מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' משה פיליפ
פרופ' משה פיליפ
פרופ' משה פיליפבוגר בית הספר לרפואה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, התמחות ברפואת ילדים בסורוקה ותת התמחות באנדוקרינולוגית ילדים באוניברסיטת מרילנד שבבולטימור ארה"ב. פרופ' פיליפ מנהל את המכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת במרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל מאז 1997. בנוסף, משמש פרופ' פיליפ כסגן דקאן למחקר ופיתוח בפקולטה לרפואה על שם סאקלר באוניברסיטת ת"א.
דר שרי קרפל וולסקי
דר שרי קרפל וולסקי
בוגרת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן גוריון בנגב. מומחית ברפואת ילדים , התמחות ברפואת ילדים בבית חולים לילדים שניידר.מומחית בהתמחות על באנדוקרינולוגיה וסכרת ילדים בבית חולים שניידר.
רותם דיאמנט
רותם דיאמנט
אחות אחראית מרפאה אנדוקרינית. אחות מוסמכת 25 שנים, בעלת תואר שני בסיעוד מאוניברסיטת חיפה. בוגרת קורס טיפול נמרץ ילדים.
שיר קליר הרפז
שיר קליר הרפז
פסיכולוגית בהתמחות שיקומית במכון אנדוקרינולוגיה וסוכרת, ביה"ח שניידר. בוגרת תואר שני בנוירופסיכולוגיה שיקומית מהמכללה האקדמית תל אביב יפו.
פאטימה צרצור
פאטימה צרצור
דיאטנית ביחידה לתזונה ובמכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת במרכז שניידר לרפואת ילדים. בעלת תואר ראשון במדעי התזונה, הפקולטה למדעי החקלאות, המזון ואיכות הסביבה באוניברסיטה העברית בירושלים. בוגרת קורס הטיפול התזונתי בסוכרת, קורס הנחיית קבוצות, קורס תזונת פגים ותינוקות. בעלת ניסיון רב בהתאמת הטיפול התזונתי לילדים, בהתאם לצרכיהם והעדפותיהם של הילדים ומשפחותיהם. מטפלת בילדים ובמבוגרים בקליניקה פרטית.
כמוניבעיות גדילההאם הייתה לי פגיעה בגדילה?

האם הייתה לי פגיעה בגדילה?

22/10/20 13:01
1 תגובות

שלום, אני בן 14 ומתאמן בחדר כושר כבר כשנתיים אימונים אינטנסיבים, כנראה מידיי...
לפני קצת יותר משנה התחיל לי כאב בגב התחתון ולאחר כמה ימים נחלש ולכן לא ייחסתי חשיבות, אך הכאב לא עבר לגמרי, עדין נשארה תחושה מציקה.
לאחר זמן מה התפשט הכאב גם לאיזור הגב העליון.
למשך כל הזמן הזה למרות התחושה המציקה בגב המשכתי להתאמן...
הכאב לא היה משהו מציק מאוד אלא אפשר לחיות איתו וכולם אמרו שאלו ״כאבי גדילה״ ואין מה לבדוק אם זה לא באמת כואב מאוד ולכן לא עשיתי משהו בעניין עד לפני כמה ימים.
הלכתי לרופאת משפחה שאמרה לי שהכאב נובע מכך שהשרירים המייצבים שלי אינם חזקים (ביחס לשאר השרירים שהתחזקו עקב אימוני הכוח) ולכן יש את הכאבים ונתנה הפנייה לפיזוטרפיה.

לא מזמן נודע לי שככל הנראה לא אהיה גבוה ואני לקראת סיום הצמיחה (עשיתי בדיקת גיל עצמות), והשאלה שלי, היא האם יכול להיות מצב שבגלל העומס על השרירים המייציבם האלו למשך יותר משנה ש״התעלמתי מזה״ יכל לעכב/ לעצור/לפגוע בהתפתחות תקינה? אולי העומס על האיזורים האלו בגב מנע ממנו לצמוח? יכול להיות דבר כזה?

תודה מראש.


תגובות

דר-שרי-קרפל-וולסקי
מומחה כמוני
בוגרת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן גוריון בנגב. מומחית ברפואת ילדים , התמחות ברפואת ילדים בבית חולים לילדים שניידר.מומחית בהתמחות על באנדוקרינולוגיה וסכרת ילדים בבית חולים שניידר.
28/10/20 11:21

שלום רב, על סמך הנתונים האלו בלבד , אינני יודעת לענות . חשוב לדעת מה שלב ההתבגרות המינית שלך , מה קצב הגדילה שלך, מה גובה הורים וכו' להרמת משאות כבדים יכולה להיות השפעה על עמוד השדרה וכך להשפיע על הגבוה קצת , אך קשה לענות לך אם מה השפעה שהיתה עליך. פנה לרופא ילדים והתייעץ עימו, ואם קיימת שאלה הוא יכול להפנות ליעוץ אנדו