מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' סער מנחה
פרופ' סער מנחה
מנהל היחידה לקרדיולוגיה התערבותית (צנתורים) במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). רופא עצמאי ומצנתר- קופ"ח מכבי. פרופ' בחוג לקרדיולוגיה, אוניברסיטת תל-אביב. תחומי עניין: קרדילוגיה התערבותית, קרדיולוגיית ספורט, מניעת מחלות לב, מחלות לב מבניות, מניעת שבץ מוחי.
ד
ד"ר אבישי גרופר
אני בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים. השלמתי התמחות ברפואה פנימית במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי, ובקרדיולוגיה במרכז הרפואי שיבא, תל השומר, והתמחות בתחום של אי ספיקת לב, השתלות לב ולב מלאכותי (LVAD) במרכז הרפואי MAYO CLINIC במינסוטה, ארה"ב. לאחר החזרה לארץ עבדתי כרופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ לב ובמכון לאי ספיקת לב, ומנהל מרפאות המערך הקרדיולוגי בשיבא, תל השומר. כיום אני מנהל היחידה לאי ספיקת לב במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). אני יו"ר החוג לאי ספיקת לב באיגוד הקרדיולוגי בישראל וחבר באיגוד האירופאי לאי ספיקת לב ובאיגוד הבינלאומי להשתלות לב. אני מרצה בכיר בפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל-אביב ומעורב במספר רב של מחקרים בארץ ובחו"ל בתחום אי ספיקת לב, השתלות לב ולב מלאכותי (LVAD). מרצה בכנסים בארץ ובחו"ל. במסגרת עבודתי אני עוסק בטיפול במחלות שריר הלב, אי ספיקת לב, השתלת לב מלאכותי (LVAD), השתלות לב, מחלות מסתמיות ויתר לחץ ריאתי. אני רואה חשיבות רבה בהדרכה לאורח חיים בריא ומניעת מחלות לב.
ד״ר בתלה פלאח
ד״ר בתלה פלאח
רופאה מומחית ברפואה פנימית וקרדיולוגיה. בוגרת הטכניון לאחר השלמת התמחות כפולה בב״ח הדסה עין כרם. כעת במהלך השתלמות בצנתורים וקרדיולוגיה התערבותית בבית החולים שיב״א תל השומר.
דייאנה קליין
דייאנה קליין
פסיכולוגית שיקומית מומחית, קליניקה בפתח תקווה. עד לשנת 2022, הייתי פסיכולוגית אחראית במכון לשיקום חולי לב, בי״ח שיבא תל השומר.

מובילי קהילה

איתן אביר
איתן אביר
הי לכולם, שמי איתן, בן 44, אב לשלושה ילדים מקסימים, מאוד אוהב לרכוב על אופניים אופניים בשטח, טיולים, בילויים ובעיקר אוהב אנשים. בחודש נובמבר 2015 עברתי השתלת לב בארצות הברית , לאחר המתנה בישראל של מעל שנה, כחצי שנה מתוך תקופה זו באשפוז בבית חולים. בגיל 17 אובחנה בליבי קרדיומיופטיה. עד גיל 41 לא תסמיני כלל ואז תוך זמן קצר מאוד (חודשים ספורים) חלה הרעה משמעותית במחלת הלב שהוגדרה אז כאי ספיקה חמורה שהכניסה אותי לרשימת המתנה להשתלת לב. כבר במהלך האשפוז הארוך אפשר לומר שגיליתי את עצמי מחדש ונוכחתי שיש לי כוחות נסתרים שאף פעם לא ידעתי על קיומם. תקופה ארוכה באשפוז בבית חולים היא לא פשוטה ושואבת כוחות פיזיים ובעיקר מנטליים רבים. במהלך תקופת האשפוז נוכחתי שההתמודדות היא שונה לגמרי בין חולה לחולה ולא כולם מצליחים לאזור את הכוחות הדרושים להתמודדות הקשה והארוכה. לחוות על בשרי את החוויות הלא פשוטות לעיכול ומצד שני לצפות מהצד בדרכם הייחודית של חולים אחרים להתמודד הביאה אותי להחלטה להקדיש מזמני ומנסיוני לתמיכה ועזרה לחולי לב.
גיל מלצר
גיל מלצר
בן 56. נשוי. אבא של עומר (8) ומיקה (6). חולה לב. מייסד ומנכ"ל אגודת הלב הישראלי - העמותה למען מטופלי לב וכלי דם
ורד שיראזי
ורד שיראזי
חולת לב מילדות, חולת פיברומיאלגיה ומושתלת לב כ4 שנים. מורה בנשמתי ועסוקה בלעשות טוב בעולם.
כמונימחלות לבמה הולך פה?

מה הולך פה?

5 תגובות

שלום,

אני בן 38 עם גיליון מחלות מרשים. מ-2011 ידוע על בקע סרעפתי 3ס"מ והתגלו פעימות מוקדמות בלב שדאז לא הרגשתי כלל.
ב-2015 חוויתי אירועים של הפסקת נשימה מוחלטת שבהם האוויר נכנס לקיבה במקום לריאות. בדיקת ריאות העלתה כ-10 נודולים מזעריים בשתי הריאות. העיניין הזה הפסיק לאחר כחודש מעצמו ללא הסבר. לא המשכתי לחקור.

ב-2017 החל הסיוט. התחילו לי הפרעות קצב מסוגים שונים. פרפור עליות, רפרוף טיפוסי ולא טיפוסי, SVT, ביגמניה וטריגמניה עלייתיות וחדריות, מקטעי VT קצרים, APC, VPC... עברתי 3 אבלציות עד שנפתרתי מלהגיע להיפוך כל שבועיים בחדר מיון. עברתי ים שם בדיקות בכל מיני תחומים. הנודולי בריאות נותרו בגודלם מ-2015. אבל בנתיים דברים התווספו:
עדיין יש לי גן חיות של הפרעות קצב עם פרה-סינקופה, יש לי בעיה בבולטת התריס (לא ברור עדיין מה), יש לי אזוספרמיה ואטרופיה של האשכים, הבקע בבטן גדל ל-4.5ס"מ, יש לי התקפי כאב בריאות ובלב, החלה לי לפני חצי שנה dyspnea יומיומית, אני חושב שהתמכרתי לקלונקס מכל הלחץ שנוצר לי, יש לי מיקרואדנומה בהיפופיזה 1.4מ"מ, ספאזמים בכל השרירים בגוף (אפילו בלשון או בחיבורים של מפרקים - מאד כואב), הורמונים עולים יורדים בבדיקות דם, קראטינין גבוה ללא הסבר מהכליות, בילירובין, אלבומין, פריטין, תנודות במשקל הגוף... לא חסר.

זה נמשך כך כבר 3 שנים. הלכתי לטובי הרופאים ויצרתי קשר עם אנשים מומחים מארה"ב ואיטליה. קילבתי מלא עצות, חקרתי כל דבר שיכולתי לחשוב עליו. אין רופא שלא אומר לי "אתה מקרה מוזר, אני לא יודע איך לעזור לך". וזה כולל בבתי חולים, בקופות, בפרטי, פנימאים, קרדיולוגים, אלקטרופיזיולויגם, כירוגים, נוירולוגים, מה שלא תחשבו עליו. אין אבחנה. אין טיפול. פשוט לא יודעים מה קורה. וזה גם לא עוזר שכל תרופה או טיפול יכולים להשפיע על הלב שלי לרעה ולשלוח אותי עם 240 דופק לבית חולים או במקרה גרוע יותר להאריך קומפקלס ולעשות לי VT (כן, זה קרה לי פעם עם טמבוקור).

וכן, עברתי גם אלטרנטיבי. דיקור, רפלקסולוגיה, הומאופטיה... דבר לא תופס. ניסיתי כמה פעמים את נאדר בוטו, ואין עם מי לדבר. אין תורים. הלכתי למומחה לב לדיקור בארץ והוא אמר את מה שהרופאים אומרים. לא יכול לעזור. שיניתי דיאטה, יותר ספורט, פחות ספורט, מדיטציה, כל דבר שאתם יכולים לחשוב עליו ב common sense של גוגל.

אני לא יכול לוותר על איכות החיים שלי. אני אוהב את החיים יותר מדי בשביל לחיות בצל הפחד המתמיד כשמגיעה הפרעת קצב שגומרת על לחץ הדם (נמדד שבהפרעות מסויימות אני צונח ל- 70 לחץ דם למספר שניות, מוגדר לחץ דם לא אפקטיבי). אני לא יכול להמשיך לנשום בצורה מודעת (לקראת הירדמות אני מתעורר ממחנק כי הנשימה המודעת מפסיקה וה dyspnea חונקת אותי. אה כן, אני גם ישן מעט ביחס לעבר). אני לא יכול להיות רגוע עם כל התחושות האלו בחזה. אני חייב שתהיה לי נשימה תקינה וחלקה ודופק שאני לא חש אותו. שיפרפר הלב - העיקר שאני ארגיש שהכל תקין (תופעה שאמורה להיות שכיחה בקרב חולי פרפור פרוזדורים). כבר לא מעניין אותי להיות בריא אלא רק להרגיש בריא. כל יום אני חווה מספר פעמים את התחושת גסיסה הזו שאין לב או של חוסר ידיעה אם הנשימה תחזור. אלו רגעים שמוציאים אותי מפוקוס ולא משנה מה אני עושה וכמה אני מעמיס על המוח כדי להסיח את דעתי מהגוף, המוח לא שואל אותי. הוא מעורר את הגוף ונדרך. האנדרלין שוטף כדי לעורר את הלב והריאות לפעולה מיידית. זה מייצר חרדה אינסטנקטיבית. אני נמצא בעינוי סיני קבוע.

ולא - זה לא פסיכולוגי או פסיכוסומטי. גם את זה בדקתי. 3 פסיכיאטרים ו-2 פסיכולוגים קבעו שהסיבה למחלתי היא פיזיולוגית ומקור חרדתי מוצדק והיא נתמכת על ידי בדיקות רפואיות. במילים אחרות, אני חרד כי יש לי סיבה להיות חרד. אני מרגיש רע כי באמת קורה משהו. בכל פעם. אני סימפטומטי. לפני שאני מקבל פה כיוונים לא לעניין אני אספר שישבתי בבית החולים והאלקטרופיזיולוג היה בהלם ממני כאשר אני לא מביט על המוניטור והוא כן ואני אומר לו בדיוק מתי הייתה לי הפרעת קצב ומאיזה סוג. אחד לאחד, כל פעם שאמרתי, המוניטור הראה הפרעת קצב שמתאימה לסוג שאמרתי שאני מרגיש באותו הרגע.

הבעיה כרגע היא שאין לי רופא אחד טוב שמקדיש עצמו להשגת המטרה שלי - לחזור לחיים. פנימאי שיהפוך עולמות בשביל איכות חיי. גם את זה חיפשתי. אף אחד לא רוצה לקחת אותי כפרוייקט. אני ניסיתי למצוא בפרטי מכונים שעושים בדיקות מקיפות מהקודקוד ועד הבוהן עם רופא שמנהל את המחלה לחלוטין ותמיד מביא "מה השלב הבא?" עד שאצא מזה. יש את זה בארה"ב ובאיטליה אבל אין במדינת ההיי-טק...

אני צריך עזרה. גם נפשית וגם פקרטית. מישהו שמוכן לעזור לי באמת. מישהו שמכיר רופא שיוכל לקחת אותי כפרוייקט. מישהו שמכיר מטפל ריגשי שמוכן להיות זמין לי לאחר בדיקות שמאכזבות או עוד רופא שאומר שהוא לא יכול לעזור. אלו רגעים קשים נפשית. הגעתי למצב שאני שוקל התאבדות כי בשבילי לחיות עם נשימה רגועה ולב מפרגן זה בסיסי, תנאי הכרחי לקיום החיים שלי. אני לא רוצה להתאבד כי זה קורה לי. אני רוצה להתאבד כי נכון לעכשיו אין לי אף מטפל שמחוייב לנסות לשנות את זה. אם היה, הייתה לי תקווה ולא הייתי מתאבד. זה הגיוני, לא אמוציונאלי.

אשמח לכל עזרה שמישהו יכול לכוון.
תודה


תגובות

שלום, אכן תיק והסטוריה רפואית כבדה. נשמע כי מדובר במצב רפואי שמחמיר מצב נפשי וההפך נכון. לצערי אני לא חושבת שבמסגרת הפורום הזה ניתן לתת מענה מספק. אכן צריך איש מקצוע עם נפש קשובה וחוקרת. שוב אני אומרת שלצערי זו לא המסגרת הנכונה. בתלה

האם את מכירה מישהו שיכול לעזור לי? זו הסיבה שפרסמתי פוסט כאן.

שלום לך, קראתי בעיון את דבריך וחשתי חמלה רבה כלפיך וכלפי התמודדותך הכה מורכבת. החרדה והמצוקה עמן אתה מסתובב בהחלט מובנות ונשמעות קשות מאד. בהמשך לבירור הרפואי והנסיון לקבל בהירות בנוגע לאבחנות ודרך הטיפול המתאימה ביותר, אני בהחלט מציעה לקבל סיוע נפשי שיקומי. גם בשיחות ואולי גם להיעזר בטיפול תרופתי, על פי הערכת הרופא המטפל. ממליצה גם להשתייך לאחד מהמכונים של שיקום הלב, בהתאם להמלצת הרופאים, שם תוכל לקבל מעטפת של תמיכה ומקום להתייעצויות והפניות מתאימות. מקווה שתמצא מענה שיתאים לך בליווי ובתמיכה שיענו על צרכיך הרפואיים והרגשיים. אם תהיה מעוניין בהמשך הכוונה קונקרטית, תוכל לפנות אליי בהודעה פרטית ואנסה לעזור. מקווה שיוטב לך בקרוב, דייאנה.

בעקרון יש לי מטפלת שאני מתחברת אליה אבל היא לא מתמחה בנפשי עקב גורם רפואי. אני עדיין מחפש מישהו שאני מתחבר אליו שיכול לעזור לי כמוה. היא זמינה לי כמעט תמיד בטלפון אם יש לי דחק אחרי בדיקה או דכאון. קשה למצוא מישהו שמוכן לעזור לי כמוה אבל שוב היא לא מומחית בתחום הרפואי. לגבי שיקום לב, הלכתי. עשה לי ממש רע. כל מאמץ פיזי עושה לי רע. מה שגם קופת החולים לא מאשרת לי להמשיך ללכת כי אני לא עומד בקריטריונים. חיפשתי קבוצות תמיכה לתחום אבל לא מצאתי שנוגעות להפרעות קצב. מה שגם כרגע יותר מטריד אותי הפרעות הנשימה. לא משנה מה אני עושה, ואומרים לי שאני מאד יצירתי עם פתרונות בדר"כ, אני ממשיך לסבול. ללא שום אופק לשיפור. בלב ועכשיו בנשימה. זה פשוט לא נתפס. כולם סביבי מבריאים. אני מכיר (ואפילו עזרתי ל) אנשים עם הפרעות קצב, עם אסתמה, עם בעיות לחץ דם, סכרת, מיאסטניה גרביס, ואפילו מישהי שעברה השתלת ריאות בגיל 41! כולם, לאחר בירור רפואי וטיפול, חיים את היומיום ללא הרגשת המחלה שלהם. תוך גג שנה. שנה אחת. אני 3 שנים ככה. בלי אבחון, בלי נשימה, בלי דופק... לא משנה מה אני עושה. אז כן ברור שאני אשמח לעזרה - רק שלא הצלחתי לשלוח לך הודעה בפרטי

שלום לך, מתנחמת בכך שאתה כרגע בטיפול ויש איזושהי כתובת, שמחזיקה יחד איתך את הדברים. אני מבינה שאתה זקוק למענה מדויק יותר לצרכיך שיהיה בקשר גם עם ההיבטים הרפואיים של התמודדותך. בהחלט כדאי לפנות למכוני לב לבדוק האם ניתן לקבל אצלם טיפול פסיכולוגי שיקומי/רפואי. הקופה משתתפת בטיפולים אלו. חשוב כן להדגיש שהטיפול נבנה אמנם בהתאם לצרכי המטופל, אך לא ניתן להתחייב לזמינות לאחר כל בדיקה. המענה והתוכנית הטיפולית יגובשו יחד בתוך התהליך הטיפולי. תוכל לפנות אליי במייל ואנסה לסייע בהפניה קונקרטית יותר. Diklen82@gmail.com