ממליץ עליה.