מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

עו
עו"ד אדריאנה שוורץ
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
שמוליק בן יעקב
שמוליק בן יעקב
עבדתי שנים רבות במערכת הבריאות כמנהל מחוז במכבי שירותי בריאות וכמנהל היחידה הרפואית בחברת אבנר ואני מכיר היטב את מערכת הבריאות, מה הזכויות ואיך אפשר לממש אותן אני פעיל שנים רבות במסגרת האגודה לזכויות החולה- פרטים על האגודה ראו באתר www.patients-rights.org rnrnכמו כן אני מרכז את קואליציית ארגוני הזכות לבריאות - קואליציה של כ- 50 ארגונים הפועלים יחד לקדם נושאים מערכתיים למען החולים ובני משפחותיהם

ביטוח בטוח

05/03/21 21:28
2 תגובות

אדם הולך ברחוב לפי תומו ופתאום מחליק על קליפת בננה. קם חצי צולע נופלת עליו לבנה מרב-קומות. מגיע למיון מאושפז מיד, מצליח להחלים ואז נזכר שיש לו ביטוח תאונות. ניגש לביטוח אומרים לו תביא ראיות מבית החולים. ניגש לבית החולים לא יודעים מה לעשות איתו. אומרים לו נתנו לך בתום האישפוז את מסמכי כל הבדיקות. חוזר האדם לניירת שאצלו ולא מוצא דבר שיהיה בגדר תיאור קצר בן 2 שורות של מה שקרה לו עבור הביטוח. למי הוא פונה והאם ההליך הזה שאנשים מסתבכים בו לבטח לא מעט פעמים - מוסדר באיזה אופן או שזכויות החולים נרמסות גם כאן במדינה הכי מתקדמת בעולם בבריאות הציבורית וכאלה.


תגובות

שמוליק-בן-יעקב
מומחה כמוני
עבדתי שנים רבות במערכת הבריאות כמנהל מחוז במכבי שירותי בריאות וכמנהל היחידה הרפואית בחברת אבנר ואני מכיר היטב את מערכת הבריאות, מה הזכויות ואיך אפשר לממש אותן אני פעיל שנים רבות במסגרת האגודה לזכויות החולה- פרטים על האגודה ראו באתר www.patients-rights.org rnrnכמו כן אני מרכז את קואליציית ארגוני הזכות לבריאות - קואליציה של כ- 50 ארגונים הפועלים יחד לקדם נושאים מערכתיים למען החולים ובני משפחותיהם
06/03/21 6:51

זה קשור לעיסקי ביטוח והאסמכתאות שהם דורשים כדי לפצות את המבוטח על פי תנאי הפוליסה. אפשר לפנות בתלונה לממונה על פניות הציבור בחברת הביטוח ובמשרד האוצר

רפי.מלאך
07/03/21 1:48

תודה על עצם התגובה המהירה אבל השאלה היא לנוכח העובדה שסיפור מעין זה אינו בעייה פרטית של חולה זה או אחר אלא בעייה שלבטח מקיפה אלפי אנשים - האם אין בבתי החולים בישראל מסלול משרדי סדור ופשוט וערוך מראש שמאפשר מתן אישורים פשוטים בסיסיים למאושפז על מנת שיעבירם בנקל לביטוח? כלומר אם אדם בתום האישפוז יוצא עם תיק רפואי שיש בו עשרות בדיקות וכו', הרי אין לביטוח עיניין בכל בדיקת דם ושתן שביצע. אבל יש לחולה צורך בסיכום פשוט קצר לצורך הוכחת או בירור זכאותו. ואז השאלה האם קיימת בבתי החולים כתובת משרדית לכך? אשר לממונה ולמפקח - אתה פונה אליהם בשאלה מעין זו... הם שולחים לך תגובה אוטומטית שקיבלו ושזה בטיפול... אתה ממתין עוד כמה ימים ומקבל תשובה אוטומטית שנייה שהטיפול הסתיים והכול יופי אבל תשובה של ממש לא קיבלת. אתה מתקשר אליהם והם אומרים שהם יטפלו רק כאשר יש תלונה. כלומר יש כאן שלוש מערכות - זו של הביטוח, זו של בית החולים וזו של הממונה והמפקח, שיוצרות בעצם חזות שווא של כאילו תקשורת עם ה'חולה'.