מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר אסף טולקובסקי
נוירולוג מתמחה בבי"ח בלינסון

מובילי קהילה

טל-פדרמן
טל-פדרמן
את המסע הנוירולוגי עברתי כשחטפתי שבץ מוחי בגיל 28, לאחר מכן הוכשרתי כמאמנת רפואית וכיום "עמיתה מומחית" בפרויקט שיקום אישי, בקופ"ח מכבי. יחד עם צוותי עו"ס אני בונה תוכניות שיקום ומלווה חולים מרגע המשבר ועד החזרה לקהילה. בנוסף אני גולשת,חובשת באיחוד והצלחה. ומרצה באוניברסיטת ת"א. יש לי קליניקה פרטית ואני מומחית בניהול משברים רפואיים. ספרים נוספים שכתבתי: הכל בראש- אוטוביוגרפי,המספר את מסע השיקום. את לא נראת נכה- ספר שירים ותובנות. המדריך למשתבץ הצעיר- ספרהומוריסטי עם כלים פרקטיים לתהליכי שיקום. למידע נוסף:  www.hakol-barosh.com  
איציק-ניסני
איציק-ניסני
הגמול לאדם על עבודתו אינו מה שהוא קיבל בעבורה אלא ההזדמנות להגשים חזונו .
כמוניאירוע מוחיבעיות נוירולוגיות

בעיות נוירולוגיות

24/11/20 19:50
3 תגובות

אשמח לעזרה דחופה.
היי. אני בחורה בת 33. ברקע מחלת קרוהן פעילה.
מזה כמה חודשים החלו אצלי טשטושי ראייה. ואחכ גם כאבי ראש בהנעת הראש. עשו לי ct מח ניקור מותני ו mri מח לשלול לחץ או דלקת. לאחר הניקור פיתחתי post lp ואושפזתי חזרה עם טיפול שמרני של קפאין ומנוחה עם הקלה הכאבי הראש לאחר שבועיים. שוחררתי הביתה בדעה (הזוייה יש לציין) שמצבי הראשוני נובע מסומטיזציה. (שנים לפני שאבחנו את הקרוהן טענו שאני סובלת מכאבי בטן פסיכוסומטיים ולאחר כמה שנים התגלה שהסיבה היא דווקא מחלת קרוהן. הכותרת הזו אכשהו מאז קיימת במחשב ולכן שוב הושלך על זה. )
בכל אופן מאז רק נוספו עוד ועוד סימפטומים חדשים. שריפה ברגליים. דפיקות לב בזמן עמידה וסחרוחרת.וכאבי גב עם הקרנה ליד. עברתי emg ונמצא תגובה ירודה סימפטטית שהצביע לפי הנוירולוג על נוירופתיה סיבים דקים ונוירופתיה אוטונומית (תסמונת pots)
הומלץ לי על ביופסיית סיבים דקים שטרם עשיתי בגלל התורים הרחוקים.
בשבוע האחרון הופיעו תסמינים חדשים חולשה בשרירים ממש קושי ללכת להשתמש בידיים וחולשה לשבת זקוף. טשטוש הראייה בעין ימין התדרדר גם הוא עוד יותר. ניגשתי למיון ולאחר בדיקות דם באופן הזוי שוחררתי הביתה. בטענה שעברתי כמה חודשים קודם בירור במחלקה נויירולוגית(הם לא עשו כלום מעבר לניקור). אני מרגישה שמצבי מתדרדר מיום ליום ואני רק שוכבת במיטה בלי יכולת לעשות כלום.
מה אפשר לעשות כדי שיאשפזו אותי לבירור רציני?
הכותרת הזו במחשב לא נותת לאף אחד להתייחס אליי ברצינות. אשמח לעצות. (התורים נוירולוגים בקופת חולים רחוקים מאוד. הרופא משפחה הפנה פעמיים התקופה הזו למיון ושחררו הביתה עקב הסיבות שכבר פירטתי. אני אובדת עצות. מה ניתן לעשות?


תגובות

איציק-ניסני1
24/11/20 22:25

שלום. אינני רופא.את נמצאת בהתמודדות שמצריכה המון כוח בזמן שיש לך חולשה. המערכת הרפואית מניסיוני מתקשה לאגם בעיות ולהוציא פרוגנוזה במיוחד בתקופה הזו גם בגלל מה שאת מתארת קושי בקביעת תורים. את מתארת בעיות בראיה ומצד שני את חווה תופעות של לחץ דם נמוך. וכמו כן הזכרת בדיקות הדמייה ולא הזכרת בדיקת קרוטידים שסוהי בדיקה אולטרהסאונד שנועדה לבדיקת זרימת הדם בצוואר. המגיעה למוח ולשאר המערכות חושים בגולגולת כמו אזנים ועיניים. אני מציע לך לפנות ובהקדם לרופא עיניים וקרדיולוג גם באופן פרטי לצורך בדיקות אקו לב ודופלר לחץ דם וקצב . ובמקביל כמו שאני מציע תמיד ובמיוחד לך עקב מחלת הקרוהן לגשת למרפאה אנדוקרינולוגית על מנת לבדוק חוסר או עודף בויטמינים מינרלים הורמונים. בהמשך יפנו אותך לדיאטנית. וזה בלבד ישפר במקצת את מצבך. מציע לך להתיעץ אתם גם לגבי תרופות ותוספי מזון שאת נוטלת. אני מקווה שאינך חשופה לעישון. במצבך תמנעי ממשקאות אלכוהולים ועישון. מאחל לך בריאות טובה.

איציק-ניסני1
24/11/20 22:30

בנוסף מציע לקבוע אצל מומחה לנוירולוגיה לאחר הבדיקות לקבלת חוות דעת שניה

פרופ--איתן-אוריאל
מומחה כמוני
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
02/02/21 17:09

מסכים עם איציק יש צורך בקבלת אנמנזה מלאה ובדיקה נוירולוגית על ידי מומחה