מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותאטנט עם תוספי תזונה וטיפולים טבעים

אטנט עם תוספי תזונה וטיפולים טבעים

01/12/20 16:21
3 תגובות

תוספי תזונה כגון: מאקה, אצות (אצה כחולה-ירוקה, ספירולינה, כלורלה), מורינגה,ג'ינוקו-בילובה, פטירות כוח (שיטאקי..)

מרגיעים טבעים כגון: קלמנרבין / ולריאן טינקנטורה.

האם לאחד מהם יש התנגשות עם התרופה אטנט.

ראוי לציין שאני לא משתמש בכולם במקביל, פשוט הם נמצאים בבית.

רציתי לדעת אם צריך להזהר משילוב מסויים או האם כדאי דווקא לשלב אחד מהם.


אגב אם מישהו צורך תוספי התזונה שהזכרתי וחווה יעילות מורגשת בנושא מסויים ויכול לשץף אשמח.


תגובות

שלום,

תוספי תזונה בכלל ואלו אשר ציינת בשאלתך לא הוכחו מבחינת יעילותן הקלינית אלא רק מבחינה בטיחותית.

חשוב לזכור כי התרופה אטנט משפיעה על מערכת העצבים המרכזית, מצ"ב עלון לצרכן, תוספי התזונה שנמכרים כ"מרגיעים טבעיים" יכולה להיות להם השפעה מסווימת על מערכת העצבים המרכזית,

אך אנחנו לא יודעים מהי ולא יודעים עד כמה.

מסקירת ספרות שערכתי עולה כי:

1.      אצות (אצה כחולה-ירוקה, ספירולינה, כלורלה)

2.       מורינגה- ממה שאני מבינה החומרים הפעילים ההינם ויטמיני A ו- C , להם אין אינטראקציה עם אטנט.

3.      ג'ינוקו-בילובה- לא מצאתי בספרות הרוקחית המקובלת אינטאקציה על אטנט, חשוב לזכור שגינקו בילובה כנראה משפיע על מערכת העצבים המרכזית, וכמו כן גם אטנט, לכן יכולה להיות אינטראקציה שלא ברור מה טיבה.

4.      פיטריות כוח (שיטאקי)- לא ברור מה החומרים הפעילים שיש בהן, ולכן גם לא ברורות האינטראקציות שלהן.

5.      קלמנרבין-  התכשיר מכיל פסיפלורה וויטמיני B, לא מצאתי אינטראקציה עם אטנט

6.       ולריאן טינקנטורה- לא מצאתי אינטראקציה, חשוב לזכור שבטינקטורה יש אלכוהול המשפיע גם כן על מערכת העצבים המרכזית, ויש לו לרוב השפעה סטדיבית.

מקווה שתשובתי עזרה לך,

בברכה,

 אילן הנדל-לוי, רוקחת

סטודנטית לרוקחות קלינית, אוניברסיטת בן-גוריון

someone01239
08/12/20 14:56

היכן ניתן לחפש ולבדוק אינטרקציות??

סימה-לבני
10/12/20 9:49

שלום רב,

 

לבדיקת אינטרקציות בין תרופות יש כמה מקומות חינמים, באנגלית, שהם טובים ואמינים ואת יכולה לנסות לבדוק בהם. לדוגמא מקור אחד הוא מאתר drugs.com ראי כאן.

מקור אחר הוא מאתר Medscape הקליקי כאן.

חלק גדול מצמחי המרפא, במיוחד החדשים שבהם, לא מופיעים באתרים אלה, וגם לא באחרים, כי אין מספיק מידע.

במקרים שאין מידע, מי שלוקח אותם עושה ניסוי קליני על עצמו. בודק, נזהר, מודד לחץ דם, וממשיך לקחת רק אם מרגיש שזה עוזר לו ולא פוגע.

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
https://mypharmacist.co.il/
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי"