מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אורי אלקיים
פרופ' אורי אלקיים
מומחית לראומטולוגיה, מנהלת המכון הראומטולוגי במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), יו"ר האיגוד הישראלי לראומטולוגיה.
ד
ד"ר חגית פלג
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
פרופ' מרב לידר
פרופ' מרב לידר
בוגרת ביה״ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב cum laude מומחית ברפואה פנימית (2000) ובראומטולוגיה (2006) פרופ׳ חבר קליני באוניברסיטת תל אביב. מחברת מעל 100 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפמפ, המחלות הראומטיות והאוטואימוניות. מנהלת היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא.

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
כמונימפרקים (ראומטולוגיה)תוצאות מפתיעות בנטילת ויטמין c וויטמין d וקולגן בכמיות גדולות יחסית

תוצאות מפתיעות בנטילת ויטמין c וויטמין d וקולגן בכמיות גדולות יחסית

19/01/21 9:58
0 תגובות

רציתי לעדכן את החברים היקרים פה. אני מאובחן עם אנקילוזינג ספונדיליטיס ודלקת מעי דק ( מעין קרוהן).
אני מטפל בעצמי במהלך השנים ללא תרופות וללא משככים ( ראו פירוט בפוסטים קודמים). במהלך השנים קראתי המון מאמרים על היעילות
של ויטמין C וויטמין D( כול אחד בנפרד) בטיפול במצבים אוטו אימוניים. בעבר גם נטלתי תוספים אלו , אבל אף פעם לא התמסרתי לתהליך לפרק זמן ארוך ובדייקנות. הסיבה שעשיתי זאת היא מכיוון שאומנם כאבי האנקילוזינג חלפו להם כבר מזמן , אבל כאבי השרירים הקשים שבאים אחרי כול אימון קטן כגדול - מנעו ממני מנוחה ושינה . כאבים קשים בגב בצוואר ובכתפיים וחזה. קשים ממש - ואני לא מפונק. בנוסף ניסיתי לעלות חזרה במישקל , ולהחזיר לעצמי את מה שאבד בדיאטת הניקוי של שנה שביצעתי לפני שנתיים, ופשוט לא הצלחתי לעלות , אפילו אם הגדלתי את כמויות האוכל ( דבר שגרם לבעיות עיכול כצפוי). עשיתי בדיקות דם וכצפוי ויטמין D היה 29 ויוטמין Cלא באמת ניתן לבדוק.
התחלתי ליטול ויטמין C ליפוזומלי, 3000 מג ביום בתור התחלה . לאחר שבוע וחצי - הגירודים וכול התופעות העוריות שסבלתי מהן במשך שנים ( ופשוט התרגלתי לחיות איתן , כמו גם נזלת תמידית) - ירדו בחצי לפחות . לאחר עוד שבועיים - -ירדו כמעט לאפס !!!! וזה כולל כתם שמש על המצח , שהיה מתכהה בזמן שהייה בשמש. פשוט לא להאמין. לאחר חודש של נטילת ויטמין C . החלטתי להוסיף קולגן בצורת ציר עצמות ( מרק עצמות) - שוב גם זה לאחר קריאה וחריקרה מעמיקה שנמשכה חודשים. פה התוצאות כבר היו בלתי ניתנות להפרכה - התחלתי לצבור מאסה, ועליתי קרוב ל- 3קילו תוך חודש וחצי. כאבי השרירים שהשתנו רק מעט לאחר נטילת ויטמין סי , עכשיו כבר הופחתו בצורה משמעותית מאוד . לאחר חודשיים של נטילת ויטמין סי וקולגן החלטתי להוסיף ויטמין d. חברים - הויטמין הזה הוא game changer. בעיות עור , עיפות , שרירים ֿ גידים , דלקות , מצב רוח - המון דברים זזו . ועכשיו לגבי כמויות :ויטמין סי - 3000 מג ביום ליפוזומלי ( לא אבקה)
ויטמים די : 5000 מג ביום קפסולות גל
קולגן : ציר עצמות ( שזה בעצם גילטין) - זה שיפר את העיכול ואת היציאות. - 4 פעמים ביום - כול פעם כוס רבע שעה לפני האוכל.


תגובות