מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשיתאני מפחדת שישפטו אותי

אני מפחדת שישפטו אותי

24/01/21 18:07
28 תגובות

ומסתבר שזה בעיה קשה, כי אני מביאה את זה גם לדיכאון.
אין לי הרבה להוסיף, אבל אני ידועה (לעצמי) הפוסטים ארוכים.

אז אני אוסיף בשאלה, אי פעם הגבתי משהו או כתבתי משהו שעצבן? אני יודעת שאני משתמשת במילה משעשע יותר מידי;-;
אבל לא זו הנקודה.
אז כן, מבחינתי תגידו שאני האדם הכי מעצבן שראיתם ואני לא אפגע אני אסכים רק אומרת:)


תגובות

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
25/01/21 12:13

היי סו יקרה, יש לנו הנטייה לחשוב שכל המחשבות שלנו על עצמנו הן אותן המחשבות של הסובבים אותנו ולא כך הדבר. גם לי יש את הנטייה לשפוט את עצמי ולחשוב מה הוא או היא חושבים עליי, האם אני מעצבן או מתנהג בצורה לא ראויה לפי השיפוט העצמי שלי ואז פתאם אני נוכח לדעת שה"הוא" או ה"היא" בכלל לא חושבים ככה. בקיצור - קחי בחשבון שהמחשבה העצמית שלך שאת "האדם הכי מעצבן שראינו" היא פשוט מחשבה שלך בלבד ולא מעבר. קצת קשה לעכל את זה ולדעת לשחרר אבל פשוט קחי את זה בחשבון. ולא - את לא מעצבנת :heart:

סוּ
25/01/21 23:06

אני מודעת שזה ככה, אבל אני לא מסוגלת להפסיק לחשוב על זה. אחד הדברים שהפסיכולוגית שלי רוצה לעבוד איתי עליו^^ ותודה רבה!:)

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
25/01/21 23:24

די ברור לי שאת מודעת ואין לך שליטה על זה . בהצלחה עם הפסיכולוגית

עגנון
25/01/21 14:18

אין סיבה לשפוט אותך, שפטי את עצמך ושפרי את עצמך. כתבי דברים שנראים לך חשובים ויכולים לעזור.

סוּ
25/01/21 23:07

אני מנסה אבל לפעמים אני בספק אם אני לא מגזימה או לא קשורה.

אורי-בורי
25/01/21 15:42

הי סו לא יודע לגבי יתר דרי הפורום אבל אני ממש אוהב את מה שאת כותב. הבגרות והרצון לעזור שאת מגלה בגילך המעט צעיר, מ3גשת אותי כל פעם מחדש. מבחינתי תמשיכי ככה, לא הייתי משנה כלום :-)

סוּ
25/01/21 23:07

תודה רבה, זה באמת משמח אותי לשמוע !!!!

run
25/01/21 16:56

המשיכי לכתוב את רצוייה ואהודה בפורום run

תום88
25/01/21 18:08

היי סו את נערה חכמה ואת בטח כבר יודעת שלפחד שישפטו אותך זה בידיים שלך אם תראי שזה הכח שלך לתת אותו או לא אז אולי תדעי שהרצון הזה של אישור הוא גם מכביד ואם תוכלי לשחרר את הרצון הזה אז תוכלי להיות יותר חופשיה ברשותך אני אצרף פה קישור לשיעור פרטי של רותי האמא של הילד עם הנקודות הסיפור שונה משלך לחלוטין ,אפעס יש לו שיעור ללמד בכח של מה קורה כשמפסיקים להתבייש ולחשוש משיפוטיות ואם מעיזים אז מגלים תגובות אחרות:) ומעצבנת? ממש לא יקירה,את נהדרת כמו שאת

סוּ
25/01/21 23:09

אבל זה לא טבעי לחפש אישור של אחרים? כן אם זה משהו שאנחנו לא שולטים בו, אין לאחרים זכות לשפוט אותנו. שנים המראה שלי הפריעה לי, אבל למדתי להתעלם מתגובות. אבל זה האישיות שלי שאני מפחדת שישפטו..

תום88
26/01/21 9:02

טבעי? זה הכי טבעי שיש,אפעס כמו בהרבה דברים בחיים העיניין הוא איזון לחפש אישור ממי? ואז בכל תחום? למשל מבנהזוג פחד לא לקבל אישור יכול להביא אותנו להתאמץ לשמור אחדעל השני אבל פחד מוגזם יביא לפארנויה אולי לNEEDYיות (יש כאלה שזה מתאים להם) ויבריח אותו ואז שוב האם בכל תחום? אישור לאהבה משרת אבל האם אישור לכל קניה ,לכל חבר וכו? ומה יהיה אם קבלת אישור מאחד סותרת את האישור של האחר? מה עם כל חבר?אדם? אם נחפש את האישור ללא הכרה של אנשים ומה יגידו אז נשעבד את עצמינו להם והפחד מהשיפוטיות ינהל אותנו (ופה עוד רצון נכנס לפעולה ,הרצון לשליטה/להיות נשלט שבתורו יסבך כשאין הרמוניה) ונוותר בהכרח על רצונותינו,אושר מהאישורים האלה לא יהיה . ומכיוון שזה טבעי שיש את הרצון לחפש אישור אי אפשר כנראה להגיד לא לחשוב על זה כי זה כמו להגיד לך אל תחשבי על פיל ורוד.. ואם רוצים שהאישורים יהיו פחות נוכחים ופחות נשתעבד להם אז כדאי לשחרר זוכר ששמעתי הרצאה של פרופ' יורם יובל שציטט מחקר שנעשה על אנשים זקנים /גוססים לפני שנפטרו הרוב המוחץ של מה שהם התחרטו עליו ואמרו היה "הלוואי והייתי נאמן לעצמי יותר" אז אולי תקבלי האישיות שלך ,תראי את הפחדים ותשחררי אותם ואותך טיפה יותר ואז יותר כח יהיה בידיים שלך להחליט מה לתת למי ואם בכלל.

סוּ
27/01/21 0:59

אין לי מה להוסיף על זה.. כי האמת שאתה פשוט צודק. והלוואי ואני אוכל ללמוד לחיות ככה..

רוני--ער-ן
27/01/21 5:43

בוקר טוב יקרה, התשובה שלך מכילה את הפתרון ..ללמוד ואז תוכלי:tmbsup:

תום88
27/01/21 7:14

אני זוכר שאת אוהבת ללמוד הנה הצעה בלינק ללימוד לשנות אמונות מגבילות אולי חלק מזה ידבר אלייך

adi232
25/01/21 20:57

כולנו שופטים זו טעות.אבל זה המצב הקטע שאנחנו יותר שופטים את עצמינו שאנחנו שופטים אחרים. גם אני לפעמים מפחד מהסביבה מה היא תחשוב שאני עושה דברים לא בסדר. אבל זה רק רגש לא נעים.בסופו של דבר זה הרגשה זמנית שתחלוף. ותסתכלי לרגע במה שיש להם לקנא בך ולרצות להיות כמוך? וכמה שאת מוצלחת ? אז במקום להגיד הם מלמלים עלי ויצחקו עלי על זה.אז למה הם יצחקו עלייך..הוא יקנאו בי? למה הם ישפטו אותי על זה? כי הם יודעים שאני כזאת שוווה :) ולא אני לא חושב שאת מעצבנת :) אבל אני בטוח שאת מסתכלת על עצמך ופוחדת יותר מדי ... ואני בטוח שתביני שכולם עושים טעויות והם לא מושלמים :)

סוּ
25/01/21 23:11

תמיד אומרים שקנאה היא גורם ענק לשנאת חינם. ואולי אני לא מושלמת, אבל אני מצפה ממני להיות מושלמת. שזה מוביל לשפיטה עצמית קשה.

adi232
26/01/21 2:16

אוקיי גם אני פרפקטיוניסט.זה תכונה טובה היא גורמת לך לעשות עבודה טובה.את יודעת כמה פעמים הייתי בראיון עבודה חשבתי שהלך גרוע ובסוף עברתי. אז קודם כל קבלי את התכונה הזו...כי היא גורמת לך להצליח ודוחפת אותך קדימה וזה הכי חשוב. אני בטוח שאם את מרגישה כך יש לך הרבה דברים שאת עושה טוב.ובצורה מאד טוב תנסי להסתכל עליהם מבחוץ.תראי את כל ההשקעות והדברים הטובים שאת עושה.אני בטוח שאם את מרגישה כך יש מלא כאלה.בתכלס אנשים שככה מבקרים את עצמם מאד חכמים :)

סוּ
26/01/21 19:39

בקשר לזה. לפעמים זה גם גור ליאוש. אצלי זה במיוחד, כמו שכתבתי בפוסט, כשמדובר בדיכאון שלי. וזו הבעיה העיקרית שלי..

עגנון
26/01/21 15:35

גם אני פרפקציוניסט, אבל אני מאמין שצריך לשפוט את עצמנו יותר משישפטו אותנו. טוב לשאוף להתקדם ולהצליח, כל עוד לא יזיק למישהו אחר.

Be-and-Be
26/01/21 21:59

סו, נורא התחשק לי לכתוב לך משהו יפה על איך שישפטו אותך או לא ישפטו, וחשבתי אני אהיה נורא חכם, ושתתפעלי נורא ממשהו שאכתוב ושאהיה ה"מלאך" שלך שיושיע אותך מקשיי השיפוט שלך. ואז קראתי, וקראתי, וראיתי שכבר כולם הגיבו לך ושהעמוד הזה מפוצץ, אז כתבתי את זה, כי אני לא שופט את עצמי.

סוּ
27/01/21 0:27

אז זה טוב שיש לך ביטחון עצמי, ומה שאחרים יחשבו לא יפריע לך. אבל זה משהו שאתה, אני מאמינה כבר כבדת עליו או שאולי אפילו בר לך טבעי. לי זה לא ככה. ועוד לא הצלחתי לעבוד עם עצמי לחשוב ככה. במיוחד שעם כל החשיבה הזו זה גם מונע ממני לעבוד על זה. כיוון שאחרים אומרים שאני משקרת, אני אסכים איתם לעצמי ואחיה עם זה. וזה יגרום לצער ולחץ. ותודה לך על שכתבת משהו, זה עדיין מנחם לדעת שיש מישהו שניסה לעזור לי^^ מעריכה מאד!

Be-and-Be
26/01/21 22:02

לדעתי (ביחס למה שיאיר כתב בהתחלה), השיפוט שלנו על עצמנו שונה מאוד מזה של אחרים. ממש לא איכפת לי כמה כתבת משועשע, האמת כשכתבת את זה זה לא היה ברור, לא הבנתי מה ההקשר. השטויות האלו שאנחנו נורא שמים לב אליהם, בד"כ אנשים לא שופטים אותם לא לרעה, ולא לטובה, סתם קקי. שופטים התנהגויות אלימות או דברי חכמה.

סוּ
27/01/21 0:28

וזה העניין. יש אנשים שכן אכפת להם, במיוחד כפי שכתבתי על הדיכאון שלי. ואלה אנשים מהמשפחה שלי עצמה השפעתם עלי קצת יותר גדולה. השיפוט שלי על עצמי נוקשה מאד, וכל שפיטה חיצונית היא הד לדברי

עגנון
26/01/21 22:28

ממש מנחם לקרוא לדברי פוחדת להישפט קקי, העצם הכי מגעיל שיש.

עומר-כ.
27/01/21 14:30

אני אוהב את הכתיבה שלך , יש לך כתיבה בוגרת, האמיני לי יש יותר מעצבנות ממך את לא אחת מהן. אני לא אחד כזה שמפרגן לכולם.

Be-and-Be
27/01/21 22:23

גם לי נראה שיש לך כתיבה מהממת, כיף לקרוא

כמעט-מלאך
29/01/21 2:36

גם אם שופטים אותך, אין לך מה להתרגש.
אנשים ששופטים הם אנשים שבדרכ קשה לסבול והם אנשים מעצבנים.

סוּ
29/01/21 11:06

זה הד לשפיטה העצמית של. אם לא הייתי גם ככה אומרת לעצמי מה שאחרים אומרים על ההתנהגות שלי, ותאמין לי הספקתי לשפוט כל דבר בהתנהגות שלי ולמצוא חמה זה לא בסד, באמת שלא היה אכפת לי.