מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דניאלה הרצוג
דניאלה הרצוג
ד"ר (PHD) דניאלה הרצוג עובדת במכבי כאחות אונקולוגית מחוזית במחוז ירושלים שפלה. בעלת תואר שני ותואר שלישי במדעי הרפואה בתחום התמודדות עם סטרס וחרדה.
כמוניסרטןסרטן קיבה גרורתי - טיפול בעזרת Cyramza ו-Keytruda

סרטן קיבה גרורתי - טיפול בעזרת Cyramza ו-Keytruda

21/02/21 9:17
1 תגובות

אשתי אובחנה לפני כמה חודשים בסרטן קיבה גרורתי.
אשמח לשמוע על טיפול בתרופות Cyramza ו-Keytruda , כי לפי הנתונים לאשתי צביעה חיובית ל PDL 1 שזה מאפשר טיפול ביולוגי בתרופות כאלה או דומות להם אם קימות.

מטופלת בכימותרפיה ועברה גם ניתוח "הייפק" לפני חודשיים.


תגובות

דניאלה-הרצוג
מומחה כמוני
ד"ר (PHD) דניאלה הרצוג עובדת במכבי כאחות אונקולוגית מחוזית במחוז ירושלים שפלה. בעלת תואר שני ותואר שלישי במדעי הרפואה בתחום התמודדות עם סטרס וחרדה.
22/02/21 20:11

ערב טוב ירון ראשית, מאחלת לאשתך החלמה מהירה! לגבי שתי התרופות 1. קייטרודה - אכן תרופה מתאימה ומאושרת ע"י FDA לחולי סרטן קיבה חיוביים ל- PDL1 . אינני יודעת פרטים, אך יש חשיבות לאחוז PDL1. מדובר בתרופה מקבוצת אימונותרפיה. באופן תקין, הגוף מתמודד עם סרטן באמצעות מע' החיסון אשר מזהה תאים סרטניים כ"גוף זר" ותוקף אותם. סרטנים מסוימים מפתחים יכולת להסוות את קיומם מפני מע'י החיסון באמצעות חלבונים על פני התא כדג' - PDL1, אשר נקשרים לתאי מע' החיסון ולא מאפשרים להם לעשות את עבודתם. טיפול אימנותרפי מבוסס על רעיון חסימת אפשרות של תאי סרטן למנוע ממע' החיסון לזהות אותם. כך שמתן תרופה מקבוצה זאת בעצם מאפשרים למע' החיסון לתקוף את תאי הסרטן. לדג' חסימת PDL1. לטיפול אימוני יש תופעות לוואי הקשורות לפעילות יתר של מע' החיסון, ביניהן הפרעות בפעילות בלוטת התריס שזה הכי שכיח, הפרעת ברמת הסוכר, לעתים הפרעות בעור. לרוב, היום יודעים להתמודד עם תופעות לוואי אלה. 2. צ'ירמזה - דרך אחרת של הרפואה להתמודד עם סרטן זה למנוע מתאי סרטן לקבל חמצן ובכך לגרום למוות שלהם. כדי שתאי סרטן והגידול עצמו יתקיימו, יש להם צורך בחמצן וזה מגיע באמצעות כלי דם. צ'ירמזה זאת תרופה שפוגעת במעטפת של כלי הדם ובכך מונעת הספקת חמצן לגידול. תופעות לוואי של התרופה תהיינה קשורות להרס כלי דם. למרות שנשמע מאד מפחיד, ניתן להתמודד עם תופעות לוואי אלה לרוב. אפשר לתת שתי תרופות אלה יחד או לחוד, זה תלוי החלטה של האונקולוג המטפל. מתן תרופות אלה דורש מעקב קפדני של בדיקות דם ובכלל של המטופל, כמו בכל טיפול אחר. שתי התרופות ניתנות בהזרקה לוריד. מקווה שזה עזר החלמה מהירה דניאלה