מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
כמוניגמילה מעישוןמעידה קטנה שיצרה מחשבות גדולות

מעידה קטנה שיצרה מחשבות גדולות

06/12/20 12:38
2 תגובות

לפני כשבועיים כתבתי כאן כדי להראות לזיוה שלי כמה אני גאה בה
כמה שכייף לי שהיא נכנסת לרכב בסוף יום העבודה ועדיין נחים עליה כמה רסיסי בושם של בוקר ( הקבוטין יושב עליה בול  ) .

היא ראתה את הפוסט והגיבה לי בהודעת ווטסאפ ואני העליתי אותה כאן בתגובות .

ביום שישי בבוקר , כנראה בהשפעת סידרת טלוויזיה שראינו לילה קודם "חזרות " בערוץ כאן 11

"חקרתי" את זיוה שלי האם היא מואשרת איתי ולא הייתה רוצה גבר גבוה יותר עם פחות שיער שיבה על ראש ...

ויותר ממון בכיס ואולי גם אם היה מעשן אז בכלל ...

ממש לא !!! טוב לי איתך ואתה יפה שלי ואז פניה הרצינו אתה יודע שיש לי מעידות לפעמיים . כן אני יודע על מעידות וכתבתי את זה ,כן אבל אחת מהן הייתה השבוע .

וזה עשה לי קצת יסורי מצפון כי זה היה אחרי שקראתי כמה אתה גאה בלביאה שלך . למה לא שיתפת ? העדפתי להתעלם ממנה לחשוב שהיא לא קיימת ואני ממשיכה קדימה .

שאלתי והיא עשתה לך טוב ?

לא !!! היא ענתה .... אפשר לשנות נושא בבקשה ,

ניכר עלי שהתאכזבתי וצר לי על זה , אני גאה בזיוה שלי מאוד ואני תמיד סופר את האלף שהיא לא עישנה ולא את האחת שתיים , שהיא כן מעשנת , פעם בשבוע או חודש או ....

הרפתי אך ניכר עלי השינוי במצב רוח ,

אני גאה בה מאוד כי זאת החלטה אמיצה מאוד לא לעשן , קל מאוד להיסחף ולהגיד זאת הזכות שלי לעשן ,

קל מאוד להגיד אני מעשנת וזהו . תמודד כל מה שמעשנים מספרים לעצמם כאשר הם שורפים לעצמם את הנשמה ואת הכסף .

זיוה שלי עישנה כ 23-24 שנים בשיא שלה היא גמרה קופסא וחצי ביום , עשיתי את החשבון הפשוט כמה עלו הסיגריות האלה לפני שניפגשו והגעתי לסכום מטורף של כ100 אלף שח .

ואחרי שהכרנו הסכום ירד אבל עדיין נשאר על כ50 אלף ב10 שנים פלוס ההשקעה הכספית בגמילות הגעתי ל56 אלף בחישוב גס , שהלוואי שהיו לי אותם עכשיו , כולל את השנים שהיא לא הייתה לצידי .

אך זה לא משנה כרגע .

זיוה תפסה אותי ביום שבת ואמרה אהוב שלי תרפה ... היא תמיד תהיה שם, אין לי מה לעשות עם זה .

אני מועדת וקמה ורצה מחדש .

אמרתי לה אני חושש מדבר אחד מהסיגריה האחת שתהיה Game changer וממנה לא נוכל לעצור את השיטפון.

אני לא שם אהוב שלי .... תרפה .

והיו לי שאלות ולא פתחתי את זה , אחרי כמה חודשים שהגוף כבר בלי הניקוטין והמוח באמת נותן מנוחה ומיד פעם מבליחה לה מחשבה . מה הבעיה להתעלם ממנה ?

הסיגריה כבר לא מגעילה? , כבר לא חונק בגרון והריח כבר לא מציק ... מה לא בסדר כאן ?

אני מברך וגאה בזיוה שלי כל יום בבוקר ובערב .

ואני לוקח דוגמא מהעולם שלי מעולם לא הייתי מכור לכלום אך בעוונותי הרבים , הייתי חובב בורקסים בכל צורה ומילוי , אך עם ההתבגרות זה נהיה כבד בבטן וצרבת בגרון ... אם לפני 10 שנים יכולתי בשקט לאכול 4-5 בורקס אז היום מסיים בקושי אחד וגם זה ביסורי מצפון וצרבת נוראית . אותו הדבר עם בירה פשוטה וקלה , בשנות ה20 לחיי הייתי מסיים בשקט 3-4 בקבוקים בערב בילוי עם חברים ובבית עם זיוה 2 והיום בקושי שלוק , אחד מימי השישי כשזיוה ראתה בקבוק במזוה אמרה לי שים במקרר בשבילך תשתה בערב , כפרה עלייך אני כבר לא שותה אלכוהול לא טעים לי .

זה לא אותו דבר עם סיגריות , הגוף לא מגיע למצב שהוא מקיא את הסיגריה של הפעם ב ...

לא מגיע לזיוה שלי להגיע לנחלה לחגוג סיגרהולדת של שנה שלמה ללא מעידות .ולאחר מכן בכפולות של שנים רבות .

מקווה שבקרוב זה יהיה המצב והכותרת של הפוסט הבא שיכתב בסוף 2021 יהיה - חלפה שנה והיה כדאייייי

חנוכה שמח לכולם ואם הגעתם עד כאן תודה על ההקשבה .








תגובות

נילי-בראון
מומחה כמוני
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 
08/12/20 7:13

הרבה חומר למחשבה עמי כל הכבוד על השאלות שאתה מעלה. אני תמיד אומרת שהאויב הכי גדול של הסיגריה היא המודעות. רק כשחושבים עליה מכל הכיוונים מבינים את המורכבות ואת העובדה שכל אחד נותן לסיגריה משמעות אחרת. יש אמנם הרבה דמיון בין המעשנים אבל גם הרבה הבדלים. כל מעשן צריך לעבור הרבה מחשבות עד שמשתחררים מהתלות הזאת. הדרך שבה אתה עוזר לזיווה לשים סימן שאלה מאוד חשובה. לא להתווכח - אלא לשאול.

עמי188
13/12/20 13:33

נילי תודה רבה על התייחסות והעידוד שאנחנו מקבלים מפוסט לפוסט . בזכות הקהילה התומכת כאן למדתי הרבה , למדתי איך לקבל ואיך להתייחס לדבר הארור הזה . מקווה שיום אחד בעתיד הקרוב מאוד , זיוה תלחש אל אוזני שכבר חלפו להם חודשים רבים והיא כבר לא חושבת עליה או מתקרבת אליה ולא מוצאת בה עניין . מי ייתן ומי שירצה להיגמל יעשה זאת בקלות רב מבלי להסתכל לאחור.