מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתי גור אריה
מנהל היחידה לשיכוך כאב בשיבא, תל השומר. ד"ר גור-אריה כותב הספר "כאב, מאבחנה ועד הקלה"
עידית רונן
עידית רונן
אחות מומחית לטיפול בכאב, יו"ר יוצאת של פורום הסיעוד לטיפול בכאב. עבדתי שנים רבות במרכז שניידר לרפואת ילדים בריכוז ותיאום הטיפול הכאב כמו כן, ריכזתי את תחום בטיחות המטופל וניהול סיכונים וכיהנתי כאחות הועדה לילד בסיכון.
ד
ד"ר גור רות
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
אלה סטולר
אלה סטולר
פיזיותרפיסטית, BPT,MPT. מתמחה בשיקום אורטופדי, כאב כרוני ותסמונות כאב לרבות CRPS. בעלת 10 שנות ניסיון בניהול מחלקת אשפוז יום שיקומי בבית החולים "רעות". מאמינה בשיקום פונקציונאלי, תוך הסתכלות הוליסטית על האדם כמכלול. דוגלת בעבודה שיקומית רב מקצועית, לצורך קידום מטרות תפקודיות של המטופלים. בוגרת קורסים כגון: דיקור מערבי (DRY NEEDLING), נוירודינאמיקה קלינית, טכניקות מיופציאליות, הנחיית קבוצות ועוד.
ד
ד"ר גלעד וסרמן
מומחה לרפואת הפה, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה משנת 2012 ותוכנית ההתמחות ברפואת הפה באותו מוסד משנת 2018. במהלך לימודיו השלים גם תואר מוסמך מחקרי (MSc) במדעי הרפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה. אחראי המרפאה לכאבי פנים, לסתות, ומפרקי הלסת במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), ובמרפאה פרטית. מאמין ומקיים גישה מולטידיסיפלינרית בטיפול.
ד
ד"ר גיא אלאור
אני מומחה בנוירוכירורגיה, עוסק וברפואת כאב במרפאת הכאב בשיבא. אני מטפל בכל סוגי הכאב, מעבר לטיפול תרופתי יש לי עניין מיוחד בטיפול פולשני לכאב במערכת העצבים המרכזית והפריפרית: עצבי הפנים, עמוד שידרה, קיצוב עצבי מרכזי ופריפרי ושחרור כירורגי של עצבים.
ד
ד"ר נטלי שליט
אני רופאה מומחית ברפואה פנימית וברפואה לשיכוך כאב. רופאה בכירה במכון לרפואת שיכוך כאב בתל השומר ועומדת בראש המרפאה לשיכוך כאב בגיל השלישי. עוסקת בעיקר בשיכוך כאב בגיל המבוגר הנובע ממחלות כרוניות מורכבות, כמו נוירופתיה משנית לסוכרת או כאב נלווה לאוסתאופורוזיס ושברים. אני מאמינה במבט רב מערכתי על המטופל המבוגר, תוך התחשבות במכלול מחלות הרקע והטיפול התרופתי המורכב אותו הוא נוטל.

מובילי קהילה

לימור חורש
לימור חורש
היי חברים :) שמי לימור, לוקה בכאב כרוני מתחילת שנת 2011 עקב תאונה. כיום, לצד הכאבים והמחלה, כל מטרתי היא לאפשר למטופלים, למשפחותיהם ולאנשי מקצוע לבנות סביבת חיים בריאה המבוססת על הבנה, אמפתיה והתחשבות הדדית. בכוונתי לתת הכוונה לרכישת כלים, לתת מקום לדבר על מה שאסור, על מה שמותר ולא נעים, ולתת לכם הזדמנות להכיר ולפגוש זה את זה.
כמוניכאבCRPS ,כאב ממקור נוירופתי, פברומלגיה?? עזרה בבקשה

CRPS ,כאב ממקור נוירופתי, פברומלגיה?? עזרה בבקשה

23/04/21 5:20
11 תגובות

שלום אני לאחר תאונת דרכים וסובל 4 חודשים מכאבים מטורפים שאין לי דרך לתאר.
הכאבים היו בהתחלה בעיקר בצד אחד... ביד באזור הזרוע, המרפק, הכתף, בית השכי,חזה, שכמה, והצוואר, וברגל  באזור המפשעה, היירך, הברך, והיישבן, לאחר מכן הכאבים התפשטו גם לשאר הגפיים כולל הגב והאגן חזק מאוד עד לכדאי התעוררת בבכי מתוך שינה כל יום בנוסף רגישות מטורפת בברך ובכתף ימין במיוחד בברך תזוזה הכי קלה או נגיעה ברגל זה נותן לי כאבים מטורפים, ועוד על שינה אין מה לדבר  לאחר עייפות טוטאלית ותשישות מתמדת עקב חוסר יכולת להרדם מהכאבים,כאבים כרוניים בכל הגוף כולל שרירים מפרקים והשלד(עצמות).
אבל הכאבים הכי גרועים הם אלה שמאופיינים בדקירות שמלוות בהבזקים חשמליים נקודתיים או  מורגש לאורך הגב לשאר הגפיים כל כמה שניות או דקות,כאב פתאומי או התקף של כאבים כמה שעות רצוף כאבי מוות, וכן גם קפיצות ורעידות של האזוריים, בעיקר ביירכיים והברכיים במיוחד בצד ימין עם תחושות צריבה ושריפה קשים. והרדמות חלקית ביידים ורגלים. סובל מהגבלות תנועה מתדרדרות בגפיים ובגב, רגישות בלתי פרופורציונלית באזוריים מסויימים במיוחד בברך ובכתף אפילו ממש בעדינות על פני העור, שינויים במסת השרירים, חוסר תאבון, חוסר שינה, מצב רוח ירוד, תסכול ועצביים מתוך כאב.
במעקב מרפאות כאב, ועדיין בבירורים על מקור הכאבים.
מועמד להכנס בקרוב לשיקום כאב בשיבא ומקווה מאוד שיעזרו לי.
הפסקתי שימוש בליריקה לאחר מספר שבועות עם הופעת כאבי בטן, הוחלף לגאבפנטין וכן משתמש באוקסיקודון,אופטלגין, וקנאביס, ומתחיל עכשיו טיפול בנורטילין.

כמה שנתקלתי ברופאים שנגד זה אבל האוקסיקודון הכי יעיל לי בנתיים לכאבים בשילוב האופטלגין וניסיתי כל מה שהציעו לי, ולנפש הפגועה מהמצב הזה הקנאביס זה מה שמועיל ומרגיעה אותי ועוזר לי מעט לישון, אך לצערי במינון נמוך כרגע שלא מספיק לי.

אני לא יודע כבר מה לעשות הכאבים האלה מוציאים אותי לפעמים מדעתי, הלוואי והסיוט הזה יגמר ויימצא פתרון, אני לא יודע כמה זמן אפשר עוד להמשיך להכיל סבל כזה.

אני מרגיש בדרך ללא מוצא וכבר מיואש ומתוסכל מאוד מהמצב, הכאבים רק מתגברים כל יום.


תגובות

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
24/04/21 20:22

שלום רב. רק דבר אחד קטן: CRPS זו לא נוירופטיה של סיבים דקים אילו שני דברים נפרדים ולא קראתי בכל דבריך ולו תאור אחד שמתאים ל CRPS. אני מקווה שתתקבל לשיקום כאב בשיבא עושה רושם שאם תשתף פעולה הם יוכלו לעזור לך מאד. ד"ר גור.

WD
24/04/21 23:30

אוקיי תודה שמח לשמוע, נלחצתי מעט כי זה רשום לי גם בבדיקת הMRI שיש רושם לכך וגם הנוירולוג כך חושב, וגם מה שאני קורא על הסימפטומים של זה ממש מה שאני עובר, לפי דעתך מה זה יכול להיות הסיבה לכאבים האלה?? של הדקירות וההבזקים חשמליים בעיקר בגפיים לפעמים בגב... מקווה באמת שיוכלו לעזור לי בשיקום בשיבא, מצפה גם לשיתוף פעולה שלהם והבנת המצב, אני לא יכול להמשיך עם הכאבים האלה יותר, המצב התפקודי שלי רק מתדרדר, והכאבים מחמירים ומתפשטים לעוד ועוד מקומות. תודה

WD
26/04/21 5:03

עכשיו שמתי לב שלא ציינתי שיש לי בנוסף מהתאונה כאב ממוקד בברך( גם בכתף אבל מעט פחות), כאב מטורף שורף וצורב ברמה שאני לא יכול לתאר, כל תזוזה או אפילו משב רוח קל או תזוזה של המכנס כל נגיעה הכי קלה שיכולה להיות מביאים לי כאבי מוות שבא לי למות, מעבר לצריבה האיומה שמלווה גם בהבזקים החשמליים והדקירות הארורים האלה גם בברך, ומרגיש לי כאילו נוזל לי דם או לא יודע מה בפנים.

הדס-12
28/04/21 23:38

CRPS נגרם בד"כ מפגיעה באחד הגפיים וגורם לכאב אזורי, אך הוא יכול להגרם גם מפגיעה ב-2 מקומות (במקרה שלך זה כנראה ברך וכתף) ואז הכאבים מתפשטים לאזורים נוספים, תחילה באותו צד ובהמשך לכל הגוף כשהמקומות הרגישים ביותר זה המקומות שנפגעו קודם. כל מה שתארת תואם לCRPS דלדול שרירים, רעידות, דקירות, שינויים בתחושה, רגישות בעור... אצלי היה מקרה דומה , בו התחילו הכאבים מ- שתי מקומות בברך ובאגן, התפשט לצד השמאלי של הגוף וכעבור שנה לכל הגוף. לצערי אף אחד בארץ גם לא המומחים ביותר ידעו לאבחן את זה כ- CRPS ונותרתי עד היום לא אבחנה רק בשל העובדה שזה לא המקרה קלאסי של CRPS. חקרתי את הנושא המון ופגשתי מומחה שעבד עם חולי CRPS בחו"ל והוא ידע להגיד לי מיד שזה CRPS קצת שונה ושאין מקרה אחד דומה לשני. מקווה שתגיע מהר לאבחנה והעיקר שתמצא את הדרך להחלים מכל הכאבים.

WD
29/04/21 2:10

תודה הדס אני גם מקווה מאוד למצוא את הדרך להחלים כמה שיותר מהר ולעבור את הסיוט הזה כבר, וכמו שאמרת להגיע לאבחנה כדי להגיע לטיפול האידאלי עבורי. קראתי קצת מהפוסטים שפרסמת, תקשיבי את לא מבינה כמה אני מזדהה איתך וכמה דברים משותפים אנחנו עוברים מבחינת התחושות והכאבים הבלתי נסבלים האלה, רוצה לציין שגם לי התחילו להיות הקפיצות והדקירות החדות האלה להתפשט כמו לאזור הבטן החזה הגב, רגל ויד שמאל השכמות, בתי השכי, צוואר, ובאזור הפנים, ולצערי אפילו הרגשתי את זה מתנחם בכך שזה היה רק פעמיים לבנתיים באשכים. אבל כלום לא משתווה לעוצמת הכאבים והרגישות המטורפת ברגל ימין (בברך, ירך, ומפשעה.) ובכתף. תודה שהגבת לי, מצטער מאוד שאת סובלת מזה, אבל זה לפחות קצת מרגיע אותי שיש פגיעה מאופיינת בכאבים כאלה, ועוד אנשים לצערי עוברים את הסיוט הזה, בתקווה שיש טיפולים בהתאם, וישקמו אותי. אשמח אם תשתפי אותי מתי זה התחיל לך, ומתי זה נירגע, מה עברת, במה טופלת ואיפה, לאן את ממליצה ללכת במצב שלי?? והכי חשוב איך את מרגישה היום? באמת אני רואה שהרופאים מעבירים אותי כבר 3 חודשים מאחד לשני כמו יויו, ואני מרגיש שאף אחד לא באמת לוקח אחריות ואכפת לו מהמצב המדרדר שלי, הגעתי למצב שהיום הלכתי לקנות תרופות ושיצאתי מהבית מרקחת בכניסה לא הייתי מסוגל לזוז ופשוט נשכבתי על הרצפה, בוכה את החיים ומתפתל מכאבים ולא מסוגל לדרוך על הרגליים הרגשתי כאילו הן מתפרקות לי מרוב כאבים, רעידות, כאבים נקודתיים, אזוריים, ומופשטים, עם הזרמי חשמל והדקירות, ותזוזות בשרירים והמפרקים באזור הכתף הגב תחתון אגן ובמיוחד ברגליים בעיקר רגל ימין עם תחושת צריבה קשה ושריפה בברך, כלום פשוט לא מסוגל לזוז ולהגיע לרכב, עד שהגעתי לרכב בעזרת אנשים שנרתמו לעזור לקח לי נצח עם כאבי מוות, עזבי שלהגיע לבית לקח לי 4 שעות בעיקר על זמן לצאת ולהכנס מהרכב, ולהתחנן לאמא שלי בנסיעה שתסע יותר ויותר לאט, כי כל תזוזה בכביש או טיפה לחיצה על הגז בתחילת נסיעה או מעט ברקס בעצירה זה פשוט הורג אותי מתפתל ומת לצרוח מהכאבים ,אני לא מגזים בכלל פשוט מרחם על אמא שלי שהיא צריכה לעבור את כל הסיוט הזה איתי ולראות אותי ברגעים האלה בלי שהיא יכולה לעזור לי, ולחזור שוב למיון שיעשו מימני צחוק ויחפשו לדחוף לי כדורי הרגעה לא בא יותר בחשבון. צריך שיעזרו לי לטפל בכאב !!! יש לך למי להמליץ לי ללכת לקבל אבחון או טיפול יסודי ? תודה רבה

הדס-12
29/04/21 16:12

אני ממש מזדהה עם כל מה שאתה עובר, אצלי זה קרה לפני כשנתיים בעקבות נפילה ופריקה של הברך ופגיעה באגן. זה הלך והתפשט לכל הגוף, עברתי מרופא לרופא, הייתי גם במיון עד שהגעתי לאבחון בבית חולים "רעות" שהיו מאוד נחמדים אך לא הכירו כזה מקרה ויכלו לעזור לי רק במשככי כאבים והמלצה לקנאביס רפואי. בתחילה הייתי מיואשת ולא השלמתי עם זה שאין לזה תרופה אך עם הזמן הבנתי שיש הרבה דברים שאני כן יכולה לעשות ובהם אני אתמקד: פיזותרפיה, הידרותרפיה, תוספי מזון שעוזרים מאוד!! (מגנזיום במינון גבוה, ויטמין D וויטמין C) טיפול פסיכולוגי, רפואה משלימה, הומלץ לי על קנאביס רפואי אך עדיין לא קבלתי אותו. מה שאני יכולה להוסיף זה שאפשר להגיע לתקופות רגועות יותר מבחינת כאב וזה שמכניסים יותר אופטימיות ולוקחים את הכל פחות קשה. מאחלת לך בהצלחה , והעיקר להיות חזק ולא לדאוג.

WD
29/04/21 20:20

אין לי כח כבר הכל כואב לי קשה לי לזוז, תתארי לך מזה שמעל 3 חודשים אני בקושי זז והפסיקו לי את הפיזיותרפיה אחרי 3 פעמים שגם בהם לא הצלחתי לעשות הרבה והכאבים רק התעצמו, שבוע הבא אתחיל ב"ה שיקום בשיבא לאחר מאבקים עם הקופת חולים אבל עכשיו אני לא יודע עד כמה אני רוצה ללכת, הייתי שם שלשום במיון והביאו לי 2 רופאים שרק מלראות יותר נכון לשמוע אותם הביא לי חלחלה לגוף, אנשים רעים מאוד שחיפשו להכפיש אותי ואת שמי הטוב, זלזלו לי בכאבים וזלזלו בי כצלם אנוש וכתבו עלי דברים נוראים גם בשמה של אמא שלי בסיכום הרפואי בזמן שהיא בכלל לא אמרה להם דבר ממה שהם רשמו. האמת מנחם אותי לדעת שלפחות בבית חולים רעות התייחסו אלייך אחרת, אולי אני יבקש להגיע באמת לשיקום ברעות במקום להתחיל בשיבא מלכתחילה הייתי אמור להגיע לרעות, אבל כמה שניסינו להכנס לשם ולקבוע תור ליום אבחון מיררו לי את החיים והחלטתי ללכת בסוף לשיבא, השאלה מה אני עושה עכשיו אחרי החוויה הקשה שעברתי שלשום במיון של שיבא אני בספק רב אם ללכת, אבל גם אולי הייחס בשיקום של שיבא אחרת ואני סתם נילחץ, כניראה שאני ינסה ואדע מקווה מאוד שיעזרו לי כבר והמצב שלי הגופני והכאבים הנוראים יפסיקו להתדרדר, ונתחיל להשתפר בעז"ה. תודה לך הדס

WD
29/04/21 2:19

על הפוסט טראומה אני בכלל לא רוצה לדבר בנתיים, כי בשילוב של זה עם תיאור הכאבים שאני סובל מהם רופאים מסויימים מחפשים להוציא אותי מטומטם את דברי מהקשרם וחולה נפש וזה מרתיח אותי היכולת לזלזל ככה באדם פצוע, אני האדם הכי נורמטיבי שיש יותר מאותם רופאים שמסוגלים לזלזל בכאבים שלי זה בטוח, אז כרגע מה שנותר לי להבנתי לעשות זה להדחיק את זה כמה שיותר, ומקווה מאוד שלא יהיה מאוחר מדי לטפל בזה שהכאבים יתמתנו מעט.

הדס-12
06/05/21 10:28

שמעתי דווקא שהיחס בשיבא בשיקום הוא טוב מאוד, אל תיקח קשה את הזלזול של הרופאים, - זה מוכר וזה מצוי בכל מקום... העיקר שבאמת יעזרו לך בסוף להרגיש טוב יותר, בהצלחה!

WD
06/05/21 22:10

היי הדס ושלום לכולם לצערי מאותו יום מצבי רק החמיר עד למצב שכבר לא יכול לזוז ונופל ולא מסוגל לקום או שיגעו בי, זכיתי בכמה חברים טובים שלקחו אותי למיון באיכילוב לפני שבוע, ורוצה לציין לשבח את המקום המדהים הזה, שבמשך שבוע נלחמו בשבילי בכאבים הנוראים בכל דרך אפשרית וממש הצילו אותי אין לי מילים אחרות לתאר זאת, איזנו לי את הכאב עד לרמה מסויימת שב"ה כרגע קצת יכול יותר להכיל, והעבירו אותי לאחר שבוע ישירות לשיקום צעירים כאן באיכילוב, וגיליתי צוות עוד יותר מדהים ומסור ותומך בכל המישורים, ומקווה מאוד להשתקם במהירות האפשרית ולהגיע למצב תפקודי ועצמאי!! ותודה ענקית לצוות המדהים באיכילוב גם במיון, כל שכן בפנימית ח' שעשו עבודת קודש בכלל עם כל מה שהצוות עובר שם זה לא להאמין, ותודה גדולה לצוות השיקום פה רק היום התחלתי וכבר ברוח ואוויר טובה וחיובית וכבר אני מרגיש מעט יותר טוב ופחות כאוב, ונעדכן בהמשך......

WD
07/05/21 23:53

חשוב לי מאוד לציין שיום אחד בפנימית ח' פעמיים באותו יום נתנו לי לכאוב בצורה קשה ולהגיע למצב שאני צורח כאוב בוכה ולא יודע מה לעשות עם עצמי במשך 5 שעות כל פעם עד שהביאו לי בפעם הראשונה את האקסטרל שביקשתי והתרעתי בפני הרופאים מספר פעמים שזה מה שעוזר לי בהתקפים, הבעיה היחידה עם זה שזה מתפוגג לאחר שעה-שעה וחצי, ובפעם הראשונה כמו בשנייה עד שהביאו לי מה שיכול להרגיע לי את הכאבים לקח כ5 שעות שבמהלכם עשו על כביכול "נסיונות" ולהביא לי טרמדקס ואופטלגין דרך הוריד, לאחר מספר ימים של מורפין, ואופייטים למינהם שעזרו מאוד, ברור לי לחלוטין שהכל נעשה ברצון טוב לגמול אותי ולעזור לי להתמודד בלי האופייטיים אבל יש גבול ענק בליראות אותי נאנק מכאבים 5 שעות ביד-כתף ובהאגן-רגל, באופן כזה שלא מסוגל לשכב על המיטה ולהניח את האגן עליו, ונשכב על הצד עם חצי גוף והרגל מחוץ למיטה וכמה וכמה פעמים נפלתי, עד שעברו שעות ונתנו לי מה שהייתי צריך בפעם הראשונה בצורה נכונה. אך לצערי הגדולה בפעם השנייה הביאו אותי אל הקצה והתחננתי על חיי שרק יירדימו אותי כבר, וייגמלו מימני את הכאבי מוות הנוראים האלה, והגיע רופא ששוב פעם לצערי הגדולה הכניס לי לגוף דרך הוריד דבר נורא מכל, הסיוט הכי גדול שיכולתי לבקש, היה חשוב לי להעלות את זה כאן אך אני רואה שזה מעט מקשה עליי רגשית-נפשית, נרחיב בהזדמנות להבא רק רציתי להעלות את זה פשוט חוויותי גיהנום, חשבתי שזהו אני מת, מקווה שהם הפיקו מכך לקחים לפחות ולא יעשו דבר נורא כזה לאף מטופל, אני עד עכשיו בטראומה נוראה מזה, וב"ה אני מקווה שלא נשרטתי מכך ימים יגידו, אני רק יודע שזה עולה לי במחשבה לפעמים ומרגיש תחושת גועל ענקית שבא לי להקיא כל פעם מחדש וזה מפחיד נורא, אבל הכי חשוב להתחיל ולגמור בצורה חיובית וב"ה אני בשיקום אומנם רק יומיים אבל זוכה לראות שאני עם הצוות הכי מדהים בעולם גם הרופאים גם האחיות וגם שאר הצוות המשלים והעזר, אנשים נפלאים שעושים עבודה מופלאה ומפעימה ראויים להערצה הכל בנועם סובלנות חיוך ואהבה,שזה לבד נותן תמיכה וקרש קפיצה ענק לרצות להשתקם מהר. יומיים האחרונים היו כאבים נסבלים יותר עם התפרצויות כאב פחותות יותר, "השקט שלפני הסערה" משתדל לצחוק, אבל בחצי יום האחרון הכאבים ברגל ימין "הדומיננטית" החמירו בפתאומיות דרסתית לכל האורך עם דגש על נפיחות בברך ובכף רגל שינוי גוון מעט תחושת מועקה כזאת עם כאב שורף בברך ובכף רגל כאילו הרגל עומדת להתפוצץ, והרדמות של האצבעות בכפות שתי הרגליים והרדמות ולאורך רגל שמאל והתחלה של סדיקת הציפורניים ברגליים(מזכיר שהייתה צמיחה מוגברת של הציפורניים בחודשיים האחרונים). ושוב התגברות ההבזקים החשמליים והדקירות ותזוזות של הירך וברך ימין בעיקר הכי כואב ובחזה-כתף-יד ימין גם כואב מאוד ושאר האזורים בגוף, מלחיץ אותי וכואב לי מאוד ההתנפחות של הרגל מקווה שלא יגרם נזק, או שזה נגרם על ידי נזק, או שזה פשוט המשך של התסמינים של הCRPS. ננסה ללכת עכשיו לישון מקווה שנקום עם פחות כאב ונפיחות.... לילה טוב!