מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהמה לא בסדר איתי? מרגיש מוצף, כאילו אני לאט לאט משתגע

מה לא בסדר איתי? מרגיש מוצף, כאילו אני לאט לאט משתגע

18/04/21 16:34
9 תגובות

השתחררתי בפברואר 2018
מאז התחילו להתפרצץ אצלי חרדות
התחלתי טיפול פסיכולוגי בשיטת פסיכו-אנליזה במשך שנה וחודשיים שבסופם הרגשתי מיצוי
אבל חרדות עוד היו, בייחוד חרדה חברתית(היום גם בגיל 25 מתקשה לפתח קשרים, ובעיקר לתחזק אותם, שיחות של אחד על אחד במיוחד עם נשים יכולה להביא אותי לחרדה של ממש)
אז הלכתי לטיפול בשיטת CBT שמיועדת למחשבות טורדניות ודפוסי חשיבה מעוותים
שם באמת למדתי יותר ויותר על דפוסי החשיבה שלי ולמדתי איך להתמודד עם עיוותים אלו.
הבעיה שבפועל עדיין יש לי מחשבות מוזרות, לא מעט על מוות(לא שלי), כל הזמן חושב שבגלל היחסים של ההורים בבית וחוסר הרגישות וההכלה מצידם זה צילק אותי ואני מפחד שזה הגיע למצב של אל-חוזר שאני לא אוכל לעולם לחיות חיים שקטים ורגועים.

ההורים בילדות רבו המון ועד היום יחד, למרות שאין שם שום אהבה.. נטו נוחות מצידה של אימי שחיה על חשבונו של אבי, קרה אליו ומנוקרת ומצד שני לאבא שלי לא חסר, הוא אדם קשה, קצר רוח, עצבני..
זה גורם לי לפחד שבגלל שזה מה שהכרתי בבית זה מה ש"אזמן" לי ושזה הגורל שלי להיות כמו אבא שלי - לחיות עם אישה קרה שלא מביעה כלפיי חיבה ואהבה, אני יודע שזה לא מגיע לי ואני יודע טוב מאוד שיש לי המון מה לתת, אבל המחשבה על זה לא עוזבת אותי!

מרגיש שלעולם לא אמצא עבודה(אני סטודנט אבל גם אם לא הייתי אני חש חרדה להכנס למקום עבודה חדש), שלעולם לא אצליח לפתח שיחות פתוחות עם אנשים מבלי להיות בסטרס ולחץ על מה אדבר איתם, ומה לשאול.
יש לי קטע עם הזיכרון שלי, מאז גיל 15 בערך עוד באיבחון של הקלות בתיכון ציינתי קושי עם הזיכרון שלי, שליפה וניהול שלו.
לא זוכר תוכן של שיחות אלא יותר תחושות שלי ממה שהרגשתי באותם רגעים של שיחה, לא זוכר דברים פשוטים ששניה לפני סיפרו לי עליהם..
מתקשה מאוד לזכור שמות ועוד ועוד.. הפסיכולוגית אומרת שזה מהחרדות ואני מתקשה פשוט להאמין לזה.
הלכתי לנויירולוג והוא הסתלבט עלי ואמר שאם אני רוצה הוא יפנה אותי לפסיכיאטר כדי שהוא יסביר לי טוב יותר שאני צעיר ואין לי כלום..
לא יודע כבר אם באמת יש לי משהו או שמרוב השנים שעברו יצרתי לעצמי עיוות חשיבה נוסף.. אבל אני באמת מרגיש שמשהו לא עובד קשורה בראש שלי.

זה לא שהטיפול לא עוזר, אני כן לומד לקבל ולאהוב את עצמי יותר.
בעבר שנאתי את עצמי שבתור גבר סטרייט אני רגיש וחווה קשיים נפשיים והייתי כועס על עצמי שמי תרצה גבר כמוני כל כך שרוט מהבית ומהיסודי(חרם חברתי 3 שנים שתרם לא מעט).
פשוט מרגיש עדיין חסר ביטחון, לא מצליח לעבור שבועיים רצופים בלי שבירה של יום-יומיים
זה משפיע על הלימודים שלי, אין לי חשק לשבת ללמוד
ואז זה שאני לא לומד גורם לי להרגיש לא אחראי מספיק מה ששוב - מוריד לי את הערך העצמי.
אני עובד עצות, וכשאני משתף את הפסיכולוגית שלי על התחושות האלה אז היא אומר שזה לוקח לפחות שנה עד שאני מצליח לשבור את דפוסי החשיבה הללו אבל אנחנו כבר קרוב לשנה בטיפול והמחשבות והתחושות עוד שם..

שוקל ללכת לפסיכיאטר כדי שיביא לי ציפרלקס או אני לא יודע מה
כי אחרי 3 שנים של טיפולים פסיכולוגיים, אני תוהה אם זה יעזור לי בעתיד למצב שכל החרדות והפחדים יהיו מאחוריי.
אופציה נוספת היא ללכת לסדנה שנקראת "מהות" או "מקור" של ארגון בשם הומניקיישן.


תגובות

נתי23
18/04/21 18:11

בתור גבר סטרייט שנאת את היותך רגיש? מה זו ההכללה הדוחה הזו? תתבייש.

אנונימית-300
18/04/21 20:09

לא חושבת שמישהו פה הכליל משהו. הבחירה להיתפס על משפט אחד מכל מה שהוא כתב ולהעצים אותו ולהפכו לשלילי היא שלך..

רועי-חזן
18/04/21 22:26

היי דני, נראה שאכן המחשבות הטורדניות מציפות אותך, מערערות את הביטחון בעצמך ופוגעות באיכות החיים. טוב שאתה מטפל בעצמך, עובד כדי לשנות את המצב. טיפול פסיכולוגי הוא כמו מסע, כך שטבעי שתהיינה ירידות ועליות, ספקות לגבי יעילות התהליך לצד שמחה על שינויים שחווים בדרך. הכי חשוב שלא תתייאש ושתשמור על התקווה שיכול להיות אחרת ושמגיע לך לחיות אחרת. ממליץ לך להתייעץ עם הפסיכולוגית לגבי האפשרות של טיפול תרופתי, והיא תוכל להמליץ לך על פסיכיאטר.ית, כדי לקבל טיפול תרופתי מתאים. לרוב, שילוב בין טיפול פסיכולוגי לטיפול תרופתי יכול להביא לשיפור במצב ויעיל יותר מכל טיפול בנפרד. בהצלחה! רועי

dani7
19/04/21 1:40

היי רועי תודה על המענה :) בנוגע לטיפול התרופתי, העניין הוא שאני חושב שפיתחתי חרדה מפסיכיאטרים. כאילו המשקל של המילה ורק לשמוע אותה עושה לי רע(פסיכי-אטר) אז זה לוקח אותי במחשבה לזה שאני משוגע וצריך כדורים.. לא יודע למה זה ככה. אבי ואחותי נטלו ציפרלקס בעבר וזה עשה אותם אפטיים לטענתם ויצר קושי ברגישות והבנה של כאבו של אחר, שזה לא משהו שהייתי רוצה שיקרה לי. ויותר מכל, אולי גם האכזבה ששלוש שנים אני נלחם לא לקחת כדורים ובנוסף גם הפסיכולוגית הקודמת וגם הנוכחית(זו של הCBT) אמרה שלדעתה אני לא צריך, אז כל זה גורם לי לא לרצות לקחת, כי אם אקח אז בשביל מה נלחמתי כל השנים האחרונות? כאילו משהו בנטילת כדור כימי שישפיע עליה ו"ייקח שליטה" מפחיד אותי זה גם למה עישון קנאביס היה בעבר היה מגביר לי חרדות. שדרך אגב, שלשום יצא לי לעשן וזה עשה לי חרדה ומחשבות לא נעימות בכלל במשך איזה יומיים וזה אחרי שאני מעשן עם חברים תקופה, אולי זה גם משפיע? בכל אופן חשבתי להפחית דרסטית ואולי גם להפסיק לגמרי לעשן. אשמח להתייחסות בנוגע לכל מה שרשמתי למעלה ומאחל שיהיה שבוע מצוין!

dani7
19/04/21 1:35

היי נתי, אני דווקא שמח שבחרת להתבטא כך, זו בדיוק הדוגמא להתנהגויות שהיו בעבר מורידות אותי.. והיום הן דווקא מחזקות מחשבות שכן נכונות כמו.. שאני רואה הרבה מעבר למה שלא מעט אחרים רואים, אני לא נעלב חלילה, אתה פשוט לא הבנת את כוונת המשורר. לחיות כל חייך בחברה בה גבר לא אמור להביע רגשות בזמן שאתה כלכך רגיש ורוצה לשתף ולהקשיב - זו בעיה במיוחד בגיל צעיר שבשל כך הייתי "חריג" והיו ממהרים להשתמש במילים כמו "הומו" אבל גם בזה אני לא מאשים את הילדים שהתנקלו כי הם לא הבינו שום דבר מהחיים. היום למדתי שלהיות רגיש זו מתנה שרבים לא זוכים בה, ואני לומד לנצל ולתעל אותה לדברים אחרים, לומר לך שאני 100% שלם עם הרגישות והפגיעות שלי? לא, כי זה לא קל למצוא זוגיות לפחות לא במקרה שלי.. אבל גם זה יגיע אני מאמין. אבל זה *לא* שולל את הקשיים האחרים שתארתי שהייתי שמח שיתייחסו אליהן. יכול להיות שנגעתי גם בנקודה רגישה אבל זה כבר שלך חבר, מאחל לך אחלה של שבוע!

HELP1111
05/06/21 9:12

איך מפרסמים פה פוסט?

אנונימית-300
05/06/21 21:12

אתה לוחץ על המלבן הירוק בצד ימין למעלה שכתוב עליו "שיחה חדשה"

אלחנן-איזק
28/06/21 11:32

שלום וברכה. במשך שנים התמודדתי עם כפייתיות ומחשבות טורדניות שממש הלחיצו אותי (מתבייש לכתוב מה הן היו...). התהליך שעברתי לימד אותי שהכוח שלהן כנגדי נובע מכך שאני נבהל מהן. כאשר החזקתי את עצמי מלהתמסר להן, הרפיתי, התאמצתי לא להבהל ממה שעובר לי בראש (וממילא גם מעורר את פחדים בגוף) אלא בחרתי לדבוק בסדר היום, המחשבות האלו התפוגגו. זה לא קורה בשניה. אך ההתחלה היא הידיעה שזה ניזון מן הפחד ומן התשובות שעניתי להן כל הזמן (וכך באו יותר-אוי, אני נזכר וכמעט בוכה). בהתחלה עניתי פעם ועוד פעם. אח"כ עניתי פעם בכמה זמן (שאני בחרתי!! ולא המחשבות דחקו אותי ל"טקס" מענה), ואח"כ אזרתי אומץ ודחפתי את עצמי הלאה לסדר היום. בפנים היה קשה, אך חיזקה אותי הידיעה שככל שלא אענה כך הן יעלמו. הרפייה טובה-ממש עוזרת. היא עושה מן reset למערכת מחבק את כולם בתוך התופת הזו. אלחנן איזק

Shir.Gold1
22/11/21 11:30

היי אם תרצו לבדוק שיטה משלימה אחרת ומועילה 

פותרים באמצעותה מגוון כאבים ,מיגרנות ,חרדות ועוד ,פתרום שעובד מיידית דרך תת המודע . 

אני עובדת במרפאה שמטפלת בכאבים וחרדות 
ניתן לרכוש תוכניות טיפול דיגיטליות ,אשמח לענות בפרטי או פשוט תירשמו באתר תוכלו לתאפ שיחת ייעוץ בזום ,או בכל אמצעי 

kety.live