מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר אסף טולקובסקי
נוירולוג מתמחה בבי"ח בלינסון

מובילי קהילה

טל-פדרמן
טל-פדרמן
את המסע הנוירולוגי עברתי כשחטפתי שבץ מוחי בגיל 28, לאחר מכן הוכשרתי כמאמנת רפואית וכיום "עמיתה מומחית" בפרויקט שיקום אישי, בקופ"ח מכבי. יחד עם צוותי עו"ס אני בונה תוכניות שיקום ומלווה חולים מרגע המשבר ועד החזרה לקהילה. בנוסף אני גולשת,חובשת באיחוד והצלחה. ומרצה באוניברסיטת ת"א. יש לי קליניקה פרטית ואני מומחית בניהול משברים רפואיים. ספרים נוספים שכתבתי: הכל בראש- אוטוביוגרפי,המספר את מסע השיקום. את לא נראת נכה- ספר שירים ותובנות. המדריך למשתבץ הצעיר- ספרהומוריסטי עם כלים פרקטיים לתהליכי שיקום. למידע נוסף:  www.hakol-barosh.com  
איציק-ניסני
איציק-ניסני
הגמול לאדם על עבודתו אינו מה שהוא קיבל בעבורה אלא ההזדמנות להגשים חזונו .
כמוניאירוע מוחיעזרה בבקשה. תודה. בת 25:)

עזרה בבקשה. תודה. בת 25:)

28/12/20 3:51
8 תגובות

היי, קרו לי ארבעה מקרים כאלה בשנה האחרונה. כולם משייכים את זה לחרדה. וכל פעם זה מתגבר ומתגבר. אפילו עברתי ct לפני חצי שנה ומצאו לי רק סינוסים. המקרה האחרון היה הכי קשה והוא קרה כמה חודשים אחרי הct, בבקשה תעזרו לי.
לפני חודש שכבתי במיטה וראיתי טלוויזיה. פתאום הרגשתי טשטוש ראייה בעין ימין(מן פס כזה) במשך חצי שעה, לאחר מכן היה לי נימול ביד ימין חזק חזק ועבר לכל מיני מקומות בגוף לפי הסדר.. נימולים חזקים רק בצד ימין,חצי גוף ימין. בנוסף אחרי כמה דקות התבלבלו לי המילים (למשל במקום אמא יצא לי אנא) ובנוסף שזה הכי גרוע!! היה לי מן בלק אאוט, שכחתי מה משמעות השעון,לא ידעתי לקרוא שעון, מה זה מספרים, מה זה אותיות.. לא יכולתי להקליד שום דבר בפלאפון.אמא שלי אמרה לי תקלידי לי שם מסוים בפלאפון ולא הצלחתי כאילו שכחתי בפתאומיות את הכל (הסתכלתי על הוילון שלי בחדר ולא ידעתי איך קוראים לזה). כמובן אמא שלי אמרה שזה חרדה ודרשה ממני לישון( במשך חצי שעה שעה הייתי פשוט בבלק אאוט רציני) בבוקר קמתי והכל חזר לקדמותו. כאילו כלום לא קרה. זהו זה המקרה.
תוכלו לעזור לי בבקשה? זה רק מוכיח לי שזה אירוע מוחי חולף
בחיים לא הרגשתי הרגשה כזו. איבוד זיכרון תוך שנייה. מה שכן עכשיו אני מרגישה חלשה וסתום לי הראש ויש לי צליל של רוח באוזן וצפצופים. האם זה קשור למקרה? תודה
ואם זה משהו מסוכן מה עושים ולאן פונים שיעזרו לי? הייתי כבר לפני חצי שנה אצל רופא נוירולוג והוא הפנה אותי לct. האם זה קשור לחרדה פתאומית? או שזה מן אירוע?


תגובות

איציק-ניסני1
28/12/20 20:43

שלום. אינני רופא. את מתארת תופעות של חסך נוירולוגי הבא לידי בטוי בתופעות קוגנטיביות מנטליות פיסיות. את צודקת בהרגשתך שזה לא נראה טוב. אינני רופא ולו אני במקומך הייתי פונה לנוירולוג ומבקש לפני זה לעבור בדיקות דם ובדיקות נוספות . וגם במקביל פונה לרופא נשים ולאנדוקרינולוג ומברר את השפעת התרופות תוספי מזון ואת סוג הגלולות שאת מקבלת .

טל-מ
28/12/20 22:37

ואתה חושב שזה אירוע או לרדת מהעניין הזה?

טל-מ
28/12/20 22:38

והאם זה יכול להיות תופעות של חרדה ?

טל שלום. אינני רופא. את מתארת תופעות שמצביעות על בעיה קלינית נפשית וגם בעיה קלינית גופנית . זה יכול לנבוע גם מחרדה וגם מאירוע מוחי חולף וגם מסתם מחלה . לא תמיד זה או נפשי או גופני בדרך כלל זה גם וגם יש מקרים שיש כמה גורמים המביאים להתפרצות אות תיארת. במהלך ההתנדבות שלי נחשפתי למקרה בו בחור צעיר כמוך ללא שום סיבות רפואיות לקה בתופעה שהנה תואמת לאירוע מוחי. אימו היתה בקשר טלפוני עמי ליוויתי אותו כמעט שנה. התברר שהסיבה אצלו היתה גם נפשית וגם גופנית . אגב הוא הגיע מחול שם עבר טראומה נפשית במצב גופני פחותמטוב משלך. וקבל טיפול שיקומי רגיל בארץ נפגשנו בהידרותרפיה שם עזרה לו פעילות הידרותרפית בפיקוח ,בנוסף הוא קיים מפגשים עם פסיכולוג וטיפול של פסיכיאטר.למיטב ידיעתי דרך קופת החולים שלו. היום הוא כבר אחרי התואר השלישי וממשיך בחיים כרגיל והשאיר את האירוע הזה מאחוריו.אינני יכול לתת לך את הפרטים שלו עקב החיסיון. על כך התחייבתי בכמוני ובעמותת נאמן שבה אני חבר ועד. ושוב, אני ממליץ גשי לנוירולוג ולרופא נשים לבדיקות מקיפות יותר כולל בדיקות דם וודאי עמם ועם מרפאה אנדוקרינולוגית ש תרופות או תוספי מזון או גלולות או אלכוהול או עישון שבמידה ואת לוקחת אינם משפיעים עלייך לרעה. מומלץ בתקופה הקרובה השארי בסביבת משפחתך השתדלי להמנע ממצבי לחץ ואם צריך ומותר בקשי כדורי שינה כאמור אינני רופא הצלחה והחלמה מהירה

פרופ--איתן-אוריאל
מומחה כמוני
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
30/12/20 11:31

מציע לפנות בהקדם לבירור נוירולוגי. חשוב לקבל פרטים מלאים לגבי כל אחד מהארועים וכן לבצע בדיקה נויורלוגית מלאה. לאחר מכן יהיה צריך לשקול איזה בירור יש לבצע.

עגנון
31/12/20 21:33

צד ימין של הגוף מחובר לאונה השמאלית של המוח, שמיוחדת לאדם ועוסקת במלים. אולי יש לך בעיה באונה השמאלית.

טל-מ
31/12/20 22:39

עגנון, כמו מה זה יכול להיות?

עגנון
01/01/21 11:04

לא יודע, אני לא רופא. יכול להיות שזה משהו מקלוי במוח השמאלי, אני יודע שזה החלק שאחראי למלים. תשאלי מישהו מומחה.